Koska äitiysvaatteisiin...?
Heippa.
Tällä hetkellä mennään 19. viikolla, ja maha on nyt pullahtanut esille. Omat farkut menee vielä, mutta heti jos täytyy istua niin alkaa kyllä piukottaan...
Mietin itseasiassa sitä, kun tuo maha ei kuitenkaan vielä mikään hirmuisen iso ole, eikä muutenkaan tiedä miten tässä kasvaa, että mahtaako mennä rahat haaskuun jos ostaa nyt mammahousut, vai onko niissä ajatuksena "venymisvara"???
Siis kysymys kuuluukin koska itse olette hommanneet ekat mammavaatteet, siis lähinnä minkä kokoiselle mahalle...
Ottakaa tästä nyt sitten selvää.... :D
Kommentit (4)
ja olen nyt alkanut pitää mammahousuja. Ostin ne jo raskauden alussa, innoissani kun olin=) ja olen koko ajan odotellut, että masu alkaa kasvamaan. Ei tämä minun maha vieläkään todellakaan mikään iso ole, mutta sen verran sitä jo on, että äitiyshousujen pitäminen tuntuu miellyttävämmältä kuin tavallisten housujen. Ne myös tukevat mahaa ihan eri tavalla, kun vyötärökaistale tulee ylemmäksi.
Joissain halvemmissa äitiyshousuissa ei ole säätövaraa ja ne näyttääkin ihan mammahousuilta, mutta mä oon ostanu parit kalliimmat ja laadukkaammat housut, joissa on toisissa säädettävä kuminauha ja toisissa sellaiset soljet, niin ovat menneet molemmat koko raskausajan. Eli voi pitää jo pienehköllä masullakin. Se on niin kauhean yksilöllistä, miten masu kasvaa. Mulla esikoisella siirryin äitiyshousuihin jotain rv.17-18, toisella ja nyt kolmannella n.rv.16.
Enpä muista millä viikoilla siirryin mammahousuihin, aika pitkään mullakin mahtui tavalliset farkut ja sitten mulla oli yhdet kaverilta saadut farkut, mitkä oli numeroa isommat kun normaalisti, niin ne toimi sellaisina väliajan housuina ennen kun siirryin omista housuista mammahousuihin. Työkaverit vaan alkoivat muistutella että pitää ottaa mammahousut käyttöön, ettei jää kokonaan käyttämättä :)
Sanoisin että turha kai tuijottaa viikkoja, jokaisella kun tuo mahankasvu kulkee omia aikojaan. Tärkeämpi kriteeri on mukavuus. Kun omat housut alkaa kiristää, niin on aika pakata ne hyllynperälle. Ja mukavuuteen liittyen suosittelen lämpimästi hankkimaan myös muutamat äitiysalushousut. Itse kuvittelin alkuun etten sellaisia tarvitse, että kaipa sitä nyt pärjää, niin että käyttää jotain vanhoja jotka vaan jättää mahan alle. Äitini osti minulle synttärilahjaksi muutamat äitiysalushousut ja ne oli kyllä todella ahkerassa käytössä. Jos vielä joskus olen raskaana, hankin kyllä muutamat lisää, ei tarvi sitten harmitella tavallisten alushousujen epämukavuutta, mammapöksyjen ollessa pyykissä.
hannnah
Pakko nolona tunnustaa et mulla on ollu mammahousut jo viikolta 12 kun omat tavalliset housut alko tekeen vatsan kipeeksi kun olen istumatyössä.
Kyllä noilla viikoilla jo voi mammahousut ostaa. ja on niissä useimmiten sitä "kasvuvaraa"! Ja nykyään niissä on usein vyölenkit eli vaikka kangas joka tulee vatsan päälle olisikin vähän löysä niin se ei haittaa, housut saa vyöllä pysymään =)
Toiset on timmimpiä ku toiset, mutta usein kangas vatsan päälle on erittäin joustavaa, mutta tukevaa.
Äiti1983 + 2 poikaa ja tyttö tulossa rv 21+5