Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten helpottaa lapsen jännitysoireita? (ov)

Vierailija
07.11.2007 |

Kohta neljävuotias poikani on kova jännittämään - sukurasite :( ja nyt hän jännittää tarhassa oloa. Ei haluaisi mennä sinne yms. Muistan vaan itse kouluaikana millaista oli olla tunneilla kun jännitti kovasti - erittäin ahdistavaa enkä missään nimessä haluaisi samalaista lapsuutta/nuoruutta lapselleni. Miten voisin häntä auttaa? Olisiko jotain kirjaa mitä voisimme yhdessä tutkia, että se jännitystunne ei ole vaarallinen yms. Itseäni tässä jännittämisasiassa eivät ole mitkään terapiat auttaneet, ainoastaan lääkitys, mutta eihän lapselle voida lääkitystä antaa.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
08.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kova jännittäjä - myös sukurasite. Vanhemmiten olen päässyt asian kanssa sinuiksi, aikanaan myös lääkitys auttoi (paniikkihäiriö). Näin taaksepäin katsottuna jo ala-astella jännitysoireet olivat selviä, yläasteella sitten jo todenteolla.

Ehkä puhuisin asiasta paljon: on ihan normaalia jännittää, kerrot että aikuisetkin jännittävät, kerro omista kokemuksistasi. Yritä saada selville, jos jännityksen kohde on jokin tietty asia (esim. ruokailutilanne) ja sitten käytte sitä läpi. Mikä on se asia, mitä lapsi jännittää tapahtuvan? Ja mitä tapahtuisi, jos tämä asia sitten kävisi toteen? Olisiko se sittenkään niin kauheaa ja mitä siinä tilanteessa sitten tekisi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kaksi