Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies löysi uuden, espanjalainen opsikelijatyttö voitti perheen.

Vierailija
16.07.2013 |

Mies (aikuinen 40v) lähti syksyllä opiskelemaan toiselle paikkakunnalle, YOssa piti parantaa ihan jopa tohtoriksi asti.

Minä ja lapset (kaksi koulikäistä) kannustimme häntä kaikin tavoin.
Kävimme siivoamassa ja laittamassa kuntoon hänen opiskelijasolunsa.
Miehellä ei ollut varaa vuokrata omaa asuntoa, koska opiskelun aikana perheemme tulot vähenivät huomattavasti.

Syksyllä mies tuli kotiin joka viikonloppu, oli kotona usein 3-4 päivää viikosta. Yhtäkkiä joulua ennen se väheni, syy oli kuulemma että tenttejä, tenttejä.
Pakkohan se oli uskoa. Tai siis uskoin.

Kevät meni tenttien parissa. Kannustin ja maksoin osan ja autoin.
Skypetykset hiipuivat - joko huonon yhteyden takia tai siksi, ettei "kirjastossa saa skypettää".

Miehen lisäkoulutuksen kesto oli alunperin 2-4 vuotta, riippuen siitä, miten paljon ja ahkerasti opiskelee.
Luulin miehen opiskelleen todella hienosti ja kannustin ja kiitin ja ihailin häntä siitä - ei kuka tahansa 40-kymppinen yhtäkkiä selviäkään koulunpenkillä.
Mutta mun miespä selvisi!

Luotin siihen, että kahden vuoden opiskelun jälkeen saamme isän/miehen kotiin. Ajattelin, että jos mies opiskelee ja tentii 24/7 - tietenkin hän valmistuu nopeasti.
Ihailin miestäni jopa siitä, että hän rääkkää itseään tiivillä opiskelemisella, jotta suoriutuisi mahdollisimman nopeasti!

Mies on "opiskellut" koko kesän.

Päätimme lasten kanssa yllättää isin ja varasimme opiskelupaikkakunnalta hotellin, ihan sviittiin tuhlasin, ja sitten lähdimme hakemaan isiä rentoutumaan.
Mutta.
Isihän oli jo rentoutunut.

YO:ssa on paljon ulkomaalaisia opiskelijoita ja mieheni puhuu (suomen lisäksi) sujuvaa eestiä ja espanjaa - hän olikin rakastunut espanjalaiseen opiskelijaan (Patricia, 17v minua nuorempi) - ja nyt kun jäi kiinni, sanoi, että aikoo jättää perheensä.

Patricia kuulemma palaa Espanjaan ensi keväänä, ja mieheni kuulemma menee perässä.

Nyt on ongelma se, että Patrician perhe on katolinen. Eivät missään nimessä hyväsky naimisissa olevaa miestä (eronneen tohtorikoulutuksen saaneen miehen kuulemma hyväksyvät) - ja nyt mieheni siis laittaa eropaperit, jota ero ehtii astua voimaan ennen ensi kevättä.

Ja minä jäin kuin nalli kalliolle. Mies ei edes puhunut lapsista. Ei minusta. Ei talosta. Ei mistään.

Ja tässä sitä nyt ihmetellään elämän menoa kuin koomassa.
Aivan turta.
Ei mitään tajua.

Ei mitään.
En ole kehdannut puhua asiasta kenellekään, en edes ystäville - saati vanhemmilleni.
Ei hajuakaan mitä sanon lapsille.

Ja olen muuttanut kielet ja maat ja nimet tässä, en minä ihan naiivi ole.
Mutta tarina itsessään on ihan totta.

Ja nyt tässä pitäisi kasata jonkinlaista elämää.

Mies ilmoitti myös, ettei vastaa enää puheluihini; saan kommunikoida hänen kanssaan vain tekstareilla tai meileillä.
Että näin.

Aika raskaalta tuntuu.

Kommentit (304)

Vierailija
301/304 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tohtoriopinnoissa tehdä tenttejä. Oikeasti et tiennyt tätä?

Vierailija
302/304 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villi veikkaus on, että kun arkielämä Espanjassa alkuhuuman jälkeen koittaa, niin onni ei tule kestämään.

Melkein kahdenkymmenen vuoden ikäero! 

Tulet kyllä selviämään, tavalla tai toisella. Mutta takaisin ko hyypiltö älä ota kun palaa häntä koirien välissä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/304 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sika mies. Tyypillä ei tule olemaan helppoa. Hänellä voi olla kivaa parisen vuotta, mutta jos lähtökohtana 23-v. tyttö eri kulttuurista niin paska osuu tuulettimeen jossain vaiheessa. Ota yhteyttä sen tytön vanhempiin ja kerro totuus vävypojasta. 

Vierailija
304/304 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä sika mies. Tyypillä ei tule olemaan helppoa. Hänellä voi olla kivaa parisen vuotta, mutta jos lähtökohtana 23-v. tyttö eri kulttuurista niin paska osuu tuulettimeen jossain vaiheessa. Ota yhteyttä sen tytön vanhempiin ja kerro totuus vävypojasta. 

Tämä on 13 vuotta vanha keskustelu. Eiköhän neuvominen ole aika turhaa nyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän seitsemän