Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***JOULUKUISET keskiviikkona***

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
07.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa meidänkin pinot olla sen verran pitkiä, että tällä kertaa päivän pino, helpompi lukea.

Jännä että iltasin olo on huonohko, maha painaa, hiertää, hengitys ei kunnolla kulje ja muutenkin raihnanen olo, mutta yöt menee tällä erää lähes heräämättä. Mies toi juniorin viereen nukkumaan kun lähti töihin, ja tämä neiti touhuliisa potkasi minua silmään, että saas nähdä saanko häihin mustan silmän...Se nyt puuttuisi!

Mulla joululahjat esikoista vaille ostettuna ja muutama muu siihen päälle, mutta alkaa olla tosi hankalaa tuolla kaupoilla liikkuminen, yleiskunto taitaa olla ihan nolla tän sairastelun jäljiltä :-(

Täällä jo alkukuiset saavat vauvojen täysiaikais viikot täyteen, hienoa! Mieskin tuossa kehotteli lepäämään etteivät patista sairaalaan lepäämään, johon olikin kiva todeta, että tämä vauveli jos lähtee syntymään, niin sepä saa syntyä, ei siihen enää lepoa määrätä. Vauvaa varten ei ole vielä valmista, paljon pikkujuttuja puuttuu ja vähän isompiakin, mutta enköhän kerkiä ja laukkuja sairaalaan tai kotiin ei ole pakattu.. Ensimmäisten kohdalla näitä asioita kyllä kiirehti ;-)

Taitaa sataa taas, mälsää, onneksi minulla muutamia ompeluhommia jos sais vaikka niitä alotettua.

ponnari ja itu 34+5

Vierailija
2/24 |
07.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas yksi ankea aamu, edelleen flunssa riivaa. Ei onneksi vie yleiskuntoa huonoksi, kurkku vaan kipeä ja yskittää ja nenä tukossa.

Kuopus toivoo uimaan pääsyä, olen vähän luvannutkin, nyt kovasti menossa eikä viitsi sanoa, ettei äiti nyt oikein voi, on jäänyt omatkin uinnit väliin ettei saa oikein kovaa tautia.

Täällä varmaan lähes kaikki alkaa olla joko äitiyslomalla tai saikulla, kun vilkastunut kesksustelut. Kiva niin, on mistä lukea

Nyt kyllä väsyttää, viideltä jo heräsin kukkumaan kun mielessä pyörinyt eilisestä taas monta asiaa. Pakko olisi kuitenkin kauppaan rientää ja pyykit odottaa koneessa narulle nostajaa.

P-M 34+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
07.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään tulee uusia ystäviä eka kertaa kylään-kivaa!

mukava saada uusia ystäviä.meillä kun ei niitä ole hirmuisesti tullut täällä asuessa.

yöt onneks saanu hiukan paremmin nukuttua,vaikka liitoskivut vaivaakin...jotenkin pirteämpi olo alkanu olemaan....sitä odottaa jo kovasti et viikot menee tai lähinnä päivät ja syntyis tämä pikku ukko...

onko kenelläkään synnytys pelkoa...aikasemmin itse kirjottelin että itsellä ei ns.pelkoa synnytyksen osalta ole tai ei ns.osaa sitä vielä miettiä,mutta lähinnä mietin pitääkö sinne yksin lähteä=(...no aika näyttää ja mitäpä sitä murehtimaan...

täällä sataa lunta....pientä höytyvää...kiva jospa se talvi tulis ja valoisampaakin olis sitten...

piti välillä käydä pissittämässä neitiä ja laittamassa paikkoja silaukseen=)

nyt koneelta pois ja odottamaan vieraita...

manja ja vikkoja 35+0 vau!

Vierailija
4/24 |
07.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko muilla samaa? Minulla ei ole aikaisemmissa ollu tämmöistä. Ei se nyt jatkuvasti napsu, mutta aina välillä kovaan ääneen napsahtaa niinku nivel paukahtaisi- tuntuu vaan siis mahassa. Mielikuvitus tekee sitten vaikka mitä, nytkään ei tohdi kauppaan mennä kun kuvittelee, että jos vaikka vedet menee :-O

Vierailija
5/24 |
07.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu aamulla oli lääkärin tarkastus viimeinen sellainen..ja verenpaine oli taas todella koholla..150/100 eikä se siitä laskenut vaikka kokeiltiin uudelleen. Hemppa oli 133 joten se on kuulemma todella hyvä. Vauva oli raivotarjonnassa ja hyvin on kasvanut. Mulla on kohdunsuu pehmentynyt mutta ei kuulemma vielä auki..mutta sanoi että se rupeaa siitä aukeamaan kun on kuitenkin pehmennyt.. Mitään koko arviota se ei antanut joten kai se mahtuu tulemaan alakautta. J tosiaan vielä tosta neuvolasta että verenpaine lääkityksen sain koska tuo verenpaine ei nyt laske.

Vauva kuitenkin liikkuu hyvin ja on ihana seurailla sen touhuja kun maha heiluu puolelta toiselle. Toivotaan nyt että tuo verenpaine saadaan laskuun kun tuo lääke rupeaa auttamaan. Ja kyllähän tämä varmaan helpottaa kun synnytys on ohi.

Täällä sataa räntää ja on plussa keli..ärsyttävää möhjöä teillä..Tulisi pakkasta niin lumi pysyisi maassa. Jepulis nyt lähden lepäilemään ennen parturia. Hauskaa päivänjatkoa kaikille!!

sannis85 ja masuasukki 35+6

Vierailija
6/24 |
07.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti parempi kun eilinen. Mulla meni eilen luotto noihin terkkareiden sijaisiin ja osittain myös omaan terkkariin =(

Kävin siis neuvolassa, kaikki ok. Hb ei ollut laskenut, vaikka en pystykään rautaa syömään, vaan oli pysyny ennallaan. Painoa oli tullut 2 viikossa 700g, eli ei kauhean paha =D Jutustelu oli jotenkin kamalan kiireisen tuntuista, ja hätäistä.

Noh, alettiin varaamaan seur. aikaa. oletin että se on lääkärille. Sijainen vaan tokaisi että ei täällä ole kolmatta käyntiä lääkärille rutiinisti toissynnyttäjille, olin ihan äimänä, mun oma terkka ei ollut puhunut mitään moisesta. Noh sitten kun olin sisäistänyt asian ja jatkettiin seur. ajan katselmusta, niin sepä menikin 2,5 viikon päähän miltei. mulla on silloin viikkoja 37 kun seur. kerran pääsen nlaan. Noh eihän siinä toisaalta mitään ihmeelllistä välttämättä ole, mutta jotenkin odotin että voisin päästä vähän aiemmin jne. ja eihän tuo nlalääkäri ole pakollinen tietenkään,mutta mielelläni olisin sinne mennyt. Niin ja tuo seuraava varattu aika on taas jollekin sijaiselle, koska sijainen ei uskaltanut varata mun omalle terkalle, ettei hänen kalenteri mene ihan täyteen =(

Sori kauhea tilitys, mutta eilen kyllä suututtu ihan kauheasti!!

Ja muutenkin tuntuu että mun oma terkka on jättänyt jotain oleellista kertomatta, on vaan sellainen olo=(

No tänään vähän jo huvittaa, eilen olin aika kärttyinen illalla.

Laitoin äsken ekan koneellisen vauvan vaatteita pesuun. mulla on niitä ihan järkyttävät määrät, mihin ihmeeseen ne kaikki laitan =DD

vauva potkii, ja pynkeää jotenkin kummasti tonne kylkiluihin välillä niin että oikein sattuu..mutta muuten oma olo on kyllä yllättävän hyvä...

kohta ulkoileen tuonne ihanaan lumi (räntä) sateeseen, ihanaa kun on maa valkoisena vihdoin!!

heiluri ja vauva 34+6

Vierailija
7/24 |
07.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä pyrähtänyt uusi päivä käyntiin. Nuorenmpi lapsista nukkumassa päikkäreitä ja esikoinen leikkii siskon tytön kans kivoja nukkeleikkejä tyytyväisenä. Ihana aamu takana, ei nyrkkitappeluita, ei leijonamielisiä puremisia eikä oikeastaan mitään missä olisi ollut aihetta omalle raivokohtaukselle. :D Yökin meni kivasti, heräsin 2krtaa pissalle ja siinäpä se. 10h unta kuulaan, niin johan on ihmeen pirtee olo.

muutenkin oma napa tällähetkellä kohtalainen. Aamut ja päivät hyviä, ei pahemmin kolottele paikkoja. siis totttahantoki aina sellasta jatkuvaa surkeeta särkyä esiintyy kokoajan mutta mitään järkyttyvänkamalaa kipua ei ole. Illat sitten asiat erikseen, mutta pakkoko tuota on sillon repiä itestänsä kaikkea irti, sillon on aika levätä ja kuunnella hyvää musiikkia ja kutoa hahtuvavilliksiä tulokkaalle! :)

Neuvolaa mulla on ollu viimeks 32viikoilla eli 3 viikkoa sitten. kävin tuossa 1.5 viikkoa sitte sen alavattakivun kaa lekuris ja tekivät sielä lähestulkoon samat jutut mitä neuvolassa niin päätettiin ettei uutta aikaa tarvi vielä kun lääkäri on ens viikon torstaina. Jänskättää eniten se kohdunsuun tilanne. Pieni toive ois että olis edistynyn ja auennu enempi et sit syntyis vaikka 3 viikon päästä jo eli 38+ jotain viikoilla;)

pläääh...

mä kylläkin ajattelin eilen että nyt on pakko ruveta ajattelemaan muutakin ko vauvan syntymää, meinaa ihan hulluksi tulla kun aika matelee omia tuntemuksia seuraillen. Rupeaa vaan kuvittelemaan kaikenlaista omasta olosta ja luulee et se syntyy jo piankin vaikka viikkoja onkin todellisuudessa koossa " säälittävät" 35+1 viikkoja. niin sitä aina retkahtaa kuvittelemaan ja salaa toivomaan kaikenlaista höpötystä.

Ajattelin tänään lähteä ostamaan ajankuluksi joulukoristeita ikeasta ja sellasesta krääsäkaupasta. Joululahjojakin vois alkaa tsiigailee ettei sit tartte just vastasyntynyttä rääpälettä raahata mummojen kuolattavana kaupasta toiseen. Argh =D

nyt taidan alakaa keittelemään kahveeta jotta ei vain väsähdä, kofeiini piristää kummasti.

mammeleille hyvät keskiviikot!

/catry 35+1

Vierailija
8/24 |
07.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas hyvin nukuttu yö takana, jee jee.. Manja kyseli synnytyspeloista, itte en osaa kyllä pelätä (enhän edes tiedä mitä tuleman pitää ku eka lapsi tulossa). Ehkä eniten mietityttää se irtisanoutumishomma mut jos se toteutuu nii minkäs tekee. Pakko vaan yrittää luottaa ja uskoa siihen että ne synnärillä hommansa hoitaa. Oisin kyllä jo ihan valmista kauraa synnyttään, tää norsumainen olo kaikkine vaivoineen alkaa jo tympiin.

Sannis mainitsi lääkärin sanoneen että kun paikat on pehmentyneet niin kohdunsuu lähtee siitä myös avautumaan. Onko tämä yksilöllistä vai ihan yleinen juttu? Itselläni oli myöskin pehmentynyt mutta kiinni oli vielä kuitenkin.. Voisko olla toiveita saada nyytti aiemmin maailmaan? Tyhmiä kyselen mut pienikin mahdollisuus ois mukava kuulla.. =)

Sairaalakassia pitäs jossai vaiheessa alkaa katteleen ja pinnäsänkyyn laittaa kaikki tykötarpeet, mutta ei vaan saa aikaseksi. Ulkonaki pitäs lähtä käymään ettei ihan mökkihöperöksi tuu..

Hyvää keskiviikon jatkoa mammoille... jonskeli 36+1

Vierailija
9/24 |
07.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläpä on paljon " vaivaisia" elikkäs sairaita :-( itsellä on huippu olo. Massu on vaivaton ja muutenkin oon terve. *Kop kop koputtelen puuta...*

Mulla ei oo synnytyspelkoa ollenkaan vaan kauhea hinku päästä synnyttämään. Olen vähän pimeä mut on kiva olla keskipisteenä (tai siis minä sekä mahani sisältö) :-P ja synnytyksessä kaikki pyörii kirjaimellisesti mun navan ympärillä! (horoskooppi on leijona...) Lisäks on kiva päästä kokeilemaan että josko tällä kertaa kestäis kivun ilman epiduraalia. Se olis mahtavaa, vaikken mitenkään itteäni syyllistä jos sitä sit loppupeleissä tarvitsenkin, se olis tyhmää.

P-M, mulla massu naksui kun pojua odotin. Tällä kertaa en ole huomannut moista. Mee kauppaan vaan, mitäs sitten jos ne vedet menee :-D kaikki kuiteskin tietää mistä kyse eikä luule että pissailet jatkuvasti marketin lattioille...!! :-D

Heiluri, meilläkään ei mua neuvolaan huolita... Seuraavan nlan ja nla-lääkärin välissä on 3 viikkoa ja 1 päivä... Eli " vähän" liikaa jos pitäis 2 viikon välein tosiaan käydä...

Mies kantoi eilen kellarista pinnasängyn :-) iiik! Ja pesin myös vähän vauvan vaatteita. Tartten lisää bodyjä ja " stanu-potkareita" !

Mulla tuntuu kummia kramppeja oikeassa kyljessä. Vähänkin kun liikahtaa turhan nopsaan tai korottaa ääntä niin auts... Mutta eilen olin tuntevinani jonkun pienen patin kyljessä eli onkohan se ollut sit pieni kantapää joka yrittää kyljestä ulos tunkea, eikä mikään kramppi... ??

Myös tuohon rintojen alle satelee potkuja. Hikka tuntuu ihan emättimen kohdalla ja jotkut liikkeet tuntuu ihan niinkuin pepussa, eli ehkä se vaavi tunkee päätänsä mun suolistoa vasten :-P

Mäkin oon päättänyt nyt olla riehumatta turhia ja miettimättä turhia tuota synnytystä. Tulee kun tulee, ja eiköhän tässä 2kk sisällä tositoimiin päästä. En jaksa noita viikkojakaan ressata, kasvavat kuitenkin pikkuhiljaa...

Olen muuten muuttanut sen seuraavan " etappini" , 34->35 koska silloin pääsee jo jorviin synnyttämään (jos ei irtisan. estä.)

Sintagma 33+0

Vierailija
10/24 |
07.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itä-Suomessa siis lunta maassa, ihanan valoisaa!!

JA valoisa on mielikin kun on nukkunut kunnon yöunet :)

PIITU-MIINA on päässyt napsuva napaisten kerhoon...mulla tuo kuopus oli sellainen napsahtelija ja pelkäsin koko ajn että nyt tulee lapsivedet, mutta sairaalalta sanottiin että ne olisi vauvan nivelet jotka napsahtelee! Ole siis huoleti. Kuopus on jotenkin niveliltään herkästi napsahteleva edelleen.

MInäpäs kävin tänään neuvolassa :)

rv siis 36+3 (tai 37+2 alkuperäisen mukaan)

painoa tullut kahdessa viikossa 700g, koko raskaudessa 3,1kg

kaikki arvot kohdillaan

sf mitta aivan järkyttävät 35cm

valitin tädille että multa on nyt kahtena päivänä tullut vihertävää venyvää vuotoa ja epäilin että onko mulla joku tulehdus. ALapää kurkistuksen tuloksia: ei ole tulehdusta vaan ilmeisesti limatulppaa (!!!) ja kohdunsuu on kiinni, pehmeää huttua ja selvästi lyhentynyt eli kaikki tämä kituminen ja kärsiminen on tuonut tulosta, ei ole ollu turhaa!! Pää on kuulema todella alhaalla ja tuntuu erittäin hyvin sisäkautta käteen. Silti tämä on ruvennut paukkamaan kylkiluihin ja tuo mitta on noin suuri, joten pikkuisen kyllä nyt mietityttää vauvan koko...neuvolassa suositeltiin kohdunkaulalle " pippelihoitoa" mutta taidan pidättäytyä siitä " ilosta" vielä viikon niin pääsen painoarvioon asti ehjänä..ja oikeesti, mokoma peiton heilutus ei ole kyllä käynyt pienen mielen vieressäkään piiiitkiin aikoihin, alaosasto on ollut niin kipeänä koko ajan.

Neuvolassa nauroin että kyllä tämä todellakin aitaa olla meidän viimeinen lapsi, kaikki mammahousut tuntuu tässä odotuksen viimeisillä viikoilla hajoavan jostain kohtaa eikä miun pää taida kestää näitä lopun vaivoja enää viidettä kertaa etenkin kun tuntuu että ne vaan pahenee kerta kerralta.

Ehkäisyhän se olis kohta kans mietinnän alla...oletteko jo asialla päätänne vaivanneet? Mulla asia vaivaa todellakin päätä kun kaikki kokeilemani pillerit tekee minusta ärjyvän pirttihirmun...että joko putket poikki tai sitten kierukka....hormonikierukka vaan on kallis kokeilla, jos ei sovikaan..onneks ei sentään ihan tämän päivän asia.

Ihanaa ajatella että loppu häämöttää jo!! Kaikilla joulukuisilla tietenkin, mutta etenkin meillä alkukuun odottajilla, kohta varmasti saadaan ensimmäiset vauvauutiset lukea!

mutta nyt lähden tarkistamaan ekaluokkalaisen matikan kotitehtäviä

Minjuska ja Manteli

Vierailija
11/24 |
07.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä maha napsuu kanssa vähän väliä ja niin nuo tytötkin on napsuneet..eli ihan normaalia =) Tää on kanssa kova poika hikkaamaan..melkeen hikkaa enempi kun muuten liikkuu! Isosikonsa oli samanlainen ja hikkaski ekan vuotensakin tosi paljon!!

Mä voisin olla vaiks joka päivä kaupoissa jos joku lupais et sillä lapsivesi menis ;D Eli täällä ollaan edelleen ihan valmiita lähtöön ja aivan sama missä se vesi menis..kuhan vaan menis!! Ja vesien meno on kyllä kivempi vaihtoehto kuin supparit kun sit tietää oikeasti koska pitää lähteä sairaalaan. Esikosta meni vedet ja tokasta alko supistelulla (vedet tais mennä vasta ponnistaessa..)

Sain jo tänään ostettua lakritsipussin sairaalakassiin (tällä toimii mun maha synnytyksen jälkeen)..vielä pitää varmaan ne muut kamat sinne kattoa =)

Mäkin kävin viime yönä pissalla vaan kaks kertaa ja ekan kerran vasta 3 jälkeen..vau!!

Varsinaista synnytyspelkoa ei ole mut pelko siitä että siellä ei ole osaavaa henkilökuntaa, vähän hirvittää!!

Täällä on hermot ollu aika tiukoilla kun olen ollu tyttöjen kanssa kolmisin pääasiassa..yhtään en voi miestä moittia kyllä kun saunaa tekee ja kaikki me halutaan se äkkiä valmiiks!! Mut kyllä mä toivon että viikonloppuna päästäs kaksistaan johonkin, vaikka ihan vaan jouluostoksille ja syömään!

Nyt laittamaan taas kamoja paikoilleen ja jos vaikka vikan koneellisen noita vauvan vaatteita..Kävin tänään muutaman ostelemassa huuto.net myyjältä joka sattu asumaan samalla paikkakunnalla =)

Masu 36+5

Vierailija
12/24 |
07.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä herättiin kans lumiseen maisemaan ja koko ajan tulee lisää... Kyllä tytötkin toimi aamulla reippaasti ku tiesivät pääsevänsä ulos lumiukkojen tekoon!!! Tuota keskimmäistä käytettiin kerhossa ja kävin sitten esikon ja kuopuksen kans kävellen kaupassa sillä välin. Nuorimmainen ihan ihmeissään lumesta ja aluks käveleminenkin meinas olla ylivoimasta, eihän tuo muista viime talvea, eikä silloin vielä kävellytkään...

Isommat yli innoissaan ja taas kyselivät että syntyykö se nyt se vauva, kun on kerta tullu talvi...

Mulla on kans nyt 3vkoo väliä neuvoloilla, normaalisti ois 2vkon välein mutta terkka arveli että kun ei kerta oo hämminkiä nii turha mun on vääntäytyä koko katraan kans niin usein sinne... Mulla ei vissiin oo sitä viimeistä lääkäriä, kun on sitten rv38 se äitipolikäynti. Ajattelin kyllä kysästä josko sen kuitenkin saisin, niin paljo kiinnostaa tuo tilanne, epäilyttää että kohdunsuulla on jo tapahtunut paljonkin, mutta ei kuitenkaan niin vakavaa että tulis äitipolille lähettyä tarkastukselle...

Mun pitäis vissiin mennä laitta toi nuorin päikkäreille, ettei yöunen tulo siirry liian myöhälle... Tyttö jo mukamas menikin kertaalleen nukkuu mut sit kömpikin yllättäen keittiöön kun luulin neidin vetelevän sikeitä...

Jaksamista mammat ja masukit!!!

trv. daisy82 rv 34+1

Vierailija
13/24 |
07.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeinen lääkärineuvola takana päin. Viikkoja kasassa 36+2

Painoa oli tullut +1600/viikko !

Ja turvotusta on

Verenpaine vähän koholla

Sf-mitta hurjat 35

Lapsivettä normaalia enemmän

Vauvan painoarvio nyt 3000g

Kohdunsuu pehmeä kuin pumpuli ;) On auki 0,5cm ja pituus 2cm

Paljon on muutoksia tuolla alhaalla tapahtunut.

Sain lähetteen äitipolille tarkempaan synnytystapa-arvioon. Lääkäri totesi lantioni olevan ahdas ja vauvasta tulisi hänen arvioiden mukaan jopa yli 4kg. Esikoinen oli 3830g ja ei tahtonut oikein mahtua tulemaan ja ponnistusvaihekin kesti tuhottoman kauan. Alakauttahan se maailmaan tuli kuitenkin joten sitä ajatellen, eiköhän sitä toinenkin mahdu tulemaan ellei sitten oli vielä isompi...

Itteäni ainakin pelottaa kauheesti jos joutuisi leikkaukseen, en ole edes osannut ajatella sellaista mahdollisuutta. Kaikkialla aina pelotellaan miten vaikeaa siitä toipuminen on.

Ei pidä kauhistella vielä kun varmaan vasta parin viikon päähän sen synnytystapa-arvion saan ja sittenhän se tuomio kuullaan. Voihan se olla että vauva onkin pienempi.

Ihme muuten kun olen koko ajan luullut , että vauva tosiaan on pieni kun niin ne on väittäneet. Mutta ainakin tämä lääkäri kovasti väitti että jo kolme kiloinen olisi. Esikoisesta painoarvio viikolla 35+ oli 2,5kg.... Lääkäri kyllä sanoi, että lapsivettä on niin paljon, että se vähän vaikeuttaa tuota arviota.

Peppipiina + Titi-Tassu 36+2

Vierailija
14/24 |
07.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kanssa eilen ja tänään on molempina kerran tullut tuota vihertävää limaa ihan pikkasen ja molemmilla kerroilla hymy korvissa...Kuulostaa hassulta mut sitä niin kaipaa merkkiä että joskus vielä synnyttämään ehkä pääsee!! Tosin tuosta kakkosesta sitä limatulppaa tuli pikkuhiljaa sellaset 3vko:a et se vähän masentaa ;) Esikosta tulikin vesien jälkeen heti se iso köntti kerralla!

Vierailija
15/24 |
07.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän asti olen vain tyytynyt olemaan sivusta seuraajana mutta eilinen pisti miettimään ja koska teillä kaikilla on suunnilleen sama vaihe menossa + osalla ainakin enemmän kokemusta, on pakko esittää yksi kysymys.

Eli kävin eilen neuvolassa (36+1) ja poitsun syke huiteli 190-200 välillä. Hän oli kyllä hereillä ja liikuskelikin jonkin verran muttei mitenkään erityisen paljon. Neuvolatäti passitti suoraan jorviin jossa otetiinkin sydänkäyrä kahdesti ja ultrattiin. ensimmäinen noin 40minuutin pätkä huiteli 140-180 välillä, enimmäkseen syke oli 160-180 välillä mutta kävi välillä tuon meille normaalin 140-150 kieppeillä. Ultran aikana poika rauhottui ja imeskeli vaan peukaloaan, mitään kummallista ei löytynyt. Toisessa käyrässä keskisyke alkoi laskemaan aika normaaliin tasoon, välillä kuitenkin kipusi 160-170 tienoille. Vaihtelevuus oli kuitenkin kummassakin käyrässä hyvä. Lähettivät meidät takaisin kotiin.

Onko kenelläkään vastaavaa kokemusta? Kätilö eikä lääkäri kummatkaan oikein sanoneet tälle syytä, sain sen käsityksen että syynä oli vauvan liikuskelu (kun hereil, liikkuu paljon ja välillä satuttaakin potkuillaan). Eli voiko vauvan syke nousta näin korkealle joka kerta kun hän on aktiivinen?

salla

Vierailija
16/24 |
07.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana lukea lumesta, tulispa meillekin!

Mutta ajattelin kommentoida limatulpasta enskertalaisille, että olen synnyttänyt kuusi kertaa, enkä ikinä milloinkaan bongannut mitään limatulppaa.. Monesti tällä palstalla vuosien varrella on siitä kyselty, mutta sitä ei tosiaan välttämättä irtoa, tai ainakaan näe jälkeäkään.

ponnari samat viikot ja päivät

Vierailija
17/24 |
07.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esikoisella (tyttö) huiteli syke aina neuvolassa 160-170 tienoilla..ei oikeastaan koskaan ollu alle sen. En muista että ihan tuolla 200 olis terkkari koskaan sanonut menevän mutta korkeet oli noin muuten. Joku mulle kovin joskus väitti, että liian korkeet on (tyyliin ei uskonu mua) mut ihan terve tuoa on ja oli..sykkeet vaan korkeet. Ja tuskin on syytä huoleen kun näytilläkin jo kävit =)

Masu edelleen 36+5

Vierailija
18/24 |
07.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihanaa kun lunta sataa...lapsi ihan innoissaan=)

meil neiti kyl osaa kans jo kysyä milloin veikka syntyy,joko veikka syntyy?! ikaa siis vajaa 3-v ja kun kerrottu et veikka syntyy kun talvi tulee...on pitkät viikot odotella nyt veikkaa...

itse haluaisin jo kovasti kans tietää kohdunsuun jne...tilannetta mul oli neuvola viimeks rv32 ja nyt sit seur.viikon ke kun rv 36 eli 4vko:a väliä tulee...

pisiil käyn yhtenään siis yöt älyttömiä kun n.5-8 kertaa käyn vessas ja sama päivällä...

kokoa myös mietin...minkä kokoinen poitsu on kun tyttö oli aika pieni kuitenkin rv 39 ja paino 3180g ja pitkä 49cm

uudet ystävät kävi aamul ja oli kiva tutustua heihin,mukavaa piristystä oli tälle päivään.

itse miettiny kans ehkäsy hommaa...hormooni kierukasta kuullu huonoja juttuja ja siskolla mm.oli se ja ei hyvä juttu ollu... itse taas en voi pillereitä syödä kun ne ei mul sovi(kokeillu varmaa 10 eri pillerit) ja paikkoja eivät viel kii laita ku nuori ja toinen lapsi vasta tulos...

saa nyt nähdä mitä sit keksii...meil ku miehen kans aika varmoja et meidän lapsiluku on täynnä...

mut nyt ruoan laittoon

manja edelleen!

Vierailija
19/24 |
07.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta nyt voin taas viettää huoletonta loppuraskautta:-D

Aika hurja tuo Tuusulan ammuskelu. Ei onneksi ihan yleistä ole tässä valtiossa.

Limatulpasta puhetta ollu. Minulla kyllä ihan selkeä limatulppa tullu edellisten aikana. Nyt kyllä alkaa jännittää, kuka teistä ekana pääsee tositoimiin. Minä en varmaakaan ole ensimmäisten joukossa, sen verran vakaa on vointi.

Vauvan korkeista sykkeistä en kyllä osaa sanoa mitään:-/ kannattaa tosiaan varmaa kysyä mielipidettä myös joltain toiselta ammattilaiselta.

Tänään aioin pulahtaa altaaseen vaikka flunssa riivaa. Alkaa paikat olee jumissa muuten.

Että tämmöstä illan ratoksi:-)

P-M

Oi miten toivon että tännekin lunta sataisi

Vierailija
20/24 |
07.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli viimeinen käynti sisätautilääkärillä ja sen jälkeen käväisin vähän kaupoilla. Kävelin Bulevardilta Hietalahteen ja takaisin ja olin kyllä aivan puhki sen jälkeen. Vaikka oli matalat kengät jalassa ja kävelin hitaasti niin voimille otti. Selkäkin oli jumissa, kun kotiin saavuin. Eipä sitä tänään paljon muuta ole ehtinyt tekemäänkään.

Synnystyspelkoa en vielä koe. Mutta jos se joukkoirtisanoutuminen toteutuu niin ehkä se sitten pukkaa päälle. Olisi se kyllä kamala, jos siihen tilanteeseen joutuisi. Ensimmäisen kanssa oli kuiteskin hyvät kokemukset ja otin silloin epiduraalin ja olin siihen tyytyväinen.

Onko muuten kellään ennen flunssaa tai jonkun infektion aikana suurentuneet imusolmukkeet leuan alla? Minulla suurentui maanantaina ja onneksi sattui lekuri tälle päivälle. Eipä sitä tiedä, infektiosta puhui ja sanoi että jos ei rauhoitu niin ensi viikolla yhteys tänne. Ja hampaat vois tietty tarkistaa. Vielä en osaa hirveästi hermostua, koska olo on muuten ihan hyvä. Mutta kyllähän se jonkin verran mielessä käy. Tytölläkin on flunssa parhaillaan, voisikohan olla sitäkin että itselle yrittää tauti iskeä!? Viime viikon tulehdusarvot ovat normaalit.

Tällaista nyt tänne.

rv 33 + 4