Eroanko vai en?
Sitä tässä mietin kuumeisesti.
Tilanne se, että olemme olleet miehen kanssa 12v yhdessä, 3 lasta (10v, 9v ja 2v). Olen raskaana vkolla 12.
Mies on ihan ok isä ja rakastan häntä tosi paljon. Meillä menee hyvin, tosin olemme kovasti joutuneet tekemään töitä parisuhteen eteen.
Eroaminen ei kävis mielessäkään, ellei..
Miehen viinankäyttö menee joskus överiksi. Ei usein, mutta 1-2x vuodessa. Ottaa muutenki suht usein, 1-2x kuussa,mutta yleensä siis kohtuudella. Paitsi näinä 1-2x vuodessa.
Olen antanut anteeksi 3 tällaista ylilyöntiä ja viimeisen kerran jälkeen tein selväksi,että jos vielä yks tulee, niin lasten vuoksi mulla on pakko erota. Mies ei siis ole koskaan käynyt minuun tai lapsiin käsiksi, mutta käyttäytyminen on muutoin sellaista että lapset pelkäävät, välillä minäkin. Ja humalatila siis niin tolkuton, ettei pysy pystyssä tai ymmärrä puhetta.
Nyt se sitten tapahtui taas. Edellinen kerta oli 1v4kk sitten, sitä ennen oli 2 aika lyhyellä välillä.
Tällä hetkellä mies nukkuu. Itse en saa enää unta, vaan mietin vain tätä.
Mies on antanut vuosia sitten mulle 2 tosi pahaa mokaa anteeksi.
Mutta niihin ei liittyny lapset.
Onko minun velvollisuus lapsia varjellakseni erota ja ottaa lapset (toki mies saa tapaamisoikeudet jne) vai riittääkö, että meidän perheellä menee hyvin 354 päivää vuodessa?
Neuvoja, mielipiteitä, ohjeita. Niitä kaipaan.
Kommentit (42)
kannalta! Olisit kuule ap onnellinen hyvästä miehestäsi, joka aina välillä osoittaa olevansa ihan tavallinen IHMINEN eli erehtyväinen, mokia tekevä, silti ihan kunnon ihminen omien sanojesikin mukaan. Miksi sinun pitäisi olla joku ylimmäinen tuomari ja sanoa miten saa olla ja miten ei, ja jos meneekin joskus vähän väärin, niin sitten saa mies lähteä pelistä pois?
Pientä suhteellisuudentajua, hyvä ap.
Se sammui joskus vessanpytyllä istuessaan, ja tipahti pytyltä yleensä ensin vessan lattialle ja sieltä sitten kynnyksen yli eteiseen ja kerran mä sitten kyllästyin ja otin siitä kuvia. Oli aika noloa poikaa kun näytin seuraavana päivänä sille millainen känniääliö oli.