Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eroanko vai en?

Vierailija
02.11.2008 |

Sitä tässä mietin kuumeisesti.

Tilanne se, että olemme olleet miehen kanssa 12v yhdessä, 3 lasta (10v, 9v ja 2v). Olen raskaana vkolla 12.

Mies on ihan ok isä ja rakastan häntä tosi paljon. Meillä menee hyvin, tosin olemme kovasti joutuneet tekemään töitä parisuhteen eteen.

Eroaminen ei kävis mielessäkään, ellei..

Miehen viinankäyttö menee joskus överiksi. Ei usein, mutta 1-2x vuodessa. Ottaa muutenki suht usein, 1-2x kuussa,mutta yleensä siis kohtuudella. Paitsi näinä 1-2x vuodessa.

Olen antanut anteeksi 3 tällaista ylilyöntiä ja viimeisen kerran jälkeen tein selväksi,että jos vielä yks tulee, niin lasten vuoksi mulla on pakko erota. Mies ei siis ole koskaan käynyt minuun tai lapsiin käsiksi, mutta käyttäytyminen on muutoin sellaista että lapset pelkäävät, välillä minäkin. Ja humalatila siis niin tolkuton, ettei pysy pystyssä tai ymmärrä puhetta.

Nyt se sitten tapahtui taas. Edellinen kerta oli 1v4kk sitten, sitä ennen oli 2 aika lyhyellä välillä.

Tällä hetkellä mies nukkuu. Itse en saa enää unta, vaan mietin vain tätä.

Mies on antanut vuosia sitten mulle 2 tosi pahaa mokaa anteeksi.

Mutta niihin ei liittyny lapset.

Onko minun velvollisuus lapsia varjellakseni erota ja ottaa lapset (toki mies saa tapaamisoikeudet jne) vai riittääkö, että meidän perheellä menee hyvin 354 päivää vuodessa?

Neuvoja, mielipiteitä, ohjeita. Niitä kaipaan.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
02.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on kompromissi hyväksymisen ja lähtemisen välillä. helpoin ja järkevin vaihtoehto. jos joskus miehesi sinne saat niin nyt heti, kun asia on vielä tuore ja haluaa hyvittää.

Vierailija
22/42 |
02.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä katso läpi sormien vaan lähde menemään, et ole tuon arvoinen. Miksi me naiset siedetäänkin näitä kolmijalkaisia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
02.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

samaa mieltä minäkin, lähde!

Jos se toistuu joka viikonloppu, niin siinä ei ole järjenhäivää! Eikä se mihinkään muutu, kokemusta löytyy..

Vierailija
24/42 |
02.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos muutosta ei tule. Joku ehdotti että odota että vauvasi syntyy ja eroa sitten. Ero on sitä vaikeampaa silloin. Luulen jos nyt lähdet (siis jos miehesi ei terapiaan lähde ja muutosta ei ylipään tule käytökseen) niin ennen kuin viimeinen kolmannes käynnistyy on miehesi tehnyt jotain ratkaisevaa että olette valmiina palaamaan takaisin yhteen :) Jos miehesi välittää sinusta ja jos kyse ei kerran ole luultavimmin sairaudesta tässä tapauksessa alkoholismista niin luulen että tuo uusin tulokaskin saa hänet järkiinsä.

Se ei vaan se anteeksipyyntö riitä enää viidennen tai kymmenennen kerran. Jos uhkaat lähteä niin lähde muuten uhkauksella ei ole mitään virkaa. Hyvää jatkoa ja pidä huoli itsestäsi, kohta vielä uusi ihminenkin tarvitsee reippaan mamin :)

Vierailija
25/42 |
02.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä muista mitään sen jälkeen. nytkin melkein petti kännissä muttei muista koko juttua...

en kyllä sinuna eroaisi tuon takia. toki voit antaa kaksi vaihtoehtoa jotka itsekin tiedät.

Vierailija
26/42 |
02.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ap vaikka ikävää sinun puolesta ja muut jotka oman tarinan kirjoittivat, sain lisäpuhtia siihen mitä minun pitää tehdä..lähteä kälppimään surkeasta viinan pilaamasta liitosta. Nyt loppui meikäläisen vinkuminen, lapsetkin jo kärsii kun mä pillitän omaa surkeuttani kun mies juo ja tekee tyhmiä, justiin siivosin yrjöä ulko-oven pielestä ettei naapurit ihan katso vinoon :(

Vierailija
27/42 |
02.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ei välttämättä aina naiskeltele eikä toki sitä minulle kerro jos tekee niin mutta monet kerrat jättänyt kotiin tulematta ja kyse on miehestä joka hyvä isä, selvinpäin kiva mutta viina..ja olen ollut pinkit rillit päässä monta vuotta .( tyhmä olen minä joka tätä katson.

Älä sitä pikkuista kadu, lapsi on siunaus vaikka pahaan paikkaan minäkin tulin ja ihan aikuisena vahingossa raskaaksi, ehkäisy petti joten en ihan huolimattomuudeksi pistä. Mutta lapsi on ihana ja lapsemme kaikki ovat tärkeitä, taidan riisua ne pinkit lasit ja antaa lapsille tämän joulun yhdessä myös kuten aiemmin joku sanoi. Uutta kämppää etsin per heti nyt netin kautta :) Pidä huol itestäs.

Vierailija
28/42 |
02.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa rikkoa perhettä. Tajuathan ap miten paljon lasten perusturvallisuutta järkyttää avioro? Tuhat kertaa enemmän kuin se että mies on pari krt vuodessa sekaisin vaikka se karmeaa onkin. Se tapahtuu sen verran harvoin kuitenkin että älä riko perhettä. Tulet todella katumaan jos sen teet. Arki on raskasta yksin ja todella yksinäistä. Mieti millainen joulusi tulee olemaan kun lapset on isällään. Mieti miten sairaasti lapset kaipaisivat isäänsä?

Ei se mies varmaan juomita lopeta, en usko. Minä sietäisin kyllä tuota. Ei sit vaan lompakkoa tai kännykkää mukaan, vain rahatukko.

Älä oikeasti eroa!!! Se on lapsille ihan kauheaa!

Vierailija
29/42 |
02.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta se on, jos äiti on onneton. Ero on ainoa vaihtoehto jos toinen osapuoli on alkoholisti, sekä lasten että äidin ainoa mahdollisuus selvitä ilman vielä paljon pahempia kolhuja.

Mä tajusin jo lapsena että isä on sairas, ei siinä sen kummempaa. Onneksi äitini erosi, minulle ei jäänyt asiasta mitään kauheita traumoja.

Nimim. onnellinen alkoholisti-isän lapsi

Vierailija
30/42 |
02.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kehtasi vielä perjantaina töistä tullessaan valittaa rahapulaansa. Ja hetkeä myöhemmin haki autostaan 24päckin, euroleijonan ja salmiakkipullon. Oli siis käynyt kaupassa ja alkossa töistä tullessaan. Se virne hänen naamallaan oli näkemisen arvoinen, teki itsestään todellisen idiootin!!!

Vierailija
31/42 |
02.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

juo vain pari kertaa vuodesa, se ei ole paljon! Tottakai pitää erota jos juominen on jatkuvaa. Ihan eri juttu.

Vierailija
32/42 |
02.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä katsoin isäni juopottelua, tyhmiä juttuja joita juovuksissa päästi, katsoin sitä niin kauan että olen katkera ettei äiti ottanut siitä eroa. Me lapset (kolme) kärsimme tosi paljon isän kännisestä örvellyksestä. Päätin että kun oon aikuinen en ota tollasta äijää joka ei osaa juoda oikein. Toivoin että äiti olisi jättänyt isän, näin niin monesti äidin kyyneleet ja huolen.

Ja isäni on muuten hyväsydäminen, ei mikään kusipää mutta juo edelleen liikaa!!! En ole siellä enää kotona katsomassa touhua mutta äiti on edelleen ja onnettomampana koska jos olisi kun me oltiin pieniä lähtenyt, olisi ehtinyt itselleen uuden elämän luomaan tai isä olisi oppinut ja oisimme saaneet alkovapaan isän.

Että joo ero ei kivaa mutta ihan totta, ei niistä lapsista ole mitenkään hienoa jos isä juo överit. Jos juominen olisi siistiä sillon tällön kuin itselläni ja miehelläni niin ok mutta jos siihen liittyy muistamattomuutta, idioottimaisuutta, yrjöilyä ja muuta älytöntä niin ei sitä tarvitse jaksaa katsoa. Hyvä jos saatte asiat kuntoon mutta lapsen näkökulmaa ei kukaan kysy, moniko haluaa isänsä olevan juntti kännissä?

Vierailija
33/42 |
02.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä nyt osalla taas menee vähän överiksi nää kommentit. Jos olette onnellisia 354 päivää vuodessa, niin on sulaa hulluutta erota noiden parien kännien takia. Koittakaa vaan sitä systeemiä, että mies ei tule silloin kotiin yöksi tai voisitko itse lähteä lasten kanssa johonkin silloin kun miehellä on tällainen potentiaalinen överikännivetoilta? Jos niitä tosiaan on noin harvoin, niin luulisi jotenkin onnistuvan.

Ihan eri asia on sitten ne, jotka dokaavat joka viikonloppu. Sellaiseen suhteeseen ei toki kannata jäädä.

Vierailija
34/42 |
02.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka sitten vähän överitkin, niin ei se vielä tee ihmisestä juoppoa!!

Juopot juo kyllä "vähän" useammin!

Vierailija
35/42 |
02.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten sinun on itse tehtävä päätös, mielestäni neuvot ovat kaikki olleet suht hyviä. Eihän kenenkään pidä sietää tuommoista käytöstä. Lelut rikki kun isi vähän ottanut.. kuulostaa niin epäkypsän ihmisen käytökseltä.

Eroaminen on aina viimeinen vaihtoehto mutta jos olet ukaasin antanut eikä se pidä niin teet itsesi melkein naurunalaiseksi jos jäät aina vaan. Sitten ei kannata edes uhkailla koska sanomisilla ei ole mitään virkaa ja miehesi tietää sen myös.

Lapset kärsii vanhempien huonosta olosta, et voi olla onnellinen jos pelkäät miehesi ryyppyreissuja. Ja joku tuossa sanoi että 1-2 x vuodessa ei ole paljon no ei ole ei mutta jos niihin aina liittyy nuo typeryydet niin kertoja saisi olla 0.

Normaali juominen ilman hölmöilyä on sallittua mielestäni, se muutama lasi viiniä viikossa tai saunakaljat, illanistujaisissa pari paukut päälle jos se ei aiheuta riitaa, mitään käytöshäiriöitä, kaatuilua tms. aikuisen olisi tiedettävä sopiiko viina vai ei, jos kerta toisensa jälkee joku sanoisi minulle että kaatuilit, yrjösit ja puhuit törkeyksiä tms. niin kyllä koittaisin jättää ne kuuluisat pari viimeistä ottamatta .

Vierailija
36/42 |
02.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta se oli toki vähän useammin toistuvaa kuin ap:n miehen.

Alussa miehen juominen oli musta aika normaalia, viikonloppuisin juhlimista. Sitten pari vuotta sitten juominen jatkui viikolla. Joka ilta muutama kalja, joskus kirkasta, mitä yritti piilotella multa. Huomasin että juhlia varten ostamani alkoholit olivat kadonneet. Löysin tyhjiä viinapulloja miehen laukusta.

Mies alkoi myös viettää öitä poissa. Aluksi hän tuli joskus viiden kuuden aikaan kotiin, sitten vasta aamupäivällä, lopulta vasta iltapäivällä. Sitten kun aloin puhua erosta, miestä ei näkynyt ennen kuin sunnuntai-iltäpäivällä tai illalla. Pari kertaa hänet oli myös viety putkaan selviämään ja minä sain soitella ympäri kyliä selvittääkseni missä hän oli (tämä siihen aikaan kun mua vielä kiinnosti)

Mies on nyt vähän parantanut tapojaan, mutta mulle riitti ne öiset poissaolot JOKA viikonloppu. Ihan sama oliko kaverillaan niin kuin väitti, vai panemassa jotain horoa, parisuhteessa ei käyttäydytä niin. Ei mua haittaa jos mies käy ulkona, niin kauan kuin palaa kuitenkin yöksi mun viereen. Mies ei halunnut muuttua, joten meidän taru oli lopussa.

Yöt on yksinäisiä ja itken sitä välillä, mutta luotan siihen että tulevaisuudessa löydän paremman miehen minulle, vaikka siihen menisikin aikaa...

Vierailija
37/42 |
02.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta se oli toki vähän useammin toistuvaa kuin ap:n miehen.

Alussa miehen juominen oli musta aika normaalia, viikonloppuisin juhlimista. Sitten pari vuotta sitten juominen jatkui viikolla. Joka ilta muutama kalja, joskus kirkasta, mitä yritti piilotella multa. Huomasin että juhlia varten ostamani alkoholit olivat kadonneet. Löysin tyhjiä viinapulloja miehen laukusta.

Mies alkoi myös viettää öitä poissa. Aluksi hän tuli joskus viiden kuuden aikaan kotiin, sitten vasta aamupäivällä, lopulta vasta iltapäivällä. Sitten kun aloin puhua erosta, miestä ei näkynyt ennen kuin sunnuntai-iltäpäivällä tai illalla. Ja oli siis perjantaina lähtenyt juhlimaan. Pari kertaa hänet oli myös viety putkaan selviämään ja minä sain soitella ympäri kyliä selvittääkseni missä hän oli (tämä siihen aikaan kun mua vielä kiinnosti)

Mies on nyt vähän parantanut tapojaan, mutta mulle riitti ne öiset poissaolot JOKA viikonloppu. Ihan sama oliko kaverillaan niin kuin väitti, vai panemassa jotain horoa, parisuhteessa ei käyttäydytä niin. Ei mua haittaa jos mies käy ulkona, niin kauan kuin palaa kuitenkin yöksi mun viereen. Mies ei halunnut muuttua, joten meidän taru oli lopussa.

Yöt on yksinäisiä ja itken sitä välillä, mutta luotan siihen että tulevaisuudessa löydän paremman miehen minulle, vaikka siihen menisikin aikaa...

Vierailija
38/42 |
02.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lähde kotoasi jos miehesi haluaa vetää överikännit? Voi luoja!!!!!! En lähtisi iki päivänä siksi lasteni kanssa kotoa jos miehen ois saatava lipittää viinaa.

Kyllä se niin on että jos miehen käytös on muuttumatonta ja se ottaa päähän niin lähde! Jos saatte pelisäännöt selväksi niin toki jää. Ei aikuisten enää pitäisi joutua kun pennulle sanomaan mitä saa tehdä, sen pitäisi olla itsestään selvää että kun juo niin sopivasti eikä tippaakaan yli jos taipumus tyhmyyksiin!

Vierailija
39/42 |
02.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuvaan miestä videokameeralla kun seuraavan kerran tulee överi kännissä kotiin. Ihan siis koko ajan, kuinka saapuu, kaatuilee, oksentelee jne. jne. Sitten seuraavana päivänä tai parin päivän päästä näytät (todella siis pakotat) miehen katsomaan nauhoite.

On äärimmäisen noloa nähdä itsensä tuhannen tuiskeessa, ja se todella saa ajattelemaan että miksi juon, haluanko todella olla tuollainen idiootti jne.

Vierailija
40/42 |
02.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin että kuvasin videopätkää miehestäni. Sain tooosi hyvän otoksen. Mies yritti syödä ja noustessaan pöydästä otti tukea seinistä ja lopuksi romahti lattialle. Seuraavana päivänä olin näyttämässä pätkää hänelle ja sitä pirun otosta ei ollut missään, joten epäonnistuin tässä, mutta joku kaunis kerta kuvaan vielä hyvät pätkät!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kahdeksan