Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G: Viettääkö tai viettikö teillä isä varpajaisia?

Vierailija
06.11.2007 |

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
07.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pistänyt pahakseni, päinvastoin!

Vierailija
2/33 |
07.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen pärjännyt muutaman tunnin vauvan kanssa kahdestaan, mua ei tarvitse hoitaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
07.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei varpajaisten perimmäinen tarkoitus suinkaan ole juominen...!

Varpajaiset ovat miehille tärkeitä siksi, että heillä alkaa uusi elämänvaihe. Kun vauva tulee taloon, muuttuumiehen elämä täysin. Hän voi kokea olevansa täysin hukassa...

Mitä minä olen varpajaisista juttuja kuullut, niin niissä miehet puhuvat todella syvällisiäkin juttuja. Ne joilla on lapsia kertovat omia kokemuksiaan, ja näin uusi isä saa arvokasta tietoa. Hän voi myös kysellä mieltä painavista asioista " kokeneemmilta" ja toisaalta ne joilla ei vielä ole lapsia saavat myös " oppia" siinä sivussa.

Ja vaikka viina voi varpajaisissa virrata, niin ihmekkö tuo. Harva suomalainen heteromies istuu kavereiden kanssa olohuoneessa teetä juomassa ja syntyjä syviä pohtimassa...?;)

Parin kaljan jälkeen tunnelma on rento, ja saunomisen tmv. ohessa on helpompi puhua syvällisempiäkin asioita:)

Ja vaikka aina kuulee näitä juttuja miten varpajaisissa on petetty, ja mies on kännissä sotkenut kämpän eikä ole siivonnut, jne. jne. niin eikö tuollainen käytös kerro enemmänkin siitä MIEHESTÄ itsestään, ei tuomita varpajaisia junttien ukkojen juntin käytöksen perusteella. Sikoja on aina, ja tässäkin asiassa varmasti ne onnettomat ja huonot esimerkit ovat ne joita kailotetaan eniten...

Suurin osa miehistä viettää varpajaisiaan ihan hillitysti, ja tosiaan, mitä olen kuullut, varpajasilla on suuri merkitys miehille. Siellä voi puhua vaimon alapään tikeistä, miettiä miten yhdyntä onnistuu, ja uskaltaako vaimon tisseihin koskea kun niistä tulee maitoa ymv. jota ei ehkä ihan selvinpäin viitsi ottaa työpaikalla kahvipöydässä puheeksi...

Vierailija
4/33 |
07.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin sairaalassa kolme yötä. Yhtenä iltana mies oli kavereiden kesken, koska oli niin onnellinen hyvin menneestä synnytyksestä ja ihanasta lapsesta! Hän koki että oli upeaa jakaa sitä tarinaa parhaiden kavereiden kanssa, varsinkin niiden jotka ovat sen itsekin kokeneet.

Toki he ottivat olutta samalla, mutta se ei ollut se itseisarvo, vaan se että sai jakaa elämänsä suurimman jutun.

Sääli että joidenkin miehillä on alkoholiongelma, etteivät voi ottaa vain vähän kyytipojaksi olutta, vaan mopo karkaa käsistä ja pääasiaksi kääntyy aina ryyppääminen, en ihmettele että silloin on kai parasta että isukki istuu sängyn vierellä aamusta iltaan äidin valvovan silmän alla.

Mun miehelläni on läheisiä ystäviä joiden kanssa jakaa isojakin juttuja. Se on sitä " vertaistukea" . Elämä muuttuu kun tulee isäksi, velvollisuudet, pienen lapsen käsittely ja äidin mielialan vaihtelut ovat asioita jotka saattavat mietityttää ja niistä on helpottava jutella parhaiden kavereidenkin kanssa.

Vierailija
5/33 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän ei muutenkaan juhli kavereiden kanssa kovinkaan usein. Ei vaan kuulemma huvita. Kavereita kyllä on, mutta ehkä hänen iässään (yli 40v) ei ole enää niin vetoa kapakoihin.

Vierailija
6/33 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan urputa, ettei miehellä olisi oikeutta sellaiseen juuri kun vaimo on tehnyt uroteon ja saattanut kaikin voimin yhteisen lapsen maailmaan?

Vierailija
7/33 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ei kai kukaan urputa, ettei miehellä olisi oikeutta sellaiseen juuri kun vaimo on tehnyt uroteon ja saattanut kaikin voimin yhteisen lapsen maailmaan?

Vierailija
8/33 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietti kaiken mahdollisen ajan mun ja vauvan kanssa sairaalassa ja lepäsi, sillä tiesimme että kun mä kotiudun vauvan kanssa, elämä muuttuu..

Ei kuulemma ymmärrä miks lapsen syntymä on taas yks syy ryypätä..

Mutta tähän pointtina se, että hän käy muutenki baarissa/ryyppää n. 2 krt vuodessa, neki firman illanistujaisia.

Vierailija
9/33 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi v..tu kun jotkut on sitten tekopyhiä. " halusi olla mun ja vauvan kaa " Pläää Kai sitä kerkee olla vauvan ja äidin kaa vaikka ne varpajaiset pitääkin. Ja tartteeko niissä nyt vetää persiit ollalle. Mutta kukin tyylillään.

Vierailija
10/33 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ollut aina mukana synnytyksessä ja jäänyt sairaalaan perhehuoneeseen. Ja ihan omasta tahdosta. Näyttää olevan joillekin ihan mahdoton käsite ;)

Vierailija
11/33 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika syntyi lauantaina, maanantaina päästiin kotiin, ja isukki lähti tiistaina varpajaisia viettämään.

Mulle se oli ihan ok! ja kuuluu vähän niinkuin asiaan.

Vierailija
12/33 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun puolesta olisi saanut mennä jos olisi halunnut. Toisen kohdalla varpajaisia vietti.

Vierailija
13/33 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva syntyi kaksi viikkoa etuajassa ja kahden päivän varoitusajalla ei saanut ketään kanssaan juhlimaan, harmi=( Kotona ryypiskeli sitten yksinään Brandya ja paistoi pippuripihvejä...

Vierailija
14/33 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi syntyi lauantaina, tiistaina päästiin sairaalasta pois ja seuraavana lauantaina mies vietti varpajaisia sisarensa kotona :) Yhdessä kokkailtiin syömisiä sinne, ja minä menin lapsen kanssa vanhemmilleni siksi yöksi.

Baarissa eivät olleet, vaan saunoivat ja viettivät " koti-iltaa" kavereiden kesken. Kaikki olivat tuoneet vauvallekin ihania lahjoja, mikä yllätti minut täysin.

Vierailija
15/33 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ihan ok juttu.

Vierailija
16/33 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Voi v..tu kun jotkut on sitten tekopyhiä. " halusi olla mun ja vauvan kaa " Pläää Kai sitä kerkee olla vauvan ja äidin kaa vaikka ne varpajaiset pitääkin. Ja tartteeko niissä nyt vetää persiit ollalle. Mutta kukin tyylillään.

Itse olin ainakin ihan tyytyväinen, että mieheni EI halunnut viettää varpajaisia. Mitä iloa siitä minulle olisi ollut? Ennemmin siitä oli iloa, kun mieheni ei lähtenyt juhlimaan, varsinkaan kun ei itse edes sitä halunnut.

Kai se on niin, että täällä pitäisi kehua, että mies juhli oikein kunnolla ja vielä hymiö siihen perään..

Vierailija
17/33 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

Itse olin ainakin ihan tyytyväinen, että mieheni EI halunnut viettää varpajaisia. Mitä iloa siitä minulle olisi ollut? Ennemmin siitä oli iloa, kun mieheni ei lähtenyt juhlimaan, varsinkaan kun ei itse edes sitä halunnut.

Kai se on niin, että täällä pitäisi kehua, että mies juhli oikein kunnolla ja vielä hymiö siihen perään..

Vierailija
18/33 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen varpajaiset 14 vuotta sitten meni ihan kunnon ryyppäykseksi, mutta kivaa oli ollut kuulema. Kuopuksenkin kohdalla vietti varpajaisia, mutta hillitymmin. Meillä oli muutama miehen hyvä ystävä ja mun molemmat veljet saunomassa ja syömässä, mä itse olin vielä laitoksella.

Nyt odotan kolmatta lasta, ja mulle on ihan sama viettäkö varpajaisia, toki ne hänelle suon, oli siitä sitten mulle iloa tai ei.

Vierailija
19/33 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisiko minun pitänyt olla surullinen, kun mieheni ei viettänyt varpajaisia?

Jos hän olisi halunnut viettää varpajaisia, niin hän olisi ne tietysti viettänyt. Ei minulla olisi ollut mitään sitä asiaa vastaan.

Hän ei viettänyt varpajaisia, koska ei halunnut. Enkä minä häntä niihin painostanut, koska eipä siitä iloa minullekaan olisi ollut.

Vierailija
20/33 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

avun ja vauva isää. Ynnä kotona olevat lapset ja työpaikka tarvitsee häntä myös. Hän ei käy juuri muutenkaan muualla kuin hyvin harvoin työpaikan saunailloissa. Ja kaverit ovat samoja työkavereita, joten niitäpä näkee siellä töissä ja yhdessä harvakseltaan tehtävässä harrastuksessa kuulemma aivan tarpeeksi :) Ihanaa, että on kotona viihtyvä isä meillä. Muistaa patistaa meitä muita kyllä mukavasti menoihimme. Ikää neljäkymmentä, eli sekin vaikuttaa...