Voiko Xylitol-karkkeja syödä hampaiden harjaamisen jälkeen?
Olipas taas hienosti kysytty ;) Siis ajattelin tänään vähän hemmotella 3,5v poikaani, kun on jäänyt äidin väsymyksessä huomiointi vähälle viime päivinä. Mies on matkoilla, joten ajattelin että nukutaan pojan kanssa vierekkäin eli hän saa nukkua miehen sängyssä ensi yön unileluineen. Ennen nukkumaanmenoa voitaisiin tehdä taskulampulla varjoja seinille ja lukea satuja sängyllä. Mietin, että voitaisiin herkutella Xylitol-karkeilla ennen nukahtamista, mutta niiden ystävällisyys hampaille askarruttaa. Siinä vaiheessa kun on jo hampaat harjattu enkä jaksaisi uudelleen niitä nousta harjaamaan. Onko siis kauhean vaarallista hampaille, jos poika syö Niiskuneidin Xylitol-karkkeja illalla hampaiden harjaamisen jälkeen? :)