Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eilen kuuntelin bussissa äidin ja lapsen keskustelua.

Vierailija
06.11.2007 |

Lapsi olin n. 5v. Kello on 18.00 ja ilmeisesti olivat tulossa hoidosta. Lapsi nitisi ja natisi, sanoi olevansa väsynyt. Äiti siihen vaan totesi, että sinähän menit hoitoon vasta 8:lta, et voi olla väsynyt. Tänä aamuna oli menossa 6.30 hoitoon. Tekevätpä lapset pitkää päivää, pidempää kuin minä töissä. Onneksi lapseni eivät joudu kokemaan tuota.

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

oletko edes yrittänyt? Et edes tiennyt koko jutusta mitään...

Olenko yrittänyt mitä? Etsiä naapuria jonka kanssa jakaa hoitajan? Vai kysellä hoitajien hintoja? Tiedän joka tapauksessa ettei KENELLÄKÄÄN MAAILMASSA ole juuri samanlaisia vuoroja kuin itselläni.

Sitä paitsi lapseni tykkää olla päiväkodissa. Enkä edes haluaisi, että hän olisi täällä meillä kotona hoidossa.

Vierailija
2/61 |
07.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Meillä 2 ja 5 vuotiaat saa nukkua niin pitkään kun unta riittää. Ekaluokkalainen joutuu heräämään kouluun 8 aikaan. Olemme päättääneet hoitaa lapset kotona ja yksi syy on juuri se, ettei lapsia tarvitse repiä aamuyöllä sängystä.

Kun elämä heittelee ei aina voi kaikkeen varautua. Meidän perheessä on nyt vain se tilanne, että molempien on oltava töissä, että saadaan talo (ei kallis) pidettyä ja ruokaakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
07.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen kyllä itse työtä vain etänä, mutta ymmärrän ettei se ole kaikilla aloilla mahdollista! Ymmärrän myös, etteivät kaikki voi vuorotella lasten viemisissä ja hakemisissa. Ei kaikilla ole liukuvia työaikoja!

Entisessä työpaikassani ei tod olisi ollut mahodllisuutta joustaa työajoissa mitenkään. JOs työaika oli 07-14.30 niin se oli. Eikä niitä lasten hoitopaikkojakaan aina niin saa työmatkan varrelta.

Nytkin kun teen kotona töitä etänä niin sitli joudun viemään pienimmän 10 km päähän ryhmikseen. Koskei tässä lähellä ole mitään hoitopaikkoja.

Vierailija
4/61 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 2 ja 5 vuotiaat saa nukkua niin pitkään kun unta riittää. Ekaluokkalainen joutuu heräämään kouluun 8 aikaan. Olemme päättääneet hoitaa lapset kotona ja yksi syy on juuri se, ettei lapsia tarvitse repiä aamuyöllä sängystä.

Vierailija
5/61 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai jos pakosta joudun menemään julkisilla niin sillon täytyy tarkoin miettiä mitä sanoo.

Vierailija
6/61 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on niin tätä.

Vierailija
7/61 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis voi tiedän lapsia jotka tuodaan hoitoon puol kasi ja haetaan puol seitsemän ja sit ihmetellään kun hoitaja sanoo et on aika pitkä päivä lapsella olla hoidossa

Vierailija
8/61 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 h. 8 h vanhempi töissä ja bussilla jos kulkee matkoihin voi mennä tunti suuntaansa. Kaikilla lapsilla ei ole kuin yksi vanhempi hoitoon viemässä ja hakemassa.

Ap:n kuulema tapaus voi olla millainen tahansa. Todennäköisesti vanhemman työaika vaihtelee ja vie ja hakee eri aikoina hoitoon. Siksi toisekseen vanehmpi on voinut hakea lapsen vaikka kolme tuntia aiemmin ja ovat menneet suoraan pk:sta johonkin.

Vierailija
9/61 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauempana töissä ja hoitopaikalta töihin voi olla vielä tunnin matka.

Onneksi oma lapsi menee hoitoon 9ltä ja haetaan pois kolmen-neljän maissa. Silloin kun aloitti perhepäivähoidossa pidettiin muutaman kuukauden ajan hoitopäivät n 5h mittaisina.

Vierailija
10/61 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole rankkaa. Leikitään vaan ja pidetään hauskaa. 10h hoidossa ja 10h yöunet, montako tuntia lapsi näkee vanhempiaan päivässä?

Vierailija
11/61 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 tuntia vuorokaudesta ja siitäkin osa menee ruuanlaittoon ja muihin pakollisiin juttuihin.

Vierailija
12/61 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päinvastoin. vanhemmuus on vaikeaa kun ahdistaa koko ajan se, ettei pysty olemaan lapsensa kanssa. Sitten sen neljän tunnin aikana koettaa tuputtaa väsyneelle lapselle " laatuaikaa" . Minua ainakin harmittaa, että en pystynyt olemaan kotona kun lapsi oli pieni.

Vierailija
13/61 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vien lapseni joka kolmas aamu hoitoon 6.00! Jotta te pääsette tuomaan omanne. Haen 12 tai 14.00 mutta töissä tarvii vaan käydä jotta elää.

Vierailija
14/61 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo lapsesi hoitopäivä ole pitkä.

Vierailija
15/61 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanko oikeasti olette sitä mieltä että toisen vanhemmista pitää jäädä kotiin kunnes lapsi on kouluikäinen?

Jos kaikkista Suomen perheistä toisen täytyisi jäädä kotiin kunnes nuorinkin menee kouluun niin a) loppuisi työntekijät tai b) loppuisi lapset + c) olisi paljon erittäin velkaantuneita perheitä.

Aika onnekas on se jonka talous kestää yhden palkansaajan varassa vähintään sen 7 vuotta, etenkin kun yli 3-vuotiaan kotihoitoon ei saa killinkiäkään tukea.

Vierailija
16/61 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain rajaa!!

Vierailija
17/61 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtä voi tehdä lyhennettynä, etänä, vuorotellen, limittäin, vuorotteluvapaalla, jolloin työllistetään joku työtön...

Ei se lapsen rääkkääminen ole ainoa vaihtoehto.

Vierailija
18/61 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos sulle tästä oivaltavasta mielipiteestä! Mun työssä lyhennetty työaika ei käytännössä ole mahdollinen, yritetty on. Etätyötä ei voi kuvitellakaan, kun työpaikalta ei nytkään saa poistua ennen klo 16.30. Yritetty on. Miten limität, kun miehen työpäivä saattaa olla aamuseitsemästä iltaseitsemään ja mun klo 8.30 - 16.30 (aiemmin saa tulla mutta ei lähteä)? Vuorotteluvapaa ei ole taloudellisesti mahdollinen vaihtoehto.

Niin, ja tiedoksi: uusi työpaikka on hakusessa. Sellainen, joka olisi lähempänä kotia, jolloin matkoihin ei menisi niin kauan aikaa, ja josta saisi lähteä vaikka jo neljältä.

Että mua ottaa aivoon nää besserwisserit...

Vierailija:

Työtä voi tehdä lyhennettynä, etänä, vuorotellen, limittäin, vuorotteluvapaalla, jolloin työllistetään joku työtön...

Ei se lapsen rääkkääminen ole ainoa vaihtoehto.

Vierailija
19/61 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulla on huono omatunto siitä, että mun mies sairastui vakavasti ja jouduin yksin vastaamaan perheen elätyksestä ja muusta. Sairaalamaksujen ja vuokrien kanssa ei kyllä voinu edes harkita lyhennettyä työpäivää.

Vierailija
20/61 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja milloin aloitit uuden työpaikan hakemisen? Entä mies, hakeeko hän uutta työtä?

Milloin työaikanne selvisivät? Vasta sitten kun lapset menivät hoitoon?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kaksi