Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkähintainen ja mistä on mökki/huvila joka ei menetä arvoaan

Vierailija
05.11.2007 |

Siis tietenkin asianmukaisesti hoidettuna.



Kiitos mielipiteistä!

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kai sellaista kiinteistöä ole olemassakaan, jonka hinta ei talousvaihteluiden mukana heiluisi. Keskimäärin kai hyvä sijoitus on kuitenkin mökki Uudellamaalla. Mut sitten toinen kysymys onkin, että kellä on varaa moiseen. Keskivertomökin rantatontilla hinta Uudellamaalla on noin 170000, pelkän tontin 100000.



Me itse tehtiin ratkaisu, että ostettiin kuivan maan tontti Uudeltamaalta ja meinataan sinne itse rakentaa mökki. Ei tämäkään ihan ilmainen vaihtoehto ole, mutta mikäpä mökin osto nyt olisi kannattavaa? Sitten tietty, jos ostaa jonkun ison vesistön rannalta mökin, jossa on kaikki mukavuudet ja vuokraa sitä sitten ympäri vuoden.

Vierailija
2/12 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielellään myös lasten uitava ranta, ei sinilevää. Rakennusoikeutta riittävästi, ja mahdollisuus muuttaa vakituiseksi asunnoksi. kaikki mukavuudet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä yleinen uimaranta suht lähellä, uudehko mökki, isohko mökki.

Meillä varaa olisi laittaa tuollainen 100 000e sillä ei vielä rantamökkiä saa. Mutta toisaalta lasten kanssa se ranta saa olla 200-500m päässä.



ap

Vierailija
4/12 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli omaan käyttöön tulee ainakin siihen asti kun lapset on teinejä.



ap

Vierailija
5/12 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo minusta pahalta kuulosta. Tietty sitten on vaan hyvä tietää, että missä kunnossa mökki on. Niitä kun joskus rakennetaan niin, että niissä asiat on aikasta pahasti pielessä ja jos vaikka perustukset on huonot, niin korjuuttaminen on tosi, tosi kallista. Samoin jos sellaista kovin tiivistä mökkiä ei ole raskittu lämmittää talvella, niin siitä voi nopeastikin seurata vaikka minkämoisia ongelmia. Kun kaikissa katsomissamme mökeissä oli aika kammottavia puutteita esim. perustuksissa tai lämmityksissä (ehkä katsoimme liian edullisia), niin lopulta laskeskeltiin, että halvemmaksi tulee, että ostamme tontin ja rakennutamme sinne uuden mökin ja silloin tiedämme ainakin tasan tarkkaan, että miten mökkiä on pidetty. Toisaalta hyvin auliisti ne myyjätkin kertoi, että miten niitä oli käytetty.



Saako kysyä, että missä tuo mökki on? Onko minkälaiset perustukset? Onko rakennettu talvilämpimäksi? Minkälaisia lämpötiloja siellä on talvella pidetty?



Vierailija
6/12 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköistetty mökki. Parempi jos ei vesi tule sisälle-> ei vaaraa vesivahingoista yms. Ulosmeno putkivedelle.

mantereen puolelta ehkäpä vielä arvokkaampi. Voi käyttää mihin aikaan tahansa vuodesta. Sijainti lähellä pk seutua. Hinnat jo tosin nyt päätä huimaavia. Tonttimaa vähissä ja uudet mökit rakennettava järkyn kauas rannasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/12 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

veden ääreltä ja ajotien päässä. ei naapureita!

Vierailija
8/12 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinnat jo mantereen puolella 300 00e molemmin puolin! Rakennusmaa käy vähiin ja enemmän on ostajia, kuin myyjiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/12 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sijoituskohde. Pääsevät uraohjukset tunnissa mökille, eikä tarvitse körötellä montaa tuntia sisämaahan

Vierailija
10/12 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mahdollisesti pahentuva sinilevätilanne voi alkaa vaikuttamaan ainakin paikottain rantamökkien arvoihin. Jos vesi alkaa olemaan joka kesä suuren osan kesästä uimakelvotonta, niin eipä se hirveästi innosta. Kukaan ei tietenkään pysty varmaksi sanomaan, miten tilanne kehittyy. Eikä tuokaan tietty poista rannan arvoa kokonaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/12 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sellaisia on löytynytkin, mutta mies hanaa vastaan. Uskon, että siltä seudulta arvo ei tipahtaisi kovin paljon. Vaikka onkin hinnat tapissa tällä hetkellä. Nyt haluisin ostaa, koska keväällä hinnat on taas kalliimmat.



Mutta minkäs teet kun mies ei lämpene : (



ap

Vierailija
12/12 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minkälaiset perustukset siinä katsomassanne on? Onko talvilämmin? Onko ollut talvisin miten lämpimänä? Onko sähköt? Onko kaivo? Jos ei ole sähköjä niin, miten kalliiksi niiden saaminen tulee? Jos on vettä, niin onko vesi käyttökelpoista? Onko rengaskaivo vai porakaivo? Onko uraanialueella Porvoossa?