*¤*TONSKAILIJAT MARRASKUUHUN*¤*
Jahas, aloitetaankin uusi pino, kun edellisessä tuli jo viesti nro 61...
Tässä vielä vanhaan pinoon laittamani teksti.
Mulla taitaa olla kp 17/~26, ja eilen ja tänään tullut ihme veriviiruja valkovuodon seassa. Mitähän ne voi olla, ei kai mulla ovis näin myöhään ole?! Tai sit kierto onkin pitempi, ja ovis vasta nyt. Itse kyllä ajattelin, että ovis oli jossain kp11-13 paikkeilla. No, varmuuden vuoksi herätin miehen vielä yöllä kesken unien, jos se vaikka olikin ovisvuotoa :) Ja lupasin jättää sen ensi viikolla rauhaan, raukka kun tekee 60h työviikkoa ja haluaisi ehkä nukkuakin välillä...
Ja näin ihme unta että olin raskaana, jo niin pitkällä että vauvan tunsi mahan läpi... Alitajunta kyllä paljastaa vauvakuumeen, vaikka kuinka coolina yrittäisi olla :) Mut siis ei meillä mikään kiire ole, kun toisaalta hirvittää ajatus kahdesta pienestä yöheräilijästä. Jos nyt ensi vuonna (ennen joulukuuta) syntyisi, niin hyvä.
Kandi 17/~26
Kommentit (110)
Voi harmi U-M kun olikin vain kemiallinen..No onneksi olet positiivisella mielellä uuden kierron suhteen, niin sitä pitää :)
AA:lla vaikka ja mitä tuntemuksia..mulla vähän sama. Mahassa ihan ihme vihlontoja mitä ei viime kierrossa ollut, muka paleltaa ja suolainenkin himottaa niin kuin viime tärpissäkin ennen + testiä. Tosin mielikin voi ihan hyvin tehdä tepposet, on kuitenkin kp:tkin niin pienet täällä vielä. Jotenkin se, että viimeksi tärppäsi tokassa kierrossa, varmaan vaikuttaa siihen että kuvittelee nyt käyvän samoin. Vaikka ei se tietenkään niin mene. Mutta voisi mennä.
Voi Queen, kuulostaapa kamalalta! Mietin juuri tänä aamuna, että mitenkähän sitä sitten jaksaa poikaa hoitaa jos raskautuisi ja pahoinvointi iskee..oli se vaan aika kamalaa. VAikkakaan mun ei tarvinnut oksentaa kertaakaan mutta olo oli sitäkin järkyttävämpi. Tosin silloin piti olla töissä, nyt kun on kotona saa syödä koko ajan jne. Enemmän ehkä " pelkään" sitä väsymystä mikä oli myös ihan valtaisaa viimeksi alkuraskaudessa. Kun meillä nuo yöt on vieläkin aikas risaisia.
Täällä onkin aika moni piinailemassa mun kanssa yhtäaikaa, kiva :) Ei muuta kuin tärppionnea jälleen kaikille!!
Viipero kp 23/28-29 (ajattelin testailla ens ti:na jolloin kp 28, testaileeko silloin kukaan muu? Ellen sitten aiemmin sorru :)
Harmi, että U-M:n viivat eivät vahvistuneet. No toivottavasti onnistaa ensikierrossa. Tsemppiä töiden alotukseen. Jatkatko samassa paikassa kuin aikaisemmin?
Voimia Queenille pahoinvoinnin kanssa. Kuulostaa kyllä kamalalta. Toivottavasti olo pian helpottuis. Ja ihania ultrakuulumisia oli. Tuli kauheen hyvä mieli sun puolesta :)
AA:lle, Viiperolle ja muille piinailijoille plussatuulia. Toivottavasti nappaatte kaikki nyt plussat kertarysäyksellä.
Mulla on tänään sit kp1. Hanat auksei kahden päivän tiputtelun jälkeen niin kuin on tapahtunut monessa aikaisemmassakin kierrossa. Kiertopäiviä tuli siis 26 eli ihan normaali mulle sekin. Tylsä tää alkukierto, kun ei millään malttas odottaa ovista ja sit taas odottaa, että pääsee piinailemaan ja taas odottaa, et pääsee testaamaan. Mahotonta touhua, mut kylhän te tiedättä. Miehillä on niin helppoo, kun ei ne tällain suhtaudu näihin vauvajuttuihin :)
Eipä kait tässä muuta.
pesukarhu kp1/26-28
En sitten millään malttanut vaan menin tänäaamuna testaamaan.
Ihan tyylipuhdas negahan sieltä paukahti. Harmittaa, kun nyt tuntuu että tärppiä ei ole käynyt. Ajattelisi että jonkinlaista viivaa olisi jo tullut tässä vaiheessa, kyseessä oli kuitenkin hyvin herkkä Acon 10 liuskatesti.
No ehkä testaan sitten tiistaina vielä uudestaan, sitten alan odottelemaan menkkoja alkavaksi.
Pesukarhulle pahoittelut menkoista :/
Mikäs muiden piinailijoiden tilanne?
Viipero kp 25/28-29
Voi että Queen, yritä kestää pahoinvoinnin kanssa! Onneksi se ainakin on niin konkreettinen raskausoire, ettei tarvitse miettiä onkohan sitä kuitenkaan raskaana vai ei ;) Mulla kun oli lähes oireeton alkuraskaus, sain sinne rv10+2 asti odotella, ennen kuin neuvolassa kuunneltiin sydänäänet. Sitten vasta uskoin, että vauvanalku on olemassa, ja siellä missä pitääkin :)
U-M menossa töihin, kelpaisi mullekin! Mutta yritän ensin saada opinnot valmiiksi. Tänä keväänä ei ole rahaa opiskella, koska valitettavasti kodinhoitotuki kuntalisineen on mulla isompi kuin opintoraha :( Mutta jospa ensi syksynä viimeistään pääsisin ihan kunnolla luennoille. Paitsi jos olen viimeisilläni raskaana tai vauva on jo syntynyt, olen tietty, ylläri ylläri, kotona.
Mulla kp9/25 menossa. Jos tuhruvuodosta laskisin kp1:n, nyt olisi jo kp11. Mut tosiaan, ensi viikolle jos saisi neljä touhuilukertaa, ei homman pitäisi ainakaan tyssätä yrityksen puutteeseen :) Saa nähdä miten käy, kun nytkin saan aina repiä puoliväkisin hereille tuon ukkokullan... No, voin taas lohdutella että jos viikon jaksaa, sen jälkeen saa nukkua seuraavaan ovikseen saakka ;) Meillä tosiaan niin päin että mies preferoisi nukkumista ja mä elän puutteessa, jos nyt vähän kärjistäen ilmaisee asian.
Eipä muuta merkittävää. Ensi viikkoa odotellessa...
Kandi 9/~25
Pesukarhu, juu samaan paikkaan olen menossa töihin. Aattelin ainakin kokeilla helpottasko se tätä tilannetta yhtään. Ainahan sitä voi jäädä takaisin kotiin jos tuntuu että töissä ei jaksa olla. Harmitus kun täti saapui paikalle. Ens kierrossa pidetään se sitten loitolla :)
Viipero, eikähän se voi vielä plussaksi muuttua, nyt kun muistelin niin silloin kun aloin poikaa odottamaan ni acon näytti tyylipuhtaan negan kp 26/28, laskettuaika piti paikkaansa kuukautisten mukaan, eli oli sen 11.09. Mikäs kp sinä sait plussan ku enskailtiin?
Hyi vietettiin miun äitin kans eilen pikkujouluja. Säälittävää, join kaksi siideriä ja pari punkkuglögiä niistä sitten kamala olo tänään. Miten tuo voi olla edes mahdollista? Tänään sitten olen tehnyt pitsaa ja omenapiirakkaa, luultavasti lihonnut ainakin sen 2kg :P Nyt alan dieetille, ihan hyvin sen 5kg vois tiputta pois.
Lukiin muuten jostain että omenaviinietikka auttaa raskautumaan. Muuttaa vissiin jotenkin elimistön ph:ta parempaan suuntaan ja puhdistaa. Ajattelin kokeilla tässä kierrossa jos siitä olis jotain hyötyä, siis ihan myös yleisen hyvinvoinnin takia :)
T: Ull-Maij kp 4/28 ja Jani, kohta 15kk
Kahtelen tässä samalla bb:tä nyt on kyllä oikein hauska kooste :D Sekavan oloista porukkaa ;)
Aloitin muuten sen omenaviinietikka kuurin, hyväähän se oli, meinasin hakea toisen lasillisen. Laitoin siis 2tl lasilliseen vettä. On vissiin joku puutostila elimistössä kun toi tökötti maistu hyvälle. Toinen minkä muutoksen oon päättäny tehdä on se että kahvia vain 3 kupillista päivässä. Oikeasti juon kahvia ihan liikaa. Aamulla keitän 5 kupillista ja kaikki mennee. Pannu porisee uudestaan ku poika nukkuu ja taasen se sama 5 kupillista, eli aivan liikaa.
Eipä tässä tälle iltaa kummempia, tulkaahan kertomaan kuulumisia :)
T: Ull-Maij kp 5/28
mulla alkoi menkat 4 päivää liian aikaisin, noh siinä syy miks kroppa tuntui niin omituiselta.
Hanat aukesi lauantai aamuna, perjantaina tuli jo jotain tuhrua illalla.
Mua ottaa niiiiiiin aivoon, mä en voi tajuta miks tää raskautuminen voi olla näinv.....n vaikeeta, anteeksi rumat sanat mutta mulla on ihan hirvee olo, misk ihmisen pitää olla niin tyhmä että sitä oikein hypettää ja odottaa asiaa, ei malta housuissaan pysyä.
lohtuhaleja myös muille, ei ole helppoa tämä ei !
aa
U-M, mulla on sama juttu tuon alkon kanssa nykyään.. Tosi helposti ja pienistä määristä tulee hirmu huono olo aamuksi. Ei näköjään sovi moinen äiti-ihmiselle ;)
Kyselit koska plussasin viimeksi, taisi olla kp 29, silloin en aiemmin sortunutkaan testailuun. Eli periaatteessa tässä voisi vielä jotain mahiksia olla.
Voi AA, kurjaa kun ne menkat sittenkin alkoi.. :(
Odottavan aika on todellakin pitkä!
Näyttää siltä että täälläkin olisi täti kurvaamassa paikalle pari päivää etuajassa vieläpä. Pientä tuhrua on ollut havaittavissa pitkin päivää.
Mua ei ihan hirveästi harmita - vielä. Katseet on jo uudessa kierrossa, näköjään sitä pääsisi joulun alla piinailemaan.
AA, eiköhän me oteta sitten joululahjaksi itsellemme ne plussat! :)
Viipero kp 27/28-29 vielä..
Voi harmi AA! No, nyt sitten joulun kunniaksi oikein hempeä yrityskierto käyntiin! :) Tottahan se on että jotainen yrityskierto lisää tuo stressiä ja surua. Onneksi kuitenkin sitten lopulta pitäisi tärpätä. Puolen vuoden sisään muistaakseni lähes puolet yrittävistä pareista raskautuu, mikä on musta todiste siitä että kaiken ollessa kunnossa raskautuminen on ihan täysin mahdollista koska vain. Mutta sit on se kaikki muu; ylipaino, stressi, tupakointi, imetys... Nekin vaikuttaa. Et on se loppujen lopuksi aika salatiedettä koko lisääntyminen!
Meidän vauvahanke: eilen illalla totesin miehelle että alkaisi olla otolliset hetket, mutten millään vaan pysy hereillä enää yhtään. Sanoin että herättää mut yöllä jos itse herää - meni ehkä puoli tuntia, niin jo heräteltiin :) Liekö edes nukkui siinä välissä. Mä kyllä nukuin senkin edestä, kun koko ajan vaan VÄSYTTÄÄ... Mut siis nyt kp11/25, eli h-hetki käsillä. Laajalla varauksella kp9-16 on niitä mahdollisia ovispäiviä, eli vielä tässä on sarkaa...
Kandi
Tärppionnea AA:lle ja tietenkin muillekkin piinaileville:)
Mä voin niin pahoin että jestas,toivottavasti tää ei kestä nyt sinne rv 16asti niinkuin Liiasta..huh.Tänään kauppareissulla yrjödin koko kotimatkan muovipussiin takapenkillä, viritin olohuoneen lattialle patjan ja makaan siinä pitkin päivää naama vihreänä kun vaan tytön hoitamiselta ehdin;). Kandi, joo mä otin kyllä huomioon niiden simppojen säilymisenkin mutta silti pitäis tulla melkein viikko lisää siihen ultrattuun aikaan, jos en sitten ole unohtanut jotain hempeetä hetkeä;) Mä en ole vielä soittanut neuvolaan enkä tiedä onko meillä täällä ultraa kun asuttiin vielä Liiaa odottaessa naapurikunnan puolella. Ja siis yksityisessä äitiysneuvolassa kävin nyt.
Niinku huomaatte niin mä en malta pysyä poissa täältä, täytyy melkein päivittäin käydä kurkkimassa plussa uutisia, niin ja Hanilla oli alkanut menkat, jes, nyt tositoimiin;)
Queen