Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*¤*TONSKAILIJAT MARRASKUUHUN*¤*

05.11.2007 |

Jahas, aloitetaankin uusi pino, kun edellisessä tuli jo viesti nro 61...

Tässä vielä vanhaan pinoon laittamani teksti.

Mulla taitaa olla kp 17/~26, ja eilen ja tänään tullut ihme veriviiruja valkovuodon seassa. Mitähän ne voi olla, ei kai mulla ovis näin myöhään ole?! Tai sit kierto onkin pitempi, ja ovis vasta nyt. Itse kyllä ajattelin, että ovis oli jossain kp11-13 paikkeilla. No, varmuuden vuoksi herätin miehen vielä yöllä kesken unien, jos se vaikka olikin ovisvuotoa :) Ja lupasin jättää sen ensi viikolla rauhaan, raukka kun tekee 60h työviikkoa ja haluaisi ehkä nukkuakin välillä...

Ja näin ihme unta että olin raskaana, jo niin pitkällä että vauvan tunsi mahan läpi... Alitajunta kyllä paljastaa vauvakuumeen, vaikka kuinka coolina yrittäisi olla :) Mut siis ei meillä mikään kiire ole, kun toisaalta hirvittää ajatus kahdesta pienestä yöheräilijästä. Jos nyt ensi vuonna (ennen joulukuuta) syntyisi, niin hyvä.

Kandi 17/~26

Kommentit (110)

Vierailija
41/110 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin masentaa ihan älyttömästi, ja samoin olen täällä lähes yh-äitinä jo kolmatta viikkoa. Miehellä 60h+ työviikot, ensi viikko vielä samaa tahtia ja sitten helpottaa. Mutta ikävästi osui tähän pimeimpäänj vuodenaikaan, mulla on muutenkin joka vuosi vaikeaa marraskuussa. Pimeys on kamalaa! Mulla on suht selvät kaamosmasennuksen oireet: ahmin hiilareita, väsyn, ja olen alakuloinen.

Tänään kp26/~26. Viime kierrossahan mulla vaihtui kp26 kp1:ksi, eli kp25 oli kierron vika päivä. Mutta eilen testi näytti negaa, joten tuskin kannattaa innostua vaikkei tänään vielä täti tullutkaan kylään...

Plääh, on tämä piinailu vaan ihan kamalaa. Voi kun pystyisin olemaan piinailematta! Kun ei meillä tosiaan edes ole mikään kiire saada toista lasta, kun Noelkin on vielä vähän vauva :) Mut mä olen jo keväästä asti odotellut, että päästään jossain vaiheessa yrittämään toista. Nyt ei sitten millään jaksaisi ajatusta lukemattomista yrityskierroista vailla tulosta.

Ei saisi valittaa, kun on vasta eka yk menossa. Millaiset mahtaa olla fiilikset, jos yrityskiertoja tulee 6, tai 12, tai vaikka 18..?!

Kandi 26/25 (35)

Vierailija
42/110 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli pakko tulla sanomaan kandille ja Ull-Maij:lle, että tän päivän iltalehdessä oli aika hyvä juttu liittyen tohon kaamosmasennukseen. Seksi kuulemma parantaa ;)

Tässä vielä linkki kyseiseen juttuun: http://www.iltalehti.fi/uutiset/200711136842296_uu.shtml

Henna, Joel ja Ninni

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/110 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tulee jo ihan hiven verta, kun sormella varovasti kokeilee. Eli samanpituinen kierto kuin edellinenkin 25pv. Mitähän ihmettä se veri sitten oli kp16-18?! Ei kai mulla ovis voi olla niin myöhään, kun eikös se luteaalivaihe ole useimmiten sen 14pv? Ehkä mä en sit ovuloi, plääh.

No, ensi kierrossa sitten touhuilua vähän aktiivisemmin, ja pääsenpähän ainakin nauttimaan pikkujouluista perinteisellä tyylillä ;)

Kandi kp 1/25 yk2 (byääh, vaikka se naiivilta kuulostaakin!)

Vierailija
44/110 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ull-maij, testaa testaa:)

Kandi, voi pöh jos ne menkat nyt alkoi:/ Mulla oli ainakin siinä yrityskierrossa josta Liia aikanaan tärppäs ovis vasta kp 18 ja veikkaan että oli aiemmissakin kierroissa myöhempään koska lopetettiin touhuilut (kyllästyneinä;)) just siinä kp 16 paikkeilla eikä tärppiä tullut, sitten tikutin ovista ja tosiaan huomasin sen olevan vasta noin myöhään. Tässäkin kierrossa mistä nyt raskauduin veikkaan oviksen olleen myöhään, ehkä se on mulla aina niin..mutta siis kyllä mä pidän mahdollisena että sun ovis oli vasta myöhemmin. Paljon plussatuulia uuteen kiertoon! ..ja jaksamista " yksinhuoltajuuteen" !

Täällä kans yks jota tää pimeys tympii, lähinnä siks että pelkään pimeää ihan kauheasti ja oon sitten tosi säikkynä alkutalven ennen kun totun tähän ja lumi tuo hieman valoa.

ull-maij sanoi ettei tunne vielä ketään uudelta alueelta, me muutettiin naapurikuntaan viime uutena vuotena eikä mulla ole vieläkään oikein kavereita täältä, yksi äitikaveri oli ja on toki vieläkin mutta hän meni opiskelemaan eikä olla enää nähty, perhekahvilassa käydään 2xvko ja liikuntaleikkikoulussa sunnuntaisin mutta niitäkin ihmisiä näkee vain siellä eikä sen kummempaa ystävyyttä ole syntynyt.Eli toisaalta vähän tylsää mutta menee ne päivät ihan hyvin näinkin.

Omaa napaa vielä sen verran että ens tiistaiksi varasin ultran, voi kun kaikki olisi hyvin!Kiitos kaikille onnittelijoille:) Mä tosiaan luotin niin sokeasti noihin ah,niin tarkkoihin aconeihin että ilman pahoinvointia kiroaisin varmasti vieläkin tädin poissaoloa..se hyvä puoli tässä on että pääsi vähän varkain muutaman viikon eteenpäin kun tää alku on semmosta odottelua..

Plussa-aaltoja täältä lähettelen..*viuh* :)

Queen

Vierailija
45/110 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Queen, voihan se tosiaan niin ollakin, että mulla on ovis vaan vähän myöhemmin. Tuntuu vaan sit hurjalta, et se oviksen ja menkkojen välinen aika on 8-10 päivää... Eikös se yleensä ole sen pari viikkoa?

Miten sulla muuten tuon väsymyksen kanssa, joko on iskenyt päälle? Mietin vaan et jos tyttökin valvottaa välillä öisin, niin on varmaan inhaa vielä extraväsymyksen kanssa.

Ja pommitan vielä kysymyksillä, eli miten sen imetyksen kanssa? (Imetäthän sä vielä??) Meinaatko jatkaa vielä niin kauan kun tyttö haluaa rintaa?

Kandi kp2/25 (ei vielä kunnon vuotoa tosin, jospa sit kp3 tulee, niinkuin yleensä)

Vierailija
46/110 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No höh, mites kandin kroppa nyt tuollalailla temppuilee ???

meillä mies kieltäytyi eilen seksistä, oli kuulemma niiiiiiiiin poikki, mä sitten täällä itkua väänsin aj sanoin että ei meille varmaan ikinä tuu toista lasta, ei auttanut vaikka on just nyt paras aika......

kiukuttaa !!!!

aa

Vierailija
47/110 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ultrakuulumisia odotellessa...:)

Ull-maij, mikä sun tilanne?

Kandin kroppa sekaisin, voi pahus:( Toivottavsti siitä tokenee! Mitäköhän se oli, toivottavasti ei luteaali noin lyhyt?!

Kaima, kyllä noi miehet sit on... Välillä on ihan pakko " saada" ja sit kun ois tarvis niin ei mukamas jaksa, pöh:( Koita tänään uudemman kerran;)

Aurora *taustalla mukana*

Vierailija
48/110 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kandi: Joo kyllä väsymys on jo iskenyt ja tietenkin meidän neiti heräsi tänä aamuna kello neljä..nukahti vielä hetkeksi puoliviiden jälkeen mutta viideltä sitten noustiin ylös..hohhoijaa, viime aikoina se on nukkunut ihan hyvin, aamullakin jopa seitsemään joten jos taas menee noihiin aikaisiin aamuihin niin voi venäjä.Kerhossa tyttö touhusi ihan virkeänä ja mä olin ihan tööt..sen jälkeen sain tytön päikkäreille ja menin kyllä itsekin nukkumaan,silti nyt väsyttää taas.

Imetyksestä: Mä imetän vielä 2xvrk, ennen molempia unia ja aion kyllä jatkaa.Mutta jos tulee jotain ongelmia siitä niin sitten toki lopetan ja kyllä aikeissa ois lopettaa ennen ensi kesää kun Liia on sitten jo iso tyttö ja kahden imettäminen tuntuu vähän utopistiselta.

Mitä jos tikuttaisit ovista tässä kierrossa niin tietäisit varmasti koska se on vai tuleeko siitä liikaa " tekemisen tuntua" ?

Queen joka menee nukkumaan aikaisen herätyksen pelossa.

Vierailija
49/110 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En taida kyllä vielä tikutella tässä kierrossa, koska sit vaan pännii tosi paljon jos tikutan ovista ja miehellä onkin taas sellainen väsykausi ettei sitä haluta ollenkaan (sympatiat muuten AA:lle siitä!)... Mut jos ensi kierto menee samaa rataa, sitten ehkä jo ostan ovistestejä kotiin.

Itse asiassa jos tästä kierrosta raskautuisin, tulisi se ideaali vuodenaika ja ikäero, mitä olen koko vuoden unelmoinut. Siis JOS nyt voisi ihan itse valita milloin ja millä ikäerolla saa kakkosen, mulla se olisi loppukesä/alkusyksy, ja just se 1v8kk, mikä tulisi seuraavan mahdollisen lasketun ajan mukaan (eli 20.8.08) :) (Noel on syntynyt 20.12.06.) Mutta siis edelleen ajattelen niin, että tammikuun loppuun asti mentäisiin ihan kärsivällisesti - ehtisi tulla 3 yrityskiertoa- ja sitten ehkä kävisin gynellä ihan perustarkastuksessa, jotta selviäisi ovuloinko varmasti, ja olisiko kaikki muuten kunnossa (papa myös).

Nyt nukkumaan, väsyttää ihan sairaasti.

Kandi kp 2/25 - huomenna hanat auki.

Vierailija
50/110 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun mä mietin et ovis niin myöhään, niin toisaalta jos lasken niin et nää kierron kaksi ekaa minitiputtelupäivää onkin vanhaa kiertoa, niin sittenhän mulla olikin sen veriliman perusteella ovis jo kp14 sen kp16 sijasta, ja tänään olisikin kierron vika päivä eli kp25..??

Tajusiko kukaan; kuulostiko ihan pimeältä?

Vierailija
51/110 |
16.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yöks mikä aamu, en olis millään jaksanu herätä. Poika on räkäinen ja itelleekin tuntuu tulevan flunssa... no se valituspuolelta.

Kandi, miekin oon aina miettiny että jos ovis on ollut tiettyyn aikaan ni alkaakose kierto sitten kun on kulunut se 14pv, varsinkin jos on tiputtelua.

No minä sitten tänään reippaana menin testaamaan ja minun mielestä aivan tyylipuhdas nega. Se Edellinen testi oli jotenkin viallinen :D

No ehkä kaikki toivo ei ole mennyttä, mutta ei kovin korkeallakaan toiveet ole.

T: Ull-Maij kp23/28 ja Jani 14kk

Vierailija
52/110 |
16.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNEA QUEEN PLUSSASTA! Nyt hirmusti tarrasukkia ja muita tykötarpeita matkaan pienokaiselle! :) ♥ Olipa hienoja uutisia pinossa.

KANDI, voi mälsä kun menkat alkoikin :p Lupaavia oireita kyllä tuntui olevan, mutta plääh :(

Meillä oli pitkästä aikaa miehen kanssa todella aktiivista tuolla makuuhuoneen puolella (okei, no ei kyllä oltu edes makuuhuoneessa, mutta ymmärrätte mitä tarkoitan :D) ja jopa ilman ehkäisyä, vaikka mies on kyllä puhunut, että vasta sitten juhannuksen jälkeen aloitettais yritys. Eipä sillä, ei mulla ole ne menkatkaan alkaneet Sampo syntymän jälkeen, mutta koska olen friikki ja minusta on kiva jännittää, ajattelin huvin vuoksi tehdä testin tuossa parin viikon päästä :DD Ei sillä, ettenkö JO tietäisi tuloksen olevan negatiivinen, mutta ajattelin tehdä testin ihan sen testin tekemisen riemusta XD Se on niin kutkuttavan jännää puuhaa :)

No joo, saapa nyt nähdä teenkö kuitenkaan :D Ehkä vähän turhaa puuhaa.

Jepulis, plussaonnea!

Han

Vierailija
53/110 |
16.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...pikaisesti vastaan:

Mulle ainakin on sanottu, että tiputteluvuotoa ei lasketa uuteen kiertoon, vaan uusi kierto alkaa sinä päivänä, jolloin " kunnon" vuoto alkaa. Itsellänikin ennen raskautta oli 2-3 tiputtelupäivää ja kierron pituudeksi tuli aina eri, kun laskin kierron alkaneeksi tiputtelupäivänä. Mutta heti, kun aloin laskea kierron alkaneeksi oikeasta vuodosta, sain kierroille säännöllisyyden. Ja ovis ja luteaali (vai mikä lie) oli " ihan oikeassa paikassa ja oikean pituinen" .

Plussaonnea kaikille!

-Avecos kp21/jotain 28 ja 39 välillä eikä oviksesta tietoakaan!

54/110 |
16.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla siis on aivan järkyttävän vahva tunne, että olisin raskaana. Mulla kun näitä meedion lahjoja on... :) Ihan oikeesti, yritän järjellä ajatella, ettei se hedelmöittyminen ois voinu olla mahdollista, kun harrastettiin seksiä kp 14 ja ovulaation tunsin kp 17! Mutta kun vaan on niin vahva tunne. Niin mulla oli esikoisestakin heti seksin jälkeen fiilis, että nyt tärppäs. Ja niin tärppäskin. On tää kyl ihan sekoa...

No joo, mutta plussaonnea kaikille, oon nyt niin vauva-ajatuksissa, etten pysty kommentoimaan muita!

-Larsku kp 25/27-29

Vierailija
55/110 |
16.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mun tarvikaan olla friikki parin viikon päästä ja tehdä testiä, sillä MULLA ALKOI MENKAT! :D En olis uskonut että siitä voi riemuita, mutta näköjään voi :) Ja mikä parasta, EI KIPUJA!! Tähän asti oon ollut pari ekaa vuotopäivää työkyvyttömänä jossain sängynpohjalla/vessan lattialla tms., mutta nyt ei mitään! En edes alkuun tajunnut, että kyseessä on menkat, koska ei ole kipuja. Luulin, että vuodan verta jostain muualta XD (alkoi tuhruvuodolla) Mutta kun sitä alkoi tulla ihan kunnolla, niin tajusin, ettei kyse voi olla mistään muusta. Eli nyt alkaa minunkin hormonitoiminta normalisoitua :)

LARSKU, mää kans tiesin tulevani raskaaksi jo edellisten menkkojen aikaan ja viimeistään kun tärppikierto oli loppupuolella tiesin yhä varmemmin olevani raskaana. Että luota vaan siihen intuitioosi :)

Han

Vierailija
56/110 |
16.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

HAN, onpa hyviä uutisia :)

Larsku, jospa olis taasen äidinvaisto oikeassa ja pikkuinen tulossa. Kyllä ainakin käiken järjen mukaan hedelmöittymisen pitäis olla mahdollista :)

Äh, soitin miehelle että tuo mulle testin kotimatkalla. Kaveri pyysi siiderille ja aattelin käydä yhden ottamassa jos on nega... siis ihan vain yhden, aamulla menoja :)

No tuun ilmoittamaan ku oon testaillu, mutta negahan se on kuitenkin :D

T: Ull-Maij & Jani, nuhainen lapsi <3

Vierailija
57/110 |
17.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänne ei mitään uutta kp 20 menossa, seksiä kp 14,15 ja 18 eli suurinpiirtein niillä main kun pitikin ei näistä ovulaatioista tiedä mitään, mulla on jomottanu mahaa vielä eilenkin toiseltapuolelta.

Just nyt ei tunnu siltä että haluaa lasta ihan hirveesti viimeyö oli taas ihan hirvee.

aa kp 20/jotain 30pintaan

Vierailija
58/110 |
17.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

AA, voi kun teillä tärppäisi! Ja voi kun Aino nukkuisi yönsä jatkossa paremmin :)

Mulla nyt kp4/25 (kai), ja nyt on tosiaan hanat auki oikein kunnolla. (Pitäisiköhän mun sitten laskea kierto tosiaan vasta tuosta kunnon vuotopäivästä?? Siinä tapauksessa tänään on kp2/25.) Tällä kierrolla pitää sitten jaksaa pitää yllä tiivistä tahtia mahdollisimman pitkään, jos kerta viime kierrossa lopetettiin liian aikaisin. On vaan nyt niin kamalaa kiirusta, että ollaan ihan poikki. No, jospa se siitä. Mulla on itsenäisyyspäivän aatolle tiedossa kosteat pikkujoulut, joten onkin ihan kiva, etten vielä silloin ole raskaana.

Queen, joko sait ultran varattua?

Hanille onnea menkkojen johdosta, nyt se raskautuminen on sitten ihan täysin mahdollista! Ainakin jos ovuloit. Musta tuntuu et mun ekat 7 kiertoa oli jotenkin vähän erilaisia; kestoakin 33-36pv, enkä tuntenut kovin selvästi mitään ovista. Mut toivottavasti sulla ei mene ihan niin kauan kierron tasaantumiseen!

Kandi, sovitaan nyt vaikka kp2/25 ja yk2

Vierailija
59/110 |
17.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kait se vielä edes kunnolla voisi näyttää plussaa. Odotin jos edes pienen pieni haamuviiva olisi tullut :D No onhan tässä vielä pari päivää aikaa piinailla. Keskiviikkona pitäs alkaa menkat, toivottavasti ei ala, mutta siltä tämä vähän vaikuttaa.

Tultiin just anoppilasta kotia. Oli ihan mukavaa. Tein hirvenpalapaistia siellä, ite en kauhiasti hirvestä tykkää, mutta menettelihän tuo.

Nytten sitten poikaa puuron syönnissä auttamaan :)

T: Ull-Maij kp24/28 ja Jani

Vierailija
60/110 |
17.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

LARSKU, tuuhan kertoon oliko intuitiosi oikeassa! :)

KANDI, eikös se lasketa aina siitä kunnon vuotopäivästä se kierto alkaneeksi...?

AA, tiedän tuon tunteen, että välillä tuntuu, ettei kyllä enää yhtään vauvaa tähän huusholliin :p :D Mun sisällä käy hirveä taistelu ja myllerrys, että haluanko toisen lapsen vai en. Välillä tulee todella voimakas tunne siitä, että haluan ja kaipaan toistakin lasta, että sylissä on tilaa vielä toisellekin lapselle ja välillä taas tulee sellainen olo, että haluan vain Sampon. Jotenkin pelkään, että entä jos aika/jaksaminen/rakkaus/kyky huomioida ei riitäkään molemmille. Ensin pelkäsin, että se ei riitä kakkoselle, koska Sampo on niin mahdottoman tärkeä, nyt pelkään, että " unohdan" Sampon siinä huumassa, minkä uusi vauva saa aikaan. Vaikeeta on :D Ja sitten tietty tämä pointti, että mitä jos toinenkin on huono nukkumaan yms. voi apua :p

Joo, nyt mies ei haluakaan olla ilman ehkäisyä. Tavallaan ymmärrän ja tavallaan olen samaa mieltä, mutta toisaalta...... On tämä tällaista jahkailua :p Mutta viimeistään kesällä.

Han