*' *' *' * 3-kuumeililijat viikko 45 *' *' *' *
Kommentit (35)
Mua vähän jänskättää.
Eilen jätin laastarin pois. Käytin sitä vain kuukauden, joten en tiedä millon menkkojen pitäs alkaa, mutta niiden jälkeen siis virallisesti aletaan yrittämään sitä kolmatta.
Keli on kyllä mahtava (lunta kyllä ei vielä ole täälläkään). Pitäis osata nauttia siitäkin, eikä vaan ajatella sitä tulevaa..
Mutta nyt taidan käydä laittamassa tulen hellaan, että taretaan
Aurinko paistaa mukavasti kun on pakkasta. Yritin tuossa levätä lasten kanssa kun menivät päikkäreille, mutta en pysty nukahtamaan kun on niin valoisaa. No, ei saa valittaa kun vihdoinkin on vähän valoisampaa.
Rilla-ma-rilla: Oisko tuo tuhruilu estrogeenin puutetta? Siis menkatko alkoivat? Vai mitä tarkoitit?
Minulla menkat on nyt tosi niukat ja ajattelinkin, että onko joku hormoonipuute mulla? Tosin olen tiputtanut jonkin verran painoa ja menkat on muuttuneet vähitellen niukiksi. Painon pudotus siihen syynä? olen 170 ja painan nyt 66kg. Ehkä kropaa ei ole vielä sopeutunut painon pudotukseen, luulisin.
Jotenkin nyt tuntuu että jaksankohan ollenkaan enää yrittää vauvaa mitenkään kovin vakavasti... :/ Taas ne oviksen bongailut ym.ym. puuh... No jos nyt tämän kierron vielä ja sitten katson mitä seuraavaksi.
ON: Menkat siis alkoivat kunnolla tänään. Ja mieli ei ole kovin korkealla. Mies teki lasten kanssa eilen jo joulutorttuja, jos vaikka niitä söisi piristykseksi. :))
Minä en jaksa kovin usein tänne kirjoittaa. Jos se vaikka vähentäisi tätä vauvanyritys stressiä.
Aurinkoista viikkoa! =)
hei!täälläkö minäkin voin kirjoitella?meilläkin alkaa kolmannen yritys piakkoin niin olisi kiva jutella samassa elämäntilaanteessa olevien ihmisten kanssa.minulla on ennestään 2 lasta tyttö 1.v. ja poika 6.v. ja nyt haaveilen vielä kolmannesta pikkusesta.
2poj@näiti: En mä näitä oikein osaa menkkoinakaan pitää, pikkuhousun suojalla pärjää mainiosti, mulla on kuitenkin yleensä runsas vuoto, edelliset oli keskenmenon jälkeen kuin niagara ;)
Ja tosiaan ei ole ollut mitään oireita kuten yleensä ennen menkkojen alkua. Tälläistä ei ennen ole ollut.
Ja Elina81(meniköhän oikein?) tervetuloa kuumeilemaan meidän kanssamme=)
Rilla-ma-rilla
kiitoksia.onko sulla ollut vauvan yritystä jo pitkään?me ollaan alottamassa tässä kuussa kun otetaan ehkäsy pois.jännittää vaan että mitenköhän käy,kun ensimmäinen sai heti alkunsa mutta toinen viidennellä yrityksellä.
onko sulla minkäikäset lapset?
Oisko hormoonit vielä sekaisin? Itselläni meni kaksi kiertoa km:n jälkeen kunnes tärppäsi. Seuraa tilannetta. En kyllä nyt osaa sanoa muuta.
Eli perjantaina oli mun vika pillerini ja päivän siinä pohdin ja töitten jälkeen kävin apteekista hakemassa 3kk lisää, eli nyt se aika ainakin vielä mietitään. Yksi iso syy oli se, että mä en halua missään nimessä kesävauvaa ja tuo olisi saattanut osua elokuulle, loka-marraskuu tai tammikuu olisi ne mieleisimmät, ehkä tammikuu (kauhea kun näin tarkkaan miettiin)
Saas nähdä jätetäänkö sittenkään pois, vauvakuume on kova, mutta näiden kahden isomman kanssa pääsee jo niin helpolla ja juuri kaikki käytännön elämä tilan kanssa nimenomaan, kun tilaa ei todellakaan ole liikaa.
Mä nyt jään taustailemaan varmaan hetkeksi ja taas 10viikon päästä olen täällä katselemassa jos uskaltaisi sitten antaa tunteiden voittaa järjen :D
Täällä kiertopv 22/28 ja malttamattomana tein jo tänä aamuna testin.. ;) Sain siihen ainakin omin silmin nähtävän haalean haamun! Onko kenellekään näyttänyt plussaa jo tässä vaiheessa??? Kyseessä oli Mammaksin erittäin herkkä raskaustesti.
am79, varsinainen yk 1
En oo tähän pinoon hetkeen kirjoitellu, oon ollu tuolla heinäkuisten puolella. No nyt kuitenkin tuntuu että pysyn täällä kun kierrot on mitä on, ei tarvi vaihtaa pinoa niin usein kun pysyy täällä. No, nyt on kp 41/??? Selkä on järkyttävän kipee, liekö saanut kylmää eilen jäähallilla tai jotain. En oikeen yhdistä sitä noihin tädin tulemis vaivoihin on sen verran erilainen kipu. Isäntä kyllä ehdotti olisko kipu siitä , tädistä, johtuvaa.... tiedä tuosta sitten. jos olo on huomennakin tälläinen niin jään suosista kotiin.
Onko muilla ollu näin pitkiä kiertoja?
Täytyy nyt mennä laittamaan ruoka loppuun.
UudentuvanJussi kp 41/?? yk. 1
Täällä yksi piinaviikolla eläjä.. ja tosiaan on taas raskautuminen mielessä jatkuvasti! Voi kun osais keskittyä muihin juttuihin niin aikakin menis nopeemmin. Nyt on kp 17 ja aikasintaan voisin ehkä loppuviikosta testata.. (ovis oli luultavasti kp 10-11).
On se jännä miten olotila voi olla niin erinlainen eri kierroissa.. viime kierrossa nimittäin ei ollu ollenkaan tällasta " piinaa" .. olin aika varma nimittäin, ettei tärpänny.. kun taas nyt sitten.. nyt en ees halua ajatella menkkojen alkua..ainoastaan niitä kahta viivaa.. =) Kyllä se varmaan maan pinta odottaa sitten kovana jos menkat alkaa...
Onko muita piinailijoita tälle viikolle? Am79 (meniköhän nimimerkki oikein?) taitaa ainakin olla.. toivotaan että viivasi vahvistuvat!! ++++++
Plussatuulia meille kaikille!
T: Milia, yk4 ja kp17/21-30 tai jotain..
Elina81, taisin jo unohtaa mitä kaikkea kysyit... lapset on seuraavasti tyttö 10/01 ja poika 04/03 ja nyt km takana 07/07 joka oli rv 18+.
Joku kyseli pitkistä kierroista, no täältä löytyy, yleensä väli on ollut jotain 6 viikosta 4 kuukauteen, ei viitsi edes päiviä laskea =(
Ja tämä on siis ollut ihan alusta asti näin, aina ja varmaan ikuisesti. Vain poika lähti heti imetyksen loputtua helosti alkuun. Kun tyttöä haaveiltiin niin eka tero+ clomi kuurin jälkeen tärppäs ja toi keskenmennyt reilun kahden vuoden tjot meiningin päälle ja nyt olisi siis kova toive saada meille kolmas lapsi.
Ja Tronada(toivottavasti meni oikein) ainahan niitä suunnitelmia voi muuttaa oli ne kuinka hyviä tahansa ;) Toivottavasti ei tavata enää näissä pinoissa ;) *toivoo itsekkäästi*
Ja vielä oli 2poj@an äiti minua muistanut, kiitokset vastauksesta! Itsekin luulen olevan jotain häikkää mutta onneksi on kohta se lääkäri, toivon suunnattomasti, että hän kirjoittaa minulle terot ja clomit taas, saisi jotain tolkkua tähän kiertoon ja olisi hieman paremmat mahdollisuudet onnistua
Rilla-ma-rilla *päivän häirikkö*
Myös meillä tuli pieni muutos suunnitelmiin. Oltiin päätetty " jättää tämä kierto väliin" kuumeilussa Tehyn työtaistelun takia, mutta minä tossa ovispäivänä laskeskelin, että seuraava ovis sattuu viikolle, jolloin olen koko viikon toisella paikkakunnalla eli sekin kierto olisi jäänyt väliin. Niinpä sitten pöllyteltiin peittoja silläkin uhalla että tärppää. Jos niin nyt sitten käy, niin uskottelin itselleni, että istukkänäytteeseen pääsee vuodenvaihteen tienoilla. Ei tämä yhteiskunta vaan kestä yli kuukauden kestävää tämän luokan työtaistelua, jotenkin sen on siihen mennessä täytynyt olla ratkennut.
Tosin eipä se negakaan maailmaa kaada. Eipä ainakaan johdu siitä, että olisi jätetty tilaisuus käyttämättä 8-)
Minulla on näyttänyt myös noilla kiertopäivillä haamua (oikeastaan roskishaamu) useassa kierrossa, en tiedä miksi, mutta menkat on silti alkaneet. Milloin sinulla on ollut ovulaatio? Siis minä kp:nä? Eikös se yleensä mene niin, että n. 10 päivää oviksen jälkeen näyttää plussaa?? Mutta voihan joillakin näyttää jo aikaisemmin. En tiedä sen tarkemmin.
Testaa parin päivän päästä uudestaan.
Tulin nyt vielä kuikuilemaan ja kyllähän ne suunnitelmat voivat muuttua :) Jos nyt pidän taukoa niin toivottavasti sinä et sitten ole täällä enää 3kk:n päästä vaan kasvattelet jo masua ja saat loppukesästä/alkusyksystä tuhisevan nyytin syliisi :) Itseasiassa toivottavasti kukaan teistä yrittäjistä ei ole täällä enää parin kuukauden päästä, eli paljon plussatuulia teille kaikille.
ON: vielä lopuksi, mulla on ollut kauhea pohdinta, että mikäli meille vielä yksi vauva tulisi ja se olisi tyttö ei sille kertakaikkiaan olisi mitään hyvää nimeä, mutta eilen se tuli yllättäen ja puskantakaa, aivan täydellinen nimi, samanlainen " jos tyttö tulee se on se" mikä tuli kakkosen kohdalla, pojalle on ollut nimi tiedossa jo pitkään... ja taas iski vauvakuume kun tuostakin pohdinnasta pääsi yli :D Noh, vielä vaan syön urhoollisesti pillereitä :)
Vaikka taitaa muutkin jo mun/meidän vauvakuumeen havaita, sillä eräs sukulainen joka EI KOSKAAN ennen ole udellut moisia kysyy nykyään joka kerta kun nähdään " joko on kolmas tulossa..." ja kyselijä on kaikenlisäksi mies
Oon nyt vähän taustaillu viime aikoina... Kuume on kova, mutta täti tuli kylään, niin tiputti taas vähän maanpinnalle. Jotenkin masentaa, kun ihan ajattelin nyt alkuviikosta testata ja sitten isäinpäivän kunniaksi ilmoittaa miehelleni tulevasta... Nyt kyllä kieltämättä masentaa ja ärsyttää tuo täti! Ja vielä ku kierto on niin pitkä, niin ei ihan heti pääse taas piinaamaankaan...
Rilla-ma-rilla: Oliko sulla pitkät kierrot jo ennen lapsia? Mulla on kans pitkät ja epäsäännölliset. Tero-resepti olis laatikossa, mutta arvon aloitanko sitä, kun varmaankaan en niiden aikana ovulois (suunniteltiin gynellä että lyhennettäis kierto 30kp:än) ja viime kiertokin oli 54kp.! Mulla on kans ollu tuollaisia tuhruiluja, varsinkin pitkissä kierroissa. Ne tuhruilut on kestäny parikin viikkoa! Ja lääkärillä olen sen vuoksi ravannu, on otettu tulehdusnäytteitä, ultrattu, katottu verinäytteistä hormonipitoisuuksia jne., muttei ole syytä löydetty.
2poj@näiti: Eikö ole aika masentava se täti?! Mulla alko menkat lauantaina, eli voiton puolella jo tavallaan ollaan... Sais jo loppua kokonaan! Meillä ollaan kans oltu flunssassa, edelleen väsy tuntuu painavan, kun itsekin olin kipeenä ja lapset valvotti öitä... (Ja silti sitä vaan haluaa sen kolmannen tähän rumbaan!!!)
huitshapeli: Onnea yritykseen! Ihan varmasti jänskättää... Kyllä sitä itsellänikin on vaikka ja mitä mielessä liikkunut... Mitenhän sitä jaksaa kolmen kans, saakohan sitä ylipäätään enää lasta, onkohan se terve jne.jne. Mutta vauvakuume on silti kova!
elina81: Tervetuloa mukaan! Uusia mahtuu aina jutustelemaan tänne...
am79: Onhan se haamukin positiivinen... Tosin mä vähän varauksella suhtautuisin noin varhaisessa vaiheessa tehtyyn testiin, koska se voi olla myös ns. kemiallinen raskaus. Toivotaan nyt kuitenkin, että se on totta! (Onnittelen vasta myöhemmin...)
UudentuvanJussi: Kohtalotoveri... Minulla kierrot aina olleet pitkät. Lyhimmillään jotain 35 päivää, mutta nyt viimeisin hurjat 54!!! Eli ovuloin vasta tuossa 40. päivän tienoolla... Tosi kurja, kun taas joutuu odottaan ihan sika kauan ennen ku voi olla minkäänlaisia toiveita tärppipäivistä...
Milia: Tsemppiä piinailuun! Toivottavasti tähänkin pinoon saadaan taas plussauutisia...
Mimmi75, kp.4/??, yk.2
Hei vaan kaikille!
Harmi, että monilla tuntuu olevan haikeita vaiheita menossa.
Itse olen vähän mietiskeleväinen. Nyt on kp 24/24-26. Olen ilmeisesti tulossa hulluksi kun on jo monen päivän ajan ollut vatsatuntemuksia, että täti ois juuri tulossa. Välillä tuli jo rusehtavaa valkovuotoa, joka mulla kanssa ennakoi menkkoja. Toisaalta olen tuntevinani joskus jotain rinnoissakin. Mä ajattelen tätä vauvaprojektia nyt aivan liikaa. Miten sais rauhan?
Ekassa raskaudessa mulla oli tuntemuksia jo ennen plussaa, toisessa ei. Miten muilla?
Kärsivällisyyttä meille kaikille!
Peipsu
Minäkinmietinjuuri eilen, että kolmasko vielä tähän rumbaan kun pienet on koko ajan kipeinä ja minuakin väsyttää nuo yövalvomiset ja itsekinolen ollut kipeänä. Mutta niin se vauvakuume vaan taitaa voittaa. :D Ja ajttelinsen niin ettei sitten tarvitse enää vanhana katua ettei kuitenkaan tullut tehtyä vielä yhtä. Rankkaahan tästä varmasti tulee kun on sitten kolme pientä lasta, mutta ajan mitaan se helpottaa. Tällaisia ajatuksia.
Mitä olette ostaneet isänpäivälahjaksi? Tai aiotte ostaa? Minä en ole vielä keksinyt mitään. Aiotteko leipoa?
Eli täälläkin haaveillaan kolmannesta, arkea ilostuttaa tyttö 8/03 ja poika 12/05, kolmas oli tuloillaan, mutta meni kesken heinä-elokuun vaihteessa. (miksi muuten keskenmenoa ei saa muiden mielestä surra, jos on jo lapsia?)
Tällä viikolla pitäisi kuukautisten alkaa, mutta jotenkin on sellainen tunne että ei ala sittenkään ;) Mua on nyt melkein viikon viluttanut, nälkä on koko ajan ja alavatsaa kiristää. Olisipas se ihanaa tehdä positiivinen testi isänpäivän aamuna!!
Jotenkin masentavasti lähtenyt viikko käyntiin. Viikonloppuna oltiin lasten kanssa pulkkamäessä ja nyt on musta maa ja niin kovin pimeää muutenkin. Nyt ei sentään sada vettä, eilinen meni neljän seinän sisällä koko päivä.
Aurinkoisia päiviä ja plussaonnea toivotellen
-Emppu-
Ensiksi, järkyttävä tapaus toi Tuusulan ampumisjuttu... Kamalaa omaisille, laitetaanhan tänään kynttilä keittiön ikkunalle klo 18...
Rilla-ma-rilla: onko sulla mika kp? ajattelin vaan tuosta tuhruvuodosta, josko olis kiinnittymisvuotoa. Tsemppiä vaan!
Huitshapeli: Onnea vauvantekoon! Pikaista tärppionnea!!!
2poj@anäiti: Pahoittelut tädistä! Nyt vaan uudella innolla alkavaan kiertoon. Paranemisia lentsuun!
elina81, empputhe: Tervetuloa! Plussaa teillekin!
tronada: mulla oli sama yli vuosi sitten, hain pillereitä lisää vaikka oltiin jo sovittu etten hae =) ei olis pitäny hakee, ku tärppiä ei oo näkyny 14 kuukauteen =(
am79: Haamukin on plussa! Toivon että vahvistuu ja pysyy!
UudentuvanJussi: oletkos ajatellut testailla?
Milia: Plussaonnea!!!! Olis kiva kuulla plussauutisia =)
Taukku: kiva, tärppionnea teille!
Mimmi75: Voi tuota tätiä, tiedän tunteen =(
Peipsu: Jännittäviä piinailuhetkiä, milloin meinaat testailla?
ON: eipä ihmeellistä, ovis oli ma-ti, muttei hirmuisesti ehditty pupuilemaan =(
3 kierron primo-kuuri takana, katsellaan ny auttoiko mitään. Onko muilla kokemuksia primoista?
mp73, yk 12, kp 15/28
Mutta meillä ei lunta ole vielä näkynyt lainkaan. Mutta torppaa piti taas kyllä lämmittää, että tarkenee.
Muuten vain on semmoinen jämähtänyt olo. Jotain tuherrusvuotoa on nyt ollut viikon verran, outoa? Testinkin tein yhtenä päivänä varmuuden vuoksi, negahan se oli kuten ajattelinkin mutta piti varmistaa kuitenkin. Siis tuhrua ilman mitään oireita mihinkään suuntaan, saas nähdä mitä tästä nyt sitten tulee...
No lääkäriin on aikaa parisen viikkoa, kaipa se silloin sitten selviää.
Mutta muuten on aika tylsää raskaushaaveiden suuntaan.
Mutta isänpäiväkortit pitäisi muksujen kanssa tehdä ja saada postiin sitten, onhan sitä urakkaa ja tekemistä siinäkin =)
Rilla-ma-rilla