Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

++++Toukotuhisijat vk 45++++

05.11.2007 |

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
09.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten sanottu olis mukava vaihdella kaksos kuulumisiakin, kun mulle se on kyllä ihan utopinen juttu :)

michi

Vierailija
22/27 |
09.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mukavaa alkavaa viikonloppua! Vaikka näin kotiäidille viikonloputkin ovat yhtä arkea :)

Vointi ollut aika hyvä, väsymys (ainakin pahin) on ohi. Joskus pientä närästystä esiintyy, mutta hirmu harvoin, onneksi. Mutta se mikä ihmetyttää, että alkanut jo supistella. Ja ihan pienestä. Tuossa äsken siirryin sohvalta toiselle tuolille ja kyykkäilin etsimään kaukosäädintä :)) niin alkoi jo supistaa. Ja tavaroiden nostaminen lattialta, lasten kantaminen pistää masun kireäksi. Onko muita joilla jo " harjoitussupistelee" . Kipeitä ne ei ole, mutta joutuu istahtaa ja hengähtää " rankan" urakan jälkeen :)

Tosi kurjaa kyllä...

Nyt täytyy tästä lähteä koiraa viemään ulos. Tuossa vieressä ulisee, hätä varmaan on. Sitten nuorimmainen nukkumaan (vanhempi on mummolassa) et sais sitä omaa aikaa miehen kans.

Amaria 14+0

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
09.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin tyttö pääsi nyt vihdoin ja viimein ikuisuudelta tuntuneen odotuksen jälkeen ultraan. :D

Pakko kai se nyt on sit uskoa että todellakin olen raskaana!! Ihanaa!! :D

Siellä se pikkunen kelluskeli masussa. Niskaturvotusta ei ollut ja kaikki oli muutenkin hyvin.Uskomatonta :) On niin vaikea uskoa että meille suodaan tällainen onni :) Nyt killuu jääkaapin ovessa meidän ruipelon ihka eka kuva :)

Muutamalla päivällä heitti viikot, mutta LA:ta ei kuitenkaan muutettu.

Aika hassua.. masussa oli toinenkin sikiöpussi, mutta tyhjä sellainen. Olen siis alunperin ilmeisesti odottanut kaksosia. Mutta toinen pikkuinen ei ollut lähtenyt kehittymään.

Sukulaiset kyllä vitsailivat että se toinen oli vaan siskonsa/veljensä selän takana piilossa :D

Neuvolakin oli heti seuraavana päivänä ja kaikki oli ok. Paino laskenut 200g, mutta kai ihan normaalia näin alussa..

Pahoinvointi on nyt tullut takaisin, iltapahoinvoinnin muodossa :| Muutama viikko meni niin kivasti hyvissä voinneissa.

Muita vaivoja ei erityisemmin ole. Väsymys ja viiltelyt alavatsalla, mutta ei sen kummempaa..

Maha ei vaan tunnu kasvaneen. Äitiyshousuja joudun kyllä pitämään kun omat aiheuttavat kipua masuun, kun ahdistavat niin.

Oon kade ku muilla on jo masua :D

hih...

Hyvää viikonloppua!

Sama 84 ja pikku ruipelo 12+0

Vierailija
24/27 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestittelen täällä ensimmäistä kertaa. Kovin on tuntunut huono olo vaivaavan. Itse olen oksentelulta välttyny, mutta ruuanlaitto on ollut aika heikkoa kun rupeaa etomaan. Valmisruualla on menty eteenpäin ja onneks salaatit ja hedelmät sentään maistuu. Lopetin tupakanpolton maanantaina ja pitänyt on mutta tiukkaa on tehnyt. Rv on tasan15 tänään ja neuvolassa ja äitipolilla on juostu tavallista enemmän... Viime käynnillä to. todettiin et vaavilla on kaikki hyvin ja on kasvanut normaalisti, mutta istukka vuotaa alareunasta ja ärsyttää kohtua aiheuttaen supistuksia. Vähän täs pelottaa! Sain lääkkeitä jotka hillitsevät supistuksia, kun ovat todella voimakkaita. Lippu pidetään silti korkealla ja koitetaan nauttia pyöristyvästä masusta.

Vierailija
25/27 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raportoinpa nopsaan kuulumiset, pitäis mennä katsomaan BB:tä :)

On ollut niin kiirettä tämä viikko, etten ole ehtinyt ollenkaan pinoon...

Eli lääkärineuvolassa ja np-ultrassa käyty. Kaikki hyvin. Istumapituus 66mm ja vastasi siis täysin viikkoja. Niskaturvotus normaali (1,5). Napatyrää ei enää onneksi näkynyt. Vauva venytteli suloisen näköisesti, ja liikkui muutenkin paljon. Positiivinen uutinen oli sekin, että nykyään Tampereellakin tarjotaan kaksi ultraa, eli rakenneultraan on sitten aika ennen joulua.

Masu ei oo tuntunut kasvavan moneen viikkoon, mutta kohtu on kuitenkin kuulemma hyvin pyöristynyt. Raskaus näkyy kyllä pömppänä, vaikkakin ei sitä varmaankaan huomaa jos ei kiinnitä huomiota. Liikkeetkin tuntuu, kun iltaisin rauhassa pitää kättä masulla. Istukka onkin takaseinässä, joten ei ole haittaamassa " tuntumaa" .

-alma rv14+0

Vierailija
26/27 |
11.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumista isänpäivää Oulusta!

On jotenkin niin tapahtumaköyhää tämä alkuraskaus, että ei ole tullut kirjoitettua :/ Teidän kuulumisia olen kyllä lueskellut ainakin joka toinen päivä. Taitaa olla meitä " taustailijoita" aika monta kun on useita toukotuhisijoiden odottajia listalla, mutta sitten pinot ovat lyhyitä.

Minulla on ollut tämä alkuraskaus tosi helppoa. Pahoinvointia niin vähän, että eipä paljon mitään. Tulee vaan huono olo jos ei syö heti kun on nälkä. Ja nälkä onkin sitten koko ajan ja painokin on noussut sen mukaan :( Kauhistuttaa jo huominen eka lääkärineuvola... Torstaina oli np-ultra ja siellä oli kaikki hienosti. Vauva veti vaan lonkkaa aluksi ja lääkäri ei saanut mitattua np-mittaa. Aikani yskittyä alkoi sitten sellainen jumppa, että meni kauan ennen kuin lääkäri onnistui. Normaali lukema oli, joten ei tarvitse huolehtia sitä. Meille molemmille miehen kanssa tuli ultrassa sellainen olo, että on poika tulossa. Saa sitten nähdä kuinka käy. Isosiskokin oli ultrassa mukana ja ihmeissään katseli ruudulta ja huudahteli " manuvauva, manuvauva" :D

La on neuvolan mukaan 19.5. eli viikkoja nyt siis 12+5. Ultran mukaan olisi 13+3, mutta sitä ei muuteta parin päivän takia.

Mulla on oikeastaan nyt vasta tullut raskausväsymystä. Tuntuu, että vois seisaalleen nukahtaa. Ja tyttö on just jättämässä päiväunia pois... Huono yhtälö :( Lisäksi naama edelleen kukkii. Alkoi heti plussauksen jälkeen. Raakoja kohdunkasvukipuja oli 2-3 viikkoa tuossa vielä viikko sitten. Kuin ois puukolla viillelty mahaa :O Pahimmillaan itkin sängyllä kippurassa.

Tosi rankkaa pahoinvointia on teillä monella ollut :( Onneksi alkaa suurimmalla osalla olla jo voiton puolella. Varmasti rankkaa jatkuvasti oksentaa.

Niipa, en pystynyt syömään ollenkaan niitä Ladyvita-vitamiineja. Haisevat jotenkin niiiin järkyttävän pahoille, että yökkäytti vaan. Nuo Multitabsit menee kyllä alas eikä tee pahaa. Varmaan kyllä kannattais ottaa ne tabut syönnin jälkeen jos tulee huono olo muuten.

Toivottavasti Cavan mahassa on kaikki hyvin *bd* Hirveesti tsempityksiä siihen polttamisen lopetukseen!

Michistä saatiin sitten toinen kaksosten odottaja Letti1:n lisäksi :) Tuplaonnittelut teille! Olispa ollut hurjaa jos olisikin vielä kolmoset tulossa :O

Joko joku muukin kuin Alma teistä pidemmällä olevista on tuntenut liikehdintää masussa? Joku taisi mainitakin aikaisemmin jotain, vai muistanko ihan väärin?

Jep pakko lopettaa. Meille tulee kohta tytön kummit kylään. Eilen oli tytön 2-vuotissynttärijuhlat ja kummit eivät silloin päässeet käymään.

Kielo ja Manu rv 12+5

Vierailija
27/27 |
11.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vointi ollut muuten ihan ok, mutta migreeni on saapunut suureksi kiusakseni, varsinkin päätteen ääressä oleminen laukaisee kohtauksen :) pahimmillaan on ollut 3 kohtausta viikossa ja kun lääkkeeksi saa ottaa vain panacodia, ei se välttämättä ole vienyt migreeniä kokonaan pois. Tätäköhän tää on sitten vielä 5kk kun töissä joutuu olemaan päätteen ääressä 8-9h päivässä...

Kiva lukea teidän muiden kuulumisia vaikka juuri tuon migreenin takia olen välttänyt kaikkea " turhaa" koneella käyntiä.

Hauskaa isäpäivän illan jatkoa!

CalZal rv15+5