Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KESÄNUPPUJEN ma-ke

05.11.2007 |

Huomenta vaan kaikille.

Uutta putkeen kerta ei vielä tälle viikolle pinoa aloitettu. :)

Hirveä vatsakipu, ja turvotus. Eilen tein makaronilaatikkoa ja pojat, sitä sitten söin. Hirmu tarkasti tulee mietittyä maut aina jääkaapin oven äärellä ennen kuin voi ottaa ja syödä. :) ilmeisesti makaronilaatikko oli sopivan mietoa eikä haissut pahalle :)

Pahoinvointia esiintyy, juu. Iltapäivällä se alkaa ja iltaa kohden lisääntyy. Onneksi aamut saa olla rauhassa.

Kaamea väsytys ja alavatsaa vihloo muutenkin kuin tämän normimahakivun takia. jeejee jerrycotton pyörii päässä. No, kyllä se tuossa ekassa asiakaspalaverissa sitten haihtuu :D

- MansikaPirkko rv 6+4

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

me asutaan Oulun keskustassa ja tosiaan yksi vaivainen ultra terveyskeskuksessa . Monissa naapurikunnassa saavat kaks ultraa OYS:ssä. Onneks on yksityisiä...

Eka lapsi ulkomailla ja ultrattiin viikolla 8, 12, 20, 28 ja 34...:D

kixnix 8+5

Vierailija
22/41 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole rekisteröitynyt, (osaisinkohan ja minne??) kun iski jo viikko 4 niin kova pahoinvointi, sitten vatsatauti ja flunssa jaja... Ihan hirveetä on. Kolmatta odotan, ennenstään 5v. poika ja 4 v. tyttö ja pahoinvointi aina ollut ikävä, mutta nyt huippu. Sosiaalinen elämä minultakin loppu, viikonloppuisin en jaksa edes naamaa pestä.

Nyt alkoi viikko 10 ja kärvistelen töissä melkein itku kurkussa.

la olisi 3.6. ja tällä hetkellä elämä pyörii sen ympärillä, että keskityn jaksamaan tuonne joulukuun puoliväliin. Edelliset pahikset kesti vko 16 asti, niin kai nytkin.

Joku kysyi mahan kasvusta. Kolmas siis tulossa ja olen hoikempi kuin edellisissä raskauksissa koska oksennan enemmän kuin ed. kerroilla, mutta äitiyshousut on jo jalassa. Maha turvoksissa ja kuten tuo kysyjä sanoi, mullakin semmoinen läskirengas alavatsalla. Todella ihanaa. Lääkäri sanoi, että kk kuluttua en voi enää peitellä tilaani, siis vko 13 jo näkyis kunnolla, kivakiva.

Olen jo 39v. vanhus, ja menossa yksityiselle lapsivesipunktioon ja olisin halunnut kertoa töissä vasta sen tulokset saatuani, mutta saapa nähdä onnistuuko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys kaikille!

Sairaslomalla edelleen, vauvojen kontrolli ensi maanantaina. Että osaa olla tylsää! Olen ollut todella huonovointinen, aamulla kun herään siinä yhdeksän huitteilla joudun syömään väkisin nenästä kiinni pitäen jotta saisin olotilan korjaantumaan. Oksentanut en vielä ole, mutta lähellä se on ollut.

Saikusta johtuen olen ollut täysin oloneuvoksena ja kaipaan raikasta ilmaa ja reippaita kävelylenkkejä. Koiratkin on ihan kahjoja kun mies niitä ei liiemmin pissalenkkejä pidemmälle vie. Onneksi sentään kelit on " mun puolella" .

Hematooma ei ole vuotanut yhtään, joten toivon että tämä saikku on siinä mielessä auttanut. Maha on kasvanut aivan valtavasti, mulle ei mahdu yhtikäs mitkään tavan housut jalkaan vaan äippähousuissa mennään - mutta kaipa sekin vaikuttaa että niitä kavereita on tosiaan kaksin verroin. Ensi maanantai jännittää, saa nähdä miten tilanne on kehittynyt..

Tsemppiä kaikille!

Vierailija
24/41 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämeessä asustellaan, ja neljättä odotan, viikolla 6+jotain todennäköisesti. Ensi viikolla ultraillaan yksityisellä, että nähdään missä vaiheessa mennään. Pahoinvointi tai väsymys eivät vielä ole iskeneet, saa nähdä tuleeko :) Toivottavasti ei kauheesti, kun täytyisi jaksaa painaa töitä ja kotihommia kuitenkin ihan normaalisti vielä piiiiitkään... Isommat lapset ovat pian 6, 9 ja 10.

Meillä tietääkseni tarjotaan vain yksi kunnallinen ultra, viikolla 11-13.

Vierailija
25/41 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja uudet tervetuloa. Tässä alla linkki esittelypinoon. Sinne vain tiedot..

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=102&m=11637392&p=2&tm…

Miedän kunnassakaan ei saa kuin yhden ultran. Se on se viikon 11-12 np-ultra. Tiedän että neuvolassa on ultra, mutta kait se on terkasta kiinni osaako ja viitsikö ultraa käyttää.

Meillä toinen tulossa ja läskimahaa on jo tullut. Maha alkaa näkyä jo hyvinkin ylhäältä, mikä on erikoista esikoiseen verrattuna. Ja mikä inhottavinta se maha on sellainen löysä. Että pinkeätä vauvamasua odotellessa.

Onko muilla kauhea nälkä lähes kokoajan? Vaikka mulla olisi huono-olo päällä, on mulla silti lähes kokoajan nälkä. On tämä omituista...

Eliador 8+2

Vierailija
26/41 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollut jo toista päivää parempi fiilis, vain lievää etomista kellon ympäri, mutta samalla mietityttää että näinköhän pian se vaan voisi loppua. vastahan tässä jokunen viikko sitten se kauhea yökötys alkoi. Edellisessä raskaudessa kesti pitkälle yli puolen välin - ja loppuun saakka enemmän tai vähemmän lievää kuvotusta ja yökkäilyä. Toisaalta esikoistuplia odottaessa ei ollut minkäänlaista pahoinvointia.

Meillä saa kunnallisella puolella kaksi ultraa, itse sain myös nyt perjantaille ylimääräisen ultran missä selvitetään raskauden kesto ja LA. Edellisellä kerralla kävi niin että odotus oli jo sen verran pitkällä että sama alkuraskauden ultra muuttuikin np-ultraksi. En kuitenkaan usko että tällä kertaa vielä niin pitkällä olen (toivottavasti en!)

Väsymys ja päänsärytkin on hävinneet, pistää tietty miettimään että mahtaako ennustaa huonoa jos kerta pahoinvointikin on laantunut? ei pitäisi maalata piruja seinille, perjantainahan sen sitten näkee :)

Jaksamista kaikille väsymyksen ja pahoinvoinnin keskelle!

Vierailija
27/41 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan kirkasta verta. Mitä ihmettä??? Raskausoireet jatkuu ja veren tulo loppui, mutta mistä ihmeestä sitä voi tulla. Aina vähän kerrallaan ja sitten loppu? Menisittekö lääkäriin?? Kävin jo viikonloppuna pitääkö mennä taas?

Vierailija
28/41 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvola-aika varattuna 15.11. Aattelin pyytää jos ultraisivat, kun haluan varmistua noista raskausviikoista/LA:sta, nehän siis siirtyivät eka ultrassa 4 päivää ilmeisesti alkion koon perusteella vaikka hedelmöittymisajankohta ja alkion ikä on tarkkaan selvillä koska raskaus on alkanut IVF-hoidosta. Yleensä LA:ta ei ole kuulemma muuteltu tällaisessa tapauksessa, miksihän lie minulta sitten muutettiin? Ärsyttävää.

Vierailija
29/41 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin ajattelin vain lueskella tätä mutta miksen nyt sitten itsekin ilmottautuisi. Neljättä odottelen, ikää minullakin ihan tarpeeksi (39). Vanhemmat lapset myös vielä aika pieniä (-99,-02,-04) ja kaikki poikia. Laskettu aika olis kai 9.-10.6 alku-ultran perusteella jossa kävin viikolla 6+4 johtuen kauheista vatsakivuista ja edellisessa raskaudesta joka todettiin tuulimunaksi.

Oikein vieläkään en tiedä miten tähän raskauteen suhtautuisin. Tämä ei tosin ole vahinkoraskaus toisinkun kuin tuo tuulimuna joka todettiin maaliskuussa-07. Sen jälkeen vaan tulikin tunne että ehkä sitten kuitenkin meiltä puuttuu se neljäs. Ja nyt kun se sitten olisi tulossa kaikki mietityttä. Kai se liittyy tähän alkuraskauteen ylipäätään.

Olo on aikas kaamea (niinkuin taitaa olla lähes kaikilla). Itse kärsin iltapahoinvoinnista ilman oksentelua. Välillä tuntuu että oksentaisin edes niin hetkeks helpottaisi. Kolmen lapsen kanssa on vaan jaksettava, eipä juuri lepäillä.

Neuvola on 16.11. ja ultra-aikaa en saanut. Ajoittuisi juuri mahdolliselle irtisanoutumisviikolle joten eivät suostuneet varaamaan aikaa. Mentävä varmaan sitten yksityiselle mikäli Tehyläisten irtisanoutumiset toteutuvat. Kirpaiseehan se rahallisesti mutta kun tätä ikääkin on niin haluan sen kuitenkin käydä. Lisäksi on vielä rakenneultra ja perinteisesti olemme käyneet vielä 4D ultrassa (pitäähän sitä kun muillakin lapsilla on omat videonsa masuolostaan).

Iloista tiistai-iltaa

Soilioili

Vierailija
30/41 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole jaksanut kirjoitella vähään aikaan, viime viikko meni täysin kaamean väsymyksen kourissa ja kaikki energia piti keskittää pakollisiin juttuihin. Koitan säästää energiaani opiskeluun, koska olen tosi väsy raskauden takia ja vielä tämä kaamos päälle... No, te kaikki tiedätte kyllä. Tällä viikolla olen ollut vähän pirteämpi ainakin nämä pari päivää. Mielialat heittelevät jonniinverran, jos on oikeita huoliakin niin varmaan hormonimyrskyäkin mukana.

Vyötärö kiristelee, itse odotan siis kolmatta lasta ja jonkun muun määritelmä vyötärön ympärille ilmestyneestä uudesta läskivanteesta kuulostaa aika tutulta ;-) Mulla on vähän vararengasta tossa vyötäröllä ihan luonnostaankin, mutta nyt on käynyt niin että se vararengas on noussut normaalia ylemmäksi kun ilmeisesti pientä laajentumista tuolla alavatsan alueella on... Kuitenkin ihan vanhoihin omiin vaatteisiini mahdun vielä ja farkkuihinkin. Viime raskaudessa rv8 jouduin luopumaan farkuista ja ostamaan odotus-alaosia. Nyt en ole vielä hankkinut. Mulla taitaa olla nyt rv 8 tai 9, en ole tullut pitäneeksi kirjaa kun " virallista" la:ta ei vielä ole.

Nyt rupesi jänskättämään että vaikuttaakohan tuo Tehyn työtaistelu mun niskapoimu-ultraani, joka tiettävästi on aika pian ekan neuvolan jälkeen. Olen siihen aina mennyt en niinkään sen niskaturvotuksen mittaamiseksi vaan nähdäkseni kohdun sisällön ja moikatakseni uutta tulokasta. Sikiöseulontoihin minulla on vähän epäilevä mieli enkä ole tähän mennessä mitään muuta kuin tuon np-ultran ottanut, tällä kertaa en tiedä miten teen kun ikä on mennyt yli 30:n sitten viime raskauden ja riskit ovat varmaankin kasvaneet. Täytyy jutella siitä, ensi viikolla eka neuvola.

Pahoinvointi on vähän helpottanut eli ei ole ihan kauhea krapula koko ajan. Toisaalta väsymys on edelleen invalidisoivaa. Energistä keskiraskautta odotellessa...

Maarmeladi

Vierailija
31/41 |
07.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tosi kurja viimeyö (pitäähän siitä jollekin valittaa kun mies vaan nukkuu tyytyväisenä), en saanut eilen päikkäreitä nukuttua kun en saanut unta, ja illalla nukkumaan mentäessä oli maha tosi kipeänä. Se oli eilenkin iltapäivästä asti vähän väliä kipeä, mahtoi johtua syömisistä tms... Yöllä pyörin ja heräilin ja nyt olen tosi väsynyt, niskat jumissa, pää tulossa kipeäksi ja töihin pitäisi jaksaa pitkä päivä tekemään.

Emme ole aikoneet kertoa ihan äkkiä tästä vielä kellekään, mutta toisaalta stressaan tätä kertomattomuutta sen verran, että ehkä kaikki pääsisi helpommalla jos kuitenkin kertoisimme. Saas nähdä sitten miten työasiat menevät, minä kun olen vuokrafirman kautta ruokakaupassa töissä " toistaiseksi" ... Ehkä ensiviikkoisen ekan neuvolan jälkeen jos kertoisi?

8+4 mennään...

Vierailija
32/41 |
07.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tarjotaan kunnan puolesta kaksi. Edellisessä raskaudessa olin oululainen ja silloin tosiaan vain se rakenneultra. Nyt oon käynyt kaksi ultraa työterveyshuollon piikkiin, kun tuli sitä vuotoa.

Ultrassa käydessä gyne sanoi, kun puhuttiin niistä ultrien määristä eri paikoissa, että muutaman vuoden kuluessa olisi tulossa määräys/suositus useammasta kuin yhdestä ultrasta joka paikassa. Kuulemma ollut aika kuuma peruna myös lääkäripiireissä.

Eilen olin soveltuvuuskokeissa uuteen työpaikkaan. Saa nähä miten käy. Sen jälkeen on kyllä olo huonontunut huomattavasti. Ällötystä riittää. Ite saan nukuttua ihan hyvin mutta parina yönä on täytynyt jo käydä vessassa. Eilen illalla piti vielä hakee voileipää nukkumaan mennessa kun oli niin mahoton nälkä.

t. SannaNu ja tiuhti rv 10+2

Vierailija
33/41 |
07.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

SannaNu, sinäkin sitten haet uutta työtä?

Itse haen myös, ei jaksa enää olla vanhassa, mutta mietinkin, missä vaiheessa sitä kehtaa sanoa, että odottaa? Koeajat ovat yleensä 4 kuukautta, joten raskautta ei voisi mitenkään piilotella sen loppuun saakka. Olin itse suunnitellut, että jos tulen valituksi johonkin paikkaan, ilmoitan sitten, että muuten raskaana, ja saavat sitten tehdä päätöksensä.

Vierailija
34/41 |
07.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin haen parhaillaan uutta työtä, tämä nykyinen loppuu tammikuussa ja silloin en enää isolla mahalla saa töitä. Ens viikolla pari haastattelua, toinen yhteen firmaan, missä kävin muutama viikko sitten jo, ne varmaan katsoo et on tyttö ottanut silikonit ja lihonut- tai arvaa et olen raskaana. Saakohan sitä jotain tissejä pienentäviä rintaliivejä??? Ja tunikan osto taitaa olla edessä, jipii tunika muodille!

Mietityttää vaan, että mites työnantajat suhtautuu jos saan uuden työn ja heti kohta ilmoitan, et olen raskaana... viime raskaudessa sain ylennyksen 16 viikolla esimiesten tietämättä mun raskaudesta ja oli tosi nolo sanoo heti perään raskaudesta.

Mulla on tänään neuvola iltapäivällä.

irvee taistelu uhmaikäisen lapsen kans joka aamu pukemisesta ja tarhaan menosta, tuntu tänä aamuna et vatsaan ja selkään koski sen shown jälkeen.. toivottavasti ei tule mitään ikäviä ylläreitä ja tosiaan pääsee äitiyslomalle ja loppuu tuo iänikuinen aamurumba esikoisen kanssa...vähäks aikaa ainakin :)

Vierailija
35/41 |
07.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Tervetuloa taas uusille!! :)

Kiva että meitä on oikein monta täällä.

Mulla vaan jatkuu iltapäivien ja iltojen pahat olot. Ma ilta ja eilisilta meni yökkiessä ja potiessa tosi huonoa oloa.

Väsymystä ei enää niinkään ole ollut, paitsi aamuisin ei meinaa sängystä päästä ylös.

Mielialat heittelee ihan ristiin ja rinnat on tosi arkana. Mahallaan ei kärsi mitenkään päin olla.

Vähän väliä on kans kamala nälkä. Ja se ruoka auttaa sit kans kyl pahaan oloon myös.

Eilen pahasta olosta huolimatta jakso käydä urheileenkin illalla. Piristi se ees hetkeks.

Huomenna lähen työreissuun, paluu pe iltana. pitää varata runsaasti vaan omia eväitä mukaan, jospa niillä pärjäis.

a_j 9+6

Vierailija
36/41 |
07.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan uusi työpaikka on hakusessa, on ollut oikeastaan koko vuoden mutta aikasemmin en oo päässy näin pitkälle. Hain tuota työtä jo elokuun puolella, ja silloin ei vaavelista ollut tietookaan, haaveiltiin vaan. Luulin jo että musta ei olla kiinnostuneita ko. työhön, kun mitään ei kuulunut ennen kuin lokakuussa. Olin laskeskellut että työ olisi alkanut viimeistään joulukuun alusta ellei jo aikasemmin. Silloin olisin kerennyt olla töissä pitemmän pätkän. Mutta nyt tuntuu että aikasintaan tammikuun alusta valittu alottaisi.

Olen aatellut kertoa raskaudesta, jos kertovat valinneensa minut. En kehtaa oottaa työn alottamiseen asti. Lähinnä huvittavaa tilanteessa on se että työhaastattelussa mulle kerrottiin, että ko. tiimissä on kaksi naista, jotka molemmat ovat tällä hetkellä kotona (hoitovapaa ja vanhempainvapaa) ja tiimi tuntuu hiukan tyngältä tällä hetkellä. En sitten tiedä miten suhtautuisivat mun ilmotukseen.

Nykyisessä työpaikassa mut vakinaistettiin 2,5 kk ennen äitiyslomalle jääntiä. Pomo tiesi tuolloin raskaudestani.

t. SannaNu

Vierailija
37/41 |
07.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskettu aika 15.6..kolmatta odotan. Kaksi edellistä raskautta ovat olleet erittäin helppoja kaavalla alussa väsymystä ja lopussa närästystä mutta tämä jotain ihan muuta! Tiedä olisiko sukupuolella heti väliä kun kaksi ovat tyttöjä ja jospa tämä olisi sitten poika ja veisi äidistä kaikki mehut; eli pahoinvointi on 24 h jatkunut nyt neljättä viikkoa. Kerran vain olen oksentanut mutta on tämä uuvuttavaa. Tuntuu että koko ajan pitää syödä jotain, mikä vaan milloinkin maistuu ja painoahan siitä kertyy :( kunpa tämä menisi pian ohi ! Toinen aivan uusi juttu tässä odotuksessa on se että suu on koko ajan rutikuiva. Todella kiusallisen tuntuista, ehkä senkin takia syön jatkuvasti jotain että ei tuntisi tuota niin selvästi.. Muita oireita on palelu ja tietysti väsymys. Lepo on aika minimaalista kun on tytöt (4 ja 8v), sekä meneillään remontti ja muutto vielä kuun lopulla.

Töissä olen ollut aivan kuutamolla viimeiset viikot ja olisi mukava kertoa siihen selitys mutta haluan odottaa ekaan ultraan saakka. Ja masu taitaa jokaisessa raskaudessa pullahtaa aikaisemmin ja aikaisemmin esiin. Kaikki norm.vaatteet ovat jo nyt epämiellyttäviä päällä, ja vatsaa saa kokoilla mahdollisimman sisään aina töissä ja tuttavia nähdessä. Emme ole kertoneet raskaudesta vielä kenellekään- ultran jälkeen sitten. Kaikille paranevia oloja :)

Vierailija
38/41 |
07.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitten hermot kestänyt, vaan varasin ajan yksityiselle ultraan... sain huomiseksi. Jotenkin tämä väsymys ja kuvotus on raastavaa, ajattelin että saattaisi piristää, jos saisi tietää että mahassa ainakin voidaan hyvin. Meillä tarjotaan 3 maksutonta ultraa, eka näistä viikoilla 10.-14. Eli saattaisi mennä melkein joulukuun lopulle. Kai se yksi keskenmeno vielä kummittelee taustalla, ettei malta odottaa. Toisaalta olo on niin kurja, että olisi mukava jotenkin " selittää" tilaa sukulaisille, parin viikon päästä ollaan menossa käymään. Niin, ne toiset ultrat on sitten rakenneultra ja viimeinen 8. kuulla. Tehdäänköhän sitten painoarviota, ja katsotaan mahd. lapsen asentoa tms.

Olo on kyllä huomattavasti kohentunut oksennustaudin jäljiltä: aamuisin on olo ihan terhakka. Päivisin iskee vaan hirveä väsymys, ja kuvotus vahvistuu sitten iltaa kohden. Ihan saman kaavan mukaan kuin esikoista odottaessa. Kahvia en voi kuvitellakaan enää juovani... muutenkin ruokahalut niin vähäisiä ja valikoivia, ettei painoa ole hirveesti tullut lisää. Vatsan koko tuntuu vaihtelevalta ;) Onneksi on paksujen vaatteiden aika, muuten kyllä saattaisin paljastua.

taika, viikkoja 7+3

Vierailija
39/41 |
07.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli minulla on pidemmän aikaa pistänyt oikealle alavatsaan, jonka takia menin lääkärille. Hän lähetti minut sairaalan päivystykseen ultraan. Ultrassa näkyi yksi elävä sikiö ja rv on nyt 7+2. Munasarjoissa ei näkynyt mitään mikä aiheuttaisi piston. Tulehdus arvot olivat hieman koholla, mutta seuraavan päivän verikokeissa olivat lasku suunnassa. Vieläkin pistää, mutta helpottaa kun tietää että kyse ei ole kohdunulkoisesta raskaudesta.

Normaalisti meidän kunnassa saa kaksi ultraa np n.10-13 rv ja rakenneultra n.rv 20 muistaakseni.

Pitäisi varoa mitä toivoo. Nyt olen oksentanut joka aamu. Aamupalan jälkeen helpottaa, mutta täytyy syödä todella useasti ettei tule pahaolo.

Iltaisin minulla on taas ollut päänsärkyä en tiedä onko kahvin puutteella osuutta asiaan. Kahvi ei maistu yhtään. Nukkua voisin vaikka kuinka paljon, en muista koska viimeeksi olisin ollut pirteä.

ilonella3 rv 7+2

Vierailija
40/41 |
07.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]Mulla se oksentelu on jatkunut. Tänään sitten hain sitä sairaslomaa ja sain loppuviikoksi terkkarin kirjoittamana. Maanantaina on lääkäriaika. Jos olo on vielä huono, niin sitten lääkäri kirjoittaa lisää sairaslomaa.

Oonkin sitten kirjaimellisesti maannut koko päivän sohvalla ja nukkunut. Päivä onkin jo pitkällä. Mut kyllä on ollut ihanaa nauttia huljaisuudesta ja levätä. Välillä olen käynyt oksentamassa tai yökkimässä.

Varasin tänään np-ultran, aika on viikon päästä. Ihanaa päästä kurkistamaan, onko kaikki hyvin. Tää aika on piinallista kun ei vielä liikkeitä tunnu eikä masu ole kasvanut (mitä nyt turvotusta on). Vaikka on nähnyt sikiön ja sykkeen, niin silti on pelko, että onko sikiö lähtenyt kehittymään normaalisti.

Meillä päin saa kaksi ultraa, ne tehdään äitipolilla, joten joutuu maksamaan 22e/kerta. Joensuussa asuessani sai kolme ilmaista ultraa. No, ei se loppuraskauden ultra minusta ole mitenkään supertärkeä. Lähinnä se oli kokoarvio ja samalla synnytystapa-arvio. Silloin lääkäri sanoi, että minulla on synnyttäjän lantio ja sieltä mahtuisi tulemaan isokin lapsi. Lisäksi esikoinen painoi vain 3235g syntyessään, joten en ole huolissani.

Mies lähti hakemaan esikoista päiväkodista. Pitäis varmaan aktivoitua tekemään ruokaa. Blaah, ei millään jaksaisi. Viime yönä tuli taas vähän valvoskeltua kun joku neiti vähän itki. Mie kun jossain vaiheessa luulin, että kun vauva-ajasta selviää, niin yöt rauhoittuu. Pah, levottomia öitä on paljon enemmän nyt kuin vauva-aikana. Ja ei millään jaksaisi yöllä valvoa... Vauva-aikana sentäs hormonit pitää hereillä.

Tytteli-83 rv 10+2