Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KESÄNUPPUJEN ma-ke

05.11.2007 |

Huomenta vaan kaikille.

Uutta putkeen kerta ei vielä tälle viikolle pinoa aloitettu. :)

Hirveä vatsakipu, ja turvotus. Eilen tein makaronilaatikkoa ja pojat, sitä sitten söin. Hirmu tarkasti tulee mietittyä maut aina jääkaapin oven äärellä ennen kuin voi ottaa ja syödä. :) ilmeisesti makaronilaatikko oli sopivan mietoa eikä haissut pahalle :)

Pahoinvointia esiintyy, juu. Iltapäivällä se alkaa ja iltaa kohden lisääntyy. Onneksi aamut saa olla rauhassa.

Kaamea väsytys ja alavatsaa vihloo muutenkin kuin tämän normimahakivun takia. jeejee jerrycotton pyörii päässä. No, kyllä se tuossa ekassa asiakaspalaverissa sitten haihtuu :D

- MansikaPirkko rv 6+4

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh,valitusta tulee vaan täältäkin ;). Taidetaan olla kaikki nyt aikamoisia valittajia ja voivottelijoita, mutta kyllä se kohta iloks muuttuu :). Pahoinvoinnit on lisääntynyt ja on päiviä ettei se mene ohi kuin korkeintaan ihan hetkeksi. Oksentanut en ole. Väsymys on tietysti armoton edelleen.

MansikkaPirkko: Sama juttu, että saa tarkkaan miettiä jääkaapilla, että mitä voisi syödä. Eilen illalla meni yhdessä vaiheessa vaan näkkäri oivariinilla. Meetvurstin haju on jotain ihan kamalaa.

Mukavaa päivää kaikille huonoista oloista ja väsymyksestä huolimatta!

-hope1 7+5 (kai)

Vierailija
2/41 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös eilen oli etenkin niitä repiviä kasvukipuja aika reilusti. Tuntuu tosiaan nyt ihan tuo kohdun kasvu, että jotain siellä tapahtuu. Iltaisin vatsa on samankokoinen kun esikoista odottaessa vkolla 16-17 :0 vaikka painoa ei ole enempää nyt, vähemmän itseasiassa. Turvotustahan sen on oltava. Miten voikin noin vatsa turvota. En kyllä tunnu olevan ainut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille :)

MansikkaPirkko: hauskaa!! :D Mulla kans nyt just kamala himo makaronilaatikkoon!!!! Tänään pakko illalla töitten jälkeen tehdä sitä!!! Ihan pakko :D

Ja mulla kans tuo että huono olo on iltapäiväisin ja iltaisin, ei juurikaan koskaan aamupäivisin. Oisko kerran-kaks ollu aamupäivällä..?

Maanantaissa mennään ja töissä oon..

Viikonloppu meni tosi nopsaan. La oltiin kylässä kavereilla. Heti ekana kerrottiin että meille tulee vauva, että siinä syy miks en sit ota mitään ;) Ne oli ihan onnessaan :)

Nyt tässä jänskätään asuntotilannetta. Ollaan etsiskelty isompaa asuntoa ja eilen jätettiin tarjousta. Tänään selviää kuin käy.. Pitäkää peukkuja!! :)

Väsymys mulla on kadonnut? Oon nyt ollu kohta viikon ajan tosi energisenä? Jännä juttu..

Mut edelleen iltapäivisin, iltaisin iskee se huono olo. Syöminen aina auttaa kyllä.

a_j 9+4

Vierailija
4/41 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin vähän vaisu olo... olen nimittäin ollut pari päivää oksennustaudissa! Ihan hölmöltä kuulostaa, vielä tämän muun pahoinvoinnin lisäksi... mutta tyttö sairastui keskiviikkona ja minä rupesin sitten lauantaina yökkimään. En pystynyt kuvittelemaankaan, että jotain söisin. Ja kyllä se taisi tosiaan ihan jotain pöpöä olla. Pikku hiljaa alkaa olla parempi olo, eilen olin vielä melkein koko päivän sängyn pohjalla. Sain kuitenkin syötyä jo jotain. Nyt sitten mietin, mitä pistää vielä sen sairauden piikkiin ja mitä raskauden. Ja että toivottavasti tällaiset pöpöt ei masuasukkia häiritse!

Rinnat on turvonnut, mutta ei onneksi hirveän arat. Joku kyseli viime pinossa raskausarvista ja öljyämisestä: aloin esikoista odottaessa kyllä öljyämään mahaa siinä vaiheessa kun nahka tosiaan alkoi venymään. En tiedä auttoiko se, mutta arpia ei ainakaan tullut.

Tervetuloa kaikille uusille ja tsemppiä erityisesti Ellalle!

Minä varmaan odottelen niskapoimu-ultraa ja jännään sitten siihen asti, mitä siellä mahassa oikein tapahtuu...

t. Taika 7+2

Vierailija
5/41 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi valittaja liittyy joukkoon :) Kyllä se koko viikonloppu meni taas sohvalla maatessa, hohhoijaa. Piti perua ravintolaillallinenkin, kun menun lukeminen netistä teki jo pahaa. Sosiaalinen elämä on ollut kyllä aika kuollutta viime aikoina...

Olen myös huomannut, että neutraalit ruoat maistuvat parhaiten. Esimerkiksi himoitsen keitettyjä perunoita, jopa työpaikan ruokalan kumiperunat maistuvat oikein hyvin. Se makaronilaatikko voisi olla kyllä hyvä ruoka. Myös pannukakkua on tehnyt mieli.

Makeat taas eivät maistu ollenkaan, piti väkisin pakottaa itsensä syömään pikkuruisen siivun suklaakakkua yksillä synttäreillä. Suolaista popsin, mutta kun ei ole koskaan ennen ollut suolaisten herkkujen perään, ei oikein tiedä, mitä sitä kannattaisi ostaa. Karkkipäivän karkin sijaan söin viikonloppuna pistaasipähkinöitä.

Tsemppiä ja jaksamista kaikille, kyllä se tästä! Yksi kaveri sanoi, että hänellä loppui pahoinvoinnit jo kymmenennen viikon jälkeen, toivo siis elää.

Poltsi+Omppu rv. 8+2

Vierailija
6/41 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän piti miehen kanssa lähteä syömään ja elokuviin lauantaina. Mutta toisin kävi... yhtäkkiä vessassa käydessäni alkoi verinen kirkas vuoto... Ihan kamala olo tuli. En ollut tästä kolmannesta kovin innoissani aluksi, kun oli kaikenlaista ongelmaa kotona lasten kanssa ja hoidossa... Onneksi sain mennä sairaalaan naistentautien osastolle siltä seisomalta, ei tarvinnut edes mennä päivystykseen... Näin hienosti palvellaan siis SatKS:ssä. Minut otettiin heti vakavasti ja mieltäni haluttiin rauhoittaa, kyllä oli ihanaa. Kuukautisten perusteella viikkoja piti olla jo jotain 10, mutta viikot vahvistuivat siten, että olikin vasta 7+6 eli la siirtyi 4.6. -> 15.6. Eli siis ultrattiin ja siellä se pieni sydämen läpsytys näkyi... eli kaikki oli hyvin. Vuotokin loppui sen illan aikana. Lääkäri ei osannut sanoa, että mistä johtui, ilmeisesti kuitenkin kohdusta tullut, mutta sanoi, että sitä ei nyt jäädä suremaan, kun kerran elävä sikiö löytyi. No, jos tästä nyt sitten jotain positiivista haluaa hakea, niin ainakin itselle tuli selväksi, että tämä 3. vauva on yllätyksellisyydestään huolimatta tervetullut. Verinen vuoto sai itkun silmään ja kauhun keskenmenosta ja siitä, ettei tätä vauvaa saataisikaan...

Vierailija
7/41 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa kesänuput olla melkoinen valituskuoro :) Kuten joku sanoi, ehkä tämä pikku hiljaa tästä iloksi muuttuu.

Tepa75: Onneksi kaikki oli hyvin. Mun laskettuaika siirtyi myös ja meillä onkin nyt sitten sama LA.

Oma vointi on kohtalainen. Ei hirveitä pahoinvointi kohtauksia. Olen vain todella ryytynyt ja iltapäivällä tai illalla tulee välillä huono-olo kohtauksia. Lähinnä on olo kuin olis krapula. Tätä krapulaa vain on jatkunut kolmatta viikkoa :)

Innolla odotan kutsua np-ultraan niin pääsisi kertomaan kaikille. Kyllä tätä mahaa alkaa kohta olemaan aika vaikea salata. Perjantaina kävin ostamassa tunika mallisen paidan. Tämän syksyn muoti onneksi suosii odottajia ja masun peittäjiä.

Eliador 8+1

Vierailija
8/41 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi liityisi joukon jatkoksi. Ennestään minulla on kaksi tyttöä 4v. ja 1v.

Kolmannen lapsen LA kuukautisista laskettuna olisi 10.6.08. Mutta tiedän että se tulle siirtymään ultrassa eteenpäin (n.2vko). Sain haalean plussan vasta kp44 ja vahvan plussan kp48. Myös esikoisen LA siirtyi ekassa ultrassa 17 pvä eteenpäin.

Viime kesäkuussa sain keskenmenon, n.rv6+ oli kasvu pysähtynyt. Nyt ollaan menossa suurinpiirtein samoissa viikoissa, joten täytyy toivoa että pahoinvointi lisääntyisi:). Nyt on parina aamuna ollut huonovointisuutta ja tänä aamuna oksensin. Tyttöjä odottaessani voimakas pahoinvointi alkoi rv6+.

Toivottavasti teillä muilla pahoinvointi alkaisi pian helpottamaan=)

t:ilonella3 rv?

Vierailija
9/41 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään sitten koitti vihdoinkin se ultra päivä ja kohdusta löytyi yksi pieni vauvan alku sykkivän sydämen kera! =) Laskettu aika säilyi ennallaan eli 20.6

Täällä myös kovaa kuvotusta ja väsyttää kamalasti, mutta ei passaa valittaa =) kyllä se jossain vaiheessa helpottaa.

Neuvolaan ajattelin tällä viikolla soitella ja varailla ensimmäistä aikaa.

Tervetuloa minunkin puolesta kaikki uudet =)

Kauris ja Nipana rv7+3

Vierailija
10/41 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläpä siis uusi kesänupun odottaja. Olen käynyt ennenkin lukemassa pinoja, mutta en ole viitsinyt rekisteröityä kun keskenmeno jotenkin on pelottanut (sen kerran kokeneena).

Lapsia on ennestään 3, joten neljättä odotellaan. Pahoinvointia täällä on 24/7, jopa yöllä jos herää. Oksentamaan en sentään ole joutunut, mutta kuten joku tuossa osuvasti sanoi, niinkuin olisi rapula kokoajan.

Jatkossa enemmän sitten :)

Terkuin, kesämuru rv 9+4 tai jotain.

Vierailija
11/41 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä edelleen kohtuullisen oireettomana, mutta nyt semmoinen lievä oksetus on ollut aika lailla jokapäiväistä. Parina viime päivänä kahvi ei ole enää maistunut, ja keitettäessä tai kupissa se haisee pahalle, pystyn kyllä juomaan hieman muttei yhtään tee mieli. Enpä sitten tänään edes yrittänyt sitä juoda. Ruokapuoli menee kaikki helposti alas, mutta maha on ollut kipeä ja minua röyhtäyttää paljon. Mietinkin sitten tänään, voisiko röyhtäyttäminen johtua hiilaripitoisista ruuista, perunasoselaatikko, spagetti + kastike röyhtäyttävät paljon ja tulee äkkiä täysi ja huono olo pitkäksi aikaa. Nälkä tulee vähästä mutta paljon ei pysty syömään. Illalla taas sitten vetelin suolakeksejä ja pistaasipähkinöitä olan takaa ilman mitään oireita :)

Minäkin sitten sain sen ekan neuvolan varattua, se on 15.11. Onko teillä muilla miehet olleet mukana/ tulossa mukaan? Mitä siellä tarkalleen tapahtuu, kestää kuulemma noin 90 minuuttia?

Alcatraz 8+2

Vierailija
12/41 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin aamulla ekassa neuvolassa. Laskettu aika ei selkeytynyt, oikeastaan vain epämääräisty. Kiekon mukaan 5.6 vai jopa 6.6. ja koneen laskelmien mukaan 2.6. Np-ultrassa sitten varmistuu.

Alcatraz81 kyseli mitä neuvolassa tapahtuu: käytiin läpi henkilötiedot, vanhempien ja isovanhempien sairauksia, omia ruokailu-, alkoholi-, tupakointitottumuksia. La lasketaan kuukaustisten mukaan. Omaa oloaan sai kertoa. Antoi sitten materiaalia ravinnosta, liikunnasta ym. Pissanäyte piti antaa, sekä pari putkellista verta. Veri lähetetään eteenpäin, siitä tutkitaan HIV ja jotain muuta. Hemoglobiini ja verenpaine mitattiin myös. Sitten vielä käytiin vaa' alla. Yritettiin kuunnella Dopplerilla vaavelin sydänääniä. Mulla ei tällä kertaa onnistunut, mutta en usko että ongelmia massussa olisi. Mun kohtu on kallistunut taakse päin, ja istukka on todennäköisesti taas etupuolella, joten vaikeuttaa äänten kuulumista, joka ei muutenkaan ole varmaa vielä näillä viikoilla. Terveydenhoitaja vaikutti mukavalta, aiemmin oon vaan jutellu puhelimessa hänen kanssaan. Seuraavalla kerralla on sitten lääkäri, jonka ajan th soittaa mulle myöhemmin.

Varasin np-ultrankin vihdoin ja viimein, puhelinnumero on ollu jo pitempään mutta olen sen aina unohtanut. Sain ajan 26.11, jolloin rv n.13.

Nyt pitäs päättä että haetaanko kuopukselle influenssarokote vai ei. Vaikeeta!

t. SannaNu ja tiuhti rv 10+0 (kai?)

Vierailija
13/41 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mulla ekassa neuvolassa meni aikalailla tunti.

Vierailija
14/41 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kyseli lähteekö mies neuvolaan mukaan. Meillä ainakin lähtee ekaan neuvolaan kun siellä kerta ultrataan. Esikoiselta hän oli mukan jokusen kerran mutta ei siis lähellekkään joka kerta. Minäkään en muista että ekassa neuvolassa noin kauaa mennyt että 90min. Varmaan lähemmäs 60min..

Täällä pahoinvointi alkaa aamulla kun silmät aukaisee siinä sitten mietin kuinka töihin sais ittensä valmiiksi ja pojan 2v hoitoon. Sitten töihin pääsen huono olo jatkuu ekan tauon jälkeen vähän auttaa ja sitten ennen ruokaa taas tulee huono olo. sitten yleensä 12jälkeen helpottaa. iltapäivällä tulee kamala näklä, ei tahdo jaksaa kotiin saakka, joten napostelen esim. porkkanaa.. Illalla olen huomannut kun tulee väsy(joka tulee jo 18.00 aikaan) tulee taas uudestaan huono olo! Ei ole yhtään kivaa tämä " krapula olo"

mariatar rv 7+1

Vierailija
15/41 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=purple]Ja kylläpäs olikin mukava terkkari. Harmi vaan, että se oli sijainen. Se oli jotenkin niin aito ja läsnä, mutta silti napakka ja asiantunteva.

Hemoglobiini oli tippunut jo nyt, 118. Yleensä se on yli 140. Mullakaan ei kuulunut vielä sydänääniä (kuten SannanNu:llakin, mulla on myös taaksepäin kallistunut kohtu).

Edelleen tässä mietin sitä sairasloman hakemista. Jotenkin tuntuu väärältä hakea sitä, mutta toisaalta on niin puhki kuin olla ja voi. Tänäänkin piti taas töissä kesken kaiken lähteä oksentamaan. Ja aamulla tuli heti kaikki pihalle mitä söin.

Esikoisella todettiin eilen molempien korvien korvatulehdus. On valvottanut meitä jo toista viikkoa, mutta luultiin sen johtuvan hampaista. Sit väsyneenä mentiin päivystykseen (aamulla) ja ylläri, siellä löytyikin tulehdukset. Saatiin antibioottikuuri ja viime yön neiti nukkuikin kuin tukki. Kyllä teki hyvää! Alkuraskaudessa on aika he***tin rankkaa jos ei saa nukkua tarpeeksi.

Mies on reissussa ja pitää viedä lapsi huomenna itse hoitoon. Meillä kun ei ole autoa ja päiväkotiin on muutama kilsa. Se kun ei edes ole työmatkan varrella, vaan pitää ajaa ees taas pyörällä. Asutaan nimittäin miun työpaikan vieressä. Pitänee herätä jo 5.30, että kerkiää. Huh, kyllä ois rankkaa olla yksinhuoltaja. Onneks mies tulee huomenna iltasella kotiin. Toisaalta on ihanaa olla nyt ihan yksin. Pistin neidin nukkumaan ja sytytin kynttilöitä. On niin ihanan rauhallista, mitä nyt pesukone laulaa (jokapäiväistä rallatusta, pyykkejä ei pääse pakoon).

Mie kans ihmettelen suuresti noita laskettuja aikoja. Meille jo koulussakin opetettiin, että laskettu päivä on sama päivä, milloin kuukautiset alkoivat. Esim. mulla alkoi menkat tiistaina, niin rv 40+0 on silloin tiistai. Mut neuvolan ohjelma laskee lasketun ajan päivää etukäteen. Joensuussa kyllä laskettiin ihan oikein. Mut samapa tuo, pääsee päivää aikaisemmin äitiyslomalle =)

Tytteli-83 rv 10+0 (niin se vaan aika kuluu)

Vierailija
16/41 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis vihdoin, on tämä odottavan aika pitkä. Jos sitten saisi ajan sinne ultraankin. Vähän nimittäin arveluttaa tuo lakko, jos alkaa niin tekevätkö sitten ultratutkimuksiakaan?

Yö meni pyöriessä ja valvoessa. Ajattelin että nytkö ne univaikeudet alkoivat? Oli kuuma ja jano ja jalat vatkasi. Närästys puuttui, mikä on ihme. Aamulla olinkin sitten melko pesty. Ja turvotti heti aamusta..

Valivali :)

Onneksi on makaronilaatikkoa. Se toimii pahoinvointiin.

Pirkko rv 6+5

Vierailija
17/41 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kyseli tuosta uniongelmasta. No mä olen ainakin huomannut että en saa nukuttua yhtä hyvin kun ennen raskautta. llalla en tahdo saada unta vaan pyörin ja yörin käyn vessassa... aamulla vois kyllä sitten nukkua vaikka kuin myöhään. Niin ja pävällä väsyttää että ihan mihin aikaan päivästä vois ottaa päikkärit, ja uni tulis ihan varmasti! Töissä on aika rankkaa ku kukaan ei tiedä raskaudesta.. Tuntuu siltä kun ei olisi tässä maailmassa! Ei oikein ole jaksanut töissä olla energinen ja sosiaalinen... Saa nähdä millon työkaverit alkaa kyselemään että olenko masentunut tms... voi kun pääsis nukkumaan! Kuinkahan kauan pää kestää tätä huonoa oloa/väsyä! Tuntuu välistä että pimahdan ihan justiinsa!

mariatar84 rv 7+2

Vierailija
18/41 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ei ole aikaa valitella vaikka syytä kait olisi. Siinäpä tuo kulkee mukana kun edellisetkin. Ympäristö suhtautuu huomattavasti varovaisemmin mun tekemisiin kuin mitä mä itse....=)

Laatikkoleikkejä tämä kuu, eilen sain avaimet uuteen asuntoon, ja kaikki pakatut laatikot vietiin jo sinne, ja osan jopa ehdin purkaa paikoilleen. Mies kolhi uuden auton kyljen pimeessä peruutellessaan, siittä tulee varmasti ainakin kymppitonnin lasku vielä.....*kihisee raivoa*

Nyt takas hommiin, masu voi hyvin, äiti nukkuisi vaan 24/7 eikä riittäs mihinkään.... ja himona on päärynät ja valion puutarhurin hedelmät-jugurtti.....

Vierailija
19/41 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei, kaikilla tuntuu olevan pahaa oloa ja moni teistä tuntuu saavan tuon np ultrankin, saatteko silti myös rakenneultran? minä en saa kuin rakenneultran... (tai saan itseasiassa extra ultran muutamien ongelmien takia viime raskaudessa, mutta tuota np ultraa ei tipu :()

Mun pahaolo on onneks vähän helpottanut ja pystyn jo töissäkin käymään.

Mites, onko teillä jotka odottavat toista (tai kolmatta..) lasta, maha jo näkyvissä? Mulla on ainakin tullut ihme läskivanne vyötärön ympärille ja maha näkyy selvästi. Huomenna neuvolaan, mutta eipä sieltä mitään selviä kun ei ole ultralaitetteita ja sydänäänetkään ei vielä kuulu.

Vierailija
20/41 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asutaan pohjois-pohjanmaalla pienessä kunnassa. Täällä ultrataan saadaan kaikki ultrat ilmaiseksi. Ja ultrataankin melkein jokakerta kun neuvolassa käydään. On se melko kummallista että suomessa ei ole mitään yhteistä sopimusta tuosta ultraamisesta. vaan tuntuu olevan kunta kohtaista että minkä verran ultrataan... :(

Meille on tulossa toinen lapsi ja maha ei vieä näy rv 7+2 menossa välistä kyllä turvottaa ja joskus tuntuu että farkut puristaa alamahasta kun istuu, kohta joutuu jättämään tiukat farkut pois... :).

Muistelisin että esikoiseta maha alkoi paisua rv13 tienoilla ehkä...?!