Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ENSKATAAPEROISET vko45

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
08.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltaa vaan kaikille!

Niin se vaan on työ imaissut meikäläisenkin, ettei meinaa saada itseään kirjoittamaan mitään. Lukemassa olen kyllä käynyt joka päivä, mutta siihen on jäänyt.

Töissä on edelleen kivaa, vaikka eilinen ja tämä päivä olis kyllä päiviä, jotka kernaasti vaihtaisin pois. Tunne eilen iltapäivällä, kun oppituntien jälkeen menin opehuoneeseen ja kuulin ensi kertaa Jokelan tapahtumista, oli jokseenkin shokeeraava. Silloin asiasta tiedettiin vasta hyvin vähän, mutta kyllä siitä alkoi koko illan sumu, kun vaan kuunteli uutisia ja mietti, kuinka tuollaista voi tapahtua. Illalla moneen kertaan telkassa näytetty kohta, jossa ihmisiä pakeni paloautojen välistä koululta pois, oli minulle aika ristiriitainen: toisaalta helpotus, että niin moni pelastui, mutta toisaalta siinä koko tapaus konkretisoitui " henkilökohtaiseksi" , sillä pakenijoiden joukossa oli yksi vanha, hyvä työkaverini. Jotenkin mietin koko illan asiaa " hänen kauttaan" eli miltä hänestä tuntuu jne. Ja seuraavat ajatukset oli tietysti, että miten tämä päivä sujuu töissä. Ja aamulla olin jo tuudittautunut ajatukseen, etteivät 8-vuotiaat vielä asiasta tietäisi. Kuinka väärässä olinkaan... Mun oppilaat tuntuivat tietävän asiasta vähintään yhtä paljon kuin minä. Siis musta oli ihan kauheeta. Ei niin pienten lasten tarttis tietää niin paljon moisesta. Mutta siinäpä sitten meni eka tunti, kun yritettiin puhua mieltä painavista asioista. Vastauksia lasten kysymksiin oli vaikea antaa, mutta kuuntelin kyllä tarkasti ja kehotin heitä puhumaan aina, kun vaan tulee sellainen olo. Varmasti tähän aiheeseen tulemme palaamaan useasti. No, mutta tämä tästä. Oli vaan pakko avautua. Vaikka kyllä me opehuoneessa asiasta päästiin puhumaan ihan aikuistenkin kesken tosi hyvin.

Mitäs muille?

Aleksille iiiisot onnittelut!!! Onpas pojalla mittaa... =)

Ja Ossen typylle jo etukäteen yhtä iiiisot onnittelut, kun en taas tiedä, koska kirjoittelen. =)

Mitenkäs Naperon loma?

Joulusta olitte jutelleet. Mä oon ihan jouluihminen. Lahjoja on jo jonkin verran hankittu, lähinnä Emmille ja sitten Emmin kummeille ja isovanhemmille, joille kaikille tein ja tilasin sellaiset valokuvakirjat ifolorin kautta. Tulivat postissa eilen ja ovat aikas hienot, vaikka itse sanonkin. Vain viimeiselle sivulle oli päässyt putkahtamaan painovirhepaholainen. Pöh! No sitten joulunviettoon: meillähän on se aattoaamun brunssiperinne periytynyt tän talon mukana. Mun mummu aikanaan kutsui sukulaisia joulupuurolle aattoaamuna ja äiti jalosti puuron brunssiksi ja viime jouluna oli sitten meidän vuoro jatkaa perinnettä. Odotan sitä kovasti. Hyvää ruokaa ja rakkaita ihmisiä talo täynnä - voisiko olla mukavampaa? (riippuu tietysti, mistä tykkää... ;o) ) Aaton ilta varmaan ollaan täällä meillä ja mukana edelleen Emmin molemmat isovanhemmat ainakin. Ja siten vaan ollaan rauhassa oman perheen kanssa kotona. =D

Leipäjuttujakin olitte jutelleet. Emmi syö useamman kerran päivässä leipää. Kerrallaan ehkä jonkun ruispalaviipaleen puolikkaan tms. Usein menee ihan " raakana" , mutta välillä saa päälle margariinia tai juustoa, joka kyllä vie huomion leivästä. Äitin tyttö! ;o)

Hoidossakin kehuivat, kun noin pieneksi syö niin hienosti leipää. Viikko hoidossa takana ja tänään oli sitten neiti syönyt jo mansikkakiisselit itse. Niin se isompien malli vaikuttaa... Ruokalistaan en osaa lisätä mitään. Mutta meidän ex-sihtikurkku syö nykyään kyllä lähes kaikkea, mitä eteen tuuppaa. vain maksalaatikkoa ei suostunut syömään. Ja onhan se aika voimakas maku.

Ja telkun katselusta: Emmi saattaa hetken istua sylissä ja katsoa Emmerdalea tai jotain vastaavaa mun kanssa, mutta eipä tuo juuri muuta. Omaa Teletappi-dvd:tä katsoo ehkä 2 minuuttia yhteen putkeen. Kun vielä oltiin kotona ja aamu-TV oli päällä, niin sieltä bongas kyllä Pablon tunnarit, mutta itse tarina ei kauan kiinnostanut. Ja hyvä niin - ehtiipä tuota.

Mitenkäs muuten muut jo hoidossa olevat lapsukaiset, kuinka kauan on hoitoon sopeutuminen vienyt? Emmillä sujuu hoisossa hienosti: nykyään jo nukkuu ihan kohtuulliset päikkäritkin ilman huutoa. Iltaisin neiti on aika väsynyt, ja jonkin verran kiukkuinen, mutta jaksaa olla ihan hurmaava itsensäkin. Öihin on nyt vaan tullut muutamat huudot, jotka ei rauhoitu itsekseen, kuten ennen. Ei siellä sen enempää tartte käydä, kun vaan kippaamassa neiti takas pitkäkseen ja sinne taas nukahtaa. Ihan selkeesti siis varmistelee, että ollaan paikalla, eikä vielä usko pelkkään ääneen. Mietin vain, että kuinkakohan kauan tuota mahtaa kestää?

Burdelle voimia sokeriseurantaan! Koita jaksaa muistamalla, että Vilhamin parhaaksihan se on. Ja onnea uuteen kotiin jo tässä vaiheessa!

Ei maar, nyt tarttee mennä iltatoimille jotta jaksaa huomenna taas herätä. Ja sitten onkin jo viikonloppu. Kyllä taas osaa arvostaa viikonloppuja ihan eri tavalla nykyään. Ja muuten, mikä ihana viikonloppu tulossa, sillä ei tartte siivota. Meillä nimittäin kävi tänään siivooja *tunnustaa ehkä hiukan nolona, mutta ah - niin tyytyväisenä!*

Vilkutuksia kaikille!!!

-Amy ja Emmi-

Vierailija
22/40 |
08.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille syömisasiaa viime viikolla kommentoineille! Taistelu kyllä jatkuu edelleen, mutta tänään taisi Ainolla olla joku häiriö, kun söi ihan kohtalaisesti oikeestaan joka kerta ;)

Mitähän muuta... En nyt oikein osaa taaskaan mitään kommentoida, paitsi Aleksille myöhästyneet 1 vee onnittelut ja kiva saada teidätkin mukaan taaperopuolelle!

Mä oon seurannut lähinnä netistä oikeestaan ihan liikaakin tota Jokelan juttua. Onneksi nämä meidän omat taaperot on vielä niin pieniä, etteivät ymmärrä tapahtuneesta mitään! Tänään olen miettinyt myös mun kollegoita, taatusti tämä tapahtuma herättää keskustelua myös pienimpien oppilaitten joukossa! Ja kaikilla ei edes ole sellaista kotia, missä vanhemmat voisivat tällasistakin tapahtumista lasten kanssa keskustella. Paljon on siis hommia kaikilla, ketkä lasten kanssa töitä tekevät.

Mites muuten Amy, mikä luokka sulla nyt on?

Tähän asti on monet ikävät tapahtumat (tsunami, Beslanin koulukaappaus, syyskuun 11. jne.) voinut jollain tasolla lapsille selittää sillä, että ne on tapahtuneet " jossain kaukana" ulkomailla ja ettei meillä Suomessa tapahdu tollasia... Mutta nyt kuitenkin tapahtui! " Onneksi" en oo nyt töissä...

Meillä kävi eilen kyläilemässä näitä Turun seudun vauva-enskoja, kiva tavata vapaamuotoisesti kotona, niin pikkusetkin pääsi touhuamaan eikä tarttenu istua missään kaupungilla :)

Nyt ei irtoo muuta, taidan mennä pian nukkumaan, kun aamut alkaa nykyään jo seiskalta... :/

t. Ope ja Aino 1vee ja 3 vko

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
09.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se Jokelan tapahtuma oli kyllä jotain kauheata :( Onneksi Ida on vielä niin pikkuinen ettei hälle tarvitse asioita selitellä. Rankkaa on varmasti kaikilla opeilla, vanhemmilla sun muilla pitkin Suomea kun asioista pitää keskustella!

Aleksille myöhästyneet synttärionnittelut! Ossen typylle tämänpäiväiset 1-vuotissynttärionnittelut! :)

LeipäG: Ida syö leipää 1-4 kertaa päivässä margariinin ja juuston kera. Kas kummaa, ensin neiti kääntää leivän ja tarkistaa onko tummaa vai vaaleaa, sitten uppoaa juusto suuhun. Margariinia ei osaa vielä pelkästään nuolla niinkuin moni hoitolapsistani aikoinaan :D Nyt tosiaan neiti on alkanut nirsoilemaan ruisleipää, joten olenkin sitä antanut enemmän jottei tule isäänsä ja syö pelkkää vaaleeta leipää :) Näkkäriä pitääkin ostaa...

Burde, sanoitko terkalle ettet ole syönyt juurikaan mitään herkkuja? Ehkä hän juuri siksi määräsi lisäseurantaa kun ajatteli että minkä takia ne muutamat arvot on koholla jos ei ole herkkuja syöty ;) Tuli vaan tälläinen mieleeni yön pimeinä tunteina :)

Vierailija
24/40 |
09.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin tänne toipumaan tosta järkyttävästä laskunipusta jonka just maksoin...huuuuuh..

Joo toi ampumajuttu on ihan kauhea, mä menin heti tuoreeltaan kurkkimaan sen kaverin youtube juttuja sun muita ja kyllä on ollu huono olo pari päivää, pelkään muutenkin ihan hirveästi kaikenlaisia (hölmöjä) asioita ja nyt pelkään sitten kahta kauheemmin, eilen illalla olin ihan sätkynä..onneksi mies on tämän viikon aamuvuorossa. Tietenkin tuntuu tosi pahalta ennen kaikkea niiden puolesta jotka ovat tuolla koululla olleet tai joita asia muuten koskettaa sekä kaikkien lasten ja nuorten puolesta kun joutuvat tälläisiä asioita nyt käsittelemään:(

Kiva että amy on viihtynyt töissä ja emmi päikkärissä:)

aleksille täältäkin myöhästyneet onnittelut!!:) Kiva että tulette tänne puolelle:)

Burdelle jaksuja hankalan asiakkaan kanssa, toivottavasti kaikki menee siltä osin hyvin.

LeipäG: Kun meidän neiti lakkoili viikko-pari sitten puuron suhteen niin se söi leipää 4viipaletta päivässä, aamu ja iltapalaksi, päälle laitoin margariinia, juustoa ja kalkkuna/broileri leikkelettä, nyt taas on menossa totaalikieltäytyminen leivästä joten sitä ei mene yhtään.

Ruisleipää tyttö ei ole suostunut syömään pariin kuukauteen vaikka sitä meillä yleensä syödään, oon sitten ostanut ruis,kaura tai taysjyvä paahtista ja ne kelpaa silloin kun leipä on pop.

Tyttö on myös lopettanut ihan kokonaan haarukalla tai lusikalla syöminen, sen vähän mitä syö niin syö käsin, puuron saa nyt taas syöttää. Liia sai viime vkloppuna mummolassa jätskiä palan ja sen kyllä söi tosi hienosti ja siististi lusikalla kun ei näppeineen pystynyt..mutta puuroa ei tosiaan mukamas osaa syödä, heiluttelee vaan lusikkaa hölmön näköisenä..puuro kun ei ole ihan niin hyvää;)

Mä oon huomannu että hapanmaitotuotteet saa tytön välillä pulauttelemaan vaikka ei ole muuten pulautellut enää aikoihin, viilit on jostain syystä pahimpia, syö kyllä viilin ihan hyvin mutta tunnin sisällä tulee pieni pulautus, muuten ei ole moksiskaan asiasta, ei valita eikä mitään.

Syömisistä vielä sen verran että toissapäivänä meillä oli lohikastiketta ja perunaa, ei kelvannut, eilen tonnikalakiusausta ja eipä kelvannut sekään, tänään lounaalle keitin ruispastaa ja jauhelihakastiketta jota tyttö sitten veteli tyytyväisenä ison satsin..voi venäjä. (tai voi pasta;))

Pitäkäähän isiä hyvänä nyt vkloppuna:)

Queen

Vierailija
25/40 |
09.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Josko mäkin saisin jotain kirjoitettua näin lomaviikon päätteeksi...

On kyllä ollut AIVAN IHANAA olla VAAN kotona! Eilen päästiin sit onneksi perhekahvilaan, kun maanantain Tampereen treffit kun jäi väliin Eetun kuumeen takia. Mutta nyt alkaa olemaan poika kunnossa, joten josko huomenna päästäis kanssa tekemään jotain kivaa. Mieskin on ollut tän ja eilisen päivän kotona pekkasilla, ainoo vaan että eilinen päivä meni plörinäksi, kun sille nous kuume ja oli vatta löysällä, tiedä sitten mikä oli...

Ossen tytylle MAHTAVAN SUURET YKSIVUOTISONNITTELUT!!!

Ja heti perään ALEKSILLE myöhästyneet ISOT YKSIVUOTISONNITTELUT!!!

Leivästä oli puhetta, meillä kyllä Eetu syö leipää kuin leipää, mutta päällä ei saa olla yhtään mitään, tomaattia jos näkee niin sitten ei kelpaakaan enää leipä... Joskus annan sitten jotain leikkelettä/juustoa, ehkä noin kerran viikossa. Mutta eipä Eetu oo sitä kaivannut.

Mä oon kyllä täällä miettinyt Burde sua, että sä oot kyllä aikaimoinen sissi, kun jaksat olla töissä, vaikka noita supisteluja on noinkin paljon... Huh! Ja voi että tuota neuvolaa...

D oli oppinut kieliä, suloista!

Jokelan jutusta, mä luin eilen aamusta niitä juttuja täältä netistä, ja mitä enemmän luin, sitä huonompi olo tuli : ( No, en kyllä ihan kaikkee pystynyt ees lukemaan, tai siis oli pakko lopettaa lukeminen, kun kyyneleet vaan valu silmistä miettiessä niitä kauhunhetkiä...

Ja voin vaan kuvitella minkälaiset on ollut fiilikset Amylla.

Mä kanssa aloin pohtia, miten paljon töissä on lapsille puhuttu asiasta, ja ¿onneksi¿ olin lomalla tän viikon, ehkä maanantaina ei enää lapset puhu/muistele ainakaan paljon sitä asiaa...

Hoitoonsopeutumisesta. Eetullahan se alkoi ihan hyvin, mutta noin viikon-parin päästä siitä alko itkut aamuisin, ja hakiessa. Mutta kyllä se nyt jo ihan hyvin jää aamulla, ja iltapäivällä kun haetaan niin on yhtä hymyä koko poika, niin kauan kun tullaan kotiin... Sit alkaa murina ja mutina, ja koko ajan pitäs saada olla sylissä. Huoh!

Ja hyvältähän se Emmin hoitoonmeno on mennyt, tai ainakin siltä kuulosti.

Queen tyttö söis vaan pelkkää pastaa, ihana!

Muutes mites ne Tampereen pikkujoulut? Jos siis saadaan Eetukan kanssa osallistua niihin...

Mutta nyt täytyy lopettaa, lähdetään käymään kaupungissa kaupassa ja ylijäämävarastolla, jos vaikka löydettäis vessoihin kaapit, vastahan niitä ollaan kohta neljä vuotta sinne oltu hommaamassa...

napero ja Eetu 1v9kk

Vierailija
26/40 |
09.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut Aleksille!

Meidän tyttö on kuumeeton, mutta räkä valuu. Antibioottikuuri on päällä. Mutta rupee siis olemaan jo suht terve.

Se Jokelan juttu tuntuu ihan käsittämättömältä. Hirveesti oon siitä lukenut ja niitä juttuja miettinyt, ei pysty ymmärtämään. Mulle tuli kans heti mieleen kaikki opettaja-tutut, ja muutenkin henkilöt jotka sielläpäin asuvat... tuntuu niin uskomattomalta, että tuollaista tapahtuu, ihan tässä lähistöllä. Murheellista.

Eipä nyt muuta, ehkä vielä tässä viikonlopun aikana palailen linjoille.

Vierailija
27/40 |
09.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paaaaljon onnea Ossen typylle! Ja myöhästyneet onnittelut myös Aleksille!

Jää kyllä sanattomaksi tuon Jokelan jutun takia :( Oltiin ystäväperheenluona jenkeissä huhtikuussa, kun Virginiassa se korealaispoika ammuskeli, olikohan päälle 20 oppilasta ja opettajaa. Oli sellainen olo että ei Suomessa tuollaista vois tapahtua. Mutta näin sitten meilläkin...

Meidän taaperois-aika on sujunut hiukan huonosti, kun en oo ehtinyt paljon mitään kirjoittelemaan. Helmi on kyllä jo tervehtymään päin. Pukkas tosiaan sitten ekan korvatulehduksenkin molempiin korviin. Nyt on kuuri syöty ja toivottavasti elämä palaa uomilleen. Taas on meinaan öitä valvoiltu ja alkaa tää äippä olla jokseenkin väsynyt. Mietin jo, että oisko korvatulehdus uusinut. No täytynee yrittä jaksaa jälkitarkastukseen asti. Lisäksi oltiin mun vanhempien luona pari päivää ja sitten oli vielä miehen mummun hautajaisetkin. Joten puuhaa on riittänyt...

Mitä Burde?! Etkö sä meinaakkaan muuttaa mun kanssa Viljakkalaan? Epistä! No, mutta jaksuja sulle verensokereitten ja suppareiden sekä asiakkaiden kanssa!

Leipää Helmi saa useaan kertaan päivässä. Tykkää mutustella sitä, en kyllä oo varma paljonko sitä oikeesti menee mahaan asti. En oo laittanut mitään päälle, mutta voishan jotain juustoa koittaa. Helmi saa yleensä erikseen juustot ja leikkeleet. Kuuluuko muuten 1-vuotiaan syödä jo itse?! Me ollaan hiukan harjoiteltu, kun saatiin neuvolasta käsky, mutta aikamoista sottaamista se on. Sormin Helmi sitten syö, minkä syö. Oon yrittänyt myös saada Helmin juomaan itsenäisesti nokkamukista. Ei meinaa sekään oikeen onnnistua, kun tyttö ei tajua kallistaa mukia tarpeeksi ja jos auttaa niin irrottaa kädet mukista ja laittaa ne ristiin :) Haluaa näemmä palvelua tuo typy!

Joulusta en vielä tiedä. Haluaisin tietenkin viettää sen mun perheen parissa. Voi olla, että nyt ollaan se viikonloppu täällä ja mennään sitten etelään itse jouluksi. Miehen perheellä kun on jouluna aina paljon porukkaa. Meikäläisillä ei oo kuin mä ja mun veli. Viime joulu oltiin mun vanhemmilla kokonaan, kun mun isoveli kuoli viime vuoden heinäkuussa eikä haluttu jättää äitiä ja iskää yksin pikkuveljen kanssa joulunviettoon. Hiukan oli ankea joulu, täytyy sanoa! No toivottavasti tämä joulu on mukavampi, ainakin Helmistä on enemmän seuraa! Jossain vaiheessa päätettiin miehen kanssa, että kun lapsia tulee, niin ollaan joka toinen joulu täällä ja joka toinen mun vanhemmilla. Nyt oon kuitenkin sitä mieltä, että niin kauan kuin asutaan täällä kaukana, niin ollaan joulut meillä! Tuskin miehellä on mitään vastaan.

Täytyy hiukan oikaista tuohon sohvalle, kun Helmikin vielä nukkuu.

Jepsis ja Helmi 1v.

Vierailija
28/40 |
09.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea 1-vuotiaalle Ossen typylle!!

Jepsiksen Helmillekin myöhästyneet onnittelut, kun en ole aiemmin tainnut muistaa onnitella.

Tällä kertaa ei muuta, palailen paremmalla ajalla (kun ei joku koko ajan ole roikkumassa housunlahkeessa...)

Viipero & Aleksi

Vierailija
29/40 |
09.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein paljon onnea Ossen ja Jepsiksen tytöille!!!

Vierailija
30/40 |
09.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä puolella kurkkimassa. :) Entistä useammin huomaan lueskelevani teidän kuulumisia, vauvan puolen isoissa alkaa olee niin paljon tuntemattomampia..

Onnittelut Ossen typylle! :)

Amyn kuulumisia oli kiva lukea. Toivottovasti nähdään maanantaina, Emmi kuulostaa kehittyneen paljon hoidossa. :)

Pakko vielä kertoa, Eve saa kesäkuussa serkun! Mun isoveli kertoi että olivat eilen käyneet ultrassa ja hyvältä oli näyttänyt. :) Mä oon niin innoissani. :D

Bejpi ja Eveliina 10kk+

Vierailija
31/40 |
09.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti vaan pitää Jepsikselle kertoa, että toi Helmi & nokkamuki kuullostaa _hyvin_ tutulta ;) Aino tekee juuri niin, että kun ottaa pullon tai nokkamukin, osaa viedä sen kyllä suuhun ja " leikkiä juomista" , muttei kallista tarpeeksi että jotain tulis, ja kun yrittää auttaa, neiti irrottaa just sillä sekunnilla molemmat kädet ;) Samoin d-vitamiini lusikkaa se voi imeskellä, mut jos siihen laittaa hiukankin ruokaa, lusikka lentää kaaressa... :/

Nyt on ihan veto pois, tänään ollut taas oikein vuosisadan vinkumis ja känkkäränkkä päivä...

Viikonloppuja kaikille!

t. Ope ja Aino 1 v 3 vko unten mailla

Vierailija
32/40 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=violet]Eli Ossen ja Jepsiksen muruille isot halit! :D Ossen typyn juhlia onkin jo odotettu ku kuuta nousevaa.. En vaan oikeen vieläkään tiiä, että miten Heidin unien kanssa tekisin ku ne olis just siihen aikaan.

Jokelan jutusta.. Mä en oo kauheesti lukenu tai kattonu mitään siihen liittyvää. Ihan hirvee tapaus se on ja tulee tosi paha mieli & tulee melkeen itku kun sitä miettii. On vaan ollu niin kiire, ettei oo ehtiny pysähtyy sen asian äärelle.

Amy: Ihanalta kuulosti toi siivooja! =) MÄKI HALUUN!!!!

Kiva kun viihdyt töissä ja Emmi hoidossa. :)

Apua.. Mä en ny osaa kommentoida mitään ku en laittanu asioita ylös... pöh.

MM: No oommä sanonu niille montaki kertaa, etten syö herkkuja, mutta ei se mitään auta... Ja muuten... Nyt kyllä on alkanu maistuu herkut! :) En kyl oo niitä silti syöny ku tosi harvoin ja ihan pikkasen.

Omaa napaa sen verran, että... Verensokeriseuranta jatkuu vielä 6pvää (tosin tänään aamulla loppu ne liuskat ja saan niitä vasta maanantaina) ja nyt pitää tehdä ruokapäiväkirjaakin. Torstaina on neuvola ja sillon terkka tekee lähetteen Taysiin KAHDEN ylityksen takia! :O Ei täs muuten mitään, mutta syö miestä, kun mä oikeesti mielestäni syön terveellisesti ja ohjeiden mukaan, ni silti koko ajan saa kuulla siitä... Esim. Mä en saa syödä samalla kerralla hedelmää ja juoda maitoo! Ja hedelmiäki saa syödä vaan yhen kerrallaan. Ja mehut ny tietysti on kielletty (paitsi sokerittomat lisäainelitkut joita EN juo)! Jne.. :/ Ihan perseestä. Mut ei mahda mitään.

Ukko tunsi tänään ekaa kertaa Viltsun liikkeet!!! :) IHANAA!!!!!

Ai nii joo... Me oltiin eilen ravintolassa syömässä asiakkaiden kanssa ja siellä joku tyttö sai epilepsia tms. kohtauksen. No tietty ku oltiin mun työkaverin kanssa sairaanhoitajia ni meillä oli velvollisuus mennä auttaa. Mä olin pääpuolessa ja työkaveri loppupäässä ja autettiin sitä tyttöö. Ambulanssikin tuli sit jossain vaiheessa ja autoin sit niitä siinä vielä... Oli sillain ihan jännää, kun en oo koskaan tommosessa julkisessa paikassa joutunu auttaa, mutta toisaalta se oli ihan tuttua hommaa, kun katkasuhoito-osastolla porukka sai kramppeja aina sillon tällön.

Heidi syö tuolla sängyssä World Visionin lehtee... Pitää mennä. Moro.

Burde, heidi 1v+ ja viltsu 18+6

Vierailija
33/40 |
11.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin eilen vielä päivystyksessä, kun D' n kuume vaan jatku kuudetta päivää. Lääkäri oli ottamassa vastaan ihan sillä asenteella, et ei tänne ois tarvinut tulla (yritin siin sit jotain änkyttää, et terveysneuvonnasta käsketiin tulla). Eipä sit ollut kuitenkaan turha reissu vaan löytyi korvatulehdus toisesta korvasta. Ei ihan hirveesti oo D' a toi korva vaivanuut, vaan on ollut tosi reipas eikä yhtään tavallista itkuisempi eikä edes nukkunut normaalia huonommin (paitsi tietty silloin on ollut kipeän olonen kun kuume on ollut yli 40 astetta).

Tänään ei (kop kop) oo kuume enää noussut. Joskohan riittäis viikko sisällä kökkimistä tällä kertaa (alkaa vähitellen kaatua itse kullakin seinät päälle).

Meillä oli pe ihan loistopäivä! Mies sai Helsingistä harjottelupaikan (on hakenut jo ulkomaillekin kun ei Suomesta oo tuntutnut mitään irtoavan) ja saa sit joskus jopa paperinsa ulos koulusta (opinnot jumittaa vaan puuttuvan harjottelun ja opinnäytetyön takia). Mä sain myös pe harjottelupaikan. Olin siel ma haastattelus, mut olin ihan varma et en saa sitä paikkaa, kun olin toinen kahdesta jolla e oo alan kokemusta ja muilla on. (Mä kyllä luulen, et mun opettajalla on ollut sormensa pelis tässä valinnassa. Sanoi joskus, et oli miettinyt et toi ois ihan mun paikka :). ) Ihanaa, et ei enää tarvi stressata noita asioita!

Amy: D sopeutu hoitoon jossain parissa viikossa. Aluks oli iltasin kiukkunen ja väsynyt. On nytkin välillä väsynyt varsinkin jos on ollut pidempi päivä (haettu vasta lähempänä 16). Meillä lisäks on ollut vähän väliä näitä sairasteluja, mitkä häiritsee arkea..

Ossen typyä en ole tainnut vielä onnitella.. Eli onnea!

Jepsis: D tais oppia syömään ite joskus 1v. 1kk ja vähän yli. (oppi just ennen päiväkotiin menoa, alotti siellä 1v. 2kk.) D' lla ainakin tuli selvästi sopiva hetki tolla syömään oppimiselle itestään. Olin kokiellut antaa lusikan jotain kk aiemmin, mut vaan söhläs sillä. Sit kun annoin seuraavan kerran tuolloin myöhemmin niin söi heti ite.

Burdelle vaan jaksuja noihin neuvolajutskiin..

Missä on Q? Toivottavasti, et oo suuttunut siitä mun viestistä! Kun siis en tarkottanut, et ei sais vaikeista asioista kirjottaa (ja muutenkin olin kai kirjottanut epäselvästi kun melkein kaikki näytti tajunneen sen väärin:(.. ).

Jenni ja D 1v. 4kk

Vierailija
34/40 |
11.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitan nyt tänne viikkopinon loppuun silläkin uhalla ettei tätä kukaan enää lue;)

Voi kuulkaa nyt on piru irti, eilen meidän neiti nukkui päikkäreitä vajaan tunnin ja tänään..ei ollenkaan!!!Torkahti kyllä ihan hetkeksi vaunuihin aamulenkillä joskus kymmeneltä mutta siis ihan minuuteiksi eikä sitten suostunut ollenkaan päiväunille..valvoi siis 6.30-20.00..

Mä nyt jo kauhulla ajattelen että jospa tuo meidän vähä-uninen jättääkin päikyt jo näin nuorena pois, se meinais sitä että mun täytyis jatkossa pihistää jo muutenkin vähistä yöunistani osa töiden tekoon omasta ajasta puhumattakaan:( No katsotaan nyt vielä jos toi ois vaan ohimenevää..

Mitenkäs teillä vietettiin isänpäivää?

Mun isä tuli pitkästä aikaa käymään,tosin ihan sattumalta just tänään mutta kuitenkin, leivoin kinuskikakun ja sellaisia kipparijuusto-savulihakierteitä, mies sai nukkua vähän pidempään ja tulla suoraan kahvipöytään. Mun äitikin tuli käymään ja toi vielä lisää herkkuja isukeille.Liia askarteli kerhossa sellaisen kravatin mallisen isänpäivä kortin joka tosin jäi hieman keskeneräiseksi kun neiti kiinnostui kesken kaiken jostain muusta;)

Burde: Kuulostaa kyllä aika tyhmältä toi sun syömishomma, pöh:(

Jennillä perheineen oli käynyt hyvä tuuri, kiva juttu:)

G:Paljonko teillä menee ruokakauppaan viikossa ja käyttekö kuinka usein kaupassa? Tuntuu että meillä menee kauppaan koko ajan enemmän ja enemmän, käydään kerran viikossa kaupassa + mä haen viikolla kerran lisää maitoa lähikaupasta, yhteensä menee keskimäärin 130e sisältäen satunnaiset pesuaineet,vaipat,veskipaperit, lamput ja muut mitä myös kauppareissujen ohessa sieltä ostetaan, välillä menee vähemmän ja välillä enemmän. Miehen ruokiin menee suurin osa se kun on hyvällä ruokahalulla varustettu iso kaveri:) Mutta siis välillä tuntuu että se ruuan määrä on ihan järkky mitä perjantaisin kotiin raahataan.

Queen

Vierailija
35/40 |
11.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikista onnitteluista! Meillä on ollut kovin kiirettä koko loppuviikko, ja vielä pari päivää jatkuu näitä juhlia. Sit palataan kyllä arkeen ja aletaan ihmetellä, mihin kaikki typyn saamat lelut laitetaan... :) Niitä nimittäin on tullut joka suunnalta ja typy on ollut onnesta soikeana, kun on saanut niilä leikkiä. Vähän yllättäen yhdeksi suosikiksi on osoittautunut iso pehmeävartaloinen vauvanukke, sitä silitellään ja kanniskellaan ympäriinsä. Samoin perinteinen Askare-palikkalaatikko on ehdoton, kun sinne saa niin kivasti pyöreät palikat reiästä ja muut sitten kantta nostamalla. :D

Mä en kans ymmärrä tuota Jokelan juttua, en sitten yhtään tajua. Itkin kyllä keskiviikkona ja sanoin et typy ei mee ikinä kouluun... itkin sitäkin, et kuinka paha olo sillä poikaraukalla on ollut, että tollaiseen päätökseen päätyy. Ja kun mietin kaikkien vanhempien tunnelmia. Ihan järkyttävää. Joten oon koettanut olla lukematta liikaa asiasta, mut tänäänkin eksyin jotenkin lukemaan ja kyllä tuli paha olo.

Mutta nyt menen saunaan. Pikkujoulut olis tosi huippua, milloin ja missä?

Ja isot onnittelut Aleksille!!

-Osse ja typykkä 1v2vrk

Vierailija
36/40 |
11.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaseen taas täällä, muka;)

Burdella on ollut jännät paikat! On kyllä tosi kurjaa noide3n syömisten kanssa, aika hurjalta kuulostaa=/ Onneksi oot kohta jo puolivälissä=) Ja onnittelut liikkeiden tuntemisesta!

Tota kauppajuttua piti oikein jäädä miettimään....me ollaan ihan harvinaisen epäkäytännöllisiä, käydään oikeestaan kaupassa silloin kun tarvii. Aina puhutaan että pitäisi käydä kunnolla kerran viikossa, tehdä viikon ruokalistat valmiiksi jne, mutta aina se jää. Ja sitten kun mennään (yleensä minä käväisen samalla kun käyn muilla asioilla) niin kaikki " tärkeä" unohtuu...paitsi ne herkut;)

Silloin kun Allu oli vauva, oli oikeestaan kauppareissut aina 50¿/kerta-luokkaa ja n.pari kertaa viikossa, mutta tietysti se on aina kiinni siitä mitä milloinkin tarvii. Meidän menoja vähentää sekin että lihat ja perunat esim saadaan tuolta isännän vanhemmilta (Isukin itseampumaa lihaa...), samoin kuin marjoja ym. Mutta olisi tuossa säästämisen paikka kun oikeasti alkaisi miettimään ne sapuskat valmiiksi ja kävisi sitten kerran viikossa...

Meillä oli isi aamuvuorossa tänään, mutta kun tuli kotiin oli pöydässä kakkukahvit ja Allun tarhassa koristelema muki ja kortti=)

Meidän pimu on alkanut ihan tosissaan ilmoittelemaan milloin tarvii päästä potalle, tittattaa (=pissattaa) kuuluu kylläkin myös silloin kun jompikumpi meistä menee vessaan ja sitten istuskellaan vähän " turhaankin" potalla, mutta haitanneeko tuo...muutenkin tuntuu että tuo on yksi papupata nykyään ja puhelimeen jos pääsee, sitä ei meinaa saada pois=)

Nyt pitää mennä perheen pariin, tässäpä se pikainen taas muka oli.....

-Ankka & Alisa-

Vierailija
37/40 |
11.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea tuoreille taaperoille! Ja tervetuloa tänne puolelle sekä äidit että lapset! Mukavasti kuulosti menneen nuo juhlinnat. :)

Burde, tsemppiä!

No hätä jenni, täällä ollaan! Enkä ole siis yhtään suuttunut mistään. :) Mulla on vaan tosi kiirettä työpäivinä, kun ton mun ison projektin dedis lähestyy, ja sit vapaapäivinäkin on ollut kaikenlaista. Yritän autella siskoa, kun sillä alkaa olla tukalat oltavat, laskettu aika on ens lauantaina. Huomenna quun serkkutyttö tuleekin meille hoitoon koko päiväksi, niin sisko saa levätä ja nukkua.

Onnittelut jenni sulle ja sun miehelle! Aivan mahtava juttu, että saitte molemmat harjoittelupaikat!!!! Ja nyt saatte pysyä koko perhe samassa maassa, ihanaa! Vitsit, että oon tyytyväinen teidän puolesta, kun oot puhunut tosta jo niin kauan!

Luulen, että me päästään sittenkin lähtemään sinne matkalle, jee! Mä voin ottaa töitä mukaan, niin ei mene ihan miinukselle se viikko. Täytyy vaan tosiaan pidättäytyä shoppailemasta, niin ei siitä tule juurikaan lisäkuluja verrattuna siihen, että oltais Suomessa, kun me ollaan siis jo maksettu se majoitus, ja auto kuuluu siihen samaan pottiin. Ja ruokaa olis Suomessakin ostettava. Ihanaa, päästään näkemään aurinko! Sitä ei nimittäin ainakaan näillä kulmilla ole viimeaikoina juurikaan näkynyt... Mä olin pari vuotta sitten työharjoittelussa tuolla Etelä-Espanjassa, ja silloin siellä oli tähän vuodenaikaan jotain 20 astetta lämmintä päivällä. Illat ja yöt toki kosteita ja koleita. Toivon vaan, että siskon vauva syntyis ennen matkaa. :)

Pikku-quu on ollut aivan hurmaava nyt taas viime päivinä. Ihan sydän pakahtuu, kun oon vaan niin onnellinen siitä! On monia pieniä asioita, jotka menee vaan nyt niin mukavasti, ja joista huomaa, että kyllä me ollaan tehty asioita oikein quun kanssa. Se on vaan niin luottavainen pieni poika nykyään, ja on alkanut selkeästi osoittaa, että se tietää, että äidin ja isin sylissä se on turvassa. Yhtenä päivänä se napsautti imurin vahingossa päälle, ja sen jälkeen se loikkasi mun syliin turvaan kuin pikkuorava. Nykyään se oikein takertuu muhun niin suloisesti, vaikka pienempänä ei sylissä juuri viihtynytkään. Mutta ei se kuitenkaan roiku koko ajan helmoissa, vaan puuhastelee niin reippaasti kaikenlaista. Viime viikolla se oppi menemään itse leikkiauton ja keinuhevosen kyytiin. Pois se ei vielä pääse ilman apua, mutta osaa kyllä sanoa, että " pois" . Pikku-quu on ihan ihastunut kynttilöihin, ja se hokee varmaan 50 miljoonaa kertaa päivässä, että " ty-täälä" ja osoittelee hyllylle, jossa kynttilät on. Sitten se on alkanut virnistellä koko ajan tosi hullunkurisesti just sellaiseen pikkuriiviö tyyliin, että " jaahas, mitäs kiellettyä sitä seuraavaks keksis" ... Meillä on nykyään tosi ihana päivärytmi. Se on quullekin jotenkin tosi turvallista, kun se aina tietää, mitä seuraavaks tapahtuu ja ilmoittaa sen kovaan ääneen: " puuroa" , " potalle" , " aa-aa" jne. Tänään etsittiin aamulla yhtä vaippakuorta, ja kun mä kysyin, että missä se on, niin quu totesi heti, että " täällä!" Sit kun kysyin, että missä täällä niin se ohjasi mut tomerasti vessaan ja avas vaippakaapin ovea, että täällä tietysti. :) Yks hitti, mitä quu nyt myös hokee koko ajan on että " avaa" . Kaikki mahdolliset jutut pitäis avata: lelulaatikot, kirjat, kengännauhat, laatikot, ovet jne. Niin ja quu on alkanut tavailla omaa nimeään. ;)

En tiedä, mikä ihme on tapahtunut, mutta quu syö tosi hyvin ja nätisti. Sen ruokailut vaan on aikamoisia sessioita kestoltaa, kun se ei aluksi malttaisi alkaa syömään vaan pölisee omiaan ekat 15-20min. Tuputtaminen ei auta, vaan sitten se vaan jossain vaiheessa alkaa lappaa ruokaa itse suuhunsa. Pikku-quu haluaa nykyään aina mennä kylppärissä itse vaa' alle seisomaan ja ihmettelemään, niin ollaan saatu hyvin noita epävirallisia mittaustuloksia. Voi olla, että meidän vaaka heittää jonkin verran, mutta painoa on nyt 10,5-10,7kg. Ja 1v.-neuvolassa oli alle 10kg eli kolmessa kuukaudessa olis ton perusteella tullut oikeestaan aika paljon. Viimeksi oli parissa kuukaudessa tullut vaan 200g. Eihän noilla silleen nyt enää ole merkitystä, ja nyt varsinkin kun itse näen, että quu syö hyvin, niin en olisi huolissani, vaikka paino ei nousisikaan. Silloin, kun se ei oikeesti syö mitään, niin silloin aina välillä huolestuttaa, että millä se oikein pysyy hengissä. :/

Pottailukin on alkanut sujua paremmin kuin itsestään. Poitsu istuu iloisena potalla ja lueskelee kirjoja. Itse voin välillä käydä nopeasti muuallakin, ja quu vaan istuu paikallaan kuin tatti. Yks päivä, kun olin pesemässä vessaa ja olin ottanut quun potasta irti sen pottaosan (meillä on Baby Björnin " pottatuoli" ), niin poika istahti housut jalassa siihen pelkän reiän päälle kirja kädessä ja alkoi tyynesti lueskella sitä kuin paremmassakin nojatuolissa. :) Me ollaan nyt otettu itse asiassa Bumbo takas olohuoneeseen, kun quu tykkää mennä siihenkin lukemaan.

Meillä isänpäivä meni vähän ohi tänä vuonna, kun mies oli töissä lähes koko päivän. Aamulla kyllä syötiin yhdessä aamupalaa, ja quu antoi isille itse tekemänsä taulun ja sellaisen ihanan " Isin kanssa" -kirjan, jossa on isinalle ja pikkunalle ja niiden yhteiset seikkailut.

Okei, olinpas omanapainen. No, ens kerralla sit tas jotain muuta.

-Q- ja -q- 1v3kk

Vierailija
38/40 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään kohti Tamperetta, vaikka eilen käytiinkin siellä... Ja tänään alko _L_O_M_A_!!!

Tultiin siis joskus puol kasin aikaan eilen illalla kotiin, kun oltiin käymässä Kuopiossa meidän ystäväparin luona. Ja voi vitsit, kun saatiin iloisia ja ihania uutisia heiltä, heille syntyy maaliskuussa vauva! Mä oon ihan onnessani! Raskauden kyllä bongasin heti, kun ovesta astuttiin sisään... Sanoinkin, että ootteko ihan varmoja, ettei siellä oo kuin yksi, sillä massu näytti siltä kuin olis viikolla 30 raskaana, ja ei kuitenkaan oo kuin viikko 20 menossa...

Matka meni hyvin, Eetu nukku mennessä Tampereelle saakka ja äiti sen jälkeen Jyväskylään saakka, oli pikkasen univelkaa edelliseltä yöltä, kun Eetu päätti kiljua (kirjaimellisesti) puoli kahestatoista puoli kolmeen... Ja kello oli soimassa viideltä, joten jäi vähä lyhyiksi mun unet... Mies ja Eetu nukkuvat ysiin saakka, kun mies oli Eetun kanssa saikulla... Ja tullessa mä sitten ajoin, ja Eetu nukahti ennen kun päästiin ees lähteen Kuopiosta niin melki Jyväskylään saakka, joten ihan hyvin meni takasin tulo matkakin... Ja sitten poikettiin Tampereella hakemassa koirat (olivat siellä hoidossa) ja sit suunnistettiin kohti Kalevan Prismaa, josta ostettiin mulle toppatakki, ja myyjä nakkas sen irrallaan kassan päähän, ja mies sitten kysy että eikös siihen saa muovikassia, niin kassa vaan totet TODELLA TYLYSTI että se kyllä maksaa erikseen niin hälle on sanottu!!! Joopajoo, jos ostaa 50e maksavan takin, niin ei siinä pitäs paljon 15senttiä tuntua!!! Ja miestä otti tuo niiiiiin päähän! Ja mä vaan naureskelin...

Vitsit Quu, kun mä niin toivoisin että pääsisitte matkaan!

" Onneksi" oli suppareita, eikä mitään muuta, noi supparit kuitenkin " tajuaa" jos niitä tulee... toivottavasti muuten on kaikki ok?

Jenni, en mäkään Eetua hae hoidosta heti kun pääsen ite töistä, siis aamuvuorosta, sillä yleensä pääsen klo 12.30, ja olisin yhen aikaan hakemassa Eetua, mutta poikahan vetelee sikeitä siihen aikaan, enkä mä kyllä raaski mennä toista herättelemään, joten haen sit vasta puol kolmen jälkeen, kun on syöny välipalan. MUTTA siis mä en ymmärrä vanhempia jotka vie vapaapäivinään/lomapäivinään (ei siis etätyö tai -opiskelupäivinä) lapsensa hoitoon! Mun mielestä ne lapsetkin tarttee ne vapaapäivät/lomapäivät siinä kuin aikuisetkin!

Enkä mä kyllä ymmärrä, että isyyskuukausi käytetään rakentamiseen... niinkuin yks tuttava tekee keväällä... Mutta omapahan on asianssa, jos ei kerta oman lapsen kehitys/kasvatus oo mielenkiintoista, niin siitä vaan...

Napnapin häätkin olivat menneet mukavasti... kiva!

Ja Opelle vielä onnittelut tontista, upeaa!

JOULUSTA, mä haluisin viettää joulun ilman MITÄÄN kiirettä, ja vaan nauttia Eetusta... Ja korkeintaan viettää sen mun vanhempien ja mummon ja veljen+vaimonsa kanssa. Mutta pelkäänpä taas, että siihen tunkevat mukaan veljeni appivanhemmat, sekä mun täti perheensä kanssa... Joten todennäköisesti ollaan jouluaatto Hattulassa, syödään hyvin, käydään kirkossa (aateltiin mennä kokeilemaan Eetun kanssa miten onnistuu, onhan Eetu ollu kerran aikaisemminkin kirkossa tosin viisiviikkoisena, joten tuskin muistaa mitään...) ja sitten haudoilla, ja ilta vietetään mun vanhemmilla... Joulupäivänä mennään todnäk miehen mummulle taikka miehen isän luokse. Ja Tapani vietetään kotona. Mutta todnäk ei mene noin.

Mutta joo, nyt pitää vissiin alkaa tekeen jotain ton Tampereen treffien hyväksi...

napero ja Eetu-pelle 1v9kk

Vierailija
39/40 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nukuttiin tänään seitsemään!!!Ihan luksusta noihin viiden-puoli kuuden heräämisiin verrattuna:)

Naperolla on loma, ihanaa:)

Miamikin tyttö ei tykkää lumesta, voi ei:) Musta tuntuu että Liia ei edes huomannut että jotain uuttakin oli ilmestynyt maahan, tosin täällä on enemminkin kuuraa vaan maassa kuin lunta.

Telkan katselusta, meillä Liia tykkää katsoa musiikkivideoita ja joskus hetken lastenohjelmia, musiikkivideoiden tahtiin se tanssii oikein hartaasti ja sillä on just tietyt lempparit jotka pistää peppuun liikettä, aika harvoin kuitenkin telkkaria katsoo, ehkä pari kertaa viikossa, onhan meillä telkka päällä iltaisin ruuan jälkeen mutta ei tyttö siitä ole kiinnostunut jos sieltä tulee ihan näitä perusohjelmia. Tytöllä on yksi fröbelinpalikoiden dvd joka on ihan lemppari:)

Joulusta, me ollaan kotona niinkuin aina, viime vuonna oli poikkeus kun oltiin muuton takia äidillä mutta muuten ollaan tosiaan aina kotosalla, tykkään kun saa olla rauhassa ja ilman ohjelmaa. Nyt tätä joulua odottaa ehkä enemmän kun tyttökin ymmärtää jo enemmän lahjoista ym. Varmasti käydään pulkkamäessä jos on lunta, mies herkuttelee jouluruuilla ja mä mätän suklaata;) Kirkossa käyntiä tai muita uskonnollisia juttujahan meillä ei jouluun liity kun ei tunnusteta mitään uskontoa. Niin ja lahjat meillä avataan heti aamusta jos edes maltetaan säästää ne kaikki jouluaatoksi:D

Täytyy mennä vähän siivoamaan ja lähdetään sitten tytön kanssa postiin kun herää, huusin huuto.netistä tytölle reimatecin ruskea-v.pun haalarin, reimatecin hanskat ja hatun + reiman snowboot kengät 80eurolla, ei paha hinta mun mielestä kun myyjä sanoi niiden vielä olevan tosi vähän käytetyt (sen viime talven lyhyen pakkasjakson ajan) , toivottavasti ovat tosiaan siistissä kunnossa:) Nyt meillä on käytössä kirppikseltä löydetty lassien haalari ja se on 86senttisenä jo aika nafti, kulahtanut ja ohentunutkin että saa jäädä kakkospuvuksi.

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!

Queen

Vierailija
40/40 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin Idan päikkäreille unipussiin, viimeksi ainakin se tuli sieltä jollain konstilla ulos. Nyt nukkunut pari tuntia tyytyväisenä :)

Toissapäivänä kun tuli lumet ja tosiaan täällä ainakin satoi aamupäivällä kun oltiin ulkona. Siinä vaiheessa tajusin, että on se hyvä kun on kaksi talvihaalaria. Meidän 80cm Lassien haalari on hyvä kun se hylkii vettä. Mutta, kun tultiin sisälle niin siinä vaiheessa se tihkui vasta läpi ja kuivuminen kesti. Onneksi siis oli iltapäivälle toinen haalari, vaikkakin aika iso on vielä Idalle (86cm). Queen, halvalla kyllä sait nuo tamineet!

Tv:n katselusta Ida ei oikeastaan välitä. Hauvat ja autot kyllä bongaa mainoksista, mutta muuten ei seuraa ollenkaan, VIELÄ :) En kyllä ole tietäen tahtoen istuttanutkaan lasten ohjelmien ääreen. Kyllä sitä ehtii.

Meillä kuunnellaan paljon lasten kasetteja. Ida sai miehen tädiltä 20 kpl kirjastosta poistuneita vanhoja kasetteja ja arvatkaa vaan onko niitä juuri silloin kuunneltu kun minäkin olin pieni. Täällä siis Idan peppu heiluu päivittäin musiikin tahdissa ja ehkä vähän äidinkin kun hassutellaan kovasti :) Mulla ei ole yhtään rytmitajua, mutta Idalla tuntuu ainakin vähän olevan kun pystyy heiluttamaan peppua, käsiä ja lantioo yhtäaikaa ja vielä jaloillakin " jojottaa" :D

Meillä on myös pomppiminen IN. Ida yrittää hyppiä ja sanoo " pom" , mutta ainakaan toistaiseksi ei ole jalat nousseet maasta :) Uusia sanojakin tulee koko ajan tiuhaan tahtiin. Toissapäivänä nauroin kun neiti sanoi aurinkoa " aukekkele:ksi"