Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MAALIS ' 05 vko 45

05.11.2007 |

Ja yhtä pitkää pinoa pystyyn!!

Hitsi, noin hienoa pinoa ei ole ollutkaan aikoihin!!

Siistii!! =)

Hyvää pakkasviikkoa kaikille!

Tuulia

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
11.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulin vielä tänne viikonlopun pinoon, vaikka huominen taitaa tämän jo nopsasti taka-alalle työntääkin. Mahdatko, Tuulia, siis viestiäni nähdäkään.

Stressi teki ensin sen, että painoa putosi kilotolkulla itsestään ja sitten sen, että kaikki tulivat takaisin. Kuten aina. Tosissani en asian suhteen jaksanut kolmea viikkoa kauempaa tahia, katsotaan taas seesteisempänä hetkenä. En näet koe mitään suurta tuskaa tämänkään kokoisena, enemmän minua häiritsee laihduttamisen vaiva :)

Perjantainen naisten ilta oli oikein onnistunut. Iloisena yllätyksenä reissuun tuli se, että ehdin mummuni luo pidemmäksi aikaa ja molemmat tätini olivat siellä myös. Tuli rupateltua suvun naisten voimin pitkästä pitkästä aikaa.

Mies oli illalla humputtelemassa ja isäinpäivä alkoikin sillä, että annettiin iskän nukkua pidempään. Keitettiin kahvit ja tehtiin leivät valmiiksi ja vietiin lahjat sänkyyn. Ostin pyjaman ja Kaisa oli leiponut päiväkodissa keksejä. Muuten päivä on ollut tavanomainen. Aamupäivällä ulkoilua ja iltapäivällä kotona leikkimistä. En muistanut panostaa edes ruokaan, joten me syötiin eilisiä jämiä.. Paistettuja perunoita ja jauhelihapihvejä. Illalla keittelin riisipuuroa.

Tulevaisuus näyttää edelleen valoisalta. Kun juteltiin mummulassa, niin sanoin keskustelun lomassa että " ihanaa kun ei tarvi murehtia tulevaa" . Hassua, mutta siltä musta tuntuu.

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!

kua ja Kaisa

Vierailija
42/51 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mä en oo yhtään aamuihminen!Just kerkesin tottua siihen, et Juuso nukkuu ainakin kasiin, ni nyt viime viikko ja jälleen tänä aamuna herätys 6.30...huoh.

Täällä on pakkasta -7.Pitää käydä Juusolle ostamassa talvipipo,kun sellaista ei ole ja pääsi toi pakkanen yllättämään.Toppahaalari kaivettiin viikonloppuna esille.Juusolle ei tarvinnut uutta toppista tälle vuodelle ostaa,vaan 92cm Reimatec menee loistavasti.On nyt sopivan kokoinen kun viime vuonna oli hieman reilu.

Eipä tule nyt aamusta mitään kovinkaan järkevää mieleen,poistun aamukahville.

Tulkaahan ahkerasti kirjoitteleen!!!

Suohomppeli81 ja Juuso

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa pakkasaamua kaikille!

Meikäläinen viettää tänään ja huomenna vielä sairauslomaa. Edellisviikon torstaina nousi 40 asteen kuume, ei mitään muuta oireita. Sunnuntaina olin jo niin dead, että lähdin päivystykseen. Päivystyksestä passittivat Taysiin ensiapuun. Otettiin sen tuhannen koetta ja sunnuntaina diagnoosi oli virtsatietulehdus ja keuhkokuumeepäily. Crp oli 215 ja verenpaine enää 91/41. Jouduin jäämään osastolle, ja voi että kun harmitti. Tosin olin niin sekaisin, että pääasia kun vain sai lääkettä. Olin jo kuivunutkin niin pahasti, että pissakin oli aivan tummaa. Jo päivän sairaalahoidoin jälkeen olo oli kuin toisella ihmisellä. Tiistaina pääsin kotiin vaikka crp oli vielä 180. Nyt olenkin sitten viettänyt hiljaiseloa kotona. Tauti alkaa olla taltutettu, mutta väsymys on vielä kauhea. Töhin tekee jo kovasti mieli, saapa nähdä kuinka poikki sitä on, kun tulee keskiviikkona töistä kotiin =)

Joulua meillä odotetaan kovasti. Jenna kurkkii ikkunoista, että näyisikö tonttuja. Lahjahankinnat ovat vasta aluillaan, mutta sinänsä hyvässä mallissa, että tiedän jo mitä ostan kenellekin. Eilen vähn kartoitin joulukuusenkoristeiden tilannetta. Ajattelin tänä vuonna tehdä valkoisen kuusen. No valkoisia koristeita ei ole tarpeeksi, joten täytyy käydä ostamassa vähän lisää. Ellen sittten päädy valkoiseen ja hopeaan. Katsotaan nyt. Onhan tässä vielä " vähän" aikaa päättää mitä kuuseen laitetaan.

G: Isänpäivä on sitten ensi sununtaina. Miten teillä vietetään isänpäivää? Mitä annatte isälle lahjaksi?

t. Marju ja Jenna

Vierailija
44/51 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tässä välillä viemässä likat tarhaan ja söin aamupalan.

Enhän mie kerennyt sitten pinoilemaan lainkaan loppuviikosta. Perjantai meni siellä Lpr:ssa shoppailemassa. Kivasti sain jo joululahjoja ja tytöille vaatteita, itselleni rintsikat ja farkut. On se kaupunki vaan kasvanut kovasti sitten miun opiskeluaikojen.

Illalla olin ekana toisen kaverin luona saunomassa ja laittautumassa. Sitten toiselle ystävälläni viettämässä tyttöjen iltaa ja heidän kanssa sitten baariin. Neljältä kävin nukkuu, ja klo 6.30 heräsin. En vaan osaa nukkua, vaikka saisi. Mies tuli sitten likkojen kanssa hakemaan miuta ysin pintaan ja lähdettiin pappalaan. Siivottiin ja tehtiin päivällinen. Kaikki veljeni oli vaimokkeineen paikalla. Nautin seuratessani isääni, kuinka onnellinen hän oli kaikesta!! Se oli paras kiitos.

Eilen sitten väsytti ja sain flunssan ja kaksi migreenikohtausta. Nyt on aika kurja olo. Onneksi on valmiiksi saikkua, ettei tarvi hakea.

Sitten tälläseen aiheeseen, kuin SEKSI/SEKSIELÄMÄ/EHKÄISY: Hitsi, nyt kun löysin sopivat pillerit noin niiku mielenterveyden kannalta, niin ne on vienyt kaikki halut. Mie alan nyt sitten ahistumaan siitä, kun aina saan miehelle selittää, että kyllä mie rakastan siuta, muttei miulla tee mitään sellasta mieli. Ei voisi vähempää kiinnostaa. Onneksi voidaan puhua näisti asioista, mutta miusta tuntuu tosi pahalta. Onhan meillä nyt jotain, mutta se tuntuu lähinnä velvollisuudelta, kuin että itse haluisin sitä. Ei tuo mies mihkään vieraisiin lähe, mutta halut ne on hiirelläkin ;) jos ymmärrätte mitä tarkoitan.

Mie en nyt tiiä mitä tekisin. Pitäskö soittaa sinne ehkäisyneuvolaan ja jälleen mennä miettimään mitä tehdä. Olisko se sterilisaatio ajankohtainen, mutta sitten miulle taas tulee n.12 päivän menkat..ja niitä mie en kestä.

Olisko kellään mitään mielipidettä, kokemusta?!

DVD-gallupppiin, että meillä katsotaan titiä ja kengurumeininkiä, sekä fröbelit, mutta se dvd meni rikki. Puuha-peteä,nalle puhia yms leffaa löytyy jos jonkinlaista, muttei ne vielä mene tytöille. Miun oma ikisuokikki on Ice Age 1 ja 2.

GALLUPPIA myös laitan, rähjähtääkö teillä koti heti lasten tultua kotiin ihan sikin sokin? Mie en ymmärrä/kestä, kun heti on joka ikisessä huoneessa leluja, vaatteita, nuken vaatteita jne. Täällä ei mitään muuta vois tehä kuin noukkia tavaroita ja viedä paikoilleen. Miten hei teillä muilla? Ootteko opettanut esim. että lelut pysyy vain lastenhuonneessa? Kertokaa ihmeessä =)

KALAMAMI, miten kävi asunnonmyynnin?

Nasulina, vieläkö kotosalla? Mikä vointi? Suppareita sinne jos vielä tarvitset!!

Korvapuustit, mites siellä päin suomea?

Kua, miten työpaikan kanssa? Saitko?

Onko sairastuvissa jo parannuttu?!!!

Oli tosi kivaa kuulla kaikista teistä vanhoista, kirjoitelkaa ihmeessä ilman että erikseen tarvii huhuilla!! =)

Tuulia

Vierailija
45/51 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi voit jo paremmin. On se hurjaa, miten ihminen voi äkkiä mennä huonoon kuntoon. Lepäile nyt väsymystä pois. Mukavaa, kun jaksoit tulla kirjoittelemaan.

ISÄNPÄIVÄ, meillä vietetään kotosalla. Pappalassa sitä siis vietettiin lauantaina ja pappa sai lahjaksi leivänpaahtimen,piirrustuksen, ja tietenkin tyttöjen kuvalla varustetun kortin. Täällä isi taitaa saaha lahjakortin tatuointiliikkeeseen. Jos ei itse uskalla käyttää, niin mie voin sen sitten käyttää ;), sekä ajattelin hupparia käydä katosomassa hänelle. Miehen isä, siis tämä ukki saa kai vain tytöiltä kortin, postin välityksellä. Välit ei nyt ole kovin lämpöiset..

Sellasta, nyt luen tuon potterin loppuun ja otan pienet huilit.

Tuulia nuhanenä

Vierailija
46/51 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin sairastetaan, tällä kertaa tautivuoteessa olen minä. Onneksi ei mitään niin hurjaa kuin Marjulla - kuulosti tosi kurjalta taudilta, onneksi olet toipumassa! Minulla on hurjaa huimausta ja lievää kuumetta. Lepään tämän päivän kotosalla, toivon pääseväni huomenna töihin. Lapset ovat hoidossa, katsotaan nyt sitten iltapäivällä, hellittääkö huimaus, ts. uskallanko ajaa autoa, vai pitääkö hälyttää mies hakemaan lapset...

Viikonloppu meni rauhallisesti, mies oli kyllä kaksissa juhlissa, mutta kotiutui toisista jo puolilta öin. Minä olin eilen parin kaverin kanssa kuuntelemassa Yön konserttia, oli sikahyvä! Herrat soittivat melkein 3 tuntia, äänentoisto ja valot olivat upeat, ja biisit hyviä... Arvoin aamulla, että lähdenkö lainkaan (oli ilmaisliput), kun olo oli vähän mitä oli, mutta onneksi lähdin! Tosin se ei tosiaan parantanut olotilaa, illalla nimittäin jo huimasi aika lailla. Mutta silti kannatti...

Tästä sitten sopivana aasinsiltana isänpäivään: meidän isi taitaa saada Yön levyn... Ja sitten todnäk Sopranosin ekan tuotantokauden (toivoi itse sitä). Minun isällenikin pitäisi jotain ostaa, mutta en vielä tiedä, mitä. Miehen isä ei odota mitään ihmeellistä, hänelle riittää kortti. Isänpäivää vietämme osin autossa, lähdemme nimittäin lauantaina miehen veljelle kylään. Poikkeamme kyllä sitten sunnuntaina minun vanhemmillani kylässä, ja sitten iltaa vietetään kotona. Täytyy ehkä laittaa joku vähän parempi illallinen tai jotain, niin tulee juhlistettua.

Tuulialle ehkäisystä: minä olen kyllä hormonikierukan vankkumaton kannattaja... Jos vain noin niin kuin muuten sopii. Minultakin hävisivät pillereillä halut, mutta kierukan kanssa en ole huomannut sitä oiretta, eli sikäli sopii minulle paremmin. Ja minä kun olen myös kärsinyt runsaista ja pitkistä menkoista, niin nyt on luksusta, kun ei vuoda käytännössä ollenkaan ;-) Hormonikierukka on tietysti iso investointi, jos ei voi olla varma sopivuudesta. Minä sain sen runsaiden menkkojen hoitoon, jolloin omaksi kustannukseksi jäi muistaakseni vajaa sata euroa (5 vuoden kierukka).

ja DVD:istä. Meillä Saana joutuu katsomaan vähän isoveljen suosikkien mukaan... Disney-Pixarit ovat meilläkin suosiossa (mm. Shrek, Autot), samoin sitten Nalle Puhit. Ti-ti-nallea katsovat telkkarista ihan intona - ja minua ärsyttää, en itse yhtään tykkää ;-)

Ja vielä siisteys: Juu, räjähdys tulee varmaan alta viiden minuutin siitä, kun muksut tulevat kotiin. Meillä yleensä Saanan huone pysyy siistinä, kun ei vielä osaa leikkiä siellä yksin, mutta sitten Nuutin huone, olohuone ja kaikki muut paikat ovat täynnä leluja. Ja kun en millään viitsisi niitä aina itse siivota, vaan haluaisin opettaa lapset keräämään lelut, niin sitten ne jäävät lojumaan. Ja kun toisaalta sitten olisi hyväksi, että lapset voivat palata valmiiseen leikkiinkin. Mutta kun ei montaa päivää viitsisi viittä valmista leikkiä pitää lattialla...

Vielä yksi juttu, sitten lopetan: Meillä Saana on todella rasittava, kun on keksinyt puhua koko ajan kakka-pissa-juttuja. ja Nuutti yllyttää, kun naureskelee vieressä. En tajua, millä saisi loppumaan... Välillä oli jo pari kuukautta niin, että ei niitä puhunutkaan, mutta nyt taas... Ehkä minä vain toivon, että kyseessä on taas joku kausi, ja jätän vain jutut huomiotta...

Ja nyt menen sohvalle lepäilemään!

Terhi, jolla vippaa päästä...

Vierailija
47/51 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime viikolla oli tosiaan aivan ihanan pitkä pino! Eikös tytöt tehdä tällä viikolla yhtä pitkä pino???

Elämä on sitten välillä hankalaa. Meillä oli tosiaan esittely eilen ja yksi rouva oli tosi kiinnostunut ja sanoi kiertävänsä vielä 4 muuta asuntoa mutta jos ei yksikään niistä säväytä, hän tekee tänään tarjouksen. No nyt me tietty odotellaan, että tapahtuuko mitään tänään. En oikein osaa mitään tehdäkään täällä kun mietin näitä asioita. Meinaan tänään oli joku soittanut välittäjälle ja pyytänyt näyttöä huomiselle. Oli kysynyt, millä hinnalla me suostutaan lähtemään tästä asunnosta jo 15.12. Meiän oma kun valmistuu todennäköisesti vasta helmikuun alussa tai pahimmassa tapauksessa vasta 1.3. No, ilmoitettiin nyt välittäjälle hinta ja saa nähdä, mitä tapahtuu. Eilen oli vielä yksi toinenkin rouva ollut hieman kiinnostunut ja ilmoitti palaavansa asiaan jos ei kierroksella muuta ihmeellistä löydy. Eli nyt olis oikeastaan 3 kiinnostunutta mutta ongelmallista tässä on se, että liikaa ei saa pyytää kun sit kaikki kaikkoaa ja liian vähän ei kannata tiettykään pyytää. Esim. viimeisen vuoden aikana tässä taloyhtiössä ei ole ollut yhtään kolmiota myynnissä ja nyt niitä on 5 kpl!!! Eli kilpailu on tosi kovaa ja selvästi on nyt ostajan markkinat kun noin puoli vuotta sitten oli myyjän markkinat. Mitä te tekisitte meiän tilanteessa??? Tällä varoitusajalla ei kyllä Turusta taideta edullista vuokra-asuntoa saada, joten anopin ja appiukon luo meiän pitäisi muuttaa. Se tulee olemaan todella rankkaa mutta kai sen just kestäis jos tietäis et sais tän asunnon myytyä. Tää yks kiinnostunut haluais muuttaa vasta 23.1 ja se tietty sopis meille paljon paremmin kuin tuo 15.12. Odottaisko et tarjoaako hän ensin vai mitä ihmettä???

Jos muutetaan jo 15.12, Henri menettää myös tarhapaikan kun ei olla enää Turkulaisia ja se on Henrille aika kova juttu kun tykkää niin olla tarhassa. Kuitenki joutuu olemaan koko kevään kotona ja se on jo pitkä aika.

Neuvoja kaivataan!

Onneksi MARJU voi jo paremmin! Kuullosti aika huonolta sun vointis. Lepäähän nyt kunnolla.

Mites NASULINA ja KORVAPUUSTIT?

TELille paranemisia myös!

TUULIA oli ostellut jo joululahjoja? Ostitko tytöille? Saako udella, mitä ostit? Meiän pitää kans ostaa 3v tytölle joululahja ja 1v tytölle...

SUOHOMPPELI, mites elämä anoppilassa sujuu? Kestääkö sitä? Saako myös udella, millaisen keittiön valitsitte uuteen taloon ja kylyhuoneen? Me kun kans ollaan noita valintoja tehty niin kiinnostaa, miten teillä.

Isänpäivänä mennään varmaan mun isän luo syömään ja lauantaina mennään varmaan appivanhempien luo viettämään isänpäivää ja anopin 60v synttäreitä.

Sit täytyy tähän loppuun vielä kertoa kun Henri oli aikas hauska tänä aamuna. Mä sanoin hänelle, että käy pissalla ennen kuin lähdetään tarhaa. Puin samalla Eeliä niin en nähnyt, mitä hän touhuaa mutta yhtäkkiä kuului kova lorotus. Ajattelin, et pissaako laittialle ja kysyin, mitä hän tekee. " Mä pissaan" . Hän pissas seisaaltaan pottaan! Ei ole ikinä ennen niin tehnyt. Sit hän selitti " Oliver pissaa tarhassa näin ja Oliver on iso poika. Henri pissaa kans näin niin Henrikin on iso poika" . Oli siinä pokassa pitelemistä : )

Toinen hassu juttu oli lauantaina saunassa. Heitettiin löylyä ja Henri kysyi, mitä me tehdään. kerrottiin hänelle niin hän huuteli iloisesti. Äiti ja iskä heittää löysät! Mielessäni näin, mitä se olis... : )

Nyt Eeli taitaa heräillä. On nukkunut parvekkeella 2,5 tuntia ja sitä ennen vaunuissa 20 inuuttia eli melkein 3 tuntia jo.

Kalamami, Henri ja Eeli

Vierailija
48/51 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kyllä niin pitkä tauko kirjoittamisesta, että ollaan taidettu painua unholaan kokonaan? Anteeksi laiskuuteni....

Aleksanteri on kasvanut ihan mahdottoman paljon joka asiassa. Puhua pälättää ihan mitä vain edelleen ja kaikki sanat jäävät heti mieleen, joten puheen perusteella häntä luullaan 4-vuotiaaksi. Aamulla sanoin miehelle jotain lekurista, en edes muista mitä. Hän sitten kysyi Aleksanterilta, että tiedätkö mikä on lekuri? Lääkäri tottakai, hän vastasi. Eilen kerroin miehelle, että Alehandro saa kummeilta christmas presentiksi p-o-t-k-u-r-i-n. Äiti, mitä mä saan lahjaksi? Potkurinko!!!! Eikö ole uskomaton tapaus? sen verran paljon olen opiskellut ja touhunnut kieli- ja lukemisjuttujen kanssa, että alan jo itsekin uskoa, että pieni mies taitaa olla jopa lahjakas kielellisesti. Taputtaa sanoa itse aina oikein ja " lukee" purkkien kyljestä sanoa. Ja ihan oikeasti tunnistaa kirjoitettuna oman ja siskonsa nimet, äidin, isän sekä hoitotätin ja osan hoitolasten nimistä....

Muutenkin on kova poika touhuamaan kaikenlaista. Jumpassa ja muskarissa käydään ja uimassa tottakai. Haluaa oppia uimaan, eikä se enää ole kaukana. Ihan pikkuisen saa masun alta enää pitää kiinni.

Ostettiin hänelle kesällä 92 cm reimatecin puku, kun viime vuonna oli 86 koko. Mutta mutta, joudutaan ostamaan ihan parin kuukauden sisällä 98 cm, koska tämä käy pieneksi. Herra oli keväällä 88,5 cm / 12 kg ja nyt 94 cm / 14 kg, kun siskon neuvolassa mitattiin. Ja aatelkaa reilu 1,5 v sitten 1-vuotiaana oli 75,5 cm.... Pikkuisenko on jeppe kasvanut. Mies on 173 cm pitkä ja Aleksanteri menee nyt 182 cm käyrällä. Nyt ymmärrän, kun kesästä alkaen on meille hoettu, että onpa Aleksanteri pitkä. Itse ei vain ole huomannut sitä kasvua.

DVD-kyselyista sen verran, että edelleen mennään lähes nollatoleranssilla television suhteen. Joskus Aleksanteri katsoo ralli- tai formulakoosteen minun kanssa, niitä pyytää. Postimies Paten on nyt katsonut kahdesti ja Titi-nallea muutaman kerran, mutta lienekö edes kymmentä katselukertaa yhteensä, kun nuo kaikki lasketaan. Minä vain olen joutunut niin paljon tekemisiin sellaisten lasten kanssa, joille tietokone ja televisio ovat tulleet liian aikaisin liian tärkeiksi. Olen kyllä itsekin sitä mieltä, että ne passivoivat lasta liikaa ja ovat suuri syy esim. lasten kielihäiriöihin. Älkää kukaan suuttuko voimakkaasta mileipiteestä, mutta tämän olen kuullut niin monelta asiantuntijalta esim. erityislasten kohdalla, että uskon siihen itsekin. Ja kokemus on kyllä saman näyttänyt. Eikä kyllä itsekään välitetä televisiosta, Siten 21:n jälkeen avataan tietyille sarjoille.

Pikkuneitimmekin on kova tyytö puuhaamaan. Ryömii, konttaa, seisoo tulea vasten ja rakastaa polviseisontaa ylikaiken (siitä asennosta ylttää parhaiten ja saa lelulaatikot tyhjiksi...). Äiti-sanan sanoi 6,5 kk iässä (veli aikoinaan 6 kk 1 vko), ikkä eli isi tulee myös, puurosta sanoo puu ja keinuessa kei-uuuu. Taitaa tulla samanlainen puhekone kuin veljestään. Vaava hokee myös ja ke-ke on in, koska veli laulaa hänelle Keke Keke Keke Keke Rosberg Rosberg Rosberg -lorua!!! Mutta voi kuika pikku tirppana hän on. Pää ja pituus menee ok, mutta paino ei oikein pysy perässä. 8 kk neuvolassa 6775 g ja 67 cm!!! Mutta syö hyvin ja touhuaa, joten ei huolta. Parin kk:n päästä taas mitataan, ei sen tarkempaa edelleenkään. Meillä on ihana maalaisjärjellä varustettu terkkari, onneksi.

IsänpäiväG: Ostin lahjakortin meidän paikalliseen kylpylään. Lahjakortti on kasvohoito ja stressiniskan hieronta. Luulen, että tykkää. Ja tiramisukakun just kävin tilaamassa, se on meidän kaikkien herkkua. Ruokailusta en vielä tiedä. Varmaan lauantaina käydään jossain. Su ei oikein jaksa, kun mies lähtee aikaisin ma-aamuna työmatkalle.

Tulipas pitkä omanapainen teksti, jaksaneeko kukaan lukea...

Pikaista paranemista sairaille, onnea talokaupoille / työjuttuihin / painonpudotuksiin ja vauvauutisiakin taidetaan odotella. Olikohan vielä muita, mitkä piti muistaa?

Hyvää viikonjatkoa! Jospa tiheämmin ilmoittautuisin.

T: Tuula, Aleksanteri (25.3.05) ja Katariina (26.2.07)

Vierailija
49/51 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukasin nopsaan muiden viestit läpi. Sorry, nyt en jaksa niihin kommentoida mitään järkevää...ajatukset liitelee ihan muualla.

Tänä aamuna meni limatulppa ja sen jälkeen on ollut suppareita 10 minsan välein. Säikähdin vähän kun tuli vertakin (ruskeaa), soitin laitokselle ja sanoivat että se kuuluu tuohon limatulpan irtoamiseen. Nyt vaan täytyy odotella säännöllisiä suppareita.

Tultiin just miehen kans kaupoilta (juu, hullu olen =)), käytiin hakemas tuplarattaat ja viikon eväät kaappiin. Käytiin Lappeenrannassa, sairaalakassi oli mukana mut ei tarvinnu viel sinne kurvata. Synnytyssairaala siis siellä ja matkaa meiltä 40km. Kotiiin siis vielä, neiti on tällä hetkellä pph:lla, täytyy katsoa että siirretäänkö illemmalla suosiolla jo mummolle. Onneksi tuo pph on myös kummi niin tarvittaessa voi jäähä sinnekin. Tiiä kuin kiire lähtö täst tulee.

Menempä vähäks aikaa pötkölleen. Vai voitteko kuvitella että mieli tekis käydä siivoamaan vessaa ja tarttua imuriin. Hullu taidan olla tai sit hormonit tekee tepposet.

Kiva oli kuulla Tuulastakin! Ja ihan järkevän kommentin laitoit noista dvd:stä sun muista. Itseäni kauhistuttaa että tuttavapiirissä moni 3v pelaa jo täysiä pleikkaa tms. Meillä katsotaan dvd:tä keskimäärin pari tuntia viikossa. Tyttö jaksaa keskittyä niihin ehkä vartin kerrallaan. Titit on siitä kivat että tyttö leikkii ja laulaa niiden mukana.

Luin kyllä Tuulian viestin, en muista kerroitko viikonlopusta? Oliko kivaa? Etkös sie siis ollu jossain tyttöporukalla?

Tsemppiä myös sairastupiin ja asuntokauppoihin. Lopetan nyt tylsästi tähän, on sen verran veto pois ettei järki juokse. Iski järjetön väsymyskin, enteileeköhän sekin jotain?

T: Nasulina rv 39+1 tai 39+5 ja hoidossa oleva Noora (jota äidillä valmiiksi jo ihan hirveä ikävä :/)

Vierailija
50/51 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotipäivää vietetään, kun tarha on tänään kiinni. Kuten eilen kirjoittelinkin, niin olin autuaasti unohtanut koko asian ja olenkin joutunut hoitelemaan työjuttuja pitkin päivää puhelimella ja sähköpostilla.

Aamulla käytiin pankissa yrittämässä Kaisan säästöpossun tyhjennystä. Jäi yritykseksi, sillä se piti tehdä itse ja Kaisa oli koko ajan livahtamassa henkilökunnan puolelle. Sain täytettyä sen kolikkopussin ja kirjoitettua tilisiirtolapun, mutta sitten sählingissä en laittanutkaan sitä lappua pussiin ja olisi pitänyt aloittaa koko juttu uusiksi.. Luovutin hikipisaroiden valuessa jo pitkin kasvoja, kaappasin Kaisan sadannen kerran henkilökunnan puolelta ja tultiin takaisin kotiin!

Mä kuulun niihin, joiden mielestä lastenohjelmien katsominen ei ole lapselle haitallista, kunhan katselu on kohtuullista ja ohjelmat lapselle sopivia. Sopivuuskin on tosin yksilöllistä. Kaisa tykkää tietyistä ohjelmista tosi paljon, mutta ei jää katsomaan ohjelmaa, josta ei tykkää. Hyvin on neiti myös oppinut, että tv suljetaan heti ohjelman jälkeen, niin me aikuisetkin olemme opetelleet tekemään. En tässä silti väitä sitäkään, että tv:n katsominen olisi jotenkin erityisen hyödyllistä. Se vaan helpottaa tämän lyhytpinnaisen ja omaa aikaa tarvitsevan äidin arkea suunnattomasti.

Töistä ei kuulunut vieläkään mitään - alan jo luopumaan toivosta. Uusia juttuja miettimään sitten vaan. Vanhaan en suostu jäämään!

Mukavaa viikkoa kaikille ja erityisesti Katjalle voimia koitokseen!

kua ja Kaisa

Vierailija
51/51 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittivat tarhasta, että Moona oli unissaan alkanut oksentamaan. Hain sitten likan kotia, mummo tuo Mimmin välipalan jälkeen.

Jos mietin tätä 4-5vkoa, niin itse olen ollut kahdessa kunnon flunssassa, tytöt 3 x nuhakuume+ korvatulehdus Mimmillä. Nyt sitten saatiin mahatauti. Enpä mie olisi juuri töissä ollutkaan, vaikka en nyt itse saikulla olisi ollutkaan. Toivotaan, ettei tästä tartu muihin tai ei sitten ainakaan ole niin pitkä kuin viimeeksi (10pv).

Viime viikko oli ainut, että tytöt oli terveenä ja koko viikon hoidossa ;)

Nyt pitää mennä..

Nasulinalle lähtöä toivotellen

Tuulia