Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

LOVIISALAISIA paikalla, tai läheltä? Onko kiva paikka asua perheille?

Vierailija
03.11.2007 |

Me katsomme asuntoa parin kilometrin päästä Loviisaa. Vaikuttaa aika kivalle pikku paikalle, jossa palvelut on kunnossa?

Pääseekö sinne teille " sisään" ? : )

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
03.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nerokasta.

Kyllä täällä valtaosa on ihan suomenkielisiä, sekä ruotsinpyhtäällä että loviisassa.

Vierailija
2/26 |
03.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin se on kouluun ja tarhaan nähden " väärässä päässä" mutta on kuitenkin. Missäpäin se talo olisi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
03.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisää saa kertoa alueesta! Kaikki otetaan ilolla vastaan.

ap

Vierailija
4/26 |
03.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, ihana tieto! En uskalla tarkkaan sanoa osoitetta, ymmärrät varmaan : )

ap

Vierailija
5/26 |
03.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" ruotsinpyhtään päässä (E18->kotkaan)" vai " loviisan päässä (E18->helsinkiin)" meinaan toi alikulku on siellä " loviisan päässä" , kevyen liikenteen väylä on samalla puolella tietä ku koulu ym. ja sillä toisella puolella on ilm. vaan jotain polkusysteemejä.

En tiedä varmasti kun en ole koskaan käynyt tarkemmin perehtymässä ;) mutta tien vieressä kevyenliikenteenväylä on tosiaan vaan toisella puolella.

Vierailija
6/26 |
03.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt oikein osaa sanoa, koska en ole edes paikalla koskaan käynyt, kartasta katsoin ja luulen, tietäväni missä se alikulku nyt on ja ihan ok kohdassa tulevaisuutta ajatellen : )

ap

Vierailija
7/26 |
03.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin katoin kartasta, ja arvelisin sen oleva tossa tunnelitien/ torpantien hollilla http: //020202. fi/quest/map/search. action; jsessionid=11DB160B1A2C566B09B298C7F6A259A9

Vierailija
8/26 |
03.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsinkin avohoidossa. Olen tehnyt sitä 2v. ja pidin paljon!

Ainoa huono puoli muutossa olisi se, että oma mummo jäisi tänne, mutta onneksi kerran viikossa tulisin ainakin häntä katsomaan samalla kun toisin lasta treeneihin.

Nyt rupeaa jännittämään, vietämmekö joulua jo uudessa kodissa : )

ap

Vierailija
9/26 |
03.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotihoidossa on huutava pula sijaisista ja virkojakin auki.

Kiva jos pystyin olemaan avuksi :)

Vierailija
10/26 |
03.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tesjoelle jos olette muuttamassa niin siitähän on tooodella lyhyt matka Loviisaan. Osa yläaste aikaisista kavereista kulki pyörällä kouluun..

Loviisassa on kaikki peruspalvelut ja varmaan jotain vähän enemmänkin. Porvoo/Kotka kuitenkin suhteellisen lähellä, joten niiden osalta ei mitään hätää. Ruotsinpyhtään ruotsinkieliset asuu SUURIMMAKSI osaksi Saaristossa.

Ruotsinpyhtään Ruukki on todella kaunista seutua, kannattaa sitäkin harkita tai ainakintulevaisuudessa tutustua..

Vierailija
11/26 |
03.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkosta, ihan ok paikka. Kesällä aivan ihana tuo Loviisan rantsu ja rantamakasiinit. Loviisan alue on vielä aliarvostettu ja se (monien onneksi) näkyy hinnoisssa.

Ps meidän n 200m2, satavuotias talo on tulossa myyntiin jos kiinnostaa. Mukavuuden on ja ihana iso piha

Vierailija
12/26 |
03.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on vain 4 ja minä olen laiska siivoamaan (toisista puhumattakaan). Mites onko alueella mitään työpaikkoja, mun ei periaatteessa tarvitse mennä kodin ulkopuolelle töihin, mutta voisin haluta..

Koulutus on sos. alalle.

Kiitos sinulle jos vielä vastaat!

ap

Vierailija
13/26 |
03.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä on kyllä sos. alan töitä muttei palveluja..

Vierailija
14/26 |
03.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

palvelut taitaa olla Loviisassa.

ap

Vierailija
15/26 |
03.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkennatko vielä tota sos. alaa, olis hauska sitten joskus jos vaikka töissä treffattaisiin ja todettaisiin että ollaan jo av:llä juteltu :))

Vierailija
16/26 |
03.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. koulunkäyntiavustajan tai päiväkotiapulaisen työtä.

Palveluista vielä, eikä Tesjoella ole suomenkielinen koulu ja päiväkoti?

Me emme tarvitse muita palveluita niinkään.. : )

Kerro, kehu mulle lisää Ruotsinpyhtäätä ja Loviisaa : )

ap

Vierailija
17/26 |
03.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kesäpaikka jossa appikset on asuneet. Nyt he ovat liian huonokuntoisia huolehtimaan isosta talosta eikä meillä ole aikaa hoitaa 2 taloa. Oma talo vie meidän ajan (asumme länsi-uudellamaalla) ja lomat matkustamme. Periaatteessa jos olisi sopivia töitä sillä seudulla niin voisin vaikka muuttaa sinne.

Vierailija
18/26 |
03.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä se hyvä, että mies voi tehdä töitä mistä vaan eli myös kotoa käsin. Ja mä voin tehdä myös mitä vaan, en ole nirso, mutta työaika ei saisi ylittyä 6h per päivä.. Koska minä huolehdin lasten kaikki jutut, kun mies myös matkustaa paljon.

ap

Vierailija
19/26 |
03.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

töitä sillä saralla ei kyllä taida olla kuin perhepäivähoitajana, joille ilmeisesti olisi kovakin kysyntä.

vanhuspuolella taas töitä löytyy niin paljon kun viitsii tehdä..

tesjokea en lähtisi kehumaan, siellähän " ei ole mitään" , kaikki on loviisassa tai porvoossa.

ja esim. terveydenhuollon päivystykset iltaisin ja viikonloppuisin kotkassa/porvoossa/helsingissä.

mutta nyt on kuntafuusio ja ydinvoima hankkeet menossa joten tulevaisuudesta ei tiedä vielä kukaan.

Vierailija
20/26 |
03.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta Loviisaan on niin lyhyt matka, että en koe sen olevan ongelma meille. Haluammekin korpeen, mutta niin, että lapsille on koulu kävelymatkan päässä. Samoin pk olisi kiva olla suht lähellä.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kaksi