Mitä tekisit, jos saisit elää paratiisissa maanpäällä ikuisesti?
Ilman kipua, sairautta ja kuolemaa? Millaisen talon rakentaisit? Ajattele, miten ihanaa olisi silittää tiikeriä ja leijonia?
Jopa imeväinen leikkii kobran kololla, eikä kukaan tee pahaa!
Raamattu lupaa, että sinä voit elää ikuisesti.
Kommentit (103)
En ole ap, mutta kristitty kyllä.
Näillä jehovan todistajien leijona haaveilla sun muilla ei ole mitään tekemistä Raamatun ja Jumalan sanan kanssa.
Vastaus jonka heiltä ehkä saatat saada perustuu mielikuvitukseen eli voit aivan hyvin itse keksiä noille asioille jonkin selityksen. Voi olla, että et saa heiltä vastausta, koska he käyvät täällä vain kirjoittelemassa omia mielipiteitään.Todennäköisesti kerätäkseen merkintöjä, että ovat muka julistaneet ihmisille tietyn ajan.
Minunkaan kommenteihini he eivät vastaa(Raamatun kohdat, jotka tekevät heidän valheensa tyhjiksi.)
Halusin tämän vain sanoa, että kukaan ei sotke Raamatun sanaa ja Jehovan todistajien julistusta.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 08:42"]
Mitä tekisin, jos eläisin iänkaikkisesti paratiiissa...
No eläisin iänkaikkisesti paratiisissa. Tuon AP:n suhteen olen utelias, että mikä on Paratiisi, miten aika näyttäytyy iänkaikkisuudessa? Vanhenisinko? Entä lapseni, jäisivätkö he ikuisesti teineiksi? Eikä mitään mummo-optiota käytettävissä?
Äitini? Muuttuisiko hän valintojani arvostelevasta kasvattajasta lempeäksi ja sisarelliseksi?
Mitä Paratiisissa syödään? Jos kerran leijona ei syö lammasta, niin syödäänkö me kaikki ruohoa? Koska ei kai poikkeuksia silloin ole (kuten joku edellä jo mainitsikin, miksi ihminen silloin saisi paistaa herkullista kalkkunaa)?
Kuka ylläpitäisi Paratiisia? Koska jos ihan vapaasti saisi valita, niin kuka tyhjäisi jätökset (p*skaa tuskin Paratiisissa on) viemäreistä, tai siivoaisi leijonankakit jalkakäytävältä? Pieneliöt? Mutta eihän Paratiisiin kuulu pahat hajut tai hyttyset?
Vastatkaa mulle tai joudun käyttämään pienen aivokapasiteettini tämän ymmärtämiseen!
[/quote]
Kiitos 30 vastauksesta.
Raamattu on ihan fiksu kirja, kunhan tajuaa ottaa kivikautisten paimenheimojen riitelyt historiankirjoituksena tai ihan vaan tarinointina.
Ja omalla kohdalla olen ihan valmis siihen, että tämä ei kestä ikuisesti, että vanhempani kuolevat, että itse kuolen, mutta toivon tietysti että kaikki tapahtuu ajallaan ja kun lähtö tulee olen siihen valmis.
Kuvitelma siitä, että kaikki on iänkaikkisesti hyvää on älytön. Jos ei ole 'pahaa' niin mistä erottaa 'hyvän'? Miten voi kilvoitella paremmaksi ihmiseksi, jos on jo täydellinen? Noilla myyntipuheilla ei mua saa vakuuttumaan tuon systeemin paremmuudesta.
Sama se on mormoneilla, jotka haluavat jälkikastaa edesmenneet jotta voisivat paratiisissa viettää aikaa yhdessä. Kenen paratiisi se sellainen on? Minä muutin lapsuuskodistani ja vaikka äidistäni pidänkin niin luojan tähden ikuisuus sen ihmisen kanssa juhlapöydässä!
Mihin ikuista elämää tarvitaan, miksi tämä nykyinen ei ole riittävästi.
Johtuuko ikuisen elämän tarve ihmisen loputtomasta ahneudesta?
Olisiko parempi muovata tästä olevasta mahdollisimman hyvä eikä havitella jotain josta ei ole mitään varmuutta, ei edes todistajilla.
Jos saisin elää ikuisesti, harrastaisin varmasti kaikkia mahdollisia vaarallisia lajeja ja murjoisin itseäni mahdollisimman paljon.
Oikeasti; hulluksihan sitä tulisi. Onko kukaan katsonut dr.whota? Tyyppi on elänyt tuhat vuotta ja tulee aina vain surullisemmaksi ja kyynisemmäksi. Mitäs sitten jos elää miljoonia, miljardeja vuosia? Voi sitä tylsistymisen määrää..
No jos se paratiisipaikka olisi jo taskussa niin tekisin kaikkia syntejä; mässäilisin, juopottelisin, naisin, laiskottelisin ja nautiskelisin vaan.
[quote author="Vierailija" time="14.07.2013 klo 11:40"]
Maailman ja maailmanhistorian mittapuulla me suomalaiset elämme käsittämättömän vauraassa ja turvallisessa paratiisissa.
Tätä Jeesus tarkoitti.
[/quote]
Tässä on perää. Taitaa keskivertosuomalaisella olla mukavammat elinolosuhteet kuin Kleopatralla, Caesarilla tai Napoleonilla.
Ei kuolla lapsivuoteeseen, hammasmätään tai pikkunaarmusta saatuun jäykkäkouristukseen, ei raadeta isännän pelloilla päiviä ja omilla öitä, ei uhkaa nälkävuodet, pedot ja maantierosvot, lapset selviävät todennäköisesti hengissä aikuisiksi asti, he saavat laadukkaan koulutuksen eikä heidän tarvitse raataa tai huorata, puhdasta vettä ja ruokaa on aina saatavilla, kaikki maailman tieto ja taide on jokaisen ulottuvilla pikkurahalla, sata kilometriä on pikkumatka...
Kyllä jos tällaista yhteiskuntaa olisi Jeesuksen aikalaiselle kuvailtu, niin taivaan valtakunnasta olisi luullut puhuttavan. Tai vaikka sata vuotta sitten eläneelle suomalaiselle.
Juuri rajallisuus tekee elämästä niin arvokasta ja ainutlaatuista.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 09:05"]
[/quote]
Se on vertauskuva ihmiskunnan tulevaisuudesta. Siitä millaisessa maailmassa lapsemme joutuvat elämään meidän tekojemme seurauksina. Vertaus tuo sen omakohtaiseksi, perusitsekäs ihminen kun piittaa enemmän omasta hyvinvoinnistaan kuin lastensa. Varsinkaan naapurin lasten.
[quote author="Vierailija" time="14.07.2013 klo 11:32"]
Tämä ap on jehovan todistaja, joka vääristelee täällä Jumalan sanaa eli Raamattua.
Raamatussa ei puhuta siitä, kuinka me täällä maan päällä kerran silitellään leijonaa tai vastaavaa.
Toivon, että sinä ap löytäisit oikean kolmiyhteisen Jumalan ennen kuin Jumala(Jeesus)tulee takaisin maan päälle. Raamatussa kun kerrotaan, miten heidän käy jotka eivät Jumalaa tunne ja levittävät väärää sanaa Jumalasta.
Kannattaisi ottaa selvää, että UM käännöksen on tehnyt myöhemmin luopioiksi teidän seuran toimesta nimitetyt miehet, joilla ei ollut mitään oppia Raamatun alkukielistä. He käänsivät Raamatun tukemaan vartiotorni seuran oppeja.
Te muut: Älkää päästäkö Jehovan todistajia koteihinne, älkääkä ottako heiltä mitään materiaalia vastaan esim. lehtiä. Uskontojen uhrien ry:n suurin asiakaskunta koostuu entisistä jehovan todistajista, jotka kärsivät tämän pakana seuran vuoksi. He itse nimittävät näitä ihmisiä luopioiksi, joissa itsessään on ollut jotain niin pahasti vialla, että ovat ikään kuin ansainneet nyt olla erossa "Jumalasta". "Jumalasta" sen vuoksi lainausmerkeissä, että he eivät tunnusta Jeesusta Jumalaksi, vaikka Raamattu lukuisissa kohdissa sen todistaa: Alussa oli Sana, Sana oli Jumala.....
[quote author="Vierailija" time="14.07.2013 klo 11:17"]
Ilman kipua, sairautta ja kuolemaa? Millaisen talon rakentaisit? Ajattele, miten ihanaa olisi silittää tiikeriä ja leijonia?
Jopa imeväinen leikkii kobran kololla, eikä kukaan tee pahaa!
Raamattu lupaa, että sinä voit elää ikuisesti.
[/quote]Kyllä raamattu puhuu leijonien paijaamisesta: Jesaja 11:6-10
"Silloin susi asuu karitsan kanssa, ja pantteri makaa vohlan vieressä; vasikka ja nuori leijona ja syöttöhärkä ovat yhdessä, ja pieni poikanen niitä paimentaa. Lehmä ja karhu käyvät laitumella, niiden vasikat ja pennut yhdessä makaavat, ja jalopeura syö rehua kuin raavas. Imeväinen leikittelee kyykäärmeen kololla, ja vieroitettu kurottaa kätensä myrkkyliskon luolaan. Ei missään minun pyhällä vuorellani tehdä pahaa eikä vahinkoa, sillä maa on täynnä Herran tuntemusta, niinkuin vedet peittävät meren."
Anteeksi, etten ehdi heti vastaamaan, olen myös äiti ja käyn ansiotyössä. AP
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 08:51"]
En ole ap, mutta kristitty kyllä.
Näillä jehovan todistajien leijona haaveilla sun muilla ei ole mitään tekemistä Raamatun ja Jumalan sanan kanssa.
Vastaus jonka heiltä ehkä saatat saada perustuu mielikuvitukseen eli voit aivan hyvin itse keksiä noille asioille jonkin selityksen. Voi olla, että et saa heiltä vastausta, koska he käyvät täällä vain kirjoittelemassa omia mielipiteitään.Todennäköisesti kerätäkseen merkintöjä, että ovat muka julistaneet ihmisille tietyn ajan.
Minunkaan kommenteihini he eivät vastaa(Raamatun kohdat, jotka tekevät heidän valheensa tyhjiksi.)
Halusin tämän vain sanoa, että kukaan ei sotke Raamatun sanaa ja Jehovan todistajien julistusta.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 08:42"]
No eläisin iänkaikkisesti paratiisissa. Tuon AP:n suhteen olen utelias, että mikä on Paratiisi, miten aika näyttäytyy iänkaikkisuudessa? Vanhenisinko? Entä lapseni, jäisivätkö he ikuisesti teineiksi? Eikä mitään mummo-optiota käytettävissä?
Äitini? Muuttuisiko hän valintojani arvostelevasta kasvattajasta lempeäksi ja sisarelliseksi?
Mitä Paratiisissa syödään? Jos kerran leijona ei syö lammasta, niin syödäänkö me kaikki ruohoa? Koska ei kai poikkeuksia silloin ole (kuten joku edellä jo mainitsikin, miksi ihminen silloin saisi paistaa herkullista kalkkunaa)?
Kuka ylläpitäisi Paratiisia? Koska jos ihan vapaasti saisi valita, niin kuka tyhjäisi jätökset (p*skaa tuskin Paratiisissa on) viemäreistä, tai siivoaisi leijonankakit jalkakäytävältä? Pieneliöt? Mutta eihän Paratiisiin kuulu pahat hajut tai hyttyset?
Vastatkaa mulle tai joudun käyttämään pienen aivokapasiteettini tämän ymmärtämiseen!
[/quote]
[/quote] Kaikki mainitsemani asiat löytyy raamatusta, joten puheet siitä, että käyn raamatun sanomaa vastaan on puppua! Itse käytän Kr-39 käännöstä. AP
Enkä edelleenkää tee mitään merkintöjä minnekään. Omasta halustani saarnaan sanaa, niinkuin Matteus 24:14 käskee tekemään.. AP
Olisiko parempi muovata tästä olevasta mahdollisimman hyvä eikä havitella jotain josta ei ole mitään varmuutta, ei edes todistajilla.
[/quote] Jumalan alkuperäinen tarkoitus oli, että ihmiset elävät paratiisissa ikuisesti. Tuo oikeus menetettiin, koska Adam ja Eeva tekivät syntiä, söivät pahantiedon puusta!
AP
Ap on tyypillinen aivopesty lammasmaisesti hymyilevä mitään kyseenalaistamaton hihhuli. Vartiotornin vakiokuvissa lapset leikkimässä petoeläinten kanssa muuten ovat samaa luokkaa kuin pohjois-Korean propagandakuvat, joihinkin sekin soopa uppoaa...
Uskontojen uhrit ry:stä löytyy sinullekin apu jos joku päivä tulet järkiisi ja tajuat ettei mitään jumalia ole olemassakaan.
Paratiisissa maan päällä, eihän tuollainen onnistuisi mitenkään. Tiikeri on lihansyöjä, mitä se söisi siellä paratiisissa? Se sun paratiisisihan olisi tiikerin helvetti, se kuolisi nälkään.
Äläkä selitä, että siellä tiikeri olisi kasvissyöjä. Ei se onnistuisi, tiilkerin hampailla ei voisi syödä kasveja. Se kuolisi nälkään.
Eikä se paratiisi onnistuisi muutenkaan. Miksi vaan ihminen olisi kuolematon?
Nimittäin, koko maapallon toimintahan perustuu luonnon kiertokulkuun. Toisten eliöitten on pakko kuolla, että voisi syntyä uutta elämää.
Ihan älytön visio.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 18:39"]
[/quote] Jumalan alkuperäinen tarkoitus oli, että ihmiset elävät paratiisissa ikuisesti. Tuo oikeus menetettiin, koska Adam ja Eeva tekivät syntiä, söivät pahantiedon puusta!
AP
[/quote]
Vai niin. Lukisit vaikka Muumeja, sekin on satukirja mutta siellä on paljon järkevämpiä juttuja.
Itsemurhan.
Olen mielelläni uskossa, ts. yritän elää hyvin ja noudattaa Raamatun oppeja. Uskon, että meitä johdattaa ja suojelee ylempi voima. Minusta on jotenkin lohdullista ajatella, että mummon haudalle mennessäni voin puhua hänelle ja ajatella, että hän enkelinä kuulee minut. Minusta on kuitenkin aina ollut ihan hirvittävää ajatella, että elämä kestäisi ikuisesti. En osaa kuvitella, että olisi jokin niin upea paikka, että siellä kestäisi olla aina ja aina vain, ikuisuudesta ikuisuuteen ihan tyytyväisenä ja onnellisena lainkaan tylsistymättä. Mieluummin raukeaisin tyhjiin (joka siis on alun perin se toinen vaihtoehto, jota nykyisin kutsutaan helvetiksi, kiitos oppeja vääristelleiden keskiaikaisten vallantavoittelijoiden).
[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 18:59"]
Itsemurhan.
Olen mielelläni uskossa, ts. yritän elää hyvin ja noudattaa Raamatun oppeja. Uskon, että meitä johdattaa ja suojelee ylempi voima. Minusta on jotenkin lohdullista ajatella, että mummon haudalle mennessäni voin puhua hänelle ja ajatella, että hän enkelinä kuulee minut. Minusta on kuitenkin aina ollut ihan hirvittävää ajatella, että elämä kestäisi ikuisesti. En osaa kuvitella, että olisi jokin niin upea paikka, että siellä kestäisi olla aina ja aina vain, ikuisuudesta ikuisuuteen ihan tyytyväisenä ja onnellisena lainkaan tylsistymättä. Mieluummin raukeaisin tyhjiin (joka siis on alun perin se toinen vaihtoehto, jota nykyisin kutsutaan helvetiksi, kiitos oppeja vääristelleiden keskiaikaisten vallantavoittelijoiden).
[/quote]
Katseleeko mummienkeli kun olet paskalla?
Tai antaako ohjeita kun otat mieheltä suihin? Tyyliin "runkkaa pari kertaa kädellä NYT ja sitten taas imet ja toisella kädellä hyväilet kiveksiä?"