Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mökkijuhannus peruttu :(

Vierailija
10.06.2013 |

Oli sovittu kavereitten kanssa, että mennään meidän mökille juhannuksena kuten aina ennenkin. Kun ryhdyin kyselemään, joko se on käyty siivoamassa niin äitini sanoi, että ei sinne enää voi mennä kun se on myyty mun veljelle. Veli ei ole koskaan edes viettänyt siellä aikaansa. Mulle ei kukaan kertonut koko asiasta.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kurjasti tehty vahemmiltasi!! nyt soitto veljelle ja sanot etta saatteko mokin juhannukseksi. tassa on hyva mahdollisuus etta kaikilta menevat valit poikki jos ei joustoa loydy. 

Vierailija
2/10 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi varmaan tarkistaa mökin omistajalta että sopiiko, ennen kuin kutsuu kavereita, jonkun toisen mökille. Oletan, että mökki oli äitisi, ennen kuin hän myi sen veljellesi. Jos sinä olisit mökin omistanut, ei sitä olisi voitu myydä tietämättäsi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minulla olisi useampi lapsi, keskustelisin mökkikaupoista ennen lopullista päätöstä jokaisen kanssa.

Vierailija
4/10 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mulla olis lapsi, joka olettaa, että mä käyn siivoamassa mökin ja hän vain menee sinne valmiiksi siivottuun ja laitettuun mökkiin partyilemään kavereittensa kanssa, niin mäkin taitaisin myydä mielelläni mökin vaikka kenelle muulle :D

Vierailija
5/10 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2013 klo 22:34"]

Jos minulla olisi useampi lapsi, keskustelisin mökkikaupoista ennen lopullista päätöstä jokaisen kanssa.

[/quote]

Miksi? Jos vain yhdellä on rahaa maksaa, miksi kysellä muilta?

Vierailija
6/10 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2013 klo 22:23"]

Kun ryhdyin kyselemään, joko se on käyty siivoamassa niin äitini sanoi,

[/quote]

Siis sä oot aikaisempina juhannuksina kutsunut sinne kavereitasi ja kysynyt äidiltäsi ainoastaan joko hän on käynyt siivoamassa? Toi teidän aikaisempikin järjestely kuulostaa sen verran oudolta ettei mökin salaa myyminen toiselle lapselle ole varmaan kovin kummallista teidän perheessä.

Vierailija
7/10 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 puhuu asiaa. miksi myyda mokki yhdelle sisarukselle eika muilta kysyta mitaan? kylla luulisi vanhan rouvan tajuavan etta vaarin tekee ja aiheuttaa vain ongelmia. varsinkin jos veli ei edes yleensa mokilla kay.. mistahan tassa nyt on kysymys? ei ap varmaan tarkoittanut etta vanhemmat sen siivoaa valttamatta. kysyi nain ajoissa etta voi itse menna siivoamaan JOS joku muu ei sita ole jo tehnyt.. hei 5 miksi pitaa olla ilkea??

Vierailija
8/10 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat saavat päättää omasta omaisuudestaan ihan itse. Minä taas olen ihan väsynyt siihen, että joka asiaa kysytään, vaikka olen sanonut, että tehkää mitä haluatte. Mm. kesämökin suhteen, joka ei itseäni yhtään kiinnosta. 

Vierailija
9/10 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinteistön myyminen yhdelle sisarukselle nimelliseen hintaan on ollut ennenkin keinona muuttaa perinnönjakoa ja jopa tehdä joku perinnöttömäksi. Parhaassa tapauksessa kauppasummaa ei koskaan oikeasti makseta vaan se ainoastaan kuitataan maksetuksi.

Vierailija
10/10 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai äidillä on oikeus myydä mökki kenelle haluaa, mutta kummasti unohtuu kaikki inhimillisyys tästäkin ketjusta. Mökki on voinut olla perheen yhteinen lomapaikka ap:n lapsuudessa, sillä saattaa siis olla paljon tunnearvoa. Kyllä tuollainen järjestely muakin ihmetyttäisi, jos äiti myisi mitään sanomatta "meidän perheen mökin" mun siskolle sanomatta mitään, oli se juridisesti kuinka oikein tahansa. Että mökki jossa on viimeiset 20 vuotta yhdessä tehty ja laitettu, sekä vietetty lapsuuden kesät myytäisiin mitään puhumatta pois.

Tietty asiaan vaikuttaa perheen suhteet, sekä menneet tapahtumat puolin ja toisin, joita ei tässä ketjussa ole tarkemmin eritelty.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yhdeksän