Kostanko?
Isänpäivää tässä mietin, että vietetäänkö sitä meillä vai ei.
Äitienpäivänä mies ei muistanut minua mitenkään, päinvastoin minun olisi pitänyt palvella häntä, keittää hänelle kahvit jne. En odottanut lahjaa enkä kakkua, mutta olisi ollut kiva, että olisi toivottanut vaikka hyvää äitienpäivää ja keittänyt kahvin, huolehtinut lapset. Hoidan meidän perheen arjen yksin, kun mies on reissutöissä ja olisin mielestäni ansainnut edes yhtenä päivänä vuodessa " vapaapäivän" tai edes apua kotihommiin. Pahoitin mieleni tosi pahoin, vieläkin tulee itku kun sitä päivää muistelen.
Nyt mietin, että kostanko ja jätän koko isänpäivän huomiotta! Miten tekisitte? Lapset on niin pieniä, etteivät ymmärrä koko isänpäivää.
Kommentit (6)
Sitten voitte myöhemmin keskustella viettääkö teidän perheenne mitäjuhlapäiviä. Muistetaanko äitien- ja isänpäivinä? Oikeasti kannattaa keskustella sen kumppanin kanssa.
kostamistasi huomaakaan. Muutoin kyllä olen sitä mieltä että jos tahallaan pahoittaa mielesi äitienpäivänä eikä ajattelemattomuuttaan, niin maistakoon omaa lääkettään
ja on saanut jonkin lahjan. Eli aina on vietetty isänpäivää jotenkin.
Periaatteessa en kannata mitään kostoja, mutta epäilen ettei mies ymmärrä kuinka pahasti pahoitin mieleni äitienpäivänä.
Senkin olisin ymmärtänyt, että mies olisi unohtanut äitienpäivän, muttei ollut.
Toisekseen jos en nyt saa miestäni ymmärtämään äitienpäivän merkitystä ja kuitenkin aina vietämme isänpäivää, millaisen kuvan annamme lapsillemme? Isä on tärkeä ja äiti ei?
Tuleeko joskus miniänikin kokemaan saman itkuisen äitienpäivän,kun poikani on saanut roolimallin isästään?
Ja onko minun tulevatkin äitienpäivät yhtä itkuisia kuin viimeksi kunnes turrun siihen ettei minua arvosteta vai onko minun itse järjestettävä itselleni äitienpäivä?
Asia ei ole niin yksinkertainen.
T:ap
Mutta meillä ei tänä vuonna vietetä mitenkään isänpäivää. Mies ei huomioi minua äitienpäivänä, joten minä en huomioi häntä isänpäivänä. Lapset ovat vielä pieniä, tekevät kerhossa varmasti kortit ja se saa riittää. Saa ihan itse kahvit keittää jos tekee mieli.
Ja siis en tosiaankaan ajattele kostona, vaan jos miehen mielestä tälläiset juhlat ovat tyhmiä " kissanristiäisiä" , emme juhli sen kummemmin myöskään isänpäivää.
Jos alkaa ihmetellä, että tänä vuonna ei tullutkaan mitään lahjaa niin ehdottelen katsomaan peiliin. Ei siinä sen ihmeellisempää.
Turhaan dramatisoit asiaa pohtimalla perin pohjin. Lapsetkin ovat vielä pieniä, joten eivät tajua asiaa. Mun mielestä ihan turhaan mitään kakkuja leivot tms.
sitä saa mitä tilaa...