Mistä kappale " Rakkaus on lumivalkoinen" kertoo?
Kommentit (65)
Se on rakkaustarina joka alkaa ihanana ja kauniina ja loppuu suruun ja katkeruuteen.
Itsemurhaa on kyllä kyseisestä biisistä hahmota mitenkään, mutta siis rakkaustarinan loppumisen kyllä. Siksi ei mielestäni sovi esim häihin.
ko. kappaleen..taustoja selvittämättä! Ja nyt toi Iltalehden RAKKAUSLAULUÄÄNESTYS!
Me kun valittiin aikoinaan omaa hääkipaletta oli tosi tärkeää taustat, mistä se kertoo, miten tehty-meidän laulumme!
Oon luullu koko ajan että laulu kertoo äidin tuskasta kun lapsi lähtee kotoa pois ja aikuistuu. Ja nyt vasta kuulin että kyse ois itsemurhasta. Surullinen ja kaunis kappale kuitenkin.
Niin pienen hetken ....rakkaus on niin hetken kaunista. Sitten tulee arki ja riidat . Hetken voi olla unelmia sitten ne kuolee arki iskee ja huolet. Loukataan toisia ja tapellaan. Tän laulun kaunein kohta on nimenomaan ,niin pienen hetken rakkaus on lumivalkoinen . On helmikuu talvi lunta kaunista. Ohikiitävä elämä pienet hetket . Kohta lapset on aikuisia aikuiset vanhuksia ja elämä onkin ohi jokaisen kohdalla on vain pieni hetki täällä elämää. Tää on niin hieno . Eron hetkellä kaikki tuntee ettei ole mitään ja kun kuolee mutta se ei ole loppu. Se on tunne eikä loppu. Tunteet vaihtuu ja tunne ei ole totuutta. Ihmisen suru tulee täällä elämän lyhyydestä pienistä unelmista onnesta. Sekin katoaa. Hetket katoaa. Moni ajattelee että Jumalaa ei ole mutta Jeesus poika korjaa sen väärän ajatuksen. Jumala on ja antaa elämän.
Piiloviestintää, jolla pyritään vaikuttamaan mielipiteeseen. Eli valkoisten ylivallasta ja Klu Klux klaanista.
Vierailija kirjoitti:
Piiloviestintää, jolla pyritään vaikuttamaan mielipiteeseen. Eli valkoisten ylivallasta ja Klu Klux klaanista.
Paskapuhetta. Ysärillä Hakulinen kertoi kerran Nallepubissa että koka oli just tullut Suomeen ja Poriin niin pitihän siitä laulu kirjoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen kuunnellut laulua paljon ja sanoja, enkä ole koskaan oikeaa sitä oikeaa mistä laulu kertoo. Olen valmis hyväksymään itsemurha-kertomuksen, mutta haluan kertoa miten itse laulun tulkitsen :)
Minusta laulussa kerrotaan puhtaasta rakkaudesta, joka kuitenkin yllättäen loppuu. Toinen (mies tai nainen) lähtee pois kertomatta, jättää vain viestin perheelleen, katsoo viimeisen kerran kotipihaansa. Eikä usko Jumalaan, koska kaikki kaunis onkin ollut jollakin tavalla valhetta, kestämätöntä.
Tämä!
Vierailija kirjoitti:
Rakkauden väri kuullostaa rasistiselta.
Harvemmin ne pulverimaiset huumeet muun värisiä ovat, tai no voi ne joskus vähän kellertäviä olla mutta jatkettuna aina lähes viti valkoisia.
Se kertoo järkyttävästä krapulaamusta, kun naama lumivalkoisena yrität muistella sitä keneen rakastuit edellisiltana.
Ruokasoodalla jatketusta kokaiinista. Lienen hetken toimii ja sitten käyttäjä tajuaa tulleensa huijatuksi.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä olisiko pitänyt itkeä ja nauraa kun kuulin että biisiä on soitettu monissa häissä.
Eihän tämä nyt sovi häihin mitenkkään.
Vierailija kirjoitti:
en kyllä tajua miten toi liittyy itsemurhaan??
Lähtemiseen, tavalla tai toisella.
Henkilö, jolle poislähtevä tuo aamukahvin on hänen rakkaansa, miksi olisi jättämässä ihmistä jota rakastaa? Tähän lienee syynä katkeruus, jota hän jostain syystä on alkanut tuntemaan.
Viimeisessä säkeistössä palataan ilmeisesti hetkeen ennen ensimmäistä säkeistöä, koska kertoja on valvonut koko yön ja taittaa viestin kirjeeseen. Tapahtuuko tämä ennen vai jälkeen aamukahvin tuomisen, vai puhutaanko tässä eri aamuista?
Jonkinlainen kaukainen kuolemaviittaus on ehkä lopun "miten kaunis voikaan olla maa", sillä Niin kaunis on maa on varsin yleinen hautajaisissa laulettava kappale.
Vierailija kirjoitti:
On kyllä paska biisi
Ja tietysti pakko kuunnella.
Vierailija kirjoitti:
Se kertoo järkyttävästä krapulaamusta, kun naama lumivalkoisena yrität muistella sitä keneen rakastuit edellisiltana.
Vähän tähän suuntaan olen ymmärtänyt. Yhden yön juttu, "pettäjän tie...Tyttöni nuori kevään ensi hurman minä kanssas koin vaan syksy jo kaiken vei
Ei enää loista silmäs tähtein lailla, vaan lempes tuo, se tuskia mulle suo...
Vierailija kirjoitti:
miten kyseisen kappaleen kokee ja kuvittelee. Jos yön pojat on tarkoittaneet sen kertomaan itsemurhasta niin siitä se myös kertoo.
Yhtä lailla voisi sanoa, että kaivinkone on sama asia kuin paloauto jos mä koen sen niin.... VOI tätä individualistista ja itsekästä minäminäminä maailmaa.
"Yön pojat" on tässä tapauksessa vain ja ainoastaan Jussi Hakulinen, joka oli muiden bändin jätkien yläpuolella taiteilijana. Muut jätkät aika ajoin kiusasivat ja pilkkasivatkin Hakulista.
Itse olen aina kuvitellut että tuo kyseinen kappale kertoo ENSIRAKKAUDESTA.