Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies on yrittäjä ja vihaan kahta hänen työntekijäänsä

Vierailija
05.10.2023 |

Älkää hyökätkö suoraan kimppuuni. Miehellä on valtava velvollisuudentunto työntekijöitään kohtaan, laittaa aina työntekijöidensä ja työntekijöiden perheiden rahallisen pärjäämisen ja muun hyvinvoinnin kaiken muun edelle. Mikä on itsessään ihailtavaa, mutta kun se tapahtuu sekä hänen itsensä että etenkin minun kustannuksellani.

Jo se tuntuu monesti pahalta, että minun hyvinvoinnillani tai meidän rahallisella pärjäämisellä ei ole väliä. Jos yrityksellä on tiukka kuukausi, niin työntekijät saattavat lomailla täydellä palkalla samalla kun mies ei nosta palkkaa ollenkaan tuodakseen säästöjä yritykselle. Vaan käyttää loman tehden töitä ja me emme sitten mene minnekään yhdessä. Minä olen töissä ja elätän itseni, jonka lisäksi kuuntelen tuntikausia yritykseen liittyviä asioita ja neuvon ja autan.

En vain yksinkertaisesti jaksa enää. Olen jatkuvasti jaksamiseni äärirajoilla, mitään en itse hyödy miehen yrityksestä ja silti minunkin niskaani kaadetaan jatkuvasti huolet siitä, miten työntekijät ja heidän perheensä pärjäävät. Mutta kun minä en pärjää enkä jaksa eikä sillä vaikuta olevan mitään väliä!

Tilanne on nyt kärjistynyt varsinkin kahden työntekijän suhteen. Kumpikaan ei pärjää työtehtävissään ja toisesta varoitin jo ennen palkkaamista, että hänellä ei ole osaamista tai sopivaa taustaa tehtävään. Mutta mies ei kuunnellut. Heitä ei kuitenkaan voi irtisanoa ja mies kantaa valtavaa taakkaa ja vastuuta siitä, jos he jäisivät työttömiksi jos jokin järjestely heidän irtisanoutumisekseen tehtäisiin, jonka takia jatkaa heille maksamista ja yrittää järjestää heille uusia työpaikkoja.

Itse tunnen suorastaan jo vihaa työntekijöitä kohtaan, joiden pärjääminen menee kaikin tavoin oman pärjäämiseni edelle. Olen jo miettinyt miehen jättämistä kokonaan. Haluan kumppanin joka välittää minusta ja minun hyvinvoinnistani, sen sijaan että käyttää minua hyväkseen voidakseen luoda hyvää elämää työntekijöilleen.

Olisiko kenelläkään myötätuntoisia neuvoja tilanteeseen? Ja ei kannata tulla haukkumaan minua siitä, etten välitä työntekijöistä. Minusta on ihailtavaa, että mies laittaa heidän hyvinvointinsa kaiken muun edelle, mutta se nyt vain tarkoittaa sitä, että meillä ei ole enää suhdetta enkä itse jaksa olla hyväksikäytettävänä.

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole työntekijöiden vika vaan ihan miehesi valinta.

Vierailija
2/53 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hiton alapeukuttamista tuossa oli? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harkitse eroa

Vierailija
4/53 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ajatellut itse mennä töihin? Moni on saanut sillä tavalla rahaa itselleen.

Vierailija
5/53 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole työntekijöiden vika vaan ihan miehesi valinta.

Niin on, ja mitä teen miehelle? Jätän?

Vierailija
6/53 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaa niinpä oletkin. No tee pidempää päivää

Vierailija
7/53 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, no varmaan sinuakin inhotaan ja ainakin, jos käytätte palkattomia työkokeilijoita.

Vierailija
8/53 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko ajatellut itse mennä töihin? Moni on saanut sillä tavalla rahaa itselleen.

Niin, olen töissä täysipäiväisesti kuten aloituksessa totesin. Jolloin ei pitäisi olla mahdoton vaatimus haluta kumppania joka on tasavertainen ja jonka kanssa voin jakaa elämäni tasa-arvoisesti. Eikä niin, että olen oman urani lisäksi ilmainen neuvonantaja toisen yritykselle. Oma työni kun on melkoisen vaativaa ja raskasta joten lisäkuormitus vetää jaksamisen yli rajojen. 

Vierailija
9/53 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätähän se on. Eikä se aina ole sitäkään, että työntekijöitä kohtaan on velvollisuudentuntoa, mutta heillä on vahva lainsuoja, toisin kuin yrittäjällä. Meillä ei olisi yritystä, jos meidät olisi palkannut joku muu. Sitten kun meni vähän paremmin ja tulin raskaaksi, otettiin työvoimaa ulkopuolelta. Iso virhe. Ja tuli kalliiksi. Nyt pidetään homma niin pienenä, että kahden työpanos riittää. Ulkopuoliset työntekijät ovat aivan liian iso riski, jossa voi mennä koko firma nurin.

Vierailija
10/53 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, no varmaan sinuakin inhotaan ja ainakin, jos käytätte palkattomia työkokeilijoita.

Eipä mies sellaisia käytä ja itsehän en ole mukana yrityksessä.

Vierailija
11/53 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae itse miehen firmaan töihin, näin voit nostaa statuksesi pelkästä perheenjäsenestä arvostetuksi työntekijäksi.

Vierailija
12/53 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin miten sellainen alalle soveltumaton on saanut jatkaa? Toisekseen tämän joka ei sovellu alalle voi irtisanoa jo tällä perusteella.

Luet madonluvut parane niin lähdet lätkimään. Tuntuu, että miehesi pitää poikaporukkaa ja elää sinun rahoillasi. Onko edes yrittäjä ollenkaan?

Vierailija
13/53 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ULI ULI! Liian pitkää sepustusta.

Vierailija
14/53 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätähän se on. Eikä se aina ole sitäkään, että työntekijöitä kohtaan on velvollisuudentuntoa, mutta heillä on vahva lainsuoja, toisin kuin yrittäjällä. Meillä ei olisi yritystä, jos meidät olisi palkannut joku muu. Sitten kun meni vähän paremmin ja tulin raskaaksi, otettiin työvoimaa ulkopuolelta. Iso virhe. Ja tuli kalliiksi. Nyt pidetään homma niin pienenä, että kahden työpanos riittää. Ulkopuoliset työntekijät ovat aivan liian iso riski, jossa voi mennä koko firma nurin.

Miehellä se on myös velvollisuudentuntoa. Kokee aina hirveitä tunnontuskia siitä miten työntekijänsä perheineen pärjäävät. Mikä on tosi ihailtavaa, mutta kun se vain menee överiksi silloin kun jättää omat ja minun tarpeeni toiselle sijalle. Ja se vain väsyttää ja loukkaa.

Ja kyllä, miehessä se on vika. En vain tiedä mitä tehdä tilanteessa. Itsellä tosiaan vaativa työ ja muitakin velvollisuuksia elämässä läheisten suhteen, joten en vain yksinkertaisesti jaksa jutella joka ilta siitä, miten työntekijät pärjäävät. He ovat kuitenkin terveitä aikuisia ihmisiä joiden pitäisi lähtökohtaisesti pärjätä omillaan.

Vierailija
15/53 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kohdista vihaa tuntemattomiin ihmisiin, ei se heidän vika ole vaan miehen, eikä syytös auta. Hän itse ei suostu irtisanomaan ja ottaa liikaa riskejä itselleen, sitä kautta sinulle? Ja itse jättää ottamatta palkan itselleen, mikä on virhe ellei aiempana kuuna tullut tarpeeksi, mutta jos ei riitä raha sieltä ei saakaan mitään, firma ON ensin. Muutenhan olisi konkurssi.

Hän on ylihuolehtivainen ja sinisilmäinen ehkä? Työntekijä yrittää kuitenkin kaikkensa, vaikkei ole jaksava? Ehkä mies ajattelee että yritys toimisi paremmin ja toisi enemmän tuloja. Mutta luulen että se vaatii jonkin panoksen tai mainokset? Paitsi jos mies haluaa tehdä itse vähemmän. Myös sopiiko joku työntekijä siihen nopeaan rytmiin vai vaatiiko se kunnollisen lisätyöntekijän. Jos joku on kipeä usein niin tuuraajako vai vaihtoon. 

Vierailija
16/53 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hae itse miehen firmaan töihin, näin voit nostaa statuksesi pelkästä perheenjäsenestä arvostetuksi työntekijäksi.

Ollaan sovittu, että minulla ei ole virallista roolia yrityksessä. Ihan koska miehellä oli yritys jo ennen tapaamistamme ja on sitä mieltä, että työntekijät voisivat oudoksua jos minulla olisi jokin virallinen rooli koska hänen pitäisi olla rehellinen siitä, että me olemme pari. Ja että silloin minun osallistumistani firman toimintaan voitaisiin pitää outona ja nepotismina. 

Vierailija
17/53 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo ole millään tavalla työntekijöiden vika. Kaikki syy on miehessäsi, joka ei osaa huolehtia omasta perheestään. Eikä ilmeisesti osaa myöskään rekrytoida. Älä pura tunteitasi ihmisiin, jotka eivät ole mitenkään vastuussa perhetilanteestanne. Et sinä ulkopuolisena osaa arvioida, osaako joku tehdä työnsä. Eikä se sinulle edes kuulu.

Vierailija
18/53 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo ole millään tavalla työntekijöiden vika. Kaikki syy on miehessäsi, joka ei osaa huolehtia omasta perheestään. Eikä ilmeisesti osaa myöskään rekrytoida. Älä pura tunteitasi ihmisiin, jotka eivät ole mitenkään vastuussa perhetilanteestanne. Et sinä ulkopuolisena osaa arvioida, osaako joku tehdä työnsä. Eikä se sinulle edes kuulu.

Ei kuulu, mutta joudun silti kuulemaan siitä jatkuvasti. Muuten tietysti olet oikeassa, miehen vika. Joten mitä tässä pitäisi tehdä? Jättää mies? 

Vierailija
19/53 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!

Vierailija
20/53 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehellä se on myös velvollisuudentuntoa. Kokee aina hirveitä tunnontuskia siitä miten työntekijänsä perheineen pärjäävät. Mikä on tosi ihailtavaa, mutta kun se vain menee överiksi silloin kun jättää omat ja minun tarpeeni toiselle sijalle. Ja se vain väsyttää ja loukkaa.

Ja kyllä, miehessä se on vika. En vain tiedä mitä tehdä tilanteessa. Itsellä tosiaan vaativa työ ja muitakin velvollisuuksia elämässä läheisten suhteen, joten en vain yksinkertaisesti jaksa jutella joka ilta siitä, miten työntekijät pärjäävät. He ovat kuitenkin terveitä aikuisia ihmisiä joiden pitäisi lähtökohtaisesti pärjätä omillaan.

Oletko keskustellut tästä miehen kanssa, ettet halua että sun tarpeet sivuutetaan tai miehen oma etu. Ja että se loukkasi. Onneksi sulla on oma palkka työstäsi, et ole miehen varassa kokonaan, mutta mitä jos tulisi joku erityinen tilanne. Entä lapset jos on. Osa ihmisistä Suomessa ja muualla ei pärjää omillaan tai tule koskaan pärjäämään, saati perheet, ja voi olla sairauksia, uupumusta, ilmasto väsyttää, minitulot, tulee usein kipuja jne. Kaikilla ei ole omaisia edes. Mutta tottakai pitää muistaa myös työnantajan hyvinvointi ja raha, kun yritystä pyörittää, muuten ei ole järkeä koko hommassa. Ottaako hän joinakin kuukausina isomman erän. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme seitsemän