Huvila ja Huussi-asiakas nieleskelee itkua
Kommentit (466)
Vierailija kirjoitti:
Siis mihin ne hävitti ne kaikki vanhat perennat???
se kirjotetaan uulla eli perunat
Vierailija kirjoitti:
minä muistan kerran nähneeni sisustusohjelmassa, kun muutos oli kaikkea muuta kuin mieleinen. En muista, mikä ohjelma se oli, mutta siinä sisustettiin ja remontoitiin nuoren naisen/tytön huone tai asunto, en muista tarkkaan, mutta asiakkaan kommentti oli jotain sellaista kuin "tää on ihan kamala, Siis ihan hirveä. Ei yhtään mun tyylinen." Seinillä oli jotain manga- tms.piirroksia. Olen aina luullut, että kaikki sisustusohjelmat on kuitenkin aika pitkälle ennalta suunniteltuja ja sovittuja, mutta tuo oli aika yllättävä juttu joten jäi mieleen. :)
Varmasti on yritetty maanitella kehumaan, mutta hyvä vaan että on sanonut suoraan. Pahimpia on ne ohjelmat joissa asiakas esittää yhden ainoan toiveen (esim. Säilyttäkää vanha kaappi, ei punaisia hiuksia tms) ja ihan uhmatakseen sitä toivetta tehdään juuri se mitä on pyydetty välttämään. Sitten se asiakas nieleskelee punaisessa tukassaan.
Vierailija kirjoitti:
meinasin laittaa samanlaisen avauksen...
sanoi alussa vielä, että pahinta olisi että tulisi lasten leikkipiha. nythän tuli nurtsia lasten leikkeihin ja vielä leikkimökki. Tollaisenne parikymppiselle lapsettomalle cityihmiselle...
Ei hitto miten kusipäinen veto. Onko noilla joku pakkomielle uhmata aina sen asiakkaan ainutta omaa toivetta?
sanoiko tuo juontaja, että omenapuut ovat hiirenkorvalla helmikuun lopussa / maaliskuun alussa?
Vierailija kirjoitti:
sanoiko tuo juontaja, että omenapuut ovat hiirenkorvalla helmikuun lopussa / maaliskuun alussa?
hups, parilla kuukaudella meni pieleen.
Kävikö kukaan katsomassa Vallilan siirtolapuutarhassa, miltä Huvilan ja huussin uusima tontti näyttää nyt, kun istutetut kasvit ovat asettuneet paikoilleen?
Ei ihme, että omistaja oli muutoksista tyrmistynyt ja haukkoi henkeään. Ylirehevä puutarha kalsottiin steriiliksi rivitalopihaksi. Itsekin tuntui pahalta. Ei varmaan näin radikaali muutos ollut asiakkaan mielessä.
348:lle tiedoksi, että Ewa on kotoisin Hollanista ja siellä omenapuut todella ovat hiirenkorvalla paljon aikaisemmin kuin Suomessa.
Samalle suunnittelijalle tuli ainakin kaksi mokaa peräkkäin. Tämä siirtolapuutarhamökin piha ja edellisen ohjelman pihalammen uudistaminen. Siinäkin kaikki kauniit kukkivat kasvit hävitettiin myös, vaikka omistajat toivoivat monia vanhoja kasveja säilyvän. Ihme muuten, ettei kumpaakin pihaan rakennettu kymmenien neliömetrien suuruisia terasseja!
Paljon aikaisemmin ketjussa joku kertoi, että hänen miehensä olisi ollut juuri tämän ohjelmasarjan kohteessa töissä ja että omistajat olisivat osallistuneet työhön. Luulenpa, että kirjoittaja sekoittaa muutamaan muuhun samantapaiseen ohjelmaan. Eden-sarjassa kunnostetaan pihoja ja siellä omistajatkin ovat mukana kavereineen. Vasta loppusuoralla omistajat häädetään vähäksi aikaa pois, jotta Tommy saa taas kerran tuoda ruosteisia kalusteita ja kukertavankirjavia tyynyjä hauskana yllätyksenä. Yöks! Toinen vaihtoehto voisi olla Pientä mökkiremonttia, jossa yleensä omistajat myös osallistuvat työhön, jotta raha riittää pitempään.
Sen tytön huoneen ja tytön kauhean pettymyksen muistan! Kuinka kukaan edes saattoi kuvitella tekevänsä tuollaisen kämpän? Hämärästi muistan myös jonkin lyhyemmän sarjan, jossa etsittiin uutta kotia (ei se, missä oli Mira Kasslin ja Tea Mariia). Asiantuntijat valitsivat muistaakseni kolme kohdetta ja esittelivät ne ja järjestivät tarvittavat remontin. Yhden talon remontti ei valmistunut suunnitellussa ajassa ja se mitä oli saatu aikaan, ei miellyttänyt talon ostajia lainkaan. Ei sielläkään ollut itku kaukana.
Hän tykkää ilmeisen siististä ja avarasta tyylistä. Järjestyksestä. Ja piha on hänelle oleilua varten.
Ihan hyviä teemoja.
Ne vain ei aina istu ihan joka paikkaan. Siirtolapuutarha taisi olka hänelle ihan vieras konsepti.
Vierailija kirjoitti:
348:lle tiedoksi, että Ewa on kotoisin Hollanista ja siellä omenapuut todella ovat hiirenkorvalla paljon aikaisemmin kuin Suomessa.
Hänen suomen kielen taitonsa viittaa siihen, että hän on asunut tässä maassa pitkään. Luulisi, että siinä ajassa olisi jo ehtinyt puutarha-alan ammattilaisena huomata, milloin Suomessa omenapuu kukkii.
Itse ihmettelin, miksi ohjaaja, kuvaaja ta äänittäjä huomannut tätä mokaa jo kuvausvaiheessa, niin että se kohta olisi voitu kuvata uudelleen. Kuka tahansa tollompikin suomalainen ymmärtää, ettei täällä omenapuut ole nupullaan vielä helmikuun lopussa tai edes maaliskuun alussa.
Luukusta lukaali oli se ohjelma missä nuori nainen sanoi suoraan että ihan hirvee :) olisko naisen nimi ollu kamilla.
Piilee kirjoitti:
Luukusta lukaali oli se ohjelma missä nuori nainen sanoi suoraan että ihan hirvee :) olisko naisen nimi ollu kamilla.
Hahhahhhah...eeppinen jakso! Löytyy muuten tuo loppu youtubesta.
En ollut ennen nähnyt tätä siirtolapuutarhan remppaohjelmaa ja katsoin eilen. Asun lähettyvillä ja koiran kanssa tulee käveltyä joskus, pääosin toki vuodenaikaan jolloin asukkaat ei vielä ole mökeillään, tuolla siirtolapuutarhan alueellakin. Olen aina ihmetellyt tuota nimenomaista tonttia, että mitä kukaan tekee niin paljaalla pikkutontilla, että ei kyllä muistuta siirtolapuutarhatonttia ollenkaan. Se tonttihan näyttää paljon pienemmältä kun ei ole mitään erilaisten puiden, pensaiden ja kasvien muodostamia näköesteitä ja sokkeloita. Ja naapurithan on ihan vieressä mikä korostuu jos ei ole kunnolla kasveista näköesteitä.
Nyt sitten selvisi sen omituisen, modernia pikku-omakotipihaa muistuttavan siirtolapuutarhatontin historia. Minusta tontti oli paljon hienompi ennen kuin muutoksen jälkeen, tosin toki siitä olisi voinut vähän karsia rehevyyttä ilman että siitä olisi tullut tuommoista nurmikkoa, viivasuora polku talolle ja vähän kasveja tontin reunoilla -hirvitystä.
Asiakkaan reaktio: minusta vaikutti että kun näki tontin portin ulkopuolelta silmät avattuaan, niin aidosti oli sitä mieltä että tykkää. Olihan se portti hieno ja omalla tavallaan siistin näköistä. Mutta äänen sävy kyllä muuttui minusta jotenkin vaikeaksi mitä pidemmälle mentiin ja asiakas alkoi tajuta kuinka paljas tontista on oikeasti tullut. Sitten vielä päälle lähinnä v*ttuilua muistuttava muistutus että lapsille on hyvä lukea satuja siinä FatBoyssä, kun asiakas oli nimenomaan sanonut että vaikka hän joskus tuo sinne hoitolapsia, pihasta ei saa tulla lasten leikkipihaa. Ja se yksi hemmetin mansikantaimi kysymyksellä että riittäähän se sulle kun olet täällä yksin. Itse en olisi viitsinyt edes teeskennellä (ääni vapisten) tykkäävää vaan olisin sanonut suoraan että meni kyllä turhan moderniksi mun makuun.
Vierailija kirjoitti:
Mua surettaa myös kaikki mökkiluonto, linnut, sammakot, siilit, jopa ötökät ja luonnon kukat, jotka kyllä kuuluu mökkiympäristöön. Maa revitään irti ja koko pihan miniekosysteemi tuhotaan. Kliinistä pitää olla kuin tekonurmijalkapallokentällä.
Siili viihtyy oikein hyvin hoidetussa puutarhassakin. Enemmän mua inhottavat nämä hoitamattomat mökkipihat joiden ekosysteemi tarkoittaa nokkospuskia ja piha on kuin hakkuuaukko rakennusaikana maahan jätettyine kantoineen ja kivineen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
meinasin laittaa samanlaisen avauksen...
sanoi alussa vielä, että pahinta olisi että tulisi lasten leikkipiha. nythän tuli nurtsia lasten leikkeihin ja vielä leikkimökki. Tollaisenne parikymppiselle lapsettomalle cityihmiselle...Ei hitto miten kusipäinen veto. Onko noilla joku pakkomielle uhmata aina sen asiakkaan ainutta omaa toivetta?
Jos ilmottautuisin johonkin tuollaiseen ohjelmaan, niin varmaan vaikka vuokraisin varaston (puutarhaohjelmassa vaikka tutun puutarhasta osan) jonne siirtäisin aarteet talteen. Tosi v-mäistä kun surutta hävitetään jotain korvaamatonta vastoin tahtoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua surettaa myös kaikki mökkiluonto, linnut, sammakot, siilit, jopa ötökät ja luonnon kukat, jotka kyllä kuuluu mökkiympäristöön. Maa revitään irti ja koko pihan miniekosysteemi tuhotaan. Kliinistä pitää olla kuin tekonurmijalkapallokentällä.
Siili viihtyy oikein hyvin hoidetussa puutarhassakin. Enemmän mua inhottavat nämä hoitamattomat mökkipihat joiden ekosysteemi tarkoittaa nokkospuskia ja piha on kuin hakkuuaukko rakennusaikana maahan jätettyine kantoineen ja kivineen.
Eikö siilien määrä oo just siks vähentynyt, että pihat on nykyään liian hoidettuja ja siistejä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai että ihan ekosysteemi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hänen suomen kielen taitonsa viittaa siihen, että hän on asunut tässä maassa pitkään. Luulisi, että siinä ajassa olisi jo ehtinyt puutarha-alan ammattilaisena huomata, milloin Suomessa omenapuu kukkii.
Itse ihmettelin, miksi ohjaaja, kuvaaja ta äänittäjä huomannut tätä mokaa jo kuvausvaiheessa, niin että se kohta olisi voitu kuvata uudelleen. Kuka tahansa tollompikin suomalainen ymmärtää, ettei täällä omenapuut ole nupullaan vielä helmikuun lopussa tai edes maaliskuun alussa.
Äiti on suomalainen.
En kai tunnista ihmisten ilmwitä kun ei tuo nainen mun mielestä oo pettynyt vaan ennemmin vaan hämmentynyt.
Vierailija kirjoitti:
Sano se. Kyseinen mimmi on hollantilainen. Ehkä omenapuut on hiirenkorvalla hollannissa silloin. :D
Vanhan kunnioittamisesta: Huvila&Huussi ohjelma, jossa rempattiin Michaelin vanha mökki ja hirsirakennukseen laitettiin alumiini-ikkunat. Olipa törkeä temppu!