Huvila ja Huussi-asiakas nieleskelee itkua
Kommentit (466)
joo, aika tylsän näköinen piha jos tosiaan tänään otettu kuvat. Omalla pihallani on aikamoinen show jo menossa. Olisi kiva nähdä se lampi, tai siis uudet kuvat siitä tältä keväältä. Että onko edelleen samea vai kirkastuiko? Itse tykkään näissä uusissa jaksoissa eniten siitä tekemisen meiningistä mitä sillä uudella rakennusmestarilla on. Vähiten tykkään tuosta jatkuvasta "piilomainonnasta".
Tökerö piilomainonta on kyllä niin kammottavaa, tulee myötähäpeä. Sanoisivat sitten reippaasti että nämä ja nämä on sieltä ja sieltä, ja maksaa vain x euroa! Se ärsyttää yleensä kun mitään hintoja ei koskaan sanota, ja kasveista ei tiedä aina että mistä niitä mahtaa saada, no tuossa ohjelmassa tuli se kyllä selväksi :) mutta että mistä muualta saa, että saako kaikista lähitaimistoilta, vai onko jonkun taimiston erikoisuus.
Se naisjuontaja on syntyperältään hollantilainen, oli jossain lehtijutussa silloin kun tämä huussi-sarja aikanaan alkoi. Ei siis ihme, jos hänen omenapuunsa ovat hiirenkorvalla jo helmi-maaliskuussa. - Minua ihmetytti aikalailla ohjelman kuvaus/leikkaus. Pionit kukkivat ja samanaikaisesti omenat alkoivat olla jo syötövässä kunnossa. Meillä ainakin pionit kukkivat alkukesästä, yleensä ennen juhannusta ja omenat kypsyvät vasta loppukesästä tai alkusyksystä sen mukaan, mikä lajike on kyseessä.
Minusta ovat nämä pihamuutokset käyneet kausi kaudelta kamalammiksi. Josus alkukausina muistaakseni suunnitelmat jopa käytiin tarkasti läpi asiakkaiden kanssa, nyt vain huiskitaan käsillä sinne tänne.
Värimaailma on todella kamala ilmaus. Yhtä kamala on toisessa puutarha-pihaohjelmassa viljeltävä "kärkikasvi" (Edenissä).
Mun mielestä kaikista kotimaisista ohjelmista juuri tuossa Huvilassa ja huussissa on huonoiten/töreröiten tehty tuo tuotesijoittelu. Teki mieli kaivaa silmät päästäni yhdessä jaksossa jossa se pitkä suunnittelijanainen antoi ajo-ohjeita ABC-asemalle.
No voi voi, kyllä se vaan niin on, että nurmikko se työläin puutarhan osa on. ja näköjään piloille kuivunut tuossakin. Mahtaako siirtonurmikko edes elpyä sateen jälkeen? Jos tuo olisi minun puutarhani, niin istuttaísin (itkien)uudet pionit tuon polun ympärille, niin tuo kiitoratatunnelma häviäisi. Mutta ehkä omistaja pitää siitä tällaisena, kun ei ole muutoksia tehnyt?
[quote author="Vierailija" time="23.05.2013 klo 21:15"]
minä muistan kerran nähneeni sisustusohjelmassa, kun muutos oli kaikkea muuta kuin mieleinen. En muista, mikä ohjelma se oli, mutta siinä sisustettiin ja remontoitiin nuoren naisen/tytön huone tai asunto, en muista tarkkaan, mutta asiakkaan kommentti oli jotain sellaista kuin "tää on ihan kamala, Siis ihan hirveä. Ei yhtään mun tyylinen." Seinillä oli jotain manga- tms.piirroksia. Olen aina luullut, että kaikki sisustusohjelmat on kuitenkin aika pitkälle ennalta suunniteltuja ja sovittuja, mutta tuo oli aika yllättävä juttu joten jäi mieleen. :)
[/quote]
Mäkin muistan tuon, olisko tullut ehkä viitisen vuotta sitten? Harmitti sen naisen puolesta, mutta olin tyytyväinen, että sanoi suoraan, mitä ajatteli.
[quote author="Vierailija" time="27.05.2013 klo 16:56"]
No voi voi, kyllä se vaan niin on, että nurmikko se työläin puutarhan osa on. ja näköjään piloille kuivunut tuossakin. Mahtaako siirtonurmikko edes elpyä sateen jälkeen? Jos tuo olisi minun puutarhani, niin istuttaísin (itkien)uudet pionit tuon polun ympärille, niin tuo kiitoratatunnelma häviäisi. Mutta ehkä omistaja pitää siitä tällaisena, kun ei ole muutoksia tehnyt?
[/quote]
Ei tosiaan ole helppohoitoinen tuollainen nurmikenttä. Vaikka juontaja sanoisi mitä.
Ja ilme siirtonurmikolla on tosiaan jonkin verran kärsinyt. Ehkä vielä elpyisi, jos saisi vetta ja ravinteita.
[quote author="Vierailija" time="27.05.2013 klo 16:50"]
Mun mielestä kaikista kotimaisista ohjelmista juuri tuossa Huvilassa ja huussissa on huonoiten/töreröiten tehty tuo tuotesijoittelu. Teki mieli kaivaa silmät päästäni yhdessä jaksossa jossa se pitkä suunnittelijanainen antoi ajo-ohjeita ABC-asemalle.
[/quote]
Ja huvittaa miten tällä kaudella mainostetaan Byggmaxia. Siis aivan irrallisia ne mainostuskohtaukset: esim. edellisessä sisämuutoksessa tämä remppaajanainen koki tarpeelliseksi informoida työkavereitaan, miten aikoo tilata byggmaxista vaikka ja mitä.
Läpinäkyvää ja mautonta.
juu, eli ohjaaja/käsikirjoittaja/tuottaja on varmaankin vaatinut niitä sanomaan noi firmojen nimet ääneen. Eihän kukaan oikeasti tolla tavalla puhu.
Onpas negatiivista keskustelua ohjelmasta mikä on ihan hyvä ja muutokset upeita. Ottaisin itselleni milloin vain! Miksi pitää aina etsiä vain vikoja joka asiasta? Tää on niin tätä suomalaista mentaliteettia!
[quote author="Vierailija" time="27.05.2013 klo 17:11"]
Onpas negatiivista keskustelua ohjelmasta mikä on ihan hyvä ja muutokset upeita. Ottaisin itselleni milloin vain! Miksi pitää aina etsiä vain vikoja joka asiasta? Tää on niin tätä suomalaista mentaliteettia!
[/quote]
Jos sinusta historiallisen miljöön turmeleminen on hyvä ja muutos teko, niin miten on oman mentaliteettisi laita...Onneksi siirtolapuutarhamökkejä ei jaella ympäriinsä.
Juu... eli sen remppatiimin ottaisin kotiini tai mökilleni, mutta VAIN jos saisin tutustua suunnitelmiin etukäteen. En todellakaan antaisi kummalekaan niistä suunnittelijanaisista vapaita käsiä. Hrrrr... puistattaa ihan ajatuskin.
Eikö mene kotirauhan häirinnän puolelle ottaa valokuvia toisen mökin pihasta?
Kuka ylipäätään alkaa muokata siirtolapuutarhatonttia pääosin koneilla. Koneet (joille haluttiin näkyvyyttä ilmeisesti tai ainakin vuokrausfirmalle) ilmeisesti sanelivat suunnitelman reunaehdot. Surullista. Mutta onneksi kaikki huonot muutokset eivät ole peruuttamattomia.
Ne halusivat käyttää niitä isoja koneita, koska ovat laiskoja tai sitten esitelläkseen sponsorin kalustoa telkkarissa. Olisivat hoitaneet lapiohommina. Ei ne virolaiset niin paljoa maksa, että rahasta olisi ollut kiinni...
[quote author="Vierailija" time="27.05.2013 klo 17:28"]
Eikö mene kotirauhan häirinnän puolelle ottaa valokuvia toisen mökin pihasta?
[/quote]
Ihmettelin vähän itsekin. Mutta siirtolapuutarhat ovat julkisia viheralueita, eivät aivan rinnastettavissa muihin "mökkeihin".
Voi elämän käsi, ei kun lapio kouraan ja uusia tilalle kaivamaan. Aikáahan se vie. Ainakin polun reunaan äkkiä kasveja!
Käy kuvien ottaja poistamassa ne kuvat, ei taida tosiaan olla ihan asiallista. Eri asia keskustella, siitä mitä telkkarissa näkyy. ja ehkä muutenkin koko keskustelu pitäisi lopettaa, menee vähän liian pitkälle. Minä siirtolapuutarhan omistajanen en enää uskaltaisi pihassa ollakaan, kun ei tiedä kuka tulee kuvaamaan.
Eihähän siellä kuki yksikään perenna. Omalla pihalla kukkii parhaillaan tulikellukka,kaunokainen,lemmikki ja tulppaanit. Kaikki kukkiva on kesäkukkia ja perennat on tosi matalia. Nurmikko hoidettu todella huonosti. Naapurilla siirtonurmi ja se on tosi upea. Siirtonurmi on tosi työläs, kun kastella pitäisi joka päivä kuukauden ajan vai miten se meni? Kait sillä joku tulppaani kukki. Tylsä piha vaikka ei se ruma ole. Mulla on jo pionieissa nuppuja.