Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi kurikset niin tärkeä hoitotädille?

Vierailija
01.11.2008 |

Loistava, joustava, kaikinpuolin toimiva hoitopaikka koulun jälkeen ja joskus viikonloppuisinkin tarpeen mukaan. Yhtä asiaa olen ihmetellyt mutta en ole asiasta erityisemmin sanonut, kun muuten kaikki toimii niin hyvin.

Aloittaessa sanottiin ohjeeksi, että hoitoon tuotava tavalliset kuravaatteet, haalarihousut, rukkaset, takki esim. rukkaa. Pelkkä kosteussuojapuku ei riitä. No hankittiin sitten ne, vaikka ei muutamaan vuoteen olekaan ollut tarvetta sellaisille. Olen ihmetellyt sitä, että hoitotäti pukee lapsille kuravaatteet (ainakin kurahousut) melkein joka päivä pihalle mennessä, vaikka ei olisi kovin märkää. Onkohan tämä jotenkin yleinen käytäntö hoitopaikoissa? Itse olen ajatellut, että ehkä sen takia, kun joukossa on myös ihan pieniä, että laittaa siksi kaikille samanlaiset vaatteet, mutta vähän outoa silti. No, eihän tästä nyt mitään haittaa ole, kunhan vain ihmettelen.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
01.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainaski kulkeutuu paljon vähemmän likaa sisälle

Vierailija
2/15 |
01.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti olen kuullut lauseen "Kuravaatteet on tuotu siksi että niitä käytetään."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
01.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuule kestä joka päivä montaa tuntia vesilätäköissä lutraamista; ihan lapsen parasta ajatellakseen, takuulla, haluaa kunnon tamineet.

Vierailija
4/15 |
01.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun olla kokoajan pesemässä haalaria

Vierailija
5/15 |
01.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärrän että nuo kurikset ovat hyvät kurakeleillä, mutta jos ne tosiaan puetaan lähes aina, vaikka olisi ihan aurinkoinen syyskeli, niin sitä vähän ihmettelen.

Vierailija
6/15 |
01.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaisitteko tällä kelillä, joka nyt on eteleässä, lapselle kurahousut jalkaan?

Vierailija
7/15 |
01.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaisitteko tällä kelillä, joka nyt on eteleässä, lapselle kurahousut jalkaan?

Vierailija
8/15 |
01.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

maa on ihan märkä ja mutainen

Vierailija
9/15 |
01.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihassa suuria lätäköitä, kuraa ja märkää. Aurinko paistaa nyt ja kiva syysilma!

Päiväkodissa käytetään mielellään kurahousuja, vaikka olisi hienot kosteussuojahaalarit. Ihan siksi, että kurahousut on nopea huuhtaista ja laittaa sitten kuivauskaappiin. Haalarit usein kastuvat lahkeensuista myös sisäpuolelta, eikä ne kuivu iltapäivään mennessä, kun kuivauskaappiin niitä ei saa laittaa.

Hiekkaakin kulkeutuu vähemmän. Eikä suurin osa vanhemmistä tykkää noutaa lastansa, joka on kuraisessa haalarissa. Kurahousut voi riisua päältä ja laittaa puhtaan lapsen auton takapenkille kotimatkaa varten.

Vierailija
10/15 |
01.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin hoitotätiä. Ja lapsetkin pysyvät lämpiminä kun ei vaatteet kastu/kostu.

Vierailija
11/15 |
01.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta oletan että päivähoidossa sitä puuhaa työkseen tekevä ihminen tekee niin kuin hänelle on helpointa, eikä mulla ole kerrassaan mitään sitä vastaan.

On varmaan täysin eri asia kun niitä lapsia on neljä (meillä siis pph) eikä vain yksi niin kuin mulla kotona, joten ehkä erilaiset vaatteetkin palvelevat paremmin. Munhan on yhden kanssa vielä hyvin helppoa sanoa lapselle esim. että "varo ettet liukastu tuohon koirankakkaan" kun kuljen sen perässä kuitenkin, mutta jos neljä lasta juoksisi eri suuntiin niin silloin varmaan vaatteetkin sotkeutuisivat pahemmin...

Vierailija
12/15 |
01.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en laita kurahousuja lapsille kuin oikeasti kurakeleille. Perustelunani on, että lasten on vaikeampi liikkua, kiipeillä ym. kun ovat tumpattu täyteen vaatteita, varsinkin kun ilmat kylmenee ja lapsilla on muutenkin paljon vaatetta. Parhaita ovat puvut, jotka hylkivät kosteutta ja likaa. Mutta kuravellikelit on sitten erikseen. Ja sitten on niitä vanhempia, jotka haluavat, etteivät lasten vaatteet sotkeennu ja että lapsille laitetaan aina syksyisillä keleillä kurahousut. Mutta en tiedä kummassa hoitajat pääsevät helpommalla pukemalla kurikset vai jättämällä pois... molemmissa on puolensa. Itse yritän aina ajatella sitä lasta, lapsen tarkenemista ja liikkumista...

Vierailija
13/15 |
01.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pilata ja kastella kalliit kosteussuojapuvut ei ne litimäräksi pidä ja ihan totta jos lapset ovat lätäköissä niin tulevat pian kipeiksi kun ei hoitotätykkä ehdi käydä kuiviin vaihtamassa.

Vierailija
14/15 |
01.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tiedän, että monet pph:t tykkäävät laittaa kurikset sen vuoksi, että oma koti säilyy siistimpänä, kun ei tarvitse likaisia haalareita roikuttaa naulakoissa. Kurikset on helpompi viedä pesuhuoneeseen ja huuhtaista hanan alla.

Päiväkoti on ihan eri asia, kun ne tilat on tarkoitettukin juuri sitä varten. Ja siellä vielä joku toinen (=siivooja) tulee ja siivoa sotkut.

Vierailija
15/15 |
01.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos, tuli hyviä perusteluja asialle. Tuntuvat kovasti vaihtelevan käytännöt, esimerkiksi monet tuttavat eivät käytä lapsilla ollenkaan erillisiä kuravaatteita. Mutta ihan ymmärrettäväähän tuo on, että hoitopaikassa toimii paremmin noin. Ja kun lapsi on tottunut siihen, että hoidossa laitetaan aina kurahousut, niin eipä siitä mitään kiukutteluakaan tule.