Millainen henkilö asuu ennemmin kerrostalossa kuin omakotitalossa?
Eräs tamperelainen tuttu aikoo jatkaa asumista kaupungissa kerrostalossa, vaikka juuri sai perinnöksi valtavan talon Pohjanmaalta. Hullu??
Kommentit (157)
Joku, jolla on realiteetit kohdallaan ja käsitys omista jaksamisen ja osaamisen rajoista.
Kerrostalossa ei tarvitse kärsiä pihatyö helvetistä.
Mä kyllä asuisin ihan mielelläni kerrostalossa, jos löytyisi sellainen, jossa tämä perhe voisi tömistellä ja soitella soittimiaan. Etenkin olisi aivan huippua, että saisi suht edullisesti jonkun toisen tekemään puolestaan kaikki kiinteistöhommat porrassiivousta myöten.
Kaupungissa haluan asua, siitä en tingi. Perintötalo kyllä olisi minullakin, mutta eipä se auta, kun työt ja elämä on toisaalla.
Sellainen joka asuu yksin ja on paljon pois kotoa. Minä harvoin käyn kotona toukokuu-lokakuu -välillä.
M54
Mukavuudenhaluinen, sellainen joka matkustaa paljon eikä välitä pihatöistä.
Kerrostalo on paljon käytännöllisempi talvella ja oikeastaan syksyllä ja alkukeväästäkin. Suomen kevät/kesä kestää sen 3-4kk.
Aika moni on lasten muutettua omilleen muuttanut kerrostaloon ja ostanut kesämökin. Asuvat mökillä sitten hyvillä ilmoilla.
Jos käy töissä, niin silloin on asuttava työn lähellä. Missään pohjanmailla ole mitään työpaikkoja.
Laiska mölytoosa joka ei välitä omasta melusta eikä muiden kunhan elämänsä helppoa.
Hyi! Toivottavasti saa äkkiä Pohjanmaan talon myytyä.
Vierailija kirjoitti:
Kerrostalossa tuntuu turvallisemmalta..
Tämä ja ei tarvii tehdä pihatöitä. Ei maksaa yksin jotain katon korjausta tai muuta vastaavaa.
Kun en asuisi enää kummassakaan. Rivitalokin keksitty
Vierailija kirjoitti:
Mä kyllä asuisin ihan mielelläni kerrostalossa, jos löytyisi sellainen, jossa tämä perhe voisi tömistellä ja soitella soittimiaan. Etenkin olisi aivan huippua, että saisi suht edullisesti jonkun toisen tekemään puolestaan kaikki kiinteistöhommat porrassiivousta myöten.
Kaupungissa haluan asua, siitä en tingi. Perintötalo kyllä olisi minullakin, mutta eipä se auta, kun työt ja elämä on toisaalla.
Ajattelispa muutkin lapsiperheet näin pitkälle, eikä muuttaisi kerrostaloon rymyämään ja tömistämään.
Vierailija kirjoitti:
Jos käy töissä, niin silloin on asuttava työn lähellä. Missään pohjanmailla ole mitään työpaikkoja.
Eli siis kaikki melkein 180 000 pohjanmaalaista on työttömiä?
Minä asun pienkerrostalossa isossa asunnossa. Voisi sanoa, että on kaikki omakotitalon mukavuudet ilman sen haittoja. On tilaa, vähän naapureita, ja huoltoyhtiö tekee auraustyöt ym. puolestasi.
Vierailija kirjoitti:
Laiska mölytoosa joka ei välitä omasta melusta eikä muiden kunhan elämänsä helppoa.
Täällä kaikki ok-asujat aina kertovat, että haluavat soittaa radiota täysillä, pestä pyykkiä yöllä, mekastaa ja grillata patiollaan ja haukuttaa koiriaan pihalla. Eli ok-asujat ovat niitä kaikkein äänekkäimpiä.
Minä olen mukavuudenhaluinen. Asun mielummin kerrostalossa, kuin omakotitalossa. En jaksa raataa pihalla ja puutarhassa, enkä korjata jatkuvasti ränsistyvää omakotitaloa. Omatkotitaloissa on aina jotain pielessä ja joku nurkka vaatii korjaamista. Ne ovat pohjattomia rahasyöppöjä. Mielummin tyytyväisenä kerrostalossa, kuin uupuneena ja stressautuneena omakotitalossa.
Varmaan sellainen joka tykkää asua kaupungissa kerrostalossa.
Kerrostalossa tuntuu turvallisemmalta..