Tilitili tom vai pilipili pom
Hei,
Tämä ei nyt ehkä ole maailman tärkein asia, mutta lauletaanko Nalle Puhin sadelaulu pilillä vai tilillä?
Itse uskon, että jossain vaiheessa laulun sanat ovat muuttuneet tilistä piliksi. Sillä minusta se on tilillä. Mutta nykyään käytäntö tuntuu olevan pili.
Googlen mukaan kumpikin on käytössä.
Isä Kauniaisista
Kommentit (14)
Kyl se tää tiliti tom on pakko olla.
ehdottomasti!
t. eninen lastentarhanopettaja espoosta
Mä en ole ikinä kuullutkaan tuota tili ti.i tom -versiota.
ollut mun lapsuudessa, ekojen laulujen joukossa joita lauloin, oon syntynyt -81.
Nykysin tuo pili pili pom on yleisempi. Mutta kirjoittamoton sääntöhän on että traditiolauluisiia jokaisen tuli opettaa laulu omalle lapselle sillä versiolla jonka on itse lapsena oppinut :)
Rikkkauta on oman kuttuurin siirto. Suomessa samat vanhat laulut on taulettu erilailla ja sitä oikeaa ehdotonta ei ole kun uusissa kappaleissa, joissa lauletaan just niin kun tekijä on sen kirjoittanut ja nuoteille painanut.
Eikai vaan eilisestä BB:stä? ;)
Ja itse asiaan, kyllä se minustakin on peellä, eli pili pili pom...
En katso BB:tä, mutta jostain tämä nyt vaan nousi esiin.
Kai se sitten on pilipili pom, jos kerran kirjassa niin lukee.
Kiitos kaikille muillekin vastanneille. Etenkin tuo oman tradition siirtäminen on minusta hyvä huomio.
Isä Kauniaisista.
EHDOTTOMASTI pili pili pom......se vaan tulee suusta ulos noilla sanoilla.
Esim Laulu Ratiriti rallaa on nyky kirjoihin painettu erilailla kun se on aikanaan kulkenut. (ja vahimmissa kirjoisssa ollut.) ja vanhat sanat on mitä todennäköisemmin oikein - kun tutkitaan kieltä ja virkkeiden merkitystä nämä uudet sanat eivät istu muuten kappaleen sanakieleen.
kyllä meillä on tämä p-versio käytössä