Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain sitten tänään kokea mitä on päiväkodin juoruämmät ja kyylääjät!

Vierailija
01.11.2007 |

Olen aina sanonut että päiväkoti on paras paikka ja olen kehunut yhtä kaupungin päiväkotia maasta taivaisiin. Tänään sitten sain kokea mitä ne todellisuudessa siellä hommaa. Juoruaa ja kyylää lasten vanhempien tekemisiä. Parina päivänä menin hakemaan lastani tasan tarkkaan puoli tuntia myöhemmin ja olin myös kysynyt luvan siihen, että voin joinakin päivinä tehdä niin. Niin johan alkoi kysely että onko työaika muuttunut ja alkoivat latelemaan sellaisia sääntöjä, joita minulle ei ole edes kerrottu! Olin ihan äimänkäkenä. Ja sellaista mitä olin sopinut päiväkodin johtajan kanssa, he eivät edes kuunnelleet vaan sanoivat että pitää olla jokaiselle samat säännöt. Uskomatonta touhua. Juuri eilen illalla sanoin miehelleni että onko hänestä eräs henkilö ollut häntä kohtaan töykeä. Itse olin huomannut jo kauemmin kyseisen henkilön pitkät katseet... Itku tuli kotona, miten tuollaiseen paikkaan lasta vie..

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tulee muutoksia, ne tulee ilmoittaa tämän hoitoaikasopimuksenkin takia...

pkjohtajalta saa muutoslomakkeen-

tästä on varmaankin kysymys ap...

Vierailija
2/30 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

no ompa omituista. Meillä päin tarhat on auki klo 7-17.00 ja kunhan olet sillon viimeistään viideltä hakemassa muksuja niin se riittää. ei meillä tarvi ilmoitella erikseen tuletko hakemaan joku päivä klo 15:00 vai 17:00

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän edellisessä pk:ssa oli sama juttu. Kauhea jäkätys ja mäkätys vaikka olin etukäteen sopinut, että poikkeuksellisesti tänään tulen hakemaan 15-30min myöhässä (tätä sattui vuoden aikana kolme kertaa).

Onneksi nykyinen pk on toista maata. Ovat sanoneet, että aukiolon puitteissa pitää tulla, muuten ei niin väliä.

Vierailija
4/30 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. 30 e/ kk maksun korotuksen vaikutus x 12 kk=360 e/ vuosi...eli he tekevät vain työtään,

maksunvalvonta on osa sitä...

T. nro 2

Vierailija
5/30 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. nro 2

Vierailija
6/30 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos ap on sopinut " myöhästymisestä" pk:n johtajan kanssa, niin kai hän olisi ehdottanut sopimusmuutosta.

Vierailija
7/30 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos esim. viiden lapsen sopimuksessa lukee että heidät haetaan kello 15, niin yhden hoitajan työpäivä on voitu sopia päättyväksi kello 15, koska lapsia jää paikalle enää vähän. Kun sitten joku haetaankin puoli tuntia myöhässä, on tämän hoitajan jäätävä ylitöihin, koska muuten rikotaan lakia: lakihan sanoo, että lapsia saa olla maksimissaan tietty määrä yhtä aikuista kohden.

Ja kyllä, laki on tarkka: yhtään ylimääräistä lasta ei saisi olla.

Vierailija
8/30 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen vastuullista työtä tekevä tietää, että on mahdotonta lopettaa työpäivä joka ikinen päivä minuutintarkkuudella. Sitten ovat hoitajat nyrpeinä, kun haetaan myöhemmin ja karvanoppapoikakaverit odottelevat autoissa pk:n edustalla.

Vierailija
9/30 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, silloin voi joutua maksamaan enemmän, jos lapsi on tuntiveloituksella hoidossa......

Vierailija:

Jokainen vastuullista työtä tekevä tietää, että on mahdotonta lopettaa työpäivä joka ikinen päivä minuutintarkkuudella. Sitten ovat hoitajat nyrpeinä, kun haetaan myöhemmin ja karvanoppapoikakaverit odottelevat autoissa pk:n edustalla.

Vierailija
10/30 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuimme joku vuosi takaperin Vaasassa, poika oli siellä päiväkodissa, olin yh ja voi kauheaa, mitä utelua ja kyyläystä se oli!

Vierailija
11/30 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää niin kovasti, ettei ihmiset osaa hoitaa asioitaan, vaan tulevat tänne valittamaan. Tajuatko, että Suomessa lapsi saa käytännössä ilmaisen päivähoidon, vaikka maksaisi täyden 200 euroa (kuten minä, vaikka olen yh). On täysin kohtuullista, että henkilökunta haluaa tietää aikataulut, jos sinulla on lyhyempi hoitoaika sovittuna ja kuitenkin hoito venyy sen yli. Päiväkodeillä on aika vähän varaa pitää henkilökuntaa turhanpanttina, eli suunnittelevat tosi tarkkaan lapsiluvut ja hoitajat per tilanne. Minä en ymmärrä, että olet välinpitämätön tällaisessa asiassa, joka koskee myös oman lapsesi turvallisuutta, eli, että henkilökunta on oikein mitotettu.....juu ja en ole alalla itse töissä.

Vierailija
12/30 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

se vaikuttaa milloin lapset haetaan,tietty maksujen takia,mutta varsinkin hoitohenkilökunnan takia--heidän pitää sopia monta aikuista pitää olla paikalla,osahan lähtee aiemmin kotiin ei kaikki ole töissä varmuuden vuoksi viiteen

Vierailija
13/30 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

se hoitotätikin saattaa hakea vielä omansa hoidosta joten sipsuttele vaan ajoissa sieltä töistä

Vierailija
14/30 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapseni hoitajalta. Hoitaja sanoi että joo tottakai kunhan tulee päiväkodin aukioloaikana. Ja minulla on sovittu tuntimäärä milloin pidän tiettynä aikana lastani päiväkodissa. Ja vielä siinä tilanteessa sanoin että minua ei ole informoitu asioista, koska en ole ollut niistä tietoinen ja juuri kyseinen hoitaja vain jankutti sääntöjä joita en ollut kuullut. Päiväkodinjohtaja olikin sitten ihan toista luokkaa, jätin hänelle soittopyynnön ja hän soitti ja selvitti asioita ja oli todella pahoillaan asiasta.

AP

Vierailija
15/30 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhut jotain viime viikosta ja sitten jostain siitä tilanteesta jne. Ehkäpä hoitaja ei ollut ymmärtänyt mitä tarkoitit?

Mitä sääntöjä et ollut kuullut??

Vierailija:

lapseni hoitajalta. Hoitaja sanoi että joo tottakai kunhan tulee päiväkodin aukioloaikana. Ja minulla on sovittu tuntimäärä milloin pidän tiettynä aikana lastani päiväkodissa. Ja vielä siinä tilanteessa sanoin että minua ei ole informoitu asioista, koska en ole ollut niistä tietoinen ja juuri kyseinen hoitaja vain jankutti sääntöjä joita en ollut kuullut. Päiväkodinjohtaja olikin sitten ihan toista luokkaa, jätin hänelle soittopyynnön ja hän soitti ja selvitti asioita ja oli todella pahoillaan asiasta.

AP

Vierailija
16/30 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

haen joskus 12, joskus 13, joskus 14, joskus 12.15.... Eikä kyllä kertaakaan ole mitään sanottu!! Miksi ihmeessä pitäisi hakea aina samaan aikaan, silloinhan sitä haetaan kun pääsee hakemaan??!

Vierailija
17/30 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen saa tuoda ja hakea sen puitteissa. Ei tarvitse mitään erikseen ilmoitella, siis ainakaan jos maksaa sen 200 euroa.

Mitä ihmeen alennusta saa lyhkäsemmiltä päiviltä? Vai onko kyse osa-aikahoidosta?

Vierailija
18/30 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin voin tarvittaessa hoitaa jonkin asian töiden jälkeen ilman huolta siitä, ehdinkö varmasti puoleen mennessä.

Vierailija
19/30 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin vielä pyytää kaikkia vanhempia miettimään päiväkodin resurssointia - sehän tehdään ilmoitettujen hoitoaikojen mukaan. Jos jokainen hakija on vaikka kerran kuussa asiasta sopimatta myöhässä, se voi 20 lapsen ryhmässä tarkoittaa pahimillaan sitä, että joka päivä joku hoitaja joutuu olemaan myöhempään töissä. Kyllä minuakin kiukuttaisi jos joutuisin jatkuvasti venyttämään työpäiviäni, varsinkaan päiväkodin työntekijöiden palkoilla.

Vierailija
20/30 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vanhemmilla molemmilla epäsäännöllinen työ, joten haettiin ja vietiin kun joudettiin (tai aamulla jaksettiin herätä, ei tainnut lapsi mennä koskaan ennen klo 9)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kahdeksan