Mikä on mielestänne paskaduuni?
Nais- ja miesvaltaiset alat, kaikki tehtävät, missäpäin Suomea tahansa. Mikä on niin kutsuttua paskahommaa? Miksi näin?
Kommentit (110)
Kaikki vuokrafirmojen tarjoama työ on paskatyötä.
Ei tulevaisuutta ja tutkitusti on henkisesti raskainta olla töissä vuokratyön teettäjän kautta.
Vierailija kirjoitti:
Entä onko renkaidenvaihto tai roskakuljettajan hommat paskaduunia? Vai onko kaikki työ jees, kunhan siitä maksetaan riittävästi?
-Ap
Työ josta maksetaan riittävästi ei minusta ole paskaduunia. Sellaista on työ josta jää vähemmän käteen kuin tuilla elävälle, varsinkin jos työ on fyysistä eikä ainakaan siistiä sisähommaa konttorituolilla istuen.
Vierailija kirjoitti:
Nais- ja miesvaltaiset alat, kaikki tehtävät, missäpäin Suomea tahansa. Mikä on niin kutsuttua paskahommaa? Miksi näin?
Kertakaikkisen paskahommaa löytyy ravintola alalta. Ei aina ehkä itse työ mikäli se olisi mitoitettu oikein ja työympäristöt eli keittiöt olisivat ajanmukaisia ilmastointi kunnossa ym mutta näin ei ole. Työntekijät rehkivät liian kuumissa vaarallisissa ympäristöissä kauhealla kiireellä jossa tauot ovat pelkkä vitsi niitä ei ole aikaa pitää, tunnit venyy, vapaapäivät muuttuu alati, ylitöitä ei korvata, lisät ovat illassa 1.06e, lauantait lasketaan arkipäviksi, ala on aliplakattua yleensäkin ja nyt taas tuli uusia huonontavia ehtoja eli tuntimäärä lisääntyi jp korvaukset poistui, monessa varsinkin yksityisellä sektorilla toimivassa yrityksessä palkat ei tule ajallaan tai maksetaan väärin..näin esim meillä. Puoli vuotta ja joka helv.kuukausi joko palkkaa ei näy ollenkaan tilillä kun on tilipäivä tai se on väärin maksettu ja oikaisuja joutuu joka päivä kyselemään jopa 15-20pvän ajan..ja ripottellen korvaillaan miten sattuu..työ on raskasta paskasta ja kiireistä. En suosittele kenellekkään. Ei tätä käsitä jos ei ole itse tehnyt..!
Siivous. Tein sitä opiskeluajan ja oli jotain aivan järkyttävää paskaa. Työkaverit oli ihan mitä sattuu, asiakkaat huorittelivat, ahdistelivat, haukkuivat ja nöyryyttivät kaikin mahdollisin keinoin. Työ oli likaista, jopa vaarallista kun ei tiennyt vaikka roskiksissa olisi ollut neuloja ja niitä pusseja sai kuitenkin rahdata pitkiäkin matkoja roskiin käsipelillä ja joskus joutui siivoamaan paikkoja, missä oli todella turvaton olo ja miesasiakkaat saattoivat nalkittaa ahdisteltavaksi. Palkka oli aivan onneton, usein meni omalle ajalle kun tehtävät oli kellotettu niin tiukille ja jos oli parityönä hoidettava kohde, niin työkaverit huitelivat milloin missäkin tai lusmusivat, mutta korvauksia ei saanut jos meni yliajalle. Ja potkut olisi taas tullut jos olisi jättänyt tekemättä, opastus työhön oli ihan mitä sattuu. Paljon oli kyllä vikaa myös työnantajan puolella, ei sillä.
Minusta mikä tahansa työ voi olla paskaduunia, jos työpaikan henki on ikävä ja ammatti ei sovellu tekijälleen.
Ja kääntäen: mikään työ ei itsessään, ammattina, ole paskaduunia, jos sitä tekee motivoitunut ja alasta kiinnostunut ihminen!
Eli ap:n kysymykseen ei voi vastata, koska paskuus on täysin subjektiivinen seikka.
Kaikki paitsi asiantuntija/toimistotyö.
Puhelinmyynti ei nykypäivänä kovin kamalaa ole! Varsinkin kun puhutaan esim puhelinoperaattoreiden työntekijöistä. Lehtimyynnistä ei ole omaa kokemusta, mutta niissäkin lain mukaan varmasti pohjapalkka provikan lisäksi :) puhelinmyynti vaatii vahvaa henkistä kanttia, ihmistuntemusta ja tietty sitä että jaksaa koko päivän puhua. Tauot hyvät ja palkka on tosi jees! Oon itse kokeillut myös esim hesburgerissa ja voin sanoa että sehän se paskaa olikin :D ei taukoja koska "asiakaspaine", sisälämpötila yli 27 astetta jatkuvasti ja onnenhetkiä päivässä se kun pääsi hakemaan ranskalaisia pakastimesta. Taukotilaa ei ollut muutakun toimistokoppi ja siellä tssan yksi tuoli ja töitten jälkeen ei päässy työpaikalla ees suihkuun. Palkka 8€ tunnissa ja lisät naurettavia. Ja tietty se että työajat on karseita. Välillä oot 10h ja sitte seuraavana päivänä muutamaks tunniksi just kiireapuun lounasajalle. Se vasta oli just sitä itteensä.
Minulle paskahommia olisivat siivoojan, kaupan kassan, lähihoitajan, varastomiehen, remonttireiskan ja puhelinmyyjän työt. Myös kaikki ravintola-alan työt, puutarha- ja maanrakennus työt, työskentely tehtaassa yms. olisivat painajaista. En kyllä haluaisi työskennellä ruokakaupassa laisinkaan.
- Onneksi tein superpaljon töitä nykyisen urani eteen, eikä tarvitse miettiä kyseisiä vaihtoehtoja!
Andreas kirjoitti:
Isoisäni sanoi aina "Työ ei miestä huononna". Olen ollut siivoja sekä puhelinmyyjä ja minulla on korkekoulukoulutus. Ottaa mitä saa. Niin saa työpaikan!
Fiksu mies tuo iso-isäsi. Itse olen aina tehnyt raskasta työtä, metsuri yms. Vaikka vituttaa nekin työt on tehtävä.
Huonot työehdot ja -olosuhteet ja palkka jolla ei elä paremmin kuin työttömänä ollessa, eli vaikka miten painaisit duunia, sun elämänlaatu ei nouse, niin sehän se sitä paskaa on.
Ihan sama mitä se itse työ on, kunhan edellä mainitut on kunnossa, esim. puhelinmyynti on aika viheliäistä puuhaa, mutta kyllä sitä tekee mielellään jos siitä saa vaikka paritonnia kuussa, mutta jos siitä raatamisesta, eli ihmisille tyrkyttämisestä jotain mitä ne ei halua, ei jää käteen hyvä jos euro tunnilta, niin mitä järkeä sellaista on tehdä, se on lyhyen elämän tuhlausta, sen ajan voisi käyttää paremminkin, vaikka marjastamassa, siitä jäisi käteen edes syömistä eikä tarvisi kuunnella vittuiluja eikä stressata että ostaako joku jotain.
Mainostenjako. Surkea palkka varsinkin verrattuna työmäärään, kaikki juhlapäivät menee töissä, fyysisesti todella rankkaa ja hirveä kiire kun on 1000 asuntoa jaettavana. Kaiken kukkuraksi ihmiset valittaa kaikesta mulle ja kun en kerkeä jäädä juttelemaan yms.
Vierailija kirjoitti:
Minulle paskahommia olisivat siivoojan, kaupan kassan, lähihoitajan, varastomiehen, remonttireiskan ja puhelinmyyjän työt. Myös kaikki ravintola-alan työt, puutarha- ja maanrakennus työt, työskentely tehtaassa yms. olisivat painajaista. En kyllä haluaisi työskennellä ruokakaupassa laisinkaan.
- Onneksi tein superpaljon töitä nykyisen urani eteen, eikä tarvitse miettiä kyseisiä vaihtoehtoja!
No onneksi! 😂
Mutta ehkä kaikkia ei niinkään kiinnosta, mitä työtä tekee, kunhan vain jotain tekee leipänsä eteen. t.paskaduunilainen.
Paskaduunia ei sinällään ole olemassa, olen tämän elämän aikana käsitellyt jätettä, myynyt viinaa, myynyt bensaa, myynyt vakuutuksia ja kirjoja. Louhinut kalliota , porannut kalliota, purkanut rakennuksia ajanut kuorma-autoa ja näiden lisäksi 60-luvulla tukkiauton apumiehenä.
Kaikkea työtä tein milloin suuremmalla milloin pienemmällä innolla mutta tein aina parhaani, siis mikään työ ei ole ihmisen arvoa alentavaa vain TYÖ, josta maksettava palkka on niin pientä ettei ilman sosiaalisia tulonsiirtoja selviä, se TYÖ on paskaduunia. Työllä on ihmisen kyettävä elättämään itsensä. Eihän sitä ole pakko tehdä vaikka sitä Hallitus nytkin haluaa.
Esim. Naapurin tytölle tarjottiin ammattikoulutusta ja kokemusta vaativaa työtä, ansiotaso eli tuntipalkka kohtuullinen mutta tarjottiin kolmen (3) tunnin päiviä, työmatka 75 km millähän matematiikalla tuo työ kannataisi. Saattaa olla että hän menettää korvaukset mutta eihän kellään ilman omaisuutta olevalla ole varaa ottaa työtä vastaan kun perhe kahden lapsen ja miehen ei voi muuttaa miehen työpäivän takia. Näillä työpaikoilla sekä lehtimyyjillähän Sipilän hallitus nyt kehuu.
Ei kai sellaista olekaan. Mukavakin homma muuttuu paskaduuniksi, jos on vittumainen pomo ja/tai työkaverit eikä töihin sen takia halua mennä. Tylsä tehdastyökin voi olla mukavaa, jos on hyvä ilmapiiri eikä tarvitse stressata.
Sellainen missä ei kehity mitään maailman kuvaa huonosta ilmapiiristä. Syitä voi olla monia tai kas kumma niitä ei olekkaan. Tämä on kyllä nähtyä työntekoa mutta sen eteen ei nähdä mitään.
Kyllä paskaduuneja on. Ajatelkaa vaikka Seiskan toimittajaa, joka kyttää jonkun c-luokan tosi-tv-julkkiksen seksielämää työkseen. Tai yrityskonsulttia, joka kiertää hokemassa, että "visio on missio, missio on pissio". Ei kaikki työ ole kunniallista eikä tarpeellista.
Mikä tahasa duuni, vaikka siinä syötäisiin ammatikseen suklaata, juotaisiin samppanjaa ja testattaisiin rentoutushoitoja, mikäli sinne on rekrytoitu mielenvikaisia kiusaajia, ja pomo on epäreilu ja sekaisin.
Paska palkka ja vastenmielinen työ siitä on paskatyö tehty.
Vuokrafirmat ovat paskatyön teettäjiä ja paskan persereikiä.