Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on mielestänne paskaduuni?

Vierailija
23.05.2013 |

Nais- ja miesvaltaiset alat, kaikki tehtävät, missäpäin Suomea tahansa. Mikä on niin kutsuttua paskahommaa? Miksi näin?

Kommentit (110)

Vierailija
41/110 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
42/110 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 07:53"]

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 07:27"]

Talli- ja nevettatyöt. Eräskin kärryllinen sitä itteensä.

[/quote]

Kyllä mä vaihtaisin asiakaspalveluhommat tuohon milloin vain. Aspassa kun sen paskan saa niskaansa.

[/quote]

Heh. Tää on niin totta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/110 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen opiskeluiden ohella henkilökohtaisen avustajan työtä. Avustettava on mukava ja töitä riittää, mutta tämä on paskaduunia. Perustelut:

- Surkea palkka
- Vuorotyö, koska avustettavalla on käytännössä koko ajan avustaja
- Ei ole mitään etuja, esimerkiksi työterveyshuoltoa
- Jos olen kipeä niin on erittäin vaikea saada sijaista paikalle ja avustettavaa ei voi jättää yksin. Saa aina potea morkkista jos on vaikka kuumeessa. Jos sairastun kesken vuoron niin ei ole mikään tae, että joku pääsis hoitamaan häntä sillä sekunnilla. Aivan helvettiä olla töissä pahassa migreenissä, koska et vaan pääse kotiin kun kukaan ei tule avustettavan luokse
- Henkisesti raskasta, koska avustettava on vammautunut pahasti ja minun tulee olla hänen käytettävissään ihan koko ajan työvuoroni aikana: ei siis ole taukoja ja aina ei ehdi edes syödä.
- Fyysisesti raskasta, lemmikkien hoito ja lenkitys avustettavan lisäksi

Eli koen tosissaan, että tämä on paskaa duunia ja en malta odottaa, että pääsen täältä pois.

Vierailija
44/110 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki josta maksetaan alle 50 000e / vuosi. Melko yksinkertaista mutta totta.

Vierailija
45/110 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle paskaduunia olisi semmoinen missä pitäisi koko ajan ottaa vastaan reklamaatioita, valituksia Ym. Sellaista missä koskaan kukaan ei ole tyytyväinen vaan työ olisi aina negatiivissävytteistä.
Yksi esimerkki tulee mieleen. Kaupungin varikko mihin hinattiin väärin pysäköidyt autot (tämä ulkomailla). Auton hakijat olivat raivoissaan ja huusivat naamat punaisina. Käsittelijä oli pleksin takana turvallisuussyistä.
En jaksaisi tuollaista työtä päivästä toiseen.

Vierailija
46/110 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelinmyyjä ehdottomasti!

Vierailija
47/110 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 06:40"]

Töitä mitkä en suostuisi tekemään: lehden jako, puhelinmyyntityötä, kaupan kassalla oleminen, kaupungin puistotyöntekijänä, joku kerrostalo rappukäytäväsiivoja, jokin typerä liukuhihnatyö.

En siis suostuisi vaikka olisin työttömänä, onneksi on vakkaripaikka

[/quote]

Olin 3v "liukuhihnalla". Palkka oli tosi hyvä! Ei se ollut edes tylsää.

Vierailija
48/110 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskaduuni on täysin subjektiivinen määritelmä. Paskaduuni on tekijälleen sellainen, joka on epämieluista ja/tai  huonosti palkattu. Huonosti palkattu, kevyt ja mieluisa työ tuskin tuntuu kenestäkään paskaduunilta. Kovapalkkaisen esimiehen työ voi tuntua tekijälleen paskaduunilta työpaineiden, kiireen ja ikävien pomojen/alaisten kanssa painimisen vuoksi.

Vierailija
49/110 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keittiöapulaisen ja tiskarin hommat ovat kokemusteni mukaan paskaduunia. Fyysisesti raskas työ ja palkalla ei tule toimeen. Tärkeitä töitähän ne ovat mutta tekijälleen eivät anna mitään.

Vierailija
50/110 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ei ole paskaduuneja olemassakaan. Voisin mennä vaikka paljon parjattuun mäkkäriin, mutta ei mua varmaan huolita sinne enää ikäni takia:).

Vierailija
51/110 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilökohtainen avustaja..monet tietää mitä se voi olla jotka sitä on tennyt..on olemassa varmaan hyviäkin paikkoja,mutta sen hyvyyden pilaa työehdot ym.työhön liittyvät asiat joille avustettavakaan ei aina voi mitään..ei mitään lainsäädäntöä ja oikeusturvaa! Sairastaakaan ei saisi koska avustettava joutuu pulaan..sijaisjärjestely ei toimi ym..ym.

Vierailija
52/110 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 19:45"]Henkilökohtainen avustaja..monet tietää mitä se voi olla jotka sitä on tennyt..on olemassa varmaan hyviäkin paikkoja,mutta sen hyvyyden pilaa työehdot ym.työhön liittyvät asiat joille avustettavakaan ei aina voi mitään..ei mitään lainsäädäntöä ja oikeusturvaa! Sairastaakaan ei saisi koska avustettava joutuu pulaan..sijaisjärjestely ei toimi ym..ym.
[/quote]

No tämä, oon kuullut sitäkin et työlistoja on väärennetty. Meillä ei onneksi oo tämmöistä ollut.

-46

Vierailija
53/110 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitaja huonolla palkalla, alimiehitetyssä työpaikassa. Saa juosta hiki päässä paikasta toiseen, iltavuorosta suoraan aamuvuoroon, nukkumaan ei ehdi kuin muutaman tunnin. Mitään ei ehdi tehdä kunnolla, kaikki tehtävät jäävät puolitiehen. Vanhukset jäävät ilman kaikkea virikkeitä, ulkoilua, seurustelua, koska henkilökuntaa on liian vähän ja ne jotka ovat töissä, ovat liian väsyneitä.

Vierailija
54/110 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lto

Vierailija
55/110 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 07:53"]

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 07:27"]

Talli- ja nevettatyöt. Eräskin kärryllinen sitä itteensä.

[/quote]

Kyllä mä vaihtaisin asiakaspalveluhommat tuohon milloin vain. Aspassa kun sen paskan saa niskaansa.

[/quote]

Niin, tästähän oli lehdessä juttuakin kun eräs aspa kirjoitti facebookkiin että menisi mielummin luomaan paskaa kuin töihinsä ja sai tämän postauksen ansiosta potkut.

Vierailija
56/110 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2013 klo 11:34"]

Entä onko renkaidenvaihto tai roskakuljettajan hommat paskaduunia? Vai onko kaikki työ jees, kunhan siitä maksetaan riittävästi?

-Ap

[/quote]

Useimpien töiden paskamaisuus riippuu tekijän asenteesta. Ei noi hommat ole paskaduuneja, ellei työntekijä ajattele niin.

Mulle paskaduunia on sellainen, jossa en voi milläänt asolla toteuttaa itseäni, ei ole päätösvaltaa, täytyy teeskennellä jne.

Vierailija
57/110 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielessä töiden arvojärjestys on muuttunut siitä, miten ajattelin nuorena. Kun selkä ja pärsse ei enää kestä sisätöiden vaatimaa istumista, tekisin mieluummin fyysisempää työtä ja pitäisin itseni sillä kunnossa. istuminen todellakin tappaa.

Vierailija
58/110 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2013 klo 12:03"]

paskaduunu on kai jokaiselle eri, toiset tykkää tehdä yhtä toiset toista. Mulle paskaduuni olisi tylsää työtä huonolla palkalla. Vaikka edellä mainittu puhelinmyynti. Siivoamista vihaan, joten siivoojana mulle pitäis maksaa hirveesti, ettei se olisi paskaduuni...

[/quote]Puhelinmyynnissä tienaa enemmän ku hoitajana. Ja on siistimpää hommaa. 

Vierailija
59/110 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suolistolääkäri

Vierailija
60/110 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoisäni sanoi aina "Työ ei miestä huononna". Olen ollut siivoja sekä puhelinmyyjä ja minulla on korkekoulukoulutus. Ottaa mitä saa. Niin saa työpaikan!