Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksin lomalla :(

Vierailija
12.07.2013 |

Mulla alkaa loma, ja tuntuu että se menee ihan hukkaan kun kenenkään muun loma ei ole samaan aikaan. Olen siis sinkku, joten lähinnä seuraa olisi kavereista. Mitä hittoa voisi tehdä yksin lomalla, niin että voisi nauttia kesästä? Kirjan lukeminen on ainoa jonka keksin.. Kaipaisin jotain piristävää tekemistä sillä tuntuu että olen muutenkin ihan maassa.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
12.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä asut?

Tykkäätkö kulttuurimatkoista?

Vierailija
2/21 |
12.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on juuri loppumassa yksinäinen loma. En puhunut koko lomalla muille kuin kaupan kassalle. Tylsää ja vittumaistahan se oli, mutta kaljan juominen helpotti. Valitettavasti tilanne mulla on tämä, kun asun työn takia vieraalla paikkakunnalla missä en tunne ketään. Onneksi maanantaina pääsen taas töihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
12.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun turussa ja tämän kasän matkabudjetti tuli käytettyä toukokuussa :/

Vierailija
4/21 |
12.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde johonkin reissuun itseksesi. Ja kai kavereilla on vapaapäiviä - houkuttele ne rannalle,  terassille..

Vierailija
5/21 |
12.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin pyöräilin ja kävin mm. uimarannoilla, torilla ja shoppailemassa sinkkuaikoina kotimaassa.

Muutaman kerran otin myös äkkilähdön viikoksi tai kahdeksi johonkin etelän lomakohteeseen. Esim. Italian Riminille viikoksi ja osallistuin siellä mm. Venetsia, Rooman, San Marinon ja Firenzen retkille.

Jokin kaupunkilomakohdekin olisi tosi kiva, esim. Lontoo.

Vierailija
6/21 |
12.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi esim. sinua kiinnostavia reissuja. Teatteriin, ulkomaille tms. Niillä matkoilla voit löytää itsellesi uusia mukavia kavereita, joilla on samanlaisia kiinnostuksen kohteita. Ulkomaille järjestetään vaikka mitä kivoja reissuja, viinimatkoja, kulttuurikohdematkoja jne. Niin minä tekisin. Kivaa lomaa sinulle, älä ainakaan jää kotiin murehtimaan sitä, ettei ole kavereita joiden kanssa lomailla. Itsekin voi lähteä ihan yksin itse räätälöidylle matkalle ja parasta kaikesta: voit ihan itse määrätä aikataulun!

Vierailija
7/21 |
12.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Leiki turistia kotipaikkakunnallasi. Jokaisesta kaupupungista tai kunnasta löytyy vähintäänkin joku kotiseutumuseo tai muu nähtävyys, tutki tarjontaa ja lähde tutustumaan!

- Matkusta yksin. Jos et halua tai uskalla lähteä ulkomaille, matkusta kotimaassa. Rinkka selkään ja hyppää junaan tai bussiin! Festareita, markkinoita ja vaikka minkälaisia kissanristiäisiä on Suomi pullollaan, valitse sopiva ja menoksi.

Vierailija
8/21 |
12.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Museoissa voisin kyllä käydä :) Niistä kun ei kukaan ole koskaan innostunut, minä tykkään kyllä niissä käydä. Tosiaan kesät ovat myös siitä harmittavaisia, että kaikilla on niin paljon ohjelmaa. Paitsi tietysti minulla! Että kiva juttu, miten osuikin näin huonot viikot!

Vierailija
9/21 |
12.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turussa asustelin minäkin sinkkuaikoina. :)

Kirjan lukeminen on kivempaa ulkoilmassa, esim. puistossa, jokirannassa tai uimarannalla. :)

Moni lounaspaikka on auki heinäkuussakin, suosittelen käymään jossakin vaihtelun vuoksi.

http://www.turkulaiset.fi/lounas/

Kirjastossa voi käydä lukemassa lehtiä tai lainaamassa matkaoppaita, joiden avulla voi alkaa suunnittelemaan seuraavaa matkaa.

Elokuvateatterissa on kivan viileää, jos kuumuus alkaa painaa.

Pyöräillä voi vaikkapa Naantaliin tai Kaarinaan. Uimakamppeet voi ottaa varulta mukaan. Naantalin kylpylässä on ihania leivonnaisia ja saa sieltä kevyttä lounastakin kahvion buffetista.

[quote author="Vierailija" time="12.07.2013 klo 21:50"]

Minä ainakin pyöräilin ja kävin mm. uimarannoilla, torilla ja shoppailemassa sinkkuaikoina kotimaassa.

Muutaman kerran otin myös äkkilähdön viikoksi tai kahdeksi johonkin etelän lomakohteeseen. Esim. Italian Riminille viikoksi ja osallistuin siellä mm. Venetsia, Rooman, San Marinon ja Firenzen retkille.

Jokin kaupunkilomakohdekin olisi tosi kiva, esim. Lontoo.

[/quote]

Vierailija
10/21 |
12.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh

-tee hommia joille ei muuten ole ollut aikaa. Joo, osa näistä on tylsiä mutta eivätpähän stressaa sitten työaikoina. Ja varmaan on myös kivoja juttuja joille ei ole löytynyt aikaa?

-näyttelyt, keikat, kesätapahtumat, ilmaisiakin vaihtoehtoja yleensä löytyy

-ranta, puistossa istuskelu

-kokeile jos jollain kaverilla olisi aikaa tavata esim. lounaan tai kahvin merkeissä

-leffat ja sarjat

-käy kahvilla, torilla, ravintolassa niin olet ihmisten parissa

-etsi kotikaupungista uusia paikkoja, tee tutkimusretkiä ja leiki turistia

-nauti rauhallisista aamuista pitkän kaavan mukaan

-keksi jotain helppoa, mieluisaa kotihemmottelua, oli se sitten kukkia, huolella tehty pedikyyri, käpertyminen kirjan/DVD:n ääreen jonkun herkun kanssa tms.

-opettele kokkaamaan uusia ruokia, arkena ei aina jaksa panostaa

Hauskaa lomaa!

Vierailija
11/21 |
12.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aina pelkään että jos menen jonnekin yksin, niin mulle tulee orpo olo, kun kaikilla muilla on seuraa! Tästä fiiliksestä varmaan pitäisi päästä yli, mutta jotenkin tulee sellainen tunne, että kaikki kasoo säälivästi. Vaikka eihän se ole totta!

Kiitos hyvistä ehdotuksista!

Vierailija
12/21 |
12.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turussa on myös kivoja ilmaisia gallerioita, kuten Galleria Joella.

Vanhalla suurtorilla on myös Taidelainaamo ja muita kivoja paikkoja. Tutustumisen arvoinen on myös Tuija Vihermaan putiikki.

Vierailija
13/21 |
12.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

opettele pitämään itsestäsi ja nauttimaan omasta seurastasi. vasta sitten olet valmis suhteeseen toisen ihmisen kanssa

Vierailija
14/21 |
12.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuta kuin rohkeasti liikkeelle. Samalla saat lisää itsevarmuutta ja huomaat, että on muitakin yksin liikkeellä olevia. :)

[quote author="Vierailija" time="12.07.2013 klo 22:07"]

Mä aina pelkään että jos menen jonnekin yksin, niin mulle tulee orpo olo, kun kaikilla muilla on seuraa! Tästä fiiliksestä varmaan pitäisi päästä yli, mutta jotenkin tulee sellainen tunne, että kaikki kasoo säälivästi. Vaikka eihän se ole totta!

Kiitos hyvistä ehdotuksista!

[/quote]

Vierailija
15/21 |
12.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luitkohan yhtään koko keskustelua? Varmaankin pidän itsestäni kun itseni kanssa olen ollut viimeiset kohta kymmenen vuotta! Ja taidankin sitten olla ainoa joka itsestäni pitää.. Tai no onhan noita kavereita :)

Vierailija
16/21 |
12.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhdy geokätköilemään. Siihen ei tarvita kuin esim. älypuhelin ja kätköily ohjelma (maksaa alle kympin). Turussakin on pilvin pimein kätköjä. Just tultiin sieltä reissulta.

Sitten voit lähteä saariston pyöräkierrokselle. Ei ole kovin kallista.

Mitens olisi kesäyliopiston kurssit : http://www.turunkesayliopisto.fi/

Ah, olisi niin paljon asioita joita haluaisin yksin tehdä Turussa. Nyt on perhe ja olen jumissa Helsingissä. Eli en koskaan yksin...

Vierailija
17/21 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut nyt työttömänä opintojen jälkeen 3 kuukautta ja olen jo ihan tylsistynyt!

N22

Vierailija
18/21 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin reissaamisessa minusta on se vika että kun koet jotain hauskaa tai näet jotain mielenkiintoista, niin sitä ei voi jakaa. Se jää vain sinulle. Sitten sitä alkaa epäillä että onko sitä tapahtunutkaan jos ei sitä jaa. Lopulta huomaa että on ihan sama onko kokenut niitä juttuja. Halvempaa on istua kotona ja katsoa telkkarista asioita, ne on ihan yhtä todellisia kokemuksia kuin itse paikanpäällä yksin koetut.

Vierailija
19/21 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökö kirjoitti:

Yksin reissaamisessa minusta on se vika että kun koet jotain hauskaa tai näet jotain mielenkiintoista, niin sitä ei voi jakaa. Se jää vain sinulle. Sitten sitä alkaa epäillä että onko sitä tapahtunutkaan jos ei sitä jaa. Lopulta huomaa että on ihan sama onko kokenut niitä juttuja. Halvempaa on istua kotona ja katsoa telkkarista asioita, ne on ihan yhtä todellisia kokemuksia kuin itse paikanpäällä yksin koetut.

Voihan jakaa: someen. Jos et laita someen, et ole sitä koskaan kokenut.

Vierailija
20/21 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baariin. Et ole yksin kauaa.