Kuinka moni aikoo ottaa alle 3v lapselleen influenssarokotteen?
Mietin tässä että kannattaisiko ottaa? Ei ole enneenkään otettu.
Kommentit (15)
Isommalle 4v. pyydän reseptin neuvolasta ja rokotan itse. (olen sh)
Lapset 1,5v ja 2,5v ja kotihoidossa. Ulkoillaan ja kerhoillaan paljon, joten pöpöjä saadaan kavereilta.
Mulla siis 3 lasta, 5v 2,5v ja 3kk
Vanhin on saannut olla jo tovin kamujen luona leikkimässä jotka ovat eskarissa tai koulussa. Kaikki kolme ovat kotihoidossa mutta riski on kuitenkin olemassa...
tänä syksynä päiväkodossa aloittaneille.
sanoi, ettei osaa nyt sanoa tästä, ja voihan se kuitenkin tulla jos on vähän eri kanta ja vielä niinkin että saattaa oma puolustuskyky kehittyä paremmin ehkä, mutta jokainen tekee oman tilanteen mukaan.
Lapset sairastaa mitä sairastaa enkä rupea olemaan kämpässä neljän seinän sisällä tautien pelossa. Tosin tyttö sairasti 2 ensimmäisen vuoden aikana paljon mut nyt mennyt sairastamatta! Kohta täyttää 3v. Olen kuullut että tosta rokotteestakin voi se flunssa tulla!
Isompi täyttää pian 3v. ja pienempi on 6kk. Kotihoidossa molemmat, isompi käy kerran viikossa kerhossa.
Itselleni ostin viime vuonna, olisikohan ollut jotain 7-8 e
Ei voi mennä ennen, kun on liian pieni, eikä jälkeen, kun rokotusaika loppuu. Onko noin pienelle hyötyä rokotteesta? Esikoinen koulussa. Asumme sairaalan vieressä, mutta silti...
Vierailija:
Lapset sairastaa mitä sairastaa enkä rupea olemaan kämpässä neljän seinän sisällä tautien pelossa. Tosin tyttö sairasti 2 ensimmäisen vuoden aikana paljon mut nyt mennyt sairastamatta! Kohta täyttää 3v. Olen kuullut että tosta rokotteestakin voi se flunssa tulla!
Otin 2,5 vuotiaalle viime vuonna ja otan tänäkin vuonna. Hän sairasti tuon influenssan 1,5 v ja niistä jälkitaudeista paraneminen kesti heinäkuulle asti. En minäkään pelkää tuota influenssaa, mutta ei kiitos enää miljoonia korvatulehduksia jälkitauteina (kierre toisen perään kun antibiootit vie vastustuskyvyn) ja ei kiitos keuhkokuumetta enää lapselle! Itse olen ottanut tuon rokotteen 7 vuoden ajan sillä olen sairastanut kerran tuon influenssan joka ei todellakaan ollut mukava. En ole koskaan ollut niin kipeä kuin silloin. Pikku nuhat ja nuhakuumeet on asia erikseen mutta jos tuollaisia influenssia on tulossa niin otan niihin rokotteet pienelle lapselle ihan jälkitautien takia.
Sairastettuna ne taudit antavat immuniteettia.
Sillä on joka vuosi erilainen muoto, joten immuniteettia ei voi tulla sille.
Tämä edelliselle vastaajalle.
Miinun lähipiiristä ja tuttavista toistakymmentä otti rokotteen muutama vuosi sitten. 50 % ainakin tästä joukosta oli jatkuvasti nuhassa, pienessä kuumeessa, yskässä KOKO TALVEN valehtelematta, mukaanlukien hoitoalalla työskentelevä mieheni.
Mieheni on varsin immuuni monelle pöpölle, harvoin sairastaa koska töissä kaikki paskat kiertää . Tuona kyseisenä syksynä otti rokotteen koska influenssalla peloteltiin, oli tulossa raju epidemia ja työnantajat tarjosi rokotetta juuri riskiryhmille. Tosiaan sairastivat pientä nuhaa koko talven, lievää lämpöilyä kuukausien ajan. Itselleni tuli influenssa ja se meni rajuna viikossa ohi kun lepäsin kunnolla. Eikä tullut jälkitauteja kun olin kunnolla sairaslomalla.
Samanikäinen lapsi, myös MPR:ää lykätty, kotihoidossa.