Yks itkee toisella palstalla kun mies ei ostanut lahjaa,
vaikka hän synnytti lapsen!Byäää kuinka typerä ukko!Säälin ukkoa syvästi
Kommentit (44)
Vai vielä miehen pitäs lahja ostaa yhteisestä lapsesta?
koska synnytti miehelleen TERVEEN lapsen.
Ei ilmeisesti olisi ansainnut sitä jos lapsi olisi ollut sairas tai vammainen :/
En minä ainakaan jaksaisi lahjojen perään itkeä jos lapsi olisi vammainen, silloin varmasti olisi muitakin huolia.
Mutta jos mies ei terveen lapsen kohdalla toisi lahjaa tai edes kukkia niin silloin kyllä loukkaantuisin.
Musta ois ollut ihanaa jos mies ois tuonut lahjan synnärille. Ikään kuin kiitokseksi kovasta työstä (eli synnytyksestä).
Etukäteen yritin kyllä vihjailla mutta toi mun ukko on niin saamaton lahjojen kanssa että jäi saamatta lahjus. Tosin vasta 5kk synnytyksen jälkeen tuli asia mieleen (ennen synnytystä siis aattelin et ois kiva jotain saada) ei siinä alkuhuumassa ehtinyt lahjoja miettiä.
jotta saadaan ristiäiset pidettyä. Mies hoiti homman kunniakkaasti.
Naisen pitää nääs olla selväsanainen eikä vain toivoa, että mies ymmärtää hienovaraista vihjailua.
Vierailija:
jotta saadaan ristiäiset pidettyä. Mies hoiti homman kunniakkaasti.Naisen pitää nääs olla selväsanainen eikä vain toivoa, että mies ymmärtää hienovaraista vihjailua.
Vierailija:
jotta saadaan ristiäiset pidettyä. Mies hoiti homman kunniakkaasti.Naisen pitää nääs olla selväsanainen eikä vain toivoa, että mies ymmärtää hienovaraista vihjailua.
Ja eipä tarvi nyt täällä itkeä, kun en lahjaakaan saanut. Vaan eipä kyllä ton miehen kanssa tulisi mieleenkään sellaisesta valittaa. Mistä se olisi voinut edes tietää mistään huomenlahjoista tai synnytyslahjoista, jos en olisi niistä kertonut.
Mies kyllä sitten ilahduttaa aidosti minua muilla tavoin. Jos tuo synnytyslahjatapamme ei jotain teistä miellyttänyt, niin mitäpä sillä on väliä. Meille se sopi noin. Ja eipä mies olisi niitä kristalleja ostanut, jos ei olisi halunnut.
Ja yhteiset rahat - miten se asiaan liittyy. Silloin meillä ei ollut yhteisiä rahoja, joten osti omillaan. Tosin yhteistähän meillä periaatteessa kaikki oli, kun oltiin jo naimisissa. Nykyään onkin sitten jo yhteinen tili, jolta maksetaan tietysti myös toisillemme ostettavat lahjat. Mistä muualtakaan, kun kaikki rahat ovat siellä yhteisellä tilillä. Että sellainen sivujuonne, joka ei kyllä mitenkään liity synnytyslahjoihin.
Vierailija:
Ja eipä tarvi nyt täällä itkeä, kun en lahjaakaan saanut. Vaan eipä kyllä ton miehen kanssa tulisi mieleenkään sellaisesta valittaa. Mistä se olisi voinut edes tietää mistään huomenlahjoista tai synnytyslahjoista, jos en olisi niistä kertonut.Mies kyllä sitten ilahduttaa aidosti minua muilla tavoin. Jos tuo synnytyslahjatapamme ei jotain teistä miellyttänyt, niin mitäpä sillä on väliä. Meille se sopi noin. Ja eipä mies olisi niitä kristalleja ostanut, jos ei olisi halunnut.
Ja yhteiset rahat - miten se asiaan liittyy. Silloin meillä ei ollut yhteisiä rahoja, joten osti omillaan. Tosin yhteistähän meillä periaatteessa kaikki oli, kun oltiin jo naimisissa. Nykyään onkin sitten jo yhteinen tili, jolta maksetaan tietysti myös toisillemme ostettavat lahjat. Mistä muualtakaan, kun kaikki rahat ovat siellä yhteisellä tilillä. Että sellainen sivujuonne, joka ei kyllä mitenkään liity synnytyslahjoihin.
ja se tuntui tosi kivalta, olin tosi kipeänä ja tuntui että miehen mielestä olin lahjan ansainnut, lahja oli merkkilaukku jota olin aikasemmin kaupassa hiplannut..en olisi kyllä todellakaan itse valkannut jotain kermakkoja etukäteen.
Löysätkääpä vähän pipojanne, ei vielä ole niin kylmä talvi. Katsokaas, kun taaskaan se teidän toimintatapanne ei ole ainoa oikea. Kuten tällä palstalla on ennenkin todettu.
Vierailija:
Löysätkääpä vähän pipojanne, ei vielä ole niin kylmä talvi. Katsokaas, kun taaskaan se teidän toimintatapanne ei ole ainoa oikea. Kuten tällä palstalla on ennenkin todettu.
nälkä oli kova ja ne leivät tuli mieheltä suoraan sydämestä.
ei sen lahjan tarvii aina olla mitään kallista ja hienoa.
Vierailija:
Vierailija:Kelle tää oli suunnattu? Sille kermakon valkkaajalle, jolle ei käy kuin se yksi ja ainut oikea itse valittu lahja?
Olen ihan samaa mieltä siitä, että jos jotain toivoo, niin se pitää sanoa ääneen.
Meillä ei siis synnytyslahjoja, huomenlahjoja eikä monia muitakaan muodollisuuksia ole ollut. Mutta syntymäpäivien alla meillä aina keskustellaan ja sitten saa ihan tarkasti toivoa minkälaista aamiaista, ohjelmaa tai lahjoja toivoo. Jää sitten omaan harkintaan toivoa korua, hopeakorua tai Kalevala-korun hopeista Vanamo-riipusta. Tai kirjaa tai Harry Potterin uusinta. Tai sanoa ettei toivo lahjoja, mutta olisi kiva tehdä jotain yhdessä tai toivoa piknikkiä Nuuksioon, niin että puoliso pakkaa eväät ja lastenkin varusteet.
Meillä tämä käytäntö on vähentänyt sekä lahjan antajan että saajan stressiä ja turhaa kiukuttelua. Toki joskus yllätetään toisiamme tai hommataan lahjoja ilman toiveita. Mutta on jotenkin helpottavaa voida esittää ja toteuttaa rehtejä toivomuksia.
että voin vaikka suoraan sanoakin, mitä toivon lahjaksi:D Ei tässä mitään mystistä ole. Tiedän, ettei kulta osaa arvata, mitä mä tahdon ja milloin tahtoisin huomiota. Olen sanonut suoraan, että nyt kelpaisi halaus, tahtoisin keskustella, voisitko hakea voileivän tai kuten tässä tapauksessa: toivoisin synnytyslahjan. Toki tämä on vastavuoroista, kumpikin voi sanoa suoraan, mitä tarvitsee.
Mä kerroin, että synnytys on mulle varmasti rankka juttu ja minua yleensä piristää lahja. Lapsen synnyttäminen on elämäni isoimpia asioita, se on erityinen tilaisuus ja syntymänjuhla, jossa minä teen hommat ja kärsin kivuista. Ja sekin vasta alkua äitiydelle. Puoliso pyysi mua miettimään, mitä tahtoisin lahjaksi. Halusin kuunnelman ja lämpörullat. Pyynnöstäni hän kävi ne ostamassa mulle ajoissa ja ne otettiin mukaan.
Ei mua hävetä, että olen tällä tavalla lapsenmielinen, että lahjoista tulee hyvä mieli. Tykkään mä käydä ostoksillakin. Synnytyksen jälkeen oli kiva kuunnella sitä kuunnelmaa ja laittaa rullat päähän. Se oli myös sellaista uuden identiteetin kokeilua, millain päin olisin äiti. Syvin juttuhan on tässäkin lapsen syntymä ja vanhemmiksi tulo. Silti ilon lähteitä ja tapoja rakentaa hyvää parisuhteeseen voi hyvin olla myös sovitut lahjat.
gossardin g-stringit... :) kuopuksesta en kai saanut mitään, mutta enpä olekkaan niin materiaalin perään... pääasia että oli terve lapsi sylissä..
mikä sen lahjan pointti on? eikö se syntynyt käärö ole paras lahja mitä yhdessä on toivottu?
Materiaa materiaa materiaa... anna mun kaikki kestää
Minäkin huomautin monesti, että Australiassa lapsesta saa sitten sormuksen. Vihje meni läpi, kun tein sen selväski.