Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen työnperässä perässä ulkomaille lähteneet!

Vierailija
31.10.2007 |

Saiko vaimo työpaikan kautta minkäänlaista valmennusta? Millaista?



Itse olen ollut miehen työkomennuksen perässä pari kertaa, enkä ole saanut mitään henkistä tukea. Mietin tässä liikeideaa...

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli et siis ole kaivannut mitään valmennusta eikä sitä ole sinulle tarjottukaan?



ap

Vierailija
22/30 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikkein olennaisinta on saada lasten arki pyörimään rypyttä eli halutuinta tietoa on ihan arjen pyöritykseen liittyvä paikallinen _ajantasainen_ tieto.



Jos taas lähtee puolisoksi ilman lapsia, muttei ole menossa ko. maassa töihin, olennaisinta on miettiä, mitä oma psyyke kestää ja mitä se vaatii. Vai onko esimerkiksi fiksumpaa jäädä kotiin, vaikka puoliso menisikin.



Ja missään tapauksessa koskaan ei pidä lähteä, jos parisuhde on jo valmiiksi huonossa jamassa tai jos lähtee pakoon jotakin.



Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen jalat maassa -tyyppiä, joka pärjää joka paikassa. Lasten käytännön asioissa on eniten järjestettävää ja niissä olen myös hyvin kunnianhimoinen eli haluan aina parasta.



22

Vierailija
24/30 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ideasi on hyvä, mutta kaipaa vähän jalostamista. Kannattaisi ehkä myös kysellä eri firmoilta jotka lähettävät työntekijöitään, että pitävätkö valmennuksia tai olisiko heillä kiinnostusta ostaa sitä. Tarvetta olisi varmasti myös toisinpäin eli sellaisille ulkomaalaisille perheille, jotka tulevat lähetettyinä työntekijöinä Suomeen.

Vierailija
25/30 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työssäkäymätön puoliso elää uudessa maassa aina yhteiskunnan ulkopuolella, toisin kuin mies, jolla on aina kuitenkin se työyhteisö.



Pikantteja lisiä arkeen on sitten vain kunkin maan byrokratia, ilmasto yms. mutta tuo on se perussetti.



Siihen ei pysty valmentautumaan. Sen vain jaksaa tai ei jaksa.



Ko. aiheesta on tehty hiljan tohtorinväitöskirjakin.

Vierailija
26/30 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri yritykselle suunnaattavasta palvelusta onkin kyse. kuten sanoin, tämä on idea nro 0.0. Ja minusta av on mainio paikka aloittaa tiedustelu, oli kyse ihan mistä tahansa.



Kukaan, joka on ollut jo pidempään ulkomailla tai jo tullut pois, ei osaa hahmottaa, mitä olisi tarvinnut. Ihmismieli kun toimii niin. Pitäisi löytää ne, jotka ovat juuri ennen matkaa menossa. Ja just eilen täällä joku tiedusteli sitä, että mihin kouluun lapsensa laittaisi.





ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/30 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedätkö väitöskirjan tekijää tai paikkaa?



ap

Vierailija
28/30 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei puoliso voi aina mennä töihin. Esim. YK ei anna lupaa. Eikä aina riitä kielitaitoakaan.



ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/30 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti myös niitä, jotka ovat pitkään olleet, mutta he varmasti näkevät paljon " omissa yhteisöissään" niitäkin, jotka ovat hiljattain tulleet ja ovat heitä auttaneet, joten ongelmat varmaan tiedetään.



Toinen paikka missä voisit kysellä on expatrium. fi

Vierailija
30/30 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miten niin ei hahmota, mitä olisi tarvinnut.



Ja se eilinen ketju oli kyllä tyyppiesimerkki paikallisesta tilanteesta, joka on helppo ratkaista ihan ilman mitään valmennusta.



Töihin ei käytännössä todellakaan voi puoliso aina mennä! Lapsista pitää huolehtia ihan eri tavoin (ei kaikissa maissa välttämättä ole tällaista päivähoitosysteemiä kuin meillä), eikä joka paikassa saa edes mitään työlupaa.