Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaikella on tarkoituksensa. Pitääkö se paikkansa?

Vierailija
22.05.2013 |

Jos pitää, niin olisi kiva kuulla esimerkkejä ja kokemuksia. 

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä paikkaansa. Asioita tapahtuu joko koska laitamme ne tapahtumaan tai sattumalta. Esimerkiksi se, että kädessäni on oluttölkki johtuu siitä, että olen tavoitellut olutta. Ostin sen viikolla kaupasta ja äsken kävin hakemassa sen parvekkeelta. Esimerkki sattumasta puolestaan on se, että kauppareissulla törmäsin yllättäen kaveriini.

Vierailija
42/47 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa. Asioita tapahtuu joko koska laitamme ne tapahtumaan tai sattumalta. Esimerkiksi se, että kädessäni on oluttölkki johtuu siitä, että olen tavoitellut olutta. Ostin sen viikolla kaupasta ja äsken kävin hakemassa sen parvekkeelta. Esimerkki sattumasta puolestaan on se, että kauppareissulla törmäsin yllättäen kaveriini.[/quote

No, siinä oli jo tarkoitusta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten Sinun syntymäsi ja elämäsi?

Vierailija
44/47 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Eikä jumlaakaan ole. Muussa tapauksessa en jaksaisi enää elää sadistisen luojan alamaisena (sotien lapsiseksiorjat, nälänhätä, katastrofaalinen kärsimys). Olemme täällä sattumalta, eikä olemisellamne tai tekemisillämme ole mitään merkitystä.

Vierailija
45/47 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei todellakaan se että hakattiin raiskattiin petettiin ei sillä mitää tarkoitusta ollut ei antanu ei opettanu vai oliko tarkoitus vielä elämänhalu 

Vierailija
46/47 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikeasti usko mihinkään, mutta jos pitää johonkin uskoa, niin kohtaloon. Muistan kun tapasin mieheni ja olin heti aivan myyty. Kavereille selitin, että nyt olen tavannut "sen oikean". Kysyivät sitten, että seurustellaanko me sitten nykyään. Ehei, ei minulla ollut mitään tietoa, miten olisin saanut mieheen yhteyden ehkä tiennyt kuin etunimen! Mutta minä olin aivan tyynenä, sanoin että tapaamme kyllä, jos niin on tarkoitettu. Meni viikko ja törmäsimme sattumalta 200km päässä sieltä missä alunperin olimme tavanneet! Kohta ollaan oltu 25 vuotta yhdessä.

Vierailija
47/47 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikella ole tarkoitusta. Sanon näin vaikka uskovainen olenkin ja monissa asioissa näen tarkoituksen/varjeluksen/siunauksen. Mutta ei ole mitään tarkoitusta vaan ihan elämää se että vaikka hammas lohkeaa ja sen takia joutuu ravaamaan hammaslääkärillä useamman kerran. Ehkä jos se hammaslääkäri on rukoillut itselleen enemmän töitä, niin saa vastauksen, mutta minun lompakkoni siitä ei kiitä.

Ei ole mitään tarkoitusta sillä että soditaan ja sairastutaan tai että eduskunta ottaa vähävaraisilta ja syytää rahaa outoihin hankkeisiin. On tapahtumien kulkua ja joillakin tapahtumilla on seurauksia.

Jos uskovainen rukoilee että saa työpaikan useiden hakijoiden joukosta ja saa sen, niin voidaan sanoa että Jumala pitää huolen ettei juuri tämä uskova nyt aivan kerjuulle joudu. Joskus on silkkaa varjelusta että ei saa sitä työtä. Siellä voi olla ihan kauheaa ja kuluttavaa. Asioita voi tarkastella eri näkökulmista. Uskovien elämässä tosin on tilastollisesti enemmän hyviä sattumia, jos (pelkkään) sattumaan halutaan uskoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kaksi