Naurettavia sellaiset naiset, jotka eivät uskalla ajaa manuaalivaihteisella autolla! = D
Kommentit (37)
on automaatteja ja automaatteja. Ja on autoja ja autoja. Siellä jonkun vanhan manuaalivolvonlahnan (joka kuluttaa 10l satasella) omistaja puhuu maailman pelastamisesta..
Eikä tuttavapiirissäkään hirveän moni sellaista omista.
Vierailija:
Yhdysvalloissahan naurettiin jollekin ryöstäjälle, jolla jäi auto varastamatta kun ei osannut käyttää manuaalia. Ryöstäjä oli ihan mies. Mutta " naurettavaahan" se on, kun koko USAssa on varmaan n. 2 kpl manuaaleja.Minusta naurettavinta on suomalaisten into manuaaleja kohtaan. Puhutaan kaikenlaista vanhan kansan paskaa siitä, että automaatit ei kiihdy yms. Mollataan manuaaleja karsastavia ja sanotaan, että eihän automaatilla ajaminen ole ajamista ollenkaan. Eli, yritetään selittää sitä omaa köyhyyttä/pihiyttä jollain, että saisi selitettyä sen käsittämättömyyden, että on juuri törsännyt esim. 30 tonnia autoon joka on paska manuuali. :DD
Kyllä se on niin, että suomalaisten automaattikammolle nauraisivat variksetkin suuressa maailmassa.
Ja kokeilkaapa vaikka jotain uutta automaattivolvoa jos vielä mietitte, että kiihtyykö se manuaali nyt vai ei. Niin ja menkää joskus seisomaan ja katsomaan liikennevaloihin, missä vaihteiden etsijät rullaavat ensin metrin taaksepäin ennen kuin edes pääsevät liikkelle. Hohhoijakkaa.
Ja kyllä. Minulla on automaatti, mutta on ollut myös 2 manuaalia tätä ennen. Automaatti rules ihan täysin, varsinkin kaupungissa.
Terveiset vaan sinne jenkkeihin!
Terv. yksi automaatilla ajava.
Minulla ei muuten ole edes autoa. Sinä voit käydä vaikka Volvon nettisivuilta katsomassa kuinka paljon enemmän automaatti kuluttaa. Voiko joku todella näin yksinkertaisesta asiasta väittää vastaan, menepä vaikka johonkin autoliikkeeseen paasaamaan tuota automaatti kuluttaa vähemmän niin johan saat naurua osaksesi.
Vierailija:
on automaatteja ja automaatteja. Ja on autoja ja autoja. Siellä jonkun vanhan manuaalivolvonlahnan (joka kuluttaa 10l satasella) omistaja puhuu maailman pelastamisesta..
ajokortti pois ennen kun tapatte jonkun!! Heh, luojalle kiitos että pärjään molemmilla kiitettävästi.
Olen Suomen toiseksi paras naiskuski!!
mun edellinen auto (1.4L kone) kulutti 7,5l/100km, tämä siis manuaali. Nykyinen autoni (2.0L kone) on automaattivaihteinen ja kuluttaa 6,5-7,5l/100km. Pointti on siis se, että periaatteessa nykyisen auton pitäisi kai kuluttaa enemmän kun on isompi konekin.. Ja se automaatti.
manuaalivaihteiden kanssa, haluavat automaattivaihteiston hinnalla millä hyvänsä. Mutta eihän niitä vaihteita tarvii ees ajatella, kun ajamiseen tottuu.
tämä jauhaminen että automaattivaihteisto kuluttaa enemmän kun manuaali. Kulutukseen vaikuttaa renkaat, ilmanpaineet, auton paino, koneen teho, ilmastointi ym ym ym ja ENNENKAIKKEA AJOTAPA!!!
mutta jos verrattaisiin esim. nykyisen autosi mallia jossa manuaalivaihteet olisi kulutus pienempi kuin nyt. Tai samanlaista automaattivaihteistoautoa sillä 1,4 litran moottorilla kuin sinulla silloin oli niin kulutus olisi taas isompi.
Vierailija:
mun edellinen auto (1.4L kone) kulutti 7,5l/100km, tämä siis manuaali. Nykyinen autoni (2.0L kone) on automaattivaihteinen ja kuluttaa 6,5-7,5l/100km. Pointti on siis se, että periaatteessa nykyisen auton pitäisi kai kuluttaa enemmän kun on isompi konekin.. Ja se automaatti.
Yksi tuttavani ei osaa ajaa manuaalivaihteilla, ei ole ikinä edes ajanut. Aikoinaan autokoulua käydessään isänsä varmaan maksoi siitä, että tytär saa ajaa inssin automaattivaihteisella. Heillä kun ei ikinä tule olemaan manuaalia.
Meillä automaati ja on kyllä tosi näppärä. Muistan kun ekaa kertaa ajoin sillä niin tuntui ettei se auto liiku mihinkään. Muutaman kerran tuli äkki pysähdyksiä kun tinttasin jarrun pohjaan... Osaan ajaa kummillakin vaihteilla hyvin.. nykyään=)
en pidä siitä lainkaan. Tämäkin on makuasia - niinkuin moni muukin. Turha niistä on kinastella.
Sitten jumitetaan jossain liikennevaloissa eikä tajuta mennä kun vihreä palaa. Edellinen autoilija on mennyt aikoja sitten ja tämä nainen venkslaa vaihteiden kanssa ja painaa jarrua ja kaasua yhtä aikaa.
ihmetyttää naiset joilla on akokortti, mutta eivät aja koskaan autoa. Oliko kannatusta ajaa ollenkaan korttia. Henkkarit olis saanut halvemmallakin.
Toinen hassu juttu on rouvat, jotka eivät uskalla peruuttaa. Mies kääntää auton valmiiksi ennen kuin rouva lähtee autolla liikenteeseen.
Näitäkin on oikeasti olemassa. Jos ajokortin omistaa, niin luulisi osaavan ajaa autolla.
kun vihreä syttyy, niin kaikilta jarruvalot pitäisi sammua ja auto lähteä liikkeelle, jotta valoista ehtisi tarpeeksi moni. Harmi vaan kun aika harva osaa oikeasti niistä valoista lähteä.
t. liikenteessä tänään vittuuntunut.
mä kämmensin heti kortin saatuani autolla, ei mitään isoa juttua, mutta kuitenkin sellainen, että tuntui että en hallitse autoa. Jäi kammo ajamiseen, kunnes eräänä päivänä päätin, että nyt on vaan pakko alkaa ajamaan, ja marssin ostamaan Ford Ka:n, pienimmän auton, minkä tiesin. Ja voi luoja, miten mua pelotti alkuun. Jännitin öisin, enkä nukkunut, kun tiesin, että pitää lähteä rattiin. Alkuun kiersin vaan korttelia ympäri, ja siitä sit pikkuhiljaa pidensin matkoja. Sit vaihdoin jo vähän isompaan, Clioon, ja ajoin joka päivä. Nyt mulla on iso BMW, ja rakastan ajamista!! Ajaminen on yksi elämän suurimmista nautinnoista, se rentouttaa tosi paljon, ja se on vaan ihanaa :). Kyllä olen monta kertaa miettinyt, että oli kyllä yksi elämäni parhaista päätöksistä, että ryhdyin vaan ajamaan, vaikka pelotti!! Kerran luin jostain lehdestä, että autolla ajamisen pelko on verrattavissa ihan korkean paikan pelkoon yms, eli se on ihan " oikea" pelko. Mutta siitä pääsee yli, kun vaan aloittaa pikkuhiljaa ja mahdollisimman pienellä autolla, pääasia, että on tunne, että Sinä hallitset sitä autoa, eikä päinvastoin!
mene viherpiiperö vittuun!