Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

lapsi huutanut yöt jo 3 viikkoa..en jaksa enää

Vierailija
16.10.2007 |

Mitä mä oikeasti teen ton lapsen kanssa? Se on aina nukkunut tosi hyvin omassa huoneessa...ihan vauvasta asti. Nyt on 3 viikkoa huutanut öisin 3-8 kertaa yössä. Meno vain pahenee jokainen yö.

Nyt alkaa itselläni olemaan paukut loppu. Viime yönäkin sain nukuttua pätkissä 4h. Päikkäreitä en pääse lapsen kanssa nukkumaan kun teen töitä päivällä. Olen raskaana ja tarvitsisin unta huomattavasti enemmän.

Lapsi rauhoittuu kun pääsee syliin tai viereen nukkumaan, mutta emme voi häntä vieressäkään nukuttaa sillä minä itse en saa silloin ollenkaan unta. Lapsi potkii minua unissaan mahaan ja pitää muutenkin jatkuvaa ähinää ja köhinää..eikä nuku vieressämme levollisesti. Lisäksi tuo sänky olisi mukava pitää minun ja miehen yhteisenä paikkana. Kun vauva syntyy niin luultavasti imetän siellä öisin joten sitten ei ole enää tilaakaan.

Ainoa tapa millä saamme nukuttua koko perhe hyvin on, että minä äiti menen sohvalle nukkumaan ja lapsi sekä isä nukkuvat parisängyssä. Mutta kyllä siitä kärsii parisuhde kun ei enää edes yöt ole miehen kanssa yhteistä aikaa.

Korvat tarkistutimme viikko sitten ja tulehdus sieltä löytyi. Se on kuitenkin nyt lääkitty ja pitäisi olla jo poissa. Korviin tuo tuskin muutenkaan liittyy kun nukkuu päikkärit tosi hyvin ja eilen kokeiltiin yöksi särkylääkettä ja se ei auttanut tuohon heräilyyn yhtään mitään.

Olen tosi väsynyt ja haluaisin vain nukkua! olisiko kenelläkään hyviä neuvoja? Minusta tuntuu että toi poika vaan pompottaa meitä! Huoh.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vie lapsi lääkärin. Nimim, kokemusta on

Vierailija
2/17 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi ilmeisesti aika pieni ja äiti taas tiineenä. Äiti ei halua antaa läheisyyttä ollenkaan. :( Äitiys kyllä meinaa nimenomaan sitä, että kestää ne pienet epämukavuudet ja laittaa vähäksi aikaa ne omat halut taka-alalle.

Vierailija
4/17 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sen jälkeen löydätte keinoja tähän ongelmaan.

Tsemppiä!!!

Vierailija
5/17 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset kiljuu öisin jos niillä on kipuja.

T. neljän äiti

Vierailija
6/17 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tyttö, 10kk, sairasti yhteensä 4 viikkoa korvatulehdusta ja sinä aikana hän söi 3 antibioottikuuria.

Nyt hän on taas flunssassa ja öisin häntä saa tuntitolkulla nukuttaa ja rahoitella. Tiedän siis enemmän kuin hyvin miltä teistä tuntuu. Tsemppiä!

Vierailija
7/17 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos yöheräilyyn väsynyt äiti on jotenkin omituinen mielestäsi, niin mitä äitiys sinusta sitten oikein on? En ymmärrä. Ja väsynyt sitä on varmaan juuri siitä syystä, että lohduttaa öisin. Mutta kirjoituksesi taisikin olla provo niin en viitsi siitä sen enempää tuohtua :)

ap

Vierailija
8/17 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos korvatulehdus kestää kuukauden, niin se on se yksi ja sama tulehdus. Kun antibiootti ei tehoa virukseen. Särkylääkettä ja aikaa, ei siinä sen kummempaa. Edesvastuutonta lykätä antibiootteja!

Vierailija
9/17 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toi nyt oo mitään pientä epämukavuutta, jos ei saa kolmeen viikkoon nukuttua. Raskaana tosiaan tarvii kunnolla unta!

Ap, mene vaan välillä sohvalle, se on varmasti paras ratkaisu. Jos lapsen itku ei lopu niin kannattaa käyttää uudelleen lekurissa, joskua antibioottikuuri ei auta ja tarvitaan vahvemmat antibiootit. Ja tsemppiä! :-)

Vierailija
10/17 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

- käytä lapsi huomena lääkärissä, korvatulehdus voi jatkua lääkekuurin jälkeenkin

- anna lapsen nukkua isin vieressä ja nuku itse sohvalla, näin kaikki saavat unta

Parisuuhteelle saatte aikaa, sitten kun tilanne normalisoituu. Aina tässä perhe-elämässä on joku " vaihe" meneillään, joka vaatii erityisjärjestelyjä ja venyttää pinnaa. Mutta kestävät hetken ja pian saadaan tilalle jotain muuta iloa tai murhetta.

Nukkukaa hyvin =)

Vierailija
11/17 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet koko ajan väsynyt.

Vierailija
12/17 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

viereen niin jos auttais. Vaikka lapsi on AINA nukkunut hyvin omassa huoneessaan niin joskus voi tulla sekin aika ettei enää nuku pelon tms. takia. Lapset tarvitsevat läheisyyttä, joskus enemmän joskus vähemmän!! Sairaus voi olla yksi syy ehkä myös todennäköisin! Käy lääkärissä ja ota pikkuinen sänkyineen viereesi! Tsemppiä teille!!!

nimim. 5hlö samassa makuuhuoneessa :-)

Vierailija
13/17 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meilläkään ei eka ab-kuuri auttanut vaan piti vaihtaa eri merkkiä ja vasta sitten alkoi tehoamaan.

Oletko koittanut sitterissä nukuttamista? Meillä poika rauhottu sitteriin ja nukkui siinä jopa yötä ;-) Sitteri lähes makuuasentoon ja alkuksi hiukan keinuttelua jalalla.

Vierailija
14/17 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitteriä ei voida enää kokeilla kun poika on jo niin iso (2v) ei mahdu enää :)

sänky ei valitettavasti mahdu makuuhuoneeseemme

varaan heti huomenna ajan lääkäriin. jos tulehdus on edelleen korvassa, niin minä äiti muutan sohvalle nukkumaan niin pitkäksi aikaa, että poika paranee. nukkukoot miehet sitten yhdessä.

mutta onko ihan pois suljettua, että tuollainen yöhuutaminen on vain " uhmaa" ? kun pääsi kipeenä nukkumaan viereen, niin jäi nyt vähän päälle ja haluisi nukkua siinä kaikki yöt. koska edelleenkin poika nukkuu päikkärit tosi hienosti ja pitkään. eikä se särkylääke auttanut noihin uniin yhtään.

AP

Vierailija
15/17 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

2. laita lapsen sänkyyn oma muutaman yön nukuttu yöpaita yökaveriksi. Haistaa äidin hajun koko ajan, niin nukkuu levollisesti. Kierrätä yöpaitaa niin, että nukut pari yötä paidan kanssa ja annat sen sitten pariksi yöksi lapselle kunnes on taas uusi yökkäri annettavaksi viereen.

3. siirrä häkkisänky ihan kiinni omaan sänkyysi, tietenkin sinun omalle puolelle. Jos tilaa ei ole, niin toivottavasti tuo nro 2 toimii. Ainakin 3:lla ystävällä on toiminut, jolle olen tuota ehdottanut.

4. tassutus. Googleta tassutus. Tällä keinoin sain omani nukahtamaan kun tuota edellistä vaihtoehtoa ei kukaan minulle keksinyt kertoa enkä itsekään keksinyt. Tämä vie muutaman päivän niin nukkumisasiat on paremmin hanskassa. Tassutus ei ole lapsen huudattamista. Pikku hiljaa kädellä hyssytystä vähennetään kunnes koko homman voi lopettaa. Tuosta äidin hajuisesta yöpaidasta on tässä tilanteessa varmasti hyötyä. Kun itse lähtee vierestä pois, on yökkäri vielä vieressä " tuoksumassa" .

Vierailija
16/17 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä lääkäriltä Pronaxen-resept kipulääkkeekksi jos ei jo ole ?

Lisäksi voi olla monen asian summa: uhma, kasvukipuja raajoissa, läheisyydn tarve lisääntynyt, hoidossa jotakin päivisin ? Pienen mieleen tulee yöllä kaikki päivällä koetut asiat jotka saattavat meistä aikuisista tuntua mitättömiltä.

Rauhoitatteko illat, ei tv:tä yms ? Sylittelettökö/huomioitko lasta tarpeeksi töiden jälkeen ?

Lapsesi voi myös vaistota sinun väsymyksesi! Ja myös isän ? Joten nuku vaan se univelka rauhassa pois! Mieti sitten sitä parisuhdetta virkeänä :)

Voimia!

T: Myös 2 v. äiti joka odottaa toista rv 31

Vierailija
17/17 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuota äidin tuoksuista paitaa voisi kokeilla. Silloinhan lapsi ei välttämättä heräisi ollenkaan kesken unien kun haistaa äidin. Hmm.. taidanpa käydä heti viemässä yöpaitani pojalle. (joka just nukahti....katsotaan koska herää ekan kerran ja show alkaa)

toivottavasti sylittelemme tarpeeksi. tarkoitus ainakin olisi. iltaa voisimme kyllä hieman rauhoittaa ja sulkea tv:n. sitä emme ole tehneet...! hoidossa poika on tarhassa 1 kerran viikossa joten hoitoon tuo ei oiken voi liityä. varsinkin kun yöheräilyt alkoivat sellaisella viikolla, että tarhaa ei ollut ollenkaan.

myös yövalo vinkin sain eräältä ystävältäni ja sitä kokeilemme myös tänään ensimmäisen kerran. katsotaan kuin käy.

AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä seitsemän