Naurettavia sellaiset naiset, jotka eivät uskalla ajaa manuaalivaihteisella autolla! = D
Kommentit (37)
Saa bensa kallistua vielä aika paljon ennen kuin minä alan säästää siinä parin desin kulutuserossa...
koko muu maailma ajaa automaateilla mutta Suomessa mennaan hampaat irvessa manuaaleilla. Niinhan se oli aikoinaan, etta Finnair lensi Atlannin yli manuaalilla kun kaikilla muilla oli autopilot, siita riitti riemua varsinkin SASssin porukoilla.
Paljonko teilla on sahkoautoja? Patterikayttoiset ja hybridit ovat jokapaivainen naky taalla USAssa.
Eihan teidan enaa tarvitse keskuksen kautta puheluita soittaa, voisi tassakin asiassa jo nousta kehityksen tasolle.
Tällä hetkellä perheestä löytyy automaatti- että manuaalivaihteinen auto ja kumpaakin ajan vuorotellen ja päivittäinkin niitä vaihdellen, enkä pistä pienintäkään ajtusta vaihteisiin tai vaihteettomuuteen (saatika sitten millä joku toinen ajaa).
Ihan luulopuhetta, että toisella ajaa paremmin kun toisella.
Mä en mielelläni aja automaatilla eikä moni muukaan.
Meillä kaksi automaattivaihteista autoa ja yksi manuaalivaihteinen. Jos lähden yksin reissuun, tykkään lähteä tällä sporttisella manuaalilla. Jos lähden kaupunkiin pyörimään lasten kanssa, valitsen ehdottomasti automaatin.
onko joku teidän lapsista jo täysi-ikäinen?
miehellä ja minulla on molemmilla autot, lisäksi urheiluauto.
4
ja kun nykyään automaatit ei enää niin laiskoja kuin ennen.
Mutta täällä Suomessa valtaosa autoista on käsivaihteisia, en ole ikinä ajanut automaattivaihteisella - enkä osaisi lähteä sellaisella liikenteeseen ilman harjoittelua.
Olen kuullut juuri toisnpäin että naiset jotka eivät ole koskaan ajaneet automaattivaihteista autoa, eivät sillä uskaltaisi reissuun lähteäkkään.
Jokainen joutuu ajamaan ajokorttinsa manuaalilla
Yhdysvalloissahan naurettiin jollekin ryöstäjälle, jolla jäi auto varastamatta kun ei osannut käyttää manuaalia. Ryöstäjä oli ihan mies. Mutta " naurettavaahan" se on, kun koko USAssa on varmaan n. 2 kpl manuaaleja.
Minusta naurettavinta on suomalaisten into manuaaleja kohtaan. Puhutaan kaikenlaista vanhan kansan paskaa siitä, että automaatit ei kiihdy yms. Mollataan manuaaleja karsastavia ja sanotaan, että eihän automaatilla ajaminen ole ajamista ollenkaan. Eli, yritetään selittää sitä omaa köyhyyttä/pihiyttä jollain, että saisi selitettyä sen käsittämättömyyden, että on juuri törsännyt esim. 30 tonnia autoon joka on paska manuuali. :DD
Kyllä se on niin, että suomalaisten automaattikammolle nauraisivat variksetkin suuressa maailmassa.
Ja kokeilkaapa vaikka jotain uutta automaattivolvoa jos vielä mietitte, että kiihtyykö se manuaali nyt vai ei. Niin ja menkää joskus seisomaan ja katsomaan liikennevaloihin, missä vaihteiden etsijät rullaavat ensin metrin taaksepäin ennen kuin edes pääsevät liikkelle. Hohhoijakkaa.
Ja kyllä. Minulla on automaatti, mutta on ollut myös 2 manuaalia tätä ennen. Automaatti rules ihan täysin, varsinkin kaupungissa.
Olen surkea ajaja, mutta nyt automaatilla pystyn keskittymään liikenteeseen enkä vaihteisiin:)
No vaihdettiin kuitenkin ja manuaalia ei kyllä meille tule varmaan enää ikinä. Se on aina se että mihin tottuu.
Mutta hei, naurettavimpia on kyllä ne naiset, joilla on ajokortti mutta jotka tarvitsevat silti miehen aina kuskiksi joka paikkaan.
että pitäisi oikein automaatti hankkia lisää tätä maailmaa tuhoamaan
Minusta on parempi että ajaa sit vaikka sillä automaattivaihteisella kuin ettei millään.
Esim. Peugeot 207 SW kulutus manuaalivaihteilla
6,3/8,6/5,0
sama moottori automaattivaihteistolla
7,0/9,8/5,5
Sama juttu Volkswagenin TSI:ssä jne. Honda Jazzin automaattivaihteet kuluttaa myös enemmän jne.
mutta jos ajat " huonosti" manuaalivaihteilla niin takuulla kulutat enemmän kun automaattivaihteilla. Jos taas osaat vaihtaa niitä vaihteita ja ajat taloudellisesti, kulutat vähemmän kuin mitä automaattivaihteilla kulutat.