Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pinna meinasi pamahtaa allergiasairaalassa!

Vierailija
30.10.2007 |

Uskomaton dorka siellä lääkärinä. Ymmärrän, että hänelle lääkärinä on tärkeätä puhua oikeilla termeillä, mutta vois vähän relata, koska varmasti tajusi mun pointtini! Case on tämä:

Lääkäri kysyi kuinka pitkää lastani imetettiin. Kerroin, että 10 kk kunnes itse lopetti. Tähän lääkäri sitten, että mitä sen jälkeen annoitte? Lehmänmaitoako? Sanoin, että annettiin korviketta. Lääkäri tähän, että siis lehmänmaitoa. Minä sanoin, että ai kun korviketta. Lääkäri jaksoi vääntää tätä minuutin verran kyrpääntynyt ilme naamallaan, kunnes korotti ääntään ja sanoi, että korvike on lehmänmaitoa, ihan samaa kuin mitä aikuisen juo.

Ikään kuin korvikkeessa ja lehmänmaidossa ei olisi eroa. Kimpaannuin täysin tämän lääkärin kettuilevaan ja ylimieliseen asenteeseen ja kysyin, että miksi korviketta sitten myydään, jos on kerran samaa tavaraa? Tähän sitten sanoi, että onhan niillä toki jotain eroa.

Esitti vielä jonkun kysymyksen koskien lehmänmaidon antamista, johon vastasin sitten, että juu, ollaan annettu sitä lastenhyllyltä ostettavaa lehmänmaitoa siinä Tuttelipurkissa. Sanoin tarkoituksella vähän ikävään sävyyn tämä, mutta en vain kyennyt enää käyttäytymään sivistyneesti tilanteessa.

Oli sen oloinen mies, että oli jäänyt vaimolta saamatta.

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä ap sun vänkäämistä ollenkaan. Olisit puhunut tuotteen nimellä niin lääkäri olisi tiennyt mitä muksullesi annoit.

Vierailija
42/67 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun kysyttiin että mitä juo, niin eihän siinä selviä mitä juo jos vastaa että lehmänmaitoa!!!! Et sinä silloin tiedä juoko valion maitoa vai tuttelia.. Ja ensikertalaisena minä ainakin luulisin että sillä on väliä!!

Vierailija:

Ap, sun ulosantisi ja vähän luetunymmärryksesikin tökkii... Esim. vastauksesi nro 50:n kirjoitukseen on täysin hämärä!

Ja sä itse tosiaan sanoit, että lapsi EI juo lehmänmaitoa, vaan vastiketta. Kuinka moni sanoo, että " tuopa sitten pari purkkia lehmänmaitoa kaupasta" ?! :D Eli varmaan ymmärrät itsekin, että lääkäri tarkoitti lehmänmaidolla raaka-ainetta, ei kauppanimeä..?

Kiitos mielenkiintoisesta keskustelusta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

josta en ole tietoinen. Apteekista saa korvikkeita joissa raaka-aineena olevan lehmänmaidon proteiinit on pilkottu ja sitten on ainakin soijapohjaista apteekin korviketta.

Vierailija
44/67 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi muka ei voi lääkäri kysyä, että saako lehmänmaitoa ja potilas/ äiti vastata siihen, että kyllä tai ei saa.

Vierailija
45/67 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko arlan tai valion maitoa tai tuttelia tai juustoraastetta. Olennaista on se että ne on kaikki lehmänmaitoa. H-a-l-o-o....

Vierailija
46/67 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai mitä arvelet, että tämä kysymys tarkoittaa?

" Tähän lääkäri sitten, että mitä sen jälkeen annoitte? Lehmänmaitoako? Sanoin, että annettiin korviketta. Lääkäri tähän, että siis lehmänmaitoa. Minä sanoin, että ai kun korviketta. "

Ja tästä lääkäri on ensin ymmärtänyt että aijaa, ei siis kaupan Tuttelia koska sehän on lehmänmaitoa vaan jotain muuta korviketta, esim. Soija-Tuttelia. Ja siksi keskustelu asiasta jatkui.

Vierailija
47/67 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

jos lääkäri kysyy että saiko lapsi lehmänmaitoa ja äiti vastaa että ei kun korviketta. Tämä tulkitaan Allergiasairaalassa totta kai tarkoittavaksi että lapsi sai jotain erityiskorviketta, joka ei perustu lehmänmaitoon.

Vierailija
48/67 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri näytti tietävän ja sp oletti luulevan.

Vierailija
49/67 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei lääkäri voinut sitten heti sanoa että " se kaupan tutteli" on heidän mukaan samalla tavalla " lehmänmaitoa" kuin se " tavallinen maito" ? ;) Olisi itse voinut kysyä lisäkysymyksiä, että mitään erityiskorvikkeita siis ei ole annettu? Ja olisi heti sanonut että se on hänelle sama asia , lehmänmaitoa. Miksi lääkäri lähti vänkäämään asiasta??

Asennevamma lääkärillä. Varmasti ymmärsi mitä ap tarkoitti.

Ja näin " maallikkona" tässä asiassa minäkin vastaisin että korviketta on annettu. Minulle korvike ja Valion kevytmaito EI ole täysin sama asia, vaikka molemmat lehmänmaidosta ovatkin tehty.

Hihhii... :) Just naureskelin tälle ketjulle, ja nyt sekoilen itse samalla tavalla. Mut ei se mitään! Öitä!

Vierailija
50/67 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei mulla ainakaan ollut vaikeuksia ymmärtää ap:n pointtia..

Jos joku puhuu mulle lehmänmaidosta ni minä ainakin luulen hänen tarkoittavan valion maitoa koska siinä on se lehmän kuva=)

Niin ja tosiaan jos halutaan saada selville käyttääkö lapsi tuotteita missä on lehmänmaitoa.. ei voida kysyä pelkästään mitä lapsi JUO.. Pitää otta huomioon myös ruoka!!!!!!!!!!!!!!!!!

Että kyllä se lääkäri tässä nyt töppäsi!!!

Vierailija
51/67 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minulle allergiavastaanotolla sanottaisiin että lapsi ei ole saanut lehmänmaitoa vaan korviketta, ja vielä varmistaisin että siis lehmänmaitoa, ja tähän vastattaisiin että ei kun korviketta... niin taatusti olettaisin että ahaa, siis maitoallerginen lapsi joka ei ole saanut lehmänmaitopohjaista korviketta vaan jotain apteekin tavaraa. Kyllähän nyt jokainen normaali äiti tietää, että Tutteli tehdään lehmänmaidosta, ja olisi viimeistään tuohon toiseen varmistuskysymykseen mennessä hoksannut, että kyse on raaka-aineesta ja vastannut, että juu, sitä kaupan tuttelia.

Vierailija
52/67 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sietääkö lapsi edes pieniä määriä lehmänmaitoa ruoanlaitossa?

Mutta siihen asti ei tarvinnut mennä kun kerran selvisi, että lapsi juo lehmänmaitoa.

Vierailija
53/67 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ap taas ei tiennyt että lääkäri tarkoittaa raaka-ainetta koska omituista kysyä pelkästä juomisesta jos lapsi on jo kuitenkin 10kk ja syö kiinteää ruokaa!!!!

Vierailija:

Jos minulle allergiavastaanotolla sanottaisiin että lapsi ei ole saanut lehmänmaitoa vaan korviketta, ja vielä varmistaisin että siis lehmänmaitoa, ja tähän vastattaisiin että ei kun korviketta... niin taatusti olettaisin että ahaa, siis maitoallerginen lapsi joka ei ole saanut lehmänmaitopohjaista korviketta vaan jotain apteekin tavaraa. Kyllähän nyt jokainen normaali äiti tietää, että Tutteli tehdään lehmänmaidosta, ja olisi viimeistään tuohon toiseen varmistuskysymykseen mennessä hoksannut, että kyse on raaka-aineesta ja vastannut, että juu, sitä kaupan tuttelia.

Vierailija
54/67 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärikoulutuksessa opetetaan monta asiaa, mutta ei ymmärtämään ajatuksia. Jos sanoo että ei, lapsi ei saanut lehmänmaitoa, niin lääkäri olettaa, että lapsi ei saanut lehmänmaitoa.

Vierailija
55/67 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri jaksoi vääntää tätä minuutin verran kyrpääntynyt ilme naamallaan, kunnes korotti ääntään ja sanoi, että korvike on lehmänmaitoa, ihan samaa kuin mitä aikuisen juo.

Vierailija
56/67 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen vuoksi hänen oli tarpeen valistaa tästä asiasta.

Vierailija
57/67 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

*tyhmääkin tyhmempi kysymys*

Vierailija
58/67 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Sen vuoksi hänen oli tarpeen valistaa tästä asiasta.

Vierailija
59/67 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on tämän ketjun teemakin.

Vierailija
60/67 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että on annettu " kaupan Tutteli-korviketta" , niin sittenkään lääkäri ei MUKA tiennyt mitä ap tarkoittaa? Kun ei ollut kyse edes maitoallergiaepäilystä eikä ap ollut " konkari" allergia-asioissa, niin minusta lääkärin käytös kuullostaa tympeältä. Tahalliselta. Halusi vain päteä näinkin pienessä asiassa.

Jos ja kun kysymys ja tarkka vastaus olivat tärkeitä, LÄÄKÄRIN olisi pitänyt kysyä tarkentavia kysymyksiä niin että myös äiti ymmärtää mitä haetaan. Eli esim. " eli lapsi siis on saanut tavallista kaupassa myytävää lehmänmaitopohjaista Tutteli korviketta, ei mitään erityiskorvikkeita?" Ei siinä olisi mitään vänkäämisiä tarvittu ollenkaan. Lääkärihän siinä on se asiantuntija, ei hänen tarvitse tahallaan " johtaa äitiä harhaan" , olisi selkeästi HETI sanonut mitä haetaan takaa. Että korvike on lehmänmaitoa, ILMAN vänkäämistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme viisi