Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä olet siitä, että huippukokki Gordon Ramsay haukkui suomalaiset perinneruoat lyttyyn?

Vierailija
30.10.2007 |

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikuta mun elämään millään tavalla. Luulen, että en edes pitäis niistä ruoista, millä hän on ne tähtensä ansainnut.

Minä pidän ko. kokkia täys k-päänä, jolle en suo mitään arvostusta. Minulla ei ole huonoa itsetuntuo. Itseasiassa itsetuntoni on niin hyvä, että uskallan ilmoittaa pitäväni suomalaisista ruoista. Minulla ei ole tarvetta mielistellä ulkomaalaisia.

Vierailija
42/51 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä tykännyt hänen ohjelmistaan ja nyt en noteeraa koko miestä! Vai maailman paras kokki, voi hyvänen aika!!???

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten vielä arvosteli toimittaja Sanna Kiiskeä (mämmiä ja muuta tarjonnut) ISOKOKOISEKSI!!!! Iiik.

Kyllähän Gordonille Välimäen pöperöt (poronvasaa, suomalaista kalaa, tatteja ja marjoja) maistui.

Vierailija
44/51 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vaan on yksi parhaista kokeista, tehnyt helvetisti työtä menestyksensä eteen.

Onneksi pääsi sentään Chez Dominiqueen syömään!

Vierailija
45/51 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

metallimude:

brittejen perinneruuat???

fish & chips, english breakfest..?

vai jotkut lampaan aivot ym sausages ?

ei saatana, hyi yrjöt

tommosilla perinneruuilla ei pitäsvarsinkaa huioppukokin tulla meidän

ruokia haukkumaan

Vierailija
46/51 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinneruoka kun on olennaisesti " historiallista ruokaa" eli ajalta ennen liikkuvuutta ja kansainvälisyyttä = siihen on käytetty vain lähellä olevia aineksia ja ne on kokattu suht simppelisti.

Suomessa on kasvuolosuhteista johtuen aika rajoittunut raaka-ainevalikoima ja perinneruuat olleet niinmuodoin sellaista " rajaseudun muonaa" .

Sinänsä toki vähän typerää alkaa haukkua tuota, se on sama kuin jos joku kirjailija haukkuisi kansanrunoutta yksinkertaiseksi. Kyse on erillaisilla funktioilla ja perinteillä varustetuista ruokaperinteista, kun siis puhutaan Ramsayn gourmet-keittiöstä ja perinneruuasta.

Vierailija
47/51 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin siis ketjua tähän ysiin asti.

Päätin kirjoittaa kommenttini. Gordon on loistava tyyppi ja pidän hänestä. Tuo aamuteeveen maistatus juttu oli tarkoitushakuinen ja tulos oli odotettavissa.

Nämä maistatetut ovat erikoisuuksia joista kaikki suomalaisetkaan ei pidä. Lisäksi tarjoilutapa ei ollut paras mahdollinen.

Olen keittiömestari ja kommentit eivät minua yllättäneet.

Lakat ovat sellaisia joita monikaan ulkomaalainen ei osaa syödä ellei niitä ole paseerattu ja tarjota ilman kiviä. Lakkakastikkeet, parfait yms. valmistetaan paseeratusta lakasta, lakat ovat pakkastavaraa. Makeutta saadaan sokeriliemellä ja silloin ne maistuu myös ulkomaalaiselle.

Mämmin ulkonäkö ei houkuttele ketään ellei pidä kakkaleikeistä. Vertaus vauvan kakkaan oli sikäli osuva muttei kuitenkaan rintamaitoa saavan sillä sehän on keltaista.

Karjalanpiirakat tarjottiin, ainakin uskoisin kylminä ja eivät näyttäneet aidoilta karjalanpiirakoilta olivat paksuja möttösiä.

Vierailija
48/51 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Huippukeittiöissä käyttäydytään sillä tavalla. Siellä ei mitään hampurilaisia valmisteta." Tai jotain sinne päin.

Ja Ramsay sitä paitsi piti Välimäen pöperöistä (no, kukapa ei pitäisi...).

Vierailija
49/51 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rankkaa läppää heitetään. Ala on kova, paiskitaan sairaasti duunia kuumassa joten tuo helvetin keittiö on oikeaan osunut nimivalinta.

Jos ravintolasali on ilmastoitu se ei tarkoita että keittiö olisi, joskus on niin että lämpömittarit on menneet rikki niin kova lämpö siellä on.

Monenlaisia keittiöitä on tullut nähdyksi ja kaikki ei ole helvetin kuumia.

Vierailija
50/51 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Brittejen breakfest todellakin :DD! Britti->brittien jne. ;). Ramsay on sitä paitsi skotti ;).

Vierailija
51/51 |
04.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä herralta kyllä ole tullut kovinkaan positiivista kommenttia brittiruoastakaan.. Harvalle ulkomaalaiselle moiset " herkut" kelpaa. Makuasioista ei sovi kiistellä sanoi mäyräkoira kun muniaan nuoli ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yksi