Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voinko käyttää nukahtamislääkettä, kun yritämme vauvaa. Ovulaatio oli viime viikolla...

Vierailija
30.10.2007 |

...ja nyt taas kärsin minua pitkäään vaivanneesta vakavasta unettomuudesta. Onko siis turvallista ottaa vielä tällä viikolla nukahtamislääkettä tai syvään ahdistukseeni määrättyä lääkettä.

Tietääkö joku, pitääkö paikkansa se " sanonta" että kun menkat pitäisi alkaa, on verenkierrot yhteiset.

Kiitos asiallisista vastauksista.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ahdistuslääkettä käytät? Voinet ottaa sitäkin samalla periaatteella, tosin esim. diatsepaami säilyy elimistössä pitkään. Oletko keskustellut lääkärin kanssa siitä, jos raskaudut, miten pärjäilet ilman ko. lääkkeitä? Asiasta kannattaisi jutella jo etukäteen ja sopia, miten toimit raskaana ollessasi, mitä lääkettä saat ottaa, mitä et.

Vierailija
2/12 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitan siis, että oikealla lääkityksellä äiti on varmasti hyvä äiti. Eikö silloin ole oikeutta lapseen? En ole ap, mutta samantapaisessa tilanteessa oleva paniikkihäiriöstä kärsivä. Lääkityksellä voin hyvin, ja vauvakuumekin on kova, mutta mietin miten selviän raskauden aikana, jos lääkkeet pitää jättää pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun esim. jotkut masennuslääkkeet pitää lopettaa vähintään kuukautta aikaisemmin ennen raskaaksi tulon yritystä, koska lääkeaine ei poistu elimistöstä heti. Ota yhteyttä lääkäriisi ja kysy mikä on tilanne käyttämiesi lääkkeiden kanssa tai pitäisikö ne vaihtaa toisiin.

Vierailija
4/12 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jotkut lääkeaineet säilyvät pitkään elimistössä, joten ainoastaan hoitava lääkärisi osaa vastata kysymykseen, ovatko juuri sinun lääkkeesi turvallisia raskausaikana.

Tiedän kyllä, että joissain vaikeissa tapauksissa määrätään ahdistus/masennuslääkkeitä myös raskausaikana, mutta näissä pitää aina punnita lääkkeiden hyödyt ja mahdolliset haitat sikiölle ja se on lääkärin tehtävä. Ja kun niitä lääkkeitä on niin monenlaisia, niin ainoastaan lääkäri osaa arvioida, mikä lääke sitten olisi vähiten haitallisin, mutta kuitenkin sellainen, että siitä on apua. Parasta tietysti olisi, jos raskausajan pärjäisi ilman mitään lääkityksiä, mutta kaikki eivät tietenkään pärjää. Jotkut tarvitsevat lääkkeitä vernepaineeseen, toiset astmaan ja kolmannet ahdistukseen.

Vierailija:

Tietääkö joku, pitääkö paikkansa se " sanonta" että kun menkat pitäisi alkaa, on verenkierrot yhteiset.

.

Vierailija
5/12 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ihminen ei ole henkisesti kunnossa, niin on silkkaa itsekkyyttä ryhtyä tekemään siihen lasta. Pieni lapsi vaatii niin paljon äitinsä huomiota ja aikaa.

Vierailija
6/12 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on vakava asia!

Miten pärjäät sitten?

Vierailija
7/12 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukahtamislääkkeen, kuten ahdistuslääkkeenkin käyttö on tilapäistä. Rakas läheiseni kuoli äskettäin ja sen vuoksi olen joutunut ottamaan molempia lääkkeitä koska en saanut nukuttua. Ahdistuslääkettä jouduin ottamaan tämän läheiseni sairaalassa oloaikana, koska hän oli minulle todella tärkeä ihminen. Olen ollut välillä jopa viikon ilman, mutta nyt taas on ollut muutaman päivän hyvin vaikeaa, suru koskee sydämeen.

Työstän kyllä suruani koko ajan, että jospa se pääkin tulisi kuntoon ajan kanssa.

Vierailija
8/12 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja koet olevasi tasapainoinen vanhempi. Raskaus ja lapset saavat usein vanhemmissa esiin taakse jääneitä käsittelemättömiä tunteita.

Vierailija
9/12 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekä nukahtamislääkettä että ahdistuslääkettä unettomuuteni takia. Käytin niitä tosin aika vähän loppujen lopuksi. Vauva syntyi terveenä. Eli ota ap yhteyttä lääkäriisi, hän osaa vastata kysymyksiisi.

Vierailija
10/12 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä on vaan hirvittävä ikävä tätä läheistäni ja muistot pyörivät mielessäni. Minulla on kyllä yksi lapsi, että tiedän mitä raskaus ja vanhemmuus ovat. Mutta ehkäpä siirrämme sitten lapsen yrittämistä. Alkuperäinen kysymyshän oli siitä, voinko tällä viikolla vielä ottaa nukahtamislääkettä, mutta kysyn lääkäriltä.

Vierailija
11/12 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

näyttää plussaa.

Vierailija:

Alkuperäinen kysymyshän oli siitä, voinko tällä viikolla vielä ottaa nukahtamislääkettä, mutta kysyn lääkäriltä.

Vierailija
12/12 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppuvaiheessa unettomuus on hyvä hoitaa. Itse jouduin sairaalaan ennenaikaisen lapsiveden menon vuoksi ja osastolla mulle tarjottiin nukahtamislääkettä, jotta saisin levättyä ja nukuttua. Kysyin, että miten tämä vaikuttaa vauvaan, uskallanko ottaa. Hoitaja vastasi, että he eivät anna mitään, joka haittaisi vauvaa. Tuossa tilanteessa äidin lepo on tärkeämpi kuin pienet lääkemäärät sikiössä.

Vierailija:

sekä nukahtamislääkettä että ahdistuslääkettä unettomuuteni takia. Käytin niitä tosin aika vähän loppujen lopuksi. Vauva syntyi terveenä. Eli ota ap yhteyttä lääkäriisi, hän osaa vastata kysymyksiisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi neljä