Peseekö lapsesi hampaat aamuin illoin vai vain aamuin/illoin?
Meillä hampaat pestään vain illalla. Aamuisin on aina niin kamalasti hulinaa tai sitten jos ei ole niin hampaitten pesu ei ole mielessä eikä jaksaisikaan.
Kommentit (12)
Illalla harjataan kunnolla, aamulla usein 5v harjaa ensin itse ja mä tarkastan pikaisesti.
Sehän kuuluu vanhemma vastuuseen pitää huolta lapsen hampaista.
Eipä taas tarvi ihmetellä, miksi suomalaisten lasten hampaat on niin huonossa kunnossa.
Lapset pitää huolen, että ei pääse unohtumaan.
väliin. Aina yritän ryhdistäytyä asian kanssa, ja antaa vaikka lapsen itse harjata, mut muutenkin aamut on niin kiireisiä, että valitettavasti näin...
nykyään pesen aamuin illoin. Olen 30-vuotias eikä minulla ole yhtään reikää. Lapseni 10v ja 5v pesevät vain iltaisin, eikä kummalakaan ole reikiä. Eikä streptokokki munnusta.
En itsekään pese hampaita aamuisin.
Reikiintymiseen tarvitaan streptokokki + epäterveelliset ravintotottumukset / huono hampaiden pesu. Meillä myös kun itse olin pieni hampaat pestiin vain iltaisin - ensimmäinen reikä hampaisiini tuli silti vasta 20 v. iän jälkeen, jolloin jynssäsinkin jo aamuin, illoin. Sama juttu siskollani. Totta kai parempi pestä aamuin, illoin, mutta meillä ei kyllä hysteeriseksi tässä asiassa ole heittäydytty - eikä lapsilla yhtään reikiä ainakaan toistaiseksi.
Kun ei ole itsekään tottunut aamupesuun, niin unohtuu.
Ihan käsittämätöntä minulle miten jotkut voivat olla pesemättä hampaita aamuisin.
kenellä ei ole minuuttia aikaa pestä hampaita, siinähän ne vaikka potalla istuessa pesaisee tai samalla kun pesee kasvot, vai jätättekö kasvotkin kiireen takia pesemättä. Vai ettekö edes pese vaippaikäisen pyllyä yön jälkeen????
Lähinnä viikonloppuisin, kun aamurutiinit muutenkin sellaisia " liukuvia" , heräillään ja syödään aamupalaa pikku hiljaa ja kuka mitenkin.