Menin lapseni päiväkotiin etuajassa
sisälle ja huomasin että leikkivät vielä sisällä. Pakkailin siinä vaatteita ja kamat viikonlopuksi kasaan. Oli kiva kun kävelin leikkihuonetta kohti niin kuulin "tätien" naurua ja rumaa kieltä kun puhuivat yhdestä ihan pienestä alle 1 v. lapsesta. Ilmeisesti tämä pieni oli liikaa aiheuttanut vaivaa heidän päivään kun oli paskat pitänyt kolmesti vaihtaa!! Anteeksi että salakuuntelin! Tähänkö on menty? Pelkään enää viedä lastani hoitoon, mitä lyövätkö, tukistavatko, haukkuvatko pikkuistani minun ollessani töissä? Viikonloppu pilalla, uskallanko puhua tästä vain kostavatko lapselleni. Huusin sitten isosti terve ennen kuin astuin sinne etteivät tiedä kuinka kauan olin siinä kuulemassa :(
Kommentit (32)
Jos se hoitaja on oikeesti noin tyhmä että tuollaisia puhuu lapsista niin eipä se taida ottaa kuuleviin korviinsa sun moitteita. Varmaan kiistäisi kaiken ihan pokkana taikka sitten vähättelisi koko hommaa. Kerrot sille johtajalle sen keskustelun kulun niin sanatarkkaan kuin muistat. Kirjoita vaikka nyt se paperille niin ei pääse hämärtymään viikonlopun yli.
Muut eivät ehkä uskalla puuttua työkaverin puheisiin. Näinhän siellä Hämeenlinnalaisessa pakkosyöttö-päiväkodissakin kesti ennenkuin kukaan uskalsi puhua asiasta.
ja tämä on totta, miksi ihmeessä tässä soopaa puhuisin. Kuulin ystävältäni joka sairaanhoitaja myös että heidän osastolla kanssa puhutaan törkeitä kun huoleistuin kuulemma liikaa asiasta, hänkin vaan sanoi että nuo sanat ä..rä ja muutenkin lapsien haukkuminen tosi rumaa. Minäkö tässä tosiaan liiottelen?
Olin jokin aika sitten oman lapseni kanssa tutustumassa uuteen päiväkotiin ja hoitajat puhuivat pihalla keskenään aivan törkeyksiä, luulivat vissiin, etten ole kuuloetäisyydellä. Olin aivan pöyristynyt siitä, kuinka järkyttävän ja leipääntyneen asenteen nämä heidän juttunsa heistä paljastivat.
käyttää vielä vaippoja, onko tämä kamalan ihmeellistä. Oli taloudellisista syistä palattava töihin ennen kun pikkuiseni 3.
ja ei lapseni ei ole kehitysvammainen
Jouduttiin vaihtamaan päiväkotia..eli kokemuksemme:
kun pääsin aamupäivällä yksi perjantai töistä palaverin jälkeen ja hain 4 v lasta hoidosta. Olivat sisällä leikkimässä ja kuulin ihan lapselleni kun huusi yksi täti kun olivat syömässä. Semmonen riita tuli että vaadin ja sain vaihdettua pk:n. Siitä pk:sta oli jo yks aiemmin lähtenyt saman tädin kiukun takia!!! Näitä sattuu kuule!
ja en voinut kun nauraa, oli sotkenut kakkaa naamaansa pottaharjottelussa. Oli oikeutettua tädiltä :)
Eipäs taas aleta arvostelemaan, sitä milloin kukakin vie lapsensa hoitoon. Joku älypää taas halusi päästä näpäyttämään.
Ap otat maanantaina asian puheeksi ja pyydät asiasta selvityksen.
esim lasten vanhemmista ja ehkä lapsistakin. Ei kovin vakuuttanut kun kävin tutustumiskäynnillä eräässä pk:ssa ja yksi hoitaja ei huomannut tuloani huoneeseen ja sanoi hoitajalle, joka esitteli minulle paikkoja, että 'Taas tuo ****paskasi. Lapsi n. 2 v..seisoi vieressä. Kyllä tuon ikäinen jo ymmärtää, että häntä haukutaan.
Että aikamoista silmänpalvontaa. Olen itsekin ollut töissä palvelualalla, jossa kyllä haukuimme välillä selän takana asiakkaita, lienee yleistä kaikissa ammateissa. Mutta pienet lapset on eri asia kun ovat viattomia, ja täysin aikuisten armoilla.
ammatissa hyvää käytöstä haukkua vieraita ihmisiä selän takana. Oli ne aikuisia tai lapsia. Olen ollut itsekin jos minkälaisissa paskahommissa ja tavannut monenlaista tallaajaa, mutta ei ole ikinä ollut tarvetta haukkua ketään tai pilkata selän takana!
Mutta ap:n tilanteessa tosiaan kannattaa ottaa yhteys pk:n johtajaan. Voin hyvin kuvitella, että tällaista voi tapahtua. Ne "päikkärin tädit", ketä mä tunnen henkilökohtaisesti ei todellakaan ole mitään kaikkein kilteimpiä ja empaattisimpia ihmisiä. :( Pari tuntemaani lto:a taas on tosi kivoja ja fiksuja tyyppejä. Olen usein miettinyt, että miten näiden hyvin erilaisten ihmistyyppien yhteistyö mahtaa sujua!
että on vaipoissa????
Vai onko kehitysvammainen?