Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä on yksi uusi taito raportoitavaksi. eli Leo nousee seisomaan pinnasängyssä. onneksi sängyn pohja oltiin laskettu ajoissa alimmalle tasolle.

pojalla nenä vuoti silloin kun nuo kaksi alahammasta puhkesi. ehdin silloin jo pelätä flunssaa. nyt nenä vuotaa taas. puhkeaisivatkohan nyt vihdoinkin seuraavat hampaat. ihan näkee että tuska ikenissä on melkoinen.

tuntuu ihan käsittämättömältä että ensi viikolla mennään jo 8kk neuvolaan/lääkäriin.

ja puolentoista kuukauden päästä pitäisi mun palata töihin. mutta en siis ole palaamassa vaan jään kotiin vielä vuodeksi. ainakin tämänhetkisen suunnitelman mukaan. mutta jos luonto päättää toisin....

nyt nauttimaan lepohetkestä pojan nukkuessa.

Vierailija
22/32 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Z; eikös täällä pitäisi kuntalisä olla 1v9kk asti? tai sellaisen käsityksen mä olen jostain saanut...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli ajatuskatko, on se kuntalisä 1v9kk saakka. Tarkistin vielä Keravan nettisivuilta. Siellä on muuten aika kivasti muutenkin tietoa, esim. noista leikkipuistoista ym. ;) Oletteko käyneet jo puistossa? Minä näiden isompien vuoksi niissä käyn ja pikkuinenkin on päässyt keinuun istumaan. Istuu tukevasti lattiallakin, miksipä ei keinussa =)

Vierailija
24/32 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä muilla mennään jo näköjään ja lujaa! Meillä tyttö pysyy tukevasti paikallaan ;) Nyt on oppinut pysymään istuallaan, mutta humpsahtaa välillä selälleen tai kyljelleen, joten vieressä on oltava tiiviisti. Työntää itseään taakse päin ja pyörii napansa ympäri vimmatusti. Ei ryömi kuitenkaan.

Nyt ostettiin hieno uus potta :) Joka päivä sinne tehdään monet pissit ja kakat. Ihanan suloisen näköinen kun siinä istua napottaa ja änkeää kakkaa :D

Tyttö on aika pieni kokoinen napero. Nyt oli 7kk neuvolassa 7105g ja 66,5 cm. Kasvaa hitaasti, mutta varmasti. Syö hirveästi. Isoja aterioita ja vielä tissiä joka välissä.

Minä menen nyt jo töihin. Vanhempainvapaa loppuis 8.1, mutta menen jo nyt v-loppuisin. Lasta ei hoitoon kyllä vielä vielä pitkilleen. Käyn töissä silloin kun mies on vapaalla. Harmittaa kun ei siten tule yhteisiä vapaapäiviä, mutta väliaikaistahan tämä on.

Kysymys! Jääkö teidän lapset joskus vaan tuijottamaan jonnekin? Meidän tyttö etenkin syöttötuolissa jähmettyy paikalleen ja tuijottaa vaan jonnekin. Sitten kun siitä vähän " herättelee" niin jatkaa syömistään. Mietin että onkohan se ihan normaalia?! Usein tekee kyllä samalla tavalla kun rupeaa kakkaa tekemään. Saattaahan se olla että pissii esim silloin tai jotain *miettii*

Nyt imuroimaan tätä kauhean hiekkaista ja koiran karvaista kotia.

Jouhi ja tyttö 7kk

Vierailija
25/32 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla sustakin. =)

Tosta jämähtämisestä.. Kyyyyllä meillä ainakin poika jämähtää ja just nimenomaan syöttötuolissa! Siitä näkee suoraan ikkunasta ulos, jossa taasen ei näy muuta kuin männyn oksia tuulessa viuhumassa. En tiedä sit, että tuijottaako sitä vai mitä, mutta välistä saa nimeä hokea muutamankin kerran ennenkö on taas tällä planeetalla. :)

Tänään oli niin väsy, että lounaan jälkeen kun jäi siihen vielä mutustamaan porkkanaa niin lopulta vaan tuijotti sinne ja porkkanakin putos käsistä ja ei mitään elettäkään pojalta. Otin sit suosiolla syliin, pesin nassun ja kädet ja kiikutin suoraan sänkyyn. Sinne jäi ja nukkuu nyt jo kohta kolmatta tuntia tyytyväisenä.

Mulla kaalilootapäivä tänään. Aamulla tein ja kas, kun oli niin iso kaali (vaikka köykäsimmän muka otin), että ei yhteen vuokaan mahtunutkaan niin ensin paistoin yhden vuoallisen neljä tuntia ja nyt on toinen sitten uunissa ja saa olla sen saman neljä tuntia. Se on kyllä niin herkkua, että.. Varsinkin, kun antaa ajan kanssa muhia rauhassa. Ois ollut pidempäänkin, mutta kun pitää se toinenkin vuoallinen saada tänään niin ei sitä ihan kaheksaa tuntia viiti siellä muhittaa per vuoka.

Huomenna on sitten kaverin Halloween-kekkerit. Jänskättää. Sinne suuntaan siis ja yritän viihtyä. Ja olla soittelematta kotiin koko ajan. ;)

Papu ja Hermanni, kohta jo 8kk

Vierailija
26/32 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

viime yö oli hurja. Leo heräsi kahden maissa ja oli aivan pirteä. sänkyssään vaan seisoi ja jutteli iloisesti. ei auttanut mikään, oli noustava äidinkin. vasta neljän maissa pojalla uni voitti ja sit puoli kahdeksalta herättiin taas.

mulla on mennyt tämä päivä ihan sumussa. onneksi olin kirjoittanut kauppalistan valmiiksi. muuten meillä olisi voinut viikonloppuna tulla nälkä.

Z; puistoihin en vielä ole käynyt tutustumassa. mutta eiköhän poika pian alkaisi niissä viihtyä. eli pitää käydä katsastamassa.

nyt maistuisi kuppi kahvia..

Vierailija
27/32 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istuimista vielä, luulen että meillä tuo 2 vuotias kyllä kestäisi siinä korokeistuimessa. Muutoinkin meillä istutaan autossa kiltisti ja nätisti, mutta pitänee kokeilla ekana joku kauppareissu isoveikan korokeistuimen kanssa ennen kuin ostetaan toinen sellainen.

Gragon korokeistuin meillä esikoisella, sellainen missä siis se selkänoja ja sivutuet. On oikeestaan ihan samankaltainen kuin istuimet muutoin, paitsi että kiinnitys sitten tapahtuu auton turvavyöllä.

Meillä kaikki pojat olleen melkoisia haaveilijoita, juuri ruokapöydässä eniten. Jäävät tuijottamaan hetkeksi ja ovat ihan muissa maailmoissa :)

Luulen että kuuluu asiaan.

Meillä olisi maanantaina 8kk neuvola ja mielenkiinnolla odottelen uusia mittoja. Maanantaina myös rokotetaan meidän kaikki pojat influensaa vastaan. Ystävä sai työnpuoleen sen rokotteen ja sanoi että tuli käsi kamalan kipeeksi, toivottavasti pojille ei ole kovin kivulias operaatio.

Mutta nyt telkkarin ääreen, ihan väsy olo kun siivouspäiväkin tuli pidettyä.

T. K@tju ja pojat

Vierailija
28/32 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että meillä tuota kuntalisää maksetaan 3 vuotiaaksi saakka.

Saan sitä nytkin tuosta meidän 2 vuotiaasta kun olen äitiys/vanhempainvapaalla ollut.

Ja töihinpaluuta lykkäsin vielä ja hain hoitovapaata elokuun loppuun 2008.

t. K@tju

Vierailija
29/32 |
04.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirpeä pakkasilma ja ihana auringonpaiste ulkona, kerrassaan ihana ulkouluilma.

Aamupäivällä vähän jo ulkoiltiin ja poikettiin pikaisesti lähikauppaan.

Iltapäivällä taas ulos kun saadaan välipalat popsittua.

Lunta täällä kaivattaisiin, säätieto taisi jotain sellaisesta mainita ja esikoinen oli NIIIIIN pettynyt aamulla kurkatessaan ulos, kun ei sitä lunta ollutkaan :(

Oli jo illalla suunnitellut että ottaa aurarekan ja alkaa lumitöihin. Koitettiin kyllä miehen kanssa vähän toppuutella sitä intoa ja että sitä lunta ei välttämättä tule vielä...

Sitten meidän pikkumiehen oppimisia, eilen illalla oppi nousemaan pinniksessä seisomaan :) Voi sitä voitonriemua mikä siitä seurasi!

Nyt sitten kaikkea vasten koitetaan nousta pystyyn ja kopsahduksia sattuu... mutta harjoitus tekee mestarin.

Nyt kyllä tarttee vähäksi aikaa oikasta sohvalle, jaksaa taas iltapäivän juosta noiden villiviikareiden perässä pitkin pihaa.

t. K@tju

Vierailija
30/32 |
04.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kummallista mut jätettiin kotiin ihan yksin lepäämään, esikoinen kaverilla yökylässä ja mies lähti kaikkien muiden kanssa kylään. Nyt sitten mun pitäisi vaan olla ja nauttia yksin olosta ;) En mä varmaan osaa kun taitaa tuo imuri väkisinkin kurkkia siivouskaapista ja vessat pitäisi pestä :( Aina kun täällä kotona kiukuspäissään ajattelee miten sitä vaan makaisi sohvalla kun saisi olla yksin, niin sitten saakin huomata että eihän sitä osaakkaan vaan " pakko" ruveta siivoomaan.

Just kun mä huokasin helpotuksesta, että tytön kaikki neljä hammasta on puhjennut ja nyt helpottaa hetkeksi. Niin eikös ylös ole taas tulossa kaksi lisää yhtä aikaa eli kohta kuusi hammasta. Kiukkusuus vaan jatkuu, onneksi sentään päivisin vaan.

Olin fiiliksissä perjantaina menossa kampaajalle, järjestin tytölle hoidon ja kaikki. Sitten kun pääsin sinne niin sanottiin että ei täällä olekkaan sulle aikaa! Keskiviikkona varasin leikkauksen ja värin, torstaina sitten peruin sen värin ja varmistin vielä että se pelkkä leikkaus sopii. Se kelle tein sen peruutuksen ei ollut informoinut tälle mun kampaajalle mitä siinä varaus kirjassa oli tapahtunut ja tämä mun ex-kampaaja oli sitten ottanut muita asikkaita siihen mutta ei voinut kysyä tältä toiselta, et mikä on homman nimi. No sinne kampaamoon en enään mene kun niillä keskinäiset välit noin huonot. Löysin sitten onneksi uuden kampaajan jonne pääsen maanantaina.

No nyt lähden kaivamaan sen imurin tuolta kaapista, huutelee jo mua (tai sitten joku omantunto nalkuttaa) kun katson näitä lattioita! Palailen taas kun ehdin :)

Vierailija
31/32 |
04.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä keravalaisia äitejä kirjoittelee Helistimessä, tervetuloa :) Ollaan aika usein sovittu puistotreffejä ja sekaan mahtuu. Saahan siellä höpötellä vaikkei nämä pienet vielä puistoista niin ymmärräkään.

Voi kun täälläkin olisi kuntalisä pidempään, olisi helpompaa päättää kotona olosta. Mietin jos ensi syksynä lähtee töihin niin aika kovat nuo hoitomaksut ovat... esikoisen iltapäiväkerho, keskimmäisen puolipäivähoito eskarin lisäksi ja nuorimman kokopäivähoito, 400 euroa!!! Sitä harkitsee kahteen kertaan lähteäkö töihin vai jäädäkö kotiin.

Meidän piskuinen nousee jo sujuvasti tukea vasten ja rennosti yhdellä kädellä pitää kiinni. Tupsahtelee välillä pepulleen ja pikkuisen tirauttaa malliksi itkut mutta jatkaa taas :)

Hampaita ei ole vieläkään...

Maito jäi kokonaan pois viikolla, soijamaidon ansiota varmaankin. Ujutan soijamaitoa puuroon mutta se ei tietenkään takaa kalsiumia. Sain lääkäriltä ravitsemusterapeutin suosituksesta kalsiumreseptin. Jännää sinänsä ettei Reeta suostu maitoa juomaan, eikös sen pitäisi olla vauvojen herkkua?

Z ja Reeta 7,5kk + katras

Vierailija
32/32 |
04.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

helistin-sivut ovatkin mulle vähän vieraammat. pitää käydä katselemassa mitä sieltä löytyy...

ehkäpä törmätään jossain puistossa jonain päivänä. tai ensi viikolla neuvolassa jos ollaan samaan aikaan hakemassa influenssarokotteita.