Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***ENSIKOT VKO 44***

29.10.2007 |

[color=purple]Ja tuossa linkki viime viikon turinoihin:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=73&m=11553102&p=2&tmo…

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
29.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävä teki niin että osti nimpparilahjaks äidilleen tuttipullon. Tuleva mummi oli sitten ihmeissään vähän aikaa tuijottanut pulloa paketin avattuaan ennen kuin oli yhdistänyt asian.

Yks idea tietty olis jos olis ultra ennen esim.joulua niin ottaa kopio kuvasta ja laittaa esimerkiks suklaarasian kannen päälle. Ja liittää mukaan vain kortti että,terveisin se ja se + masuasukki.

Vierailija
2/20 |
29.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei olla varsinaisesti keskusteltu siitä, että miten tulevasta vauvasta sitten joskus kerrotaan isovanhemmille... Joskus ollaan juteltu, että mentäisiin mun vanhempien luo ja kysyttäisiin missä kunnossa vanhat pinnasängyt on, että saisiko niistä jotain lainata :)

Ite oon vähän tuuminut, että varmaankin mitään sen kummemmin " kikkailematta" kerrotaan, että me saadaan lapsi. Ei olla siis ostamassa mitään mukeja tai pipoja, mutta kukin tottakai tyylillään! Ehkä se on tulevista isovanhemmistakin vähän kiinni, että mitä tapaa he mahdollisesti arvostaa. Mut itse en henk. koht. tykkää sellaisesta " leikiksi lyömisestä" eli esimerkiksi tokaistaan suoraan että terve vaan pappa ja mummo... Sen haluaisi tehdä jotenkin " arvokkaasti" :)

Isänpäivä ja jouluhan olisi tosi ihania ajankohtia kertoa, ne kun kohta on lähellä :) Vaikka allekirjoittanutta tuskin niin pian onnistaa... Ja toki äitienpäivä ja tulevien isovanhempien syntymäpäivät.

Itse kerroin eilen siskolleni, että ollaan yritetty ja yritetään edelleen lasta. Tai en tiedä, olisinko vieläkään kertonut, mutta hän kysyi suoraan että yritetäänkö raskautta...

Tuli jollain tapaa todella helpottunut olo, että joku läheinen tietää! Me kun ollaan pidetty tästä tosi matalaa profiilia, ainoastaan mun yksi ystävä tietää, jolla on lapsi. Ja kun kyseessä on vielä kaksoissiskoni, niin on kuitenkin tosi tärkeää että hänkin nyt tietää, että varsinkin mulla on ollut välillä vaikeaa. Ja enää ei ole sellainen olo, että pimittäisi melko isoa osaa omasta elämästään!

Kovin oli siskoni kannustava, eikä toisaalta yllättynyt että oma lapsi halutaan jo näinkin nuorina. Yllättyi tietenkin siitä, että on jo mennyt puolitoista vuotta, mutta uskoi että meille se oma lapsi vielä tulee :)

Oloni on siis nyt toisaalta kivan kevyt tuon johdosta :) Päivät vielä päällä, mutta kyllä täältä vielä noustaan!

-Paula-

kp 2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

... eikä vaan pelkästään moikkaamaan, voi jumatsuikka Saikku! Onnea aivan älyttömästi *heittelee voltteja*. Olen niin onnellinen teidän puolesta, paljon vaaviliimaa mukaan :) Ihana juttu! :)

Ja Nanuuk, tervetuloa! Sen verran oviksesta (ovulaatio) voin sanoa, että yleensähän se toki on kierron puolivälin tienoilla, mutta aivan hyvin se voi esiintyä niin kierron alku -kuin loppupuolellakin (nimimerkillä olen kuullut näin maailmaan tupsahtaneista vauvoista). Ja tuo pettymys, mitä tunsit, on aivan tuttua varmasti meille monelle ensimmäisestä haaveileville. Minäkin luulin nuoren ikäni olevan etu, mutta harmiksi asiat ei mene niin :/ Nyt vaan paljon tsemppiä ja positiivista mieltä, kyllä täällä turistessa saa paljon vertaistukea ja interaktiivisia ystäviä :)

Moikat ja vilkutukset enskoille, kuulemisiin!

-Mary

Vierailija
4/20 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kiitos onnitteluista! Kyllä tää tuntuu edelleen aika uskomattomalta.. Kahden viikon päästä maanantaina on eka neuvola. Jospa siellä asia jo sitten hieman selkeentyis ja varmistuis. Kävin kyllä taas tänään apteekissa ostamassa testin ja punaistakin punaisempi viiva siihen ilmestyi, joten totta se tosiaankin taitaa olla. Tuntuipa todella mukavalta, kun vanha enskatoveri tuli taustalta onnittelemaan!!! <3

Saikku rv5+4

Vierailija
5/20 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta!

Tässä on nyt hetki aikaa kirjoitella, sitten kodin siivoukseen ja kahdeksi yliopistolle. Mulla on ollut jo useamman päivän alavatsa kipeänä, varsinkin kun koiria ulkoiluttaa niin suurien askelten ottaminen sattuu. Ennen ei ole ollut tällaisia oireita. Menkkojen pitäis alkaa maanantaina, mutta toki toivon ettei alkais, niin että hyvällä lykyllä saisin ostettua isälleni isänpäivälahjaksi pipon, jota ihastelin kun viimeksi olin ruokakaupassa. Siinä lukee Vaari. Tuntuu jännältä, että nyt kun on alkanut vauvaa yrittää, niin on vasta tajunnut, että kaupasta löytyy tollasia juttuja ja oikein vauvantarvike osasto! Olen jo useamman vuoden käyttänyt samaa ruokakauppaa, ja nyt vasta olen huomannut, kuinka paljon siellä onkaan myynnissä tuttipulloja, tutteja, matkasänkyjä... Ihanaa kun viimein plussaisi ja saisi ihan luvan kanssa mennä vauvaosastolle ihastelemaan kylpyammeita jne.

Mietityttää noi raha-asiat, jos tässä onnekseen alkaisi vauvaa odotella. Nyt kun ollaan avomiehen kanssa opiskelijoita, niin saadaan kumpikin kuussa käteen n. 700 euroa. Onko teillä käsitystä, että jos jään äitiyslomalle, niin voiko summa olla tuota pienempi? En käsitä sitä kelan laskuria... Ja sunnuntaisinhan saa vissiin olla niin paljon töissä kun jaksaa, kun silloin ei saa mitään avustusta? Olisi kiva kuulla jos ensikoissa on muitakin opiskelijoita, jotka yrittävät vauvaa.

Ja vielä noista raskaustesteistä. Oon nyt testaillu vaan clearbluealla, mutta se on tosi kallis testi. Netistä saa näköjään testejä ihan eurolla tai parilla. Onko teillä niistä kokemusta?

Nyt näyttää monella olevan se aika kuukaudesta, että kohta voidaan kuulla plussauutisia. Kaikille paljon onnea testailuihin. Uskotaan vain, että kyllä se lapsi sieltä vielä tulee, kun on tullakseen. Jos itse olisin plussannut heti ekalla yrittämällä, olisin voinut panikoida hetken. Nyt jos plussaisin niin olisin äärettömän onnellinen ja lapsi todella olisi toivottu ja odotettu. Paino sanalla ODOTETTU. :) Odotuksen odotus jatkuu...

Vierailija
6/20 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille Enskattarille!

Sadetta ja harmaata. Sitten taas sadetta ja harmaampaa harmaata. Olis tehny mieli ampua täti lähimpään kuuseen, kun viime viikon maanantaina kylään rysähti. Tullessaan toi sentään jotakin hyvää: kierto lyheni 30-32:sta 27:ään, mikä on sinänsä ihan jeps. Vähemmän päiviä jänskättävänä... :)

Mutta. Menin sitten hajottamaan selkäni... Rintarangasta nikamat 7-9 jotenkin paikaltaan ja rikki. Muistuttaa kuulemma pottupeltoa. Nyt sitten tohtorilta toiselle ja hirveitä nappeja naamaan. Kolmioita pyramidiksi saakka. Noissa kipu- ja tulehduslääkkeissä lukee, ettei niitä saisi käyttää raskauden aikana, mutta tohtori muka vakuutti, ettei niistä ole haittaa vielä tässä vaiheessa (kun kyseessä TOIVOTTAVASTI lyhytaikainen lääkehoito), eikä ne vaikuta raskautumiseen. Vähän hirvittää, niinpä olen mennyt MINIminimiannoksella ja koittanut sitten elää kivun kanssa. Mutta pakkohan tuo ketale on kuntoon saada, jos meinaa jaksaa masuasukkia eturepussa turvallisesti kantaa :)

Muuten aikaslailla kiirettä on pitänyt ja hyvä niin. Saanut vähän nollattua ajatuksia uudelle kierrolle. Ja kuumehan senkun nousee... Mietittiin jo miehen kanssa, että mille haikaralle aletaan soittelemaan, jos ei tästä kierrosta tärppää. Että se siitä " tulee, jos on tullakseen" -asenteesta! ;)

Vierailija
7/20 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menossa kp10/27, yk2.

Vierailija
8/20 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

NeverForNothing: vai että haikaralle soittelee =) kertokaas meilleki sit se numero. Tehän vasta alku metreillä olette niin turha vielä ressata liikoja. En tarkottanu tota nyt pahalla.

Itsellä meinaa välillä jo usko loppua ku nyt käynnissä jo yk 11. Sit ku ukko lähtee inttiin ni vuos tullu jo täyteen. Että jos tässä parin kuukauden sisällä ei natsaa niin saan odotella vielä puolisen vuotta lisää. En usko että intti aikana mikään onnistuu.

Onkos enskalaisilla pikkujouluja tiedossa?

Vierailija
9/20 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

... valitan. Ei ole vielä tärpännyt, mutta jotain hyvää kuitenkin. Sieltä terveyskeskuksesta soitettiin ja sain ens kuun puoleen väliin peruutus-ajan. :) Ihan kiva. Lämpöjä en oo mittaillu, mutta luulen bonganneeni muuten sen ovulaation. :S Kovasta yrityksestä huolimatta se täti taitaa olla tuloillaan. :( Rinnat aivan julmetun arat ja nyt näkyy tulevan jo valkovuotoa, että näillä näkymin tättärä saapuu viimeistään viikonloppuna.

-Koiruus-

Vierailija
10/20 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäpä laitan numeron sitten tulemaan ;) Toistaiseksi tuntuu linjat tuuttaavan varattua.

Ei toki missään nimessä aleta yhestä haikarasta ressaamaan. Niinkun mainitsin, lähdettiin vaan liikkeelle mahdollisimman pitkälle kiireettömällä asenteella ilman suurempia ennakko-odotuksia, mutta odotuksen odotuksen into ja lämpö vaan on puskenut ajatuksesta yritykseksi :) Haaveena vanhemmiksi 2008.

marzu_83: Täällä pidetään peukkuja ja pottuvarpaita pystyssä, että teillä tärppäis ennen kun intti koittaa. Mitä muuten olet mieltä miehen tuesta raskausaikana? Aika hyvin kait ne intistä vapaita antaa, kun on hyvä syy?

Muutama pikkujoulukutsu on meille tullut, mutta saa nähdä, kuinka aikatauluiltaan sitten sopivat. Saattaa olla, että pienet pikkujoulut pidetään omastakin takaa :)

Koiramammalle kovasti tärppitsemppiä, ja hieno homma ajan järjestymisen kanssa! :)

Nyt lokakuun kirjanpitourakkaan...

~NeverForNothing, kp11/27, yk2~

Vierailija
11/20 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis ainakin kun tuo yhden tutun poika oli intis sillon ku sen tyttöystävä oli raskaana niin ihan samallai se pääs lomille ku muutkin. Ei ollu mitää erikois juttuja. Mut maksoivat sit enempi tukee sen takia. Ja sit tietty pääs heti lähtee kotiin ku tuli soitto et synnytys käynnissä,niin sillon sit sai pikku vapaan sieltä.

No jos tää tälleen hyvin nyt tärppäis ennen inttiä,niin ukkohan ehtis kotiutuakin ennen synnytystä.

Nyt vähän mietityttää kun seuraavan kerran tädin ajankohta olis työpaikan pikkujoulujen tienoilla. Toivon että tulis ajallaan sit jos on tullakseen ettei turhaan tarvii panikoida juomisen kanssa. Ja jos ei tuu niin siinähän sitten selittelen miks en juo..heh.

No juu,poistun syöpöttelemään. Huomenna tulen enempi höpisemään.

Vierailija
12/20 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täti tuli ja vielä vähän etuajassa. Edellinen kiertohan oli 30 ja nyt tättärä näytti merkkejä (tuhrua) jo eilen, tänään kuitenkin kp 1/28 (eilistä en siis laskenut vielä). Jännittää jo etukäteen se lääkäri, siihenhän on vielä pari viikkoa. Tyssääköhän kaikki mun ylipainoon... :(

-Koiruus- yk 13, kp 1/28 (30)

Vierailija
13/20 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo intti.

marzu_83: Tuosta suuremmasta tuesta en tiennytkään. Jotain hyvää sentään! Luulis, että jotain henkilökohtaista vapaata sais ainakin niille päiville, jotka tietää hyvissä ajoin etukäteen, kuten ultrat. Mutta tiiäppä noista. Onko intti teidän tapauksessa kaukana?

Koiramamma: Pahoitteluni! *rutistus* Olen sitä mieltä, että varsinkin tässä porukassa saisi tädit opetella tavoille. Hävyttömät.

~NeverForNothing, kp12/27, yk2~

Vierailija
14/20 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

NeverForNothing: Mies haki niin että olis päässy tähän lähelle,mutta joutukin sitte vekaranjärvelle =( asustellaan siis täälä vantaan lähistöllä. Että kauas joutu.

Koiruus: Pahoittelut tättärästä. On se kumma ettei se jo tajua jättää meitä rauhaan. Jaksamisia sinne päin..

on: Saas nähä kui akan käy. Kävin ostamassa puhdistuskuurin luontaistuote kaupasta. Kakskyt päivää pitää litkii ompun makusta " jääteetä" . Lähtee kaikki kuonat liikkeelle ja jos sen avustuksella sais pari kiloo pois samalla. Tarkotus olis että jos täti ilmestyy niin vetäisin siihen perään,samaan sarjaan tarkotetun kiinteytys kuurin jonka pitäis pudottaa painoo viel pikkasen lisää. Jos sais nyt tästä sellasen inspiksen että sais ittensä vihdoinkin kuntoon kun mulla tuo itsekuri tuntuu taas puuttuvan. Otin tuohon lisäks joitain pillereitä että saa tarvittavat vitamiinit kuitenkin tona aikana ja sen pitäis hillitä makeanhimoa samalla.

Pitäis varmaan alkaa tikuttelemaankin (kp 13/27)nuo viimiset ovistestit tuolta pois.

Eipä tässä sen kummempia,kuin hyvää viikonlopun alkua kaikille!!

Vierailija
15/20 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovittiin ettei vielä aikoihin kerrota kellekkään, mutta te olette poikkeus :) Kp 31/28-32 enkä malttanut enää olla testaamatta, plussaa näytti!!! Olo on ihan outo.. Maailman ihanin asia! Mutta pärähdin heti itkuun, kun pelottaa ettei tämäkään pysy kyydissä. Olen huikean paljon enemmän positiivisella kuin negatiivisella mielellä, mutta en uskalla nyt leijua, en vaan uskalla. Vielä.

Tuntemukset piti siis paikkansa, ihanasti ikäänkuin viiltänyt alavatsalla aina välillä, ei kipeästi kuitenkaan. Ja jo viikko sitten varmaan ekan kerran tuntui siltä kuin ois menkat alkamassa, ja monena päivänä sen jälkeenkin. Mitään muita oireita ei oo ainakaan vielä. We' ll see. Ei puhuta nyt lasketuista ajoista vielä mitään..

Baulie, miten olet saanut oltua, kun ei yrityksestänne tiennyt kukaan? :) Kysyy parantumaton lörppö.. Varmasti helpottaa, kun sait siskolle kerrottua. Voi sitten välillä avautua ja saada tukea ihan livenäkin.

Jos en ole tervetulleeksi toivottanut Nanuukkia ja Neverfornothingia, niin teen sen nyt! Kiva että joukkoon liittyy lisää jäseniä!

Koirikselle tätipahoittelut ja voimaa lähetän!!!

Marzu, ethän heitä kirvestä kaivoon, vaikka miehesi sinne inttiin joutuukin nyt lähtemään. Sitä ennen ja sen aikanakin voi pieniä ihmeitä tapahtua.. Ja ehkä ne ihmeet tapahtuu aina silloin, kun niitä just vähiten odottaa...

Vierailija
16/20 |
03.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNEA!!! Mä uumoilinkin tuota, että varmasti plussaatte tässä kierrossa :) Varmasti pelottaa jatko näin alkuun ja sitä oloa kestää varmasti vielä monta viikkoa. Mutta toivottavasti kaikki menee hyvin! Juhlikaa ja iloitkaa ainakin nyt keskenänne <3 Toivon, että saat kuitenkin pidettyä positiivisen mielen yllä!

No, en mä tiedä miten ei ole tullut kerrottua tästä yrittämisestä useammalle henkilölle... Tottakai alkuun halusi kertoa melkein puolitutuillekin, mutta toisaalta mitäpä se heille kuuluu... Ja mitä pidempään tässä on lasta toivottu, niin tuntuu et muille kertominen on muuttunut aika merkityksettömäksi. Mutta, siskolleni kertominen tuntui tosi hyvälle :)

Missäs muut menee? Kävin eilen luovuttamassa vertaa, ekaa kertaa! Ja jatkossa varmasti käyn uudelleen, ei ollut yhtään kamalaa. Täällä tuntuu olevan jonkinmoinen veripula, vai koskeeko tuo sitten koko maata...

Marzu(kohan?) taisi kysellä pikkujouluista, itsellä ei ainakaan tähän näköön taida olla yksiäkään. Kylmä muuten on, näin aasinsiltana :) Tulispa jo lunta!

-Paula-

alkukierto...

yrityskierto 20 taisi alkaa...

Vierailija
17/20 |
03.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikäs tilanne Nanuuk? Voi, jännää jännää :)

Kysyit tuosta opiskelusta, niin itse opiskelen AMK:ssa toista vuotta, periaatteessa reippaat 2 vuotta vielä jäljellä. Mies on työelämässä, joten pelkästään opintotuella ei tarvitse elää.

Mäkin joskus tutkin noita KELAn laskureita, et paljon mahollisesti saisi tukia yms. ja miten opiskelut niihin vaikuttaa... Mut empähän saanut selvyyttä. Todennäkösesti aika pienillä tuilla sit joutuu pärjäämään, kun eikös jonkinmoinen työkokemus sitä perussummaa nostaisi. No, musta ei tainnut olla mitään hyötyä :D

Mut meidän koulussa näkee yllättävän paljon vauvamahoja, että ei tuo opiskelu tunnu muitakaan estävän (en opiskele kuitenkaan sos. alalla, jossa varmasti vielä yleisempää)!

-Paula-

Vierailija
18/20 |
03.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan mahtavaa...ihanaa... tarrasukkia ja vaavi erikeepperiä matkaan nyt ihan hirmusesti. Pidetään nyt kaikki enskalaiset peukut ja varpaat pystyssä että masuasukki pysyy matkassa loppuun asti.

Mä sitten hati herättyä syöksyin tikuttamaan tuota ovista kun olis jo pitänyt pari päivää sit alkaa tikuttelee. Ja aivan mahtavan tumman punainen viiva sine ilmesty heti samantien =) eli nyt jäi vielä 4 tikkua säästöön sitten,kerta samantien tuon sain bongattua. Aivan mahtava olo.

Siltä seisomalta syöksyin herättelemään mistä peittojen pöllytykseen. Että tulee ainakin nyt hyödynnettyä,vihdoinkin.

Juu,minä se niitä pikkujouluja tiedustelin,btw.

Eipä tässä sitten muuta kuin tärppionnea kaikille!!

-marzuliini-kp 14/27 (26-33)

Vierailija
19/20 |
03.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marzu :) Kiva kiva kiva, että oili löytyi! Ja että ei jäänyt mitään hampaankoloon, kun tuli kerta puuhasteltua :P Tsemiä!

Vierailija
20/20 |
04.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnitteluistanne Baulie ja Marzu! Hyvinkin epätodelliselta olo tuntuu.. Ja vielä ollaan pystytty olemaan julistamatta asiaa kaikille vastaantulijoille (nämä kokonaiset KAKSI päivää :) Ajattelin vaan sen teille sanoa, että tämä raskaus oikein tekemällä tehtiin, stressasin raskautumisesta ja pyörin täällä, eikä mikään em. mainituista seikoista siis vaikuttanut heikentävästi tärppionneen! :) Sen verran " tein taikoja" että söin koko kierron ajan multitabs-raskaus-vitamiineja, kun niitä sattui olemaan, ja join hiukkasen punaviiniä silloin, kun ajattelin mahd. kiinnitymisajan voivan olla lähellä... En tiedä auttoiko nämä höpsöttelyt sitten...

Ihanaa Marzu että bongasit sen oviksen! Tänään vielä raahaat miehuksen peiton alle?!

Baulie, itekkin opiskelen ja oon jo ehtinyt miettimään noita raha-asioita.. Käyn kyllä samalla myös töissä, mutta 50%:lla ei tulot oo mitkään mairittelevat. Äitiyspäivärahan voi kai valita viimeisen kuuden kuukauden tai edellisen vuoden verotietojen mukaan. Either way, ei se korkea tule olemaan.. Ajattelinkin nyt keväällä vähän kinnata tahtia ja tehdä enemmän töitä, jos kaikki menee hyvin ja jos jaksan.

Mukavaa viikonlopun loppua, lähden tästä vähän pihalle niin kauan kuin tuola vielä eteensä näkee.