Kellaan moista kokemusta??
Tama kysymys ei ihan taida talle palstalle varsinaisesti kuuluua, mutta kysympa silti..
Kolmatta kuumeilen, ja ollaan sovittu miehen kanssa,etta hetken viela kaytetaan ehkaisya ja sitten yritys paalle..Talla valin ehkaisyksi oma gynekologini suositteli ehkaisyrengasta, ja niimpa sita sitten kokeilin..Koko kokeiluni ajan oli pienta tiputteluvuotoo,rengas ei meinannut pysya paikoillaan,paansarkya jne jne, joten kolmenvkon kuluttua mittani oli taysi ja lopetin renkaan kayton, silla seurauksella etta menkkoja ei kuulu,ei nay, ja ovat siis jo yli kaksi vkoa myohassa..Viikko sitten tehtiin negatesti mutta vielakaan ei mitaan uutta...eli luultavasti koko kierto on ihan sekaisin.Mielessani kuitenkin tietenkin toivon jollain ihmeentavalla tapahtunutta raskautumista,joka ei siis kuitenkaan kaiken jarjen mukaan ole mahdollista, mutta kun vauvaa haaveilee,niin jarkea ei todetusti ole paassa ollenkaan...eli onko kellaan tapahtunut moista ihmetta,etta olisi tullutkin raskaaksi ehkaisysta huolimatta, tai onko jollakulla ollut kaytossa tuo ehkaisyrengas ja jotain kokemuksia siita????Omani kun olivat pelkastaan negatiivisia...
Ei kai auta kuin odotella niita menkkoja,jotta sitten joskus ja jouluna paastaan tositoimiin...huoh!!!
Kiitos jos jaksoitte lukea vuodatukseni loppuun, ottaa niin kuulaan kun mitaan ei tapahdu...
Maanantaiterveisin hammentynyt Brampton
Kommentit (5)
Mulla meni samoin pillereiden lopettamisen jälkeen. Lopetin pillerit joskus varmaan puolitoista vuotta sitten, jonka jälkeen kierto ei missään vaiheessa pysynyt/tullut säännölliseksi. Kierto oli aina 30-60 päivää, eli todella pitkäkin välillä. Sitten kuitenkin kuin ihmeen kaupalla raskauduin ja nyt rv 24+6. Nyt toivonkin että kun kuukautiset taas jälleen tulevat kuvioihin, ne saisivat olla kyllä säännöllisiä. Meillä meni melkein vuosi että tärppäsi ja uskon että yksi syy olikin juuri tuo kierron epäsäännöllisyys. Nyt haluankin sitten että kun on aika seuraavaa lasta yrittää, olisi kierto kunnossa, ettei tarvitsisi samaa käydä taas läpi. Joten jos ei muuta niin lääkkeillä sitten.
Suan ja Nuppu 24+6
Anteeksi.
Lisään vielä sen verran että mun kaverilla on just toi ehkäsyrengas käytössä. Eikä ole kauaakaan kun se mietti onko raskaana vai ei kun kesken kierron tuli vuotoa ja sitten kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa niin eipäs alkaneetkaan.. Hänen kohdallaan oli kyse vain jostain muusta kuin raskaudesta.
Mä olen kuullut että juuri tuon ehkäsyrenkaan kanssa ihmiset on tulleet aika usein raskaaksi sen käytöstä huolimatta. Siinä on ilmeisestikin suurin riski tulla raskaaksi, vaikka sitä käyttäisikin. En ole sitten 100% varma, mutta näin olen jostain ollut lukevinani.
äiti alko oottaan pikkusiskoani vaikka käytti kaksia ehkäisypillereitä yhtäaikaa. oli lääkäreilläki ollu montut auki vähä aikaa...
Mulla oli tuo ehkäisyrengas käytössä, eikä koskaan ollut mitään ongelmaa. Käytin sitä n. 1,5 vuotta. Oli silloin juuri tullut markkinoille. Käytin aina 3 rengasta putkeen ja sitten 7 pv tauko. Toimi hyvin!
Olisin varmasti jatkanut vielä rinkulan käyttöä, jos olisi ollut tarvetta.
Raskaaksitulemisesta en osaa sanoa, kun kuukautiset tule aina ajallaan. Tutkimusten mukaan rengas on muuten ihan yhtä luotettava ehkäsymenetelmä kuin pilleritkin, jos ei jopa luotettavampi, kun sitä ei unohda " ottaa" niin helposti. (mm. http://fi.wikipedia.org/wiki/Ehk%C3%A4isyrengas) Onhan niitä vauvoja silti syntynyt, vaikka on pillereitäkin syönyt, joten toivoa ehkä vielä on. :)
Näin tällä kertaa.
minulla vastaava kokemus mutta ehkäisypiikistä. Kierto meni aivan sekaisin ja kesti melkein 2 vuotta saada se kohdilleen. 9 lääkekuuria söin ja lopulta sain kuin sainkin normaalin kierron. Siitä kesti vielä 5kk ennen kuin raskauduin. Mulla ongelma oli koko ajan tulevat kuukautiset ja sellaiset mega kuukautiset jotka ei loppunut ilman lääkkeitä. Lopulta lääkäri myönsi että syy on ehkäisypiikissä. Toivottavasti sinulla on vähän helpompi ongelma tai se plussa tulisi.
Niiloakseli rv 21+1