Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiedättekö äitiä, joka olisi ollut yhden lapsen kanssa kotona kolme vuotta tekemättä mitään muuta?

Vierailija
29.10.2007 |

Tuttavapiirissäni ollaan varsin kotihoitomyönteisiä ja monet tuntemani äidit pyrkivätkin olemaan kotona lapsen kanssa varsin pitkään. Silti ei mieleeni tulee yhtään äitiä, joka olisi ollut kotona yhden lapsen kanssa täydet kolme vuotta tekemättä mitään muuta, siis esim. opiskelematta, käymättä töissä edes silloin tällöin, tai tekemättä lisää lapsia. Enkä siis tarkoita sellaisia " kotirouvia" , joilla ei ole aikomustakaan palata työelämään vaan ihan sellaisia, jotka tuon kolmen vuoden jälkeen palaavat töihin. Tiedättekö te?

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
29.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on kotona lapsen kans,niin silloinhan hoitaa lastansa ja kotia!

Vierailija
22/43 |
29.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että pointti oli siinä, että miten sen ajan saa kulumaan yhden kanssa kolme vuotta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
29.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siis kovin hedelmällinen päivittelynaihe mielestäni :)

Vierailija
24/43 |
29.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

suurimpana syynä toimettomuus ja yksinäisyys.

Vierailija
25/43 |
29.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos joku on hoitovapaalla sen 3 vuotta yhden lapsen kanssa kotona omasta vapaasta tahdostaan (ei siksi, että olisi muuten työtön), niin olettaisin, että tyyppi tietää miten saa aikansa kulumaan.

Vierailija
26/43 |
29.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

34

Vierailija
27/43 |
29.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkin on " vain" yksi lapsi, joka on viisi vuotias. Kolme vuotiaana aloitti hoidossa lyhennetyllä päivällä ja runsailla lomilla, itse tein silloin opintoja. Vasta täytettyään neljä,menin töihin ja lapsi joutuu olemaan koko päivän hoidossa. Tosin viihtyy tosi hyvin, mutta olen silti sitä mieltä ettei tällainen kello kaulassa juokseminen ole lapselle hyvästä. Yritämmekin pitää edelleen pitkiä lomia isovanhempien suosiollisella avustuksella.

Vierailija
28/43 |
29.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi elämän pitää olla täynnä actionia ja suorittamista?

Miksi " vain" yksi lapsi ei ansaitsisi kokopäiväistä kotiäitiä?

Vierailija
29/43 |
29.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsinkin sitten kun valvomisista päästiin. Olen sitä tyyppiä muutenkin, että mulla on rikas sisäinen elämä. Luulenpa, etten tylsistyisi edes vankityrmässä. Aina sitä jotain kivaa tekemistä keksii, ja jos ei keksi, voi ajatella mukavia asioita. Liikuttiin myös paljon tapahtumissa ja perhekerhoissa jne.

Vierailija
30/43 |
29.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käynyt töissä ollenkaan, en opiskellut, en yrittänyt toista lasta ym. Kokonaiset 3 v kotona. Matkustelimme paljon, näimme ystäviämme paljon ym. Ihanaa aikaa! Joskin äitini sairaus lapsen ekana vuonna vei paljon aikaa ja voimia. Se ei ollut ihanaa.

Vierailija
31/43 |
29.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdessa on enemmän tekemistä. Ja lapsellekin luonnollisempi ympäristö.

Ei elämässä tarvitse olla actionia, mutta ei kai myöskään tarvitse tylsistyä pystyyn. Äidin ja lapsen.

Vierailija
32/43 |
29.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä tunnuttiin ihmettelevän aika paljon, aina kun tapasi vaikka uusia ihmisiä, ennakko-oletus oli, että ilman muuta olen ollut välissä töissä. Itse ihmettelin, miksi sitä pidettiin niin outona - esikoinen oli 2 v. 3 kk kun vauva ilmoitti tulostaan, onko niin kauhean tavatonta, että sen ikäinen ei ole ollut vielä hoidossa? Kahden lapsen kanssa on taas paljon hyväksytympää olla kotona...

Vierailija
33/43 |
29.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ei elämässä tarvitse olla actionia, mutta ei kai myöskään tarvitse tylsistyä pystyyn. Äidin ja lapsen.

Vierailija
34/43 |
29.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kyllä minun lapseni viihtyi hienosti kotona 4- vuotiaaksi.

Ja minäkin viihdyin hänen kanssaan. Mikä ei tarkoita, että olisimme hautautuneet kahdestaan kotiin. : )

Vierailija
35/43 |
29.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Miksi elämän pitää olla täynnä actionia ja suorittamista?

Miksi " vain" yksi lapsi ei ansaitsisi kokopäiväistä kotiäitiä?

Vierailija
36/43 |
29.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minimissään kolme vuotta ja jos on kotona vain yhden kanssa, voi tehdä muutakin kuin olla.

Vierailija
37/43 |
29.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran yhden lapsen kanssa muka tylsistyy...

Vierailija
38/43 |
29.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kolme vuotta keskittyy suolapatsaana " arvostamaan" lastaan.

Vierailija
39/43 |
29.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Olin yksinhuoltajana kotona kolme vuotta, tekemättä mitään muuta, jonka jälkeen lähdin opiskelemaan.

Sama juttu. Hauskaa että on muitakin.

Vierailija
40/43 |
29.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla ei toivottavasti ole lapsia...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kahdeksan