Huhtihippuset vko 44
Kommentit (52)
Pari masukuvaa olis taas IRC-galleriassa... Tässä yks linkki sinne:
http://irc-galleria.net/view.php?nick=Terstil&image_id=69606648
Burde taas (17+3?)
Tännehän on kunnon pino kertyny jo kolmessa päivässä!
Ensin vähän omaa napaa, musta on kans niin ihmeellistä ja ihanaa kun maha kasvaa ja kun ihmiset alkaa jo katsella vatsan seutua ja hymyillä! Tällä viikolla monet työkaverit jo huomannu raskauden, jotka ei ennestään tiedä, ja meidän työvaatteet on kuitenkin aika reilut!
Ja Jo-anille, rakenneultraan hyvä aika on rv 18-20, eli voit mennä jo ihan hyvin =) . Ja mun mielestä ne sydänäänet kuulostaa aina sekä hevosen laukalta että junalta, kumpaa vaan sattuu ajatteleen että ota siitäkin nyt sitten selvää¿
Tuikku: Harmi kun sul on osunu rakenneultra just irtisanoutumisien aikaan! Mulla on 16.päivä eli just ennen, mut mietin kans et oisin soitellu sinne jos ois osunu oleen pari päivää myöhemmin. Mut toivotaan et saat vaihdettua sen sit jos ne irtisanoutumiset toteutuu. Onneks on nyt ¿vaan¿ ultrat, monilla kuitenkin osuu laskettu aika just tohon marraskuun loppuun ja on kyl varmaan ylimääränen stressitekijä siinä synnytykseen valmistautumisessa¿
Joulusta! Minä myös jo ihan joulutunnelmissa, ei malttais enää odottaa! Nyt selvästi raskaus kyllä tekee musta tällasen, en mä normaalisti joulusta näin paljon intoo.. tai ainakaan näin aikaisin. Näin jo stockalla joulukoristeita ja sain itseni vain vaivoin pidettyä ostamatta niitä.. on kuitenkin vielä lokakuu. Joululahjoja tosin voi jo ostella, mut mies kyllä huokailee ja syvään jos nyt jo vedän tontut ikkunaan ja kuuset ikkunalaudoille =). Ehkä sit joulukuussa, ne tuntuukin sit jouluna kivammilta kun ei oo vielä kyllästynyt.
Käsitöitä joku oli aloitellut kovasti, mulla sama juttu. Pienet villasukat on työn alla, mä tykkään tollasista pienistä jutuista kun tulee nopeesti valmiiks (tai ainakin tulee valmiiks).
Ihana masu burde! Mullakin ollu parina päivänä sitä painon tunnetta tossa edessä vatsalla, eilen oli vaan jotain puoli tuntia ja sitten meni ohi. Tänään on tullu jotenkin uudestaan ja ajattelin huomenna soittaa neuvolaan.. Vaikka samat ohjeet varmasti saan, lepoa ja tarkkailua. Kunhan ei vaan tulis enää sitä vuotoo, oli tosi stressaavaa kun 13 viikolle asti tiputteli...Saitko sä ajan jo lääkärille?
jaaha, nyt pitäs kai lopettaa..
vanilja 17+6
nyt menin vähän edelle aikojani, siis nyt 16+6 eikä 17+6... eli uusiks
vanilja 16+6
Burdella vallan ihana masu, mä en paljoa koossa häviä vaikka viikkoja onkin vähemmän... Mulla ei oo vatsalihakset palautunu esikoisestakaan joten ei ihme että tämä pullahti ajoissa näkyviin ;)
Pahnulla näyttää olevan kahden ensimmäisen lapsen välissä suunnilleen saman verran ikäeroa mitä meille tulee. Mitäs pidit ikäerosta, oliko perusraskasta vai tosi raskasta? Meillä on jo nyt uhmaa esillä, poika tosin on melkoinen jääräpää ihan perusluonteeltaankin joten syvästi toivon pahimman uhman olevan ohi kun toinen syntyy. Esikko on siis tuolloin n.2v4kk. Täällä oli joku muukin (Hanna?) jolla esikko 1v9kk kuten meillä? Onko tammikuisia? Hassua ettei olla " tavattu" esikoisen merkeissä tai sitten en vain muista..
Sukupuoliveikkausta en ala tekemään, mies väittää tehneensä tytön tällä kertaa *heh* Oireet ovat olleet aika erilaiset mitä pojasta oli joten siinä mielessä vois olla tyttökin mutta sykkeitä saan odotella vielä tammikuulle... EHKÄ mennään yksityiselle kysymään sukupuoli mutta ei olla päätetty vielä.
Elämä alkaa selvästi nyt voittamaan, pahaa oloa ei juuri enää ole eikä päiväunetkaan oo ihan MUST enää... Kiva kun energiaa alkaa löytymään, tosin itkuherkkä oon ollut viimeisen viikon jostain syystä. Esikoisesta aikanaan olin tosi tasainen, mieskin aina sanoi kavereilleen että sais muija olla aina raskaana kun on niin tyytyväinen. Eipä taida nyt sanoa samaan ;) Muita jotka tällaista kokeneet?
Mukavaa loppuviikkoa kaikille masua kasvattaville, esikoista odottaville extraterkut: NAUTTIKAA kympillä!!! Eka raskaus on niiiiiiiin oma juttunsa että ottakaa kaikki irti!!
Halauksin Emmis 14+
Moikka kaikille, pitkästä aikaa.
Mie sit kai meen huomenna oikeesti töihin. Lauantaina oon viimeks ottanu pahoinvointilääkkeen. Ja olo on ollu suht koht ok. Aina sillo tällö oon oksentanu ja pahaolo yllättää aina välillä, liittyen syömättömyyteen. Mutta kun nuo ruuan vielki tökkii ja pahasti. Lämmin ruoka kun ei viel maistu oikeestaa ollenkaa. Mut voiton puolella taidetaan olla.
Pahnu, joko oot saanu tietoo vuotoo littyen?
Emmis kyseli sitä Hannaa... Olinkohan joskus kirjottanu ittestäni oikeella nimellä. Sillä mie oon Hanna. Miun tyttö on 1 v ja 10 kk. On joulukuinen. Oon kyl havainnoinu et tääl ois joku toinenkin Hanna?!?
Rantsu, mites sie voit? Vielkö oot totaalisen väsynyt? Ihme ettei olla koskaa satuttu pyörii yhtä aikaa... siis niinku kaupoilla tai jotai.
Hitsi mie en taas meinaa saaha esikoista nukkuu, karkailee omasta huoneestaa ja pälättää, mut pienet unet ois otettava et jaksaa iltaa asti.
Tällasin terkuin Tytikkä Rv 14+2
Mitenköhän mulle ei lääkäri antanut edes sairaslomaa vaikka töis kokoajan liikkeessä oltava (vanhusten kotipalvelu). Jos Burde sulle kerran noin sanottu..
Lääkäri siis vaan sanoi että ei vaikuta keskenmenoihin näillä viikoilla onko levossa,töissä vai missä.. vaikka aika oudolta kuulostaa minun mielestäni.
Ja siis kohdunkaulakin oli lyhentynyt ja ulkosuu hieman auki (voi kai toista odottavilla olla muutenkin,mutta mutta..)
Osaako kukaan neuvoa mitä tässä pitäis tehdä,jatkanko töissä niinkun lääkärin mielestä pitäisi,vai kysynkö toista mielipidettä jostain? (mistä?)
Tuo paineen tunne siis aina yleensä kun pystyasennossa olen,sellanen ahistava tunne,niinkuin rengas puristais alamahaa,mutta jatkuvaa tuo,ei mee ohi niinku kai pitäis jos harjotus-suppareita olisi.
Kiitti jos joku osaa sanoa mielipiteensä! :) huolissaan tietysti aina tälläsistä..
Viva ja rv 14+2
täällä taas työpäivän lomassa.
Tuikku ¿ jep, mä kanssa vähän luulen, että noi sydän äänet saa mielessään kuulostamaan ihan siltä kuin haluaa ja vaikea kai niitä on mitenkään erottaa. Mä koitan myös pitää tota painonnousua kurissa, mutta tällä viikolla vaan on tehnyt jatkuvasti mieli kaikkea herkkuja. Voidaan nyt sitten porukalla tsempata toisiamme ja keksiä korvaavia herkuttelu vaihtoehtoja jätskille yms.
Burde ¿ mukavan näköinen vauvamasu sulle jo kasvanut. Masun kasvaminen tekee ainakin mulle tästä odottamisesta jotenkin konkreettisempaa. Näin alussa sitä toivoo masun kovasti kasvavan ja loppuajasta sitä kiroaa tukalaa oloaan ja isoa mahaa.
Emma ¿ sulla on ilmeisesti koittanut tuo keskiraskauden seesteinen ja energinen vaihe. Pistä vähän energiaa tähänkin suuntaan, jookos?
Tytikkä ¿ mukava, että sullakin alkaa pahoinvointi hellittää ja pääset raskaudesta nyt nauttimaan.
Viva ¿ tuohon sun asiaan en osaa kommentoida, mutta luulisi nyt niitten oikeasti neuvolassa tietävän mitä neuvovat. Niihin ihmisiinhän meidän on kuitenkin melko pitkälti luetettava. Ilmeisesti kuitenkin kohdunsuu yms. On toisessa kutienkin helpommin reagoiva supisteluihin tai tulehduksiin. Voisitkohan sä pyytää lähetettä äpkl sisätutkimukseen niin tarkistavat tuon kohdunsuun tílanteen?
Tuosta tuli mieleeni, että mitenkä tuo kohdunkaulan pituus käyttäytyy seuraavissa raskauksissa? Esikoisen kanssa about vk. 15 kohdunkaulan pituus oli 2,5 cm ja nyt tässä raskaudessa samoilla viikoilla lääkäri sai pituudeksi 3,5. Eikai se kohdunkaula tuollai seuraavissa yhtäkkiä pitene vaan lähinnä on entistä lyhyempi? Tuntui, että tuo lääkärin toiminta oli muutenkin arvauskeskustasoa. Höh.
Sain muuten aikaiseksi varattua ajan rakenneultraan. Meillä se on parin viikon päästä 14.11 ja yksityiselle menen, joten katsovat samalla myös 4d ultralla. Aikaa käskivät varata n. 40 min, joten kai nyö sitten aika tarkkaan katsovat sikiön tilanteen. Maksamaanhan tuo kyllä tulee hunajata, mutta täytyy säästää nyt sitten jossakin muussa. Ultran aikaan on kasassa viikkoja 20 +.
Palaillaan taas ja jaksamisia kaikille!
Jo-an
Emmasophia: Kiitos terveisistä!
Burde: Ihania kuvia!
Noista sydänäänistä, mäkin olen kuullu et tytöillä ois nopeempi syke mut tietääkö kukaan mikä se " raja" on pojan ja tytön sykkeen välillä? Tiedän ettei oo mitään selkeetä " rajaa" mutta noin niinku suunnilleen...
Mulla alkaa oleen jo hivenen tylsää kotona ja aloin jo vakavasti harkitseen töihin paluuta, ainakin kokeeksi, puolentoista viikon päästä.
Mukavaa kun oikeestaan kaikki on jo päässy pahpinvoinneista eroon tai ainakin pahimman yli.
Mulla on toi rakenne ultra kans 27.11. Jollain muulakin oli samana päivänä.
Joku (en muista kuka) oli löytäny uuden asunnon. Ihanaa, olen onnellinen puolestanne nimim. uutta kotia myös haikaileva...
Tällaista tällä kertaa. T: paco rv 16 tasan
Ps. tääläkin alkaa jo päivät sekoon, johtuu kai tosta sairaslomasta...
Tytikkä: Joo, kyllä, väsynyt edelleen. En vaan osaa nukkua öitä kunnolla, kun herään esim. vessaan tai juomaan, niin en pysty nukahtamaan kuin vasta puolentoista, kahden, pahimmillaan jopa kolmen tunnin pyörimisen jälkeen!!! Ja tällä viikolla on herätys päränhänyt jo kello neljä yöllä! Huoh, ehkä tämä tästä helpottaa jossakin vaiheessa...
Ei tosiaan olla törmäilty missään! Hassua, välimatkaa meillä kun on tää huikea kolmisensataa metriä :) Pitäisi joku päivä koittaa tulla käymään teillä tai te meillä? Kiva kuulla, että paha olosi on helpottanut!
Aika moni on käynyt jo rakenneultrassa. En itse malttaisi millään odottaa omaa pääsyäni, mut np-ultrassa suositeltiin sitä ultraa vasta rv 22-23 ja sinne on vielä NIIN pitkä aika! Meinasin selvittää sukupuolen, jos vaan suostuvat kertomaan.
Meidänkin nirppu on alkanut liikkumaan siten, että jotkin potkut tuntuvat jo ihan päälle päin! Tosi kivaa!
Onko kukaan muu huomannut, että olisi tullut jo harjoitussuppareita?! En yhtään muista aikaisemmista raskauksista, milloin niitä olisi alkanut tulla, mutta nyt on jo jonkin aikaa vatsa jo silloin tällöin vetänyt ihan pinkeeksi. No, kunhan pysyvät kivuttomina!
Täällä on taas aikamoinen meno päällä, esikko työntää kuopusta taaperokärreillä ja keskimmäinen ajaa karkuun kuopuksen potkuautolla... Taarvinnee mennä kattoon, ennen kuin saavat vahinkoa aikaiseksi!
Niina rv 18+1
VivaS ihmetteli miks Burdelle oli sanottu et painon tunne ei oo hyvä juttu ja hänelle itselleen ei oltu sanottu mitään. En nyt oo varma, mut luulisin et johtuu viikoista, et pahin aika painontunteelle olis just 17-18, et aiemmin ei ois niin välii¿. Tää on siis vaan ihan arvailua ja jotain epämäärästä muistelua¿
Paco taas kyseli sydänääni¿rajoista¿.. Sehän riippuu paljon viikoistakin eli pienemmillä viikoilla nopeammat ja loppuraskaudesta hitaammat sykkeet. Mut pojilla suunnilleen 120-140 ja tytöillä sit 140-160¿ Vaik me ollaan kaikki kyl viä niin ¿alussa¿ ettei varmaan kellään oo viä alle 140¿? Voiskohan näillä viikoilla ajatella että jos on lähempänä 140 ois poika ja lähempänä 160 niin ois tyttö!? Mulla oli 150 että eipä voi sanoo mitään =). Mitä teillä on ollut sikiön sykkeet?
Mulla öisin jalat kramppailee, eli ikään kuin vetää suonta pohkeista ja heräilen siihen usein. Onko muilla vastaavaa oiretta ja tietääks joku mikä siihen auttaa?
Vanilja 17+0
[color=violet]Aattelin ihan nopeesti kirjottaa kuulumiset ja mennä sitten miehen seuraan. Selkä ei kestä koneella istumista...
Mulla siis on tosiaan ollu pikkusen huolia tuon Viltsun kanssa. On ollu jo ainakin viikon ajan semmonen olo, että kaikki ei oo kunnossa... Liitoskivut, harjotussupparit ja ligamenttien venymiset on tullu taas tutuiks, mut ei niissä mitään, mutta... mulla on ollu kans semmosta kovaa paineen tunnetta (eli tuntuu, että kohtu ja kaikki muukin tulee ihan just alakautta pihalle..) ja semmosta jännää inhottavaa tunnetta alaosastossa et on tehny mieli olla jalat ristissä. Neuvolasta sanovat, että pitäis levätä ja että toi paineen tunne ei oo hyvä juttu. Sitä pitää seurata ja jos se jatkuu ni mennä neuvolalääkärille tarkistuttaa ettei kohdunsuulla oo tapahtunu mitään.. Mut jos tulee kipuja ja/tai vuotoo, ni sit SVO:lle. Liikkeitäkään ei oo oikeen eilen eikä tänään tullu (tiiän kyllä et vielä tässä vaiheessa voi olla päivien taukojaki), mut aikasemmin on tuntunu päivittäin ja useita kertoja. Kaikkee muutakin " vaivaa" on ny ollu, mutta en ny jaksa kaikkia tähän kirjottaa.. Huomenna aattelin soittaa neuvolaan ja kysyy jos ne ehtis ottaa mut käymään... Ku ollaan v.lopuks lähössä reissuunkin.
Sori, kun tuliki näin paljon omaa napaa, enkä kommentoi muita.
Burde, Heidi 1v1kk ja Viltsu 17+4
Öisiin jalkakramppeihin/suonenvetoihin auttaa magnesium. Mulla oli samaa vaivaa ekassa raskaudessa, mutta onneksi tässä raskaudessa ei ole tarvinnut _vielä_ niistä kärsiä.
ronjaruu rv 16+6
[color=darkviolet] Vanilja: Mulla se paineen tunne on ollu tuolla kohdun pohjalla / emättimen suunnalla.. Siis semmonen, että oikeesti tuntuu, että sieltä syntyy pihalle kohtu ja kaikki muukin navasta alaspäin. Tekee mieli pistää jalkoja ristiin ja se tunne alapäässä on tosi inhottava.
Viva: Mä en uskois sitä lääkäriä, ainakaan 100%. Ainakin kaikki ketä mä tiedän, on joutunu työstä riippuen sairaslomalle tai sit muuten vaan lepäämään ja välttämään rasitusta. Esim. miehen siskolla oli vastaava tilanne, mutta kun työ ei ollu mitenkään raskasta, ni sitä vaan käskettiin lepäämään ja välttämään kovaa rasitusta. Kävelyllä esim. sai käydä... Mut ei mitään paniikkia kannata ottaa, vaan pyydä esim. uus tarkastus kohdunsuun tilanteesta ja sit sen mukaan jatkot. Mut jos supistelee ni sit tietty lepoon heti?! Niin oon ainaki ymmärtäny. Mut en sit muista, että lasketaanko tossa harjotussupparitki vai pitääkö olla kipeitä suppareita... Mut siis ottaisin sinuna yhteyttä neuvolaan tai johonki muuhun lääkäriin.
Burde taas
Vanilja82: Kun kävin neuvolassa rv 15+ jotain, terkka laski vauvan sykkeiksi 138, eli olisikohan sittenkin pieni poika tulossa meille?! Ihan tyhmää, kun aikaisemmin on ollut ihan tarkka tunne siitä, että kumpi on tulossa ja aina paikkansa pitänyt ja nyt ei oo niin mitään tunnetta...
Tosiaan, ne siun jalkakrampit ovat varmaan suonenvetoja ja niihin kuulemma auttaa magnesium, kannattaahan sitä ainakin kokeilla.
Se painon tunne alapäässä on silloin tällöin tunnettaessa kai ihan normaalia, mutta ei koko ajan, oon käsittänyt kanssa, että sillä saattaa olla vaikutusta kohdunkaulan lyhenemiseen ja/tai kohdunsuun ennenaikaiseen avautumiseen, joten se neuvo siitä lepäämisestä kannattaa varmasti ottaa tosissaan. Toivottavasti kaikki kuitenkin olisi kunnossa!
Niina rv 18+1
Toivottavasti burde pääsisit huomenna sinne lääkärille, ei kuulosta kivalta. Jos sitten ois oikeesti kohdunkaula lyhentyny, niin nehän voi laittaa sen tukilangan sinne..(?) Olis varmana kivempi lähtee reissuun viikonlopuks jos ois kuullut sydänäänet. Mullakin " painon tunnetta" mut tosiaan ihan eri juttu, tuntuu vaan painoa tossa ihan edessä ihan alhaalla vatsalla eikä mitään semmosta kun sä kuvailit. Mulla vaan tuntu tältä samalta silloin kun mulla oli keskenmeno puolitoista vuotta sitten, viikolla 9. Nyt kyllä tunnen liikkeitä enkä oo huolissani.
Ja Kiitos RonjaRuu! Ilmeisesti on siis ihan turvallista syödä magnesiumia raskausaikana. Tai onhan se kun sitä on raskaus multitabseissakin.. Kiitti vinkistä!
vanilja 17+0
huomenna ostaan magneesiumia! Kiitos!
-vanilja
Pelästytit kovin. Toivottavasti kaikki olis hyvin ja saat sen ajan huomiselle. Tuu sit pikaseen kertoon mitä sanovat.
Voimia sinne suunnalle T: Paco
Täytyy ensimmäisenä toivottaa Burdelle onnenhippusia mukaan! Toivottavasti pääset lääkärille hetinmiten! Masukuvat olivat kyllä aivan ihania, mulla kun ei vielä näy muu kuin vatsalaukun pullotus ;)
Omasta navasta sen verran, että masussa kaiketi kaikki hyvin. Sykkeet kuuluivat, 179 laitteen mukaan, kohdunkaula sisätutkimuksessa 3 cm ja kiinteä. Muuta syytä ei verenvuotoon löytynyt kuin kohdunkaulalla näkyvä verestävä kohta. Mitään viljelyitä tai muita näytteitä ei kyllä otettu. Jäikin hiukan mietityttämään, että vaikkei oliskaan tulehdusta, niin voiko tuohon jälkeen sitten kuinka helposti kehittyä. No, luotan kuitenkin lääkäriin. Käski ottaa heti yhteyttä, jos oireet jatkuvat tai jotakin uutta tapahtuu. Sanoi, että liikkua voi voinnin mukaan ja uidakin...
Emmasophia kyseli muksujen ikäerosta. Joskus aiemmin kirjoittelin, ettei meillä se ikäero tehnyt kuopuksen vauva-ajasta mitenkään rankkaa. Olihan tietenkin isommalla oma tahtokautensa, mutta mitään mustasukkaisuusjuttuja meillä ei ole ollut. Nyt vasta kun isompi on eskarissa, niin huomaa, että kaipais välillä omaa rauhaa. Ikäeroahan meidän tytsyillä on se 3 v 2 kk tasan, nyt tappisen ja nuorimman välille tulossa 3 v 4 kk. Jotenkin tytöillä mennyt kivasti, kun tykkäävät leikkiä kaikkia vauvaleikkejä juuri tämän ikäisinä.
Meillä flunssakausi jatkuu, kuopus oli alkuviikon silmätulehduksen takia kotona, nyt sitten nenä vuotaa, yskittää ja korvat kipeänä. Saatiin tänään jo lääkekuuri, mutta eihän ihan heti vaikuta. Harvinaisen reipas tyttö kuitenkin, kun näkee kuinka kipeä on eikä siltikään huuda ja paru niinku meidän vanhempi sisko tekis.. Itsellä meinaa keuhkot ja alapäästä muutakin... tulla pihalle kun yskittää niin kovasti. Toivottavasti teillä muilla ei tällaista kierrettä ole menossa! Joku kommentoi sitä, että 20-vee oli niin pirtee ja helppo raskaus. Mie tunnen itteni jo ikälopuks, vaikken ookaan ku 28. Alkuväsymys, pahoinvointi ja muksujen sairastelut valvomisineen. Hehkeys on kaukana, toisaalta kuitenkin nauttii olostaan, kun tietää masuasukin olevan mukana koko ajan.
Nyt valitus sikseen, loppuviikkoa kaikille!
Pahnu 13+5
Tänään oli neuvola ja sijainenhan siellä taas... Oikea terveydenhoitaja on sairaslomalla ainakin kolme viikkoa, sitten katsotaan tilanne taas uudelleen. Eihän siinä muuta, mutta kun nuo sijaiset vaihtuvat joka kerta ja useimmat eivät kovin osaavia. Tällä kertaa kyllä tosi mukava ja osaava, ei valittamista.
Muuten kaikki hyvin. Sydänäänet oli vähän vaikea löytää, mulla toinen istukka edessä, se ilmeisesti vähän vaikeuttaa etsintää. Kahdet äänet periaatteessa löysi, mutta en tiedä oliko sittenkin saman vauvan. Menen ensi viikolla uudestaan ja katsotaan jos löydettäisiin " nopeammin" että ovat varmasti eri vauvojen. Sykkeet oli nyt molemmilla lähempänä 160, joten mahtavatko olla tyttöjä. Tosin esikoisellakin muistaakseni korkeat sykkeet, mutta poika tuli.
Sf-mitta otettiin eka kerran, se oli nyt jo 18 cm. Kohtu siis viikkoja vasten aika iso, vaikka mitään vauvamahaa ei vielä varsinaisesti erota. Toki vyötärö on jo kadonnut ja aika pönäkkä keskivartalo. Saa nähdä mihin sf-mittoihin tässä vielä venytään...
Mulla kanssa samanlaista alavatsan paineen tunnetta kuin burdella (ei ehkä noin voimakasta) ja kelläs muulla se nyt olikaan? Mulle sanottiin neuvolassa että kohtu kasvaa näillä viikoilla niin vauhdilla ettei ihmekään. Eli ei mitään huolta tässä tapauksessa? Pahoinvoinnista oon jo päässyt eroon, tilalle alkaa tulla närästys, ei tosin paha vielä. Selkä reistailee ja voi olla että mun päänsäryt johtuvat osittain siitä. Säryt kyllä onneksi lieventyneet. Sain kyllä lähetteen neuvolalääkäriltä fysioterapeutille, kokeilen sitä ensi viikolla.
Mulla ei vieläkään ole aikaa rakenneultraan kun varaavat sen neuvolan kautta ja tänään oli koneet nurin. Maanantaina vissiin varaillaan. Tuonne marraskuun loppuun se sitten vissiin asettuisi. Monella oli sinne aika jo varattu mutta kukaan ei vissiin ole vielä käynyt???
Mua alkoi tämä kaksosraskauden informaation puute ärsyttää ja löysin paikallisilta monikkoseuran sivuilta perhevalmennuksen koskien monikkoraskautta, -synnytystä ja -arkea. Kaksi kertaa ollaan jo käyty ja hyödyllistä tietoa on tullut. Päästään tutustumaan myös TYKSin keskolaan vikalla kerralla kun tuo ennenaikaisuusrisikihän on aina olemassa.
Joku tuosta joulusta kyseli. Tykkään kyllä sitä juhlia, mutta en mikään kauhea jouluihminen ole. Koristelen kyllä jonkin verran ja lahjat ostetan, mutta nekin viime tipassa. Tänä vuonna ollaan joulu anoppilassa.
Mutta kaikille toivottelen jo tässä vaiheessa hyvää viikonloppua. Nautitaan tästä keskiraskaudesta kaikki!
wilma77 16+2
[color=limegreen]Ihan nopeesti tulin lukee kuulumiset ja kirjottaa samalla jotain... =)
Tyttö/poikaolosta: Siis mulla on kumpikin olo! Tai sit ei kumpikaan.. Heh. Eli siis ei oo hajuakaan, että kumpi siellä masussa asustaa. =) Heidistä oli ihan poikamaha, mutta tyttö tuli.. joten en usko siihen tälläkään kertaa.
Kelläs se olikaan se PAINEEN TUNNE ALAVATSALLA?? Mulla on ollu ihan samaa ja kysyin siitä kun poikkesin neuvolassa hakee lisää vs-neuloja, ni se sano että se ei oo hyvä juttu ja pitää seurata tilannetta. Sit jos tulee vuotoo tai kipuja ni sit suoraan SVO:lle, mut jos vaan toi paineen tunne, ni sit lääkärille neuvolaan. Eli levätä pitäis!
Mä oon tehny kovasti töitä, että löydettäis uusi koti ja nyt saatiin semmonen " lottovoitto" , että huh huh! :) Saatiin 1-2kk:n jonottamisella koti semmosesta paikasta missä on oikeesti 3 vuotta jonotusaika ja IHAN HIRVEESTI hakijoita! Eli ihan mieletön tuuri meillä!!!! Kuukauden päästä olis sitte muutto edessä! =)
Ei mulla nyt muuta, kun tuo neiti kaipaa äitin huomioo! :)
Burde 17+3?